Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Moet toch al serieus wat uren rijden, wattages trappen en zweten eer je op het punt komt dat je frame echt afziet van het indoorrijden, niet? Van wat ik ervan gelezen heb, lijdt toch vooral je cockpit onder het vele zweet
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik doe dat om naar de korts bijzijnde bos te rijden 20 km verderop.

Dat combineer ik dan met een bezoek aan mijn ouders waar ik dan de auto laat staan en van daaruit fiets.

Veel plezier met uw zwaailichten, maar het is volstrekt volgens de regels.
    Vanaf zondag wel ja, maar als je dat vandaag doet is dat niet volgens de regels.

Vandaag hier nog gepost dat ik tubeless niet nodig heb want ik rijd toch zelden lek. Had ik niet moeten doen, vandaag ne goeie knal gehad Klein scheurtje in en had wat schrik dat de nieuwe binnenband opnieuw ging knakken. Voor de zekerheid stukje karton tussen en vlotjes tot thuis kunnen rijden. Wel opvallend, zelfs met een CO2-patroon zat er uiteindelijk maar 4 bar in, was toch wat opletten op weg naar huis.
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Ik doe dat om naar de korts bijzijnde bos te rijden 20 km verderop.

Dat combineer ik dan met een bezoek aan mijn ouders waar ik dan de auto laat staan en van daaruit fiets.

Veel plezier met uw zwaailichten, maar het is volstrekt volgens de regels.
    Je kan ook perfect naar daar fietsen. Is weer typisch de Belg om misbruik te maken van een regelw want is voor andere soort sporten dan fietsen

En zondag mag dat al helemaal nog niet
    no votes  

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Je kan ook perfect naar daar fietsen
    Ik ga geen 25 km enkel over de weg rijden om dan een toer van 50 km te doen in de bos en dan nog eens 25 km terug. 100km met de enduro is me echt van het goeie teveel.

Het mag zoals gezegd vant weekend dus zie geen reden waarom ik het niet zou doen.

Ik fiets trouwens nog alleen. Das veiliger dan de grote groepen wielertoeristen die ik hier aan de cafe coureur zag voorbij komen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Ik ga geen 25 km enkel over de weg rijden om dan een toer van 50 km te doen in de bos en dan nog eens 25 km terug. 100km met de enduro is me echt van het goeie teveel.

Het mag zoals gezegd vant weekend dus zie geen reden waarom ik het niet zou doen.

Ik fiets trouwens nog alleen. Das veiliger dan de grote groepen wielertoeristen die ik hier aan de cafe coureur zag voorbij komen.
    Vanaf maandag. Maar was die dat gepasseerd is wss

En is dat dichtstbijzijnde bos? Lijkt me vreemd want hier heb ik er zeker 10 die dichter zijn (kleintjes maar dat maakt niet uit)

Ik heb quasi al mijn mtb routes al richting een bos gereden en daarvoor moet je echt geen 25km straat doen hoor er zijn keiveel kleine wandelpaadjes waar geen kat is en prima op te rijden valt
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Dat is dan ook verboden, nogal een loze vergelijking...

Maar goed, ik snap in se ook wel uw insteek dat als je alleen gaat fietsen dat het weinig verschil maakt of dat nu op 2 of op 20 km van uw deur is. De realiteit is echter dat dat voor u wel, voor anderen niet, onder de regel 'in de buurt' valt en dat daar hoe dan ook opmerkingen over kunnen komen. Als je een agent hebt die dat zaterdag vast stelt en strikt de wet volgt, ga je daar weinig tegen in kunnen brengen. Vanaf zondag, gezien je dan bij uw ouders kan gaan, is dat een andere discussie natuurlijk. Ik vraag me toch vooral af waarom er in de nabijheid van u geen dichter bos is om te gaan rijden, kan toch niet?
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Vanaf maandag. Maar was die dat gepasseerd is wss

En is dat dichtstbijzijnde bos? Lijkt me vreemd want hier heb ik er zeker 10 die dichter zijn (kleintjes maar dat maakt niet uit)

Ik heb quasi al mijn mtb routes al richting een bos gereden en daarvoor moet je echt geen 25km straat doen hoor er zijn keiveel kleine wandelpaadjes waar geen kat is en prima op te rijden valt
    Ik weet niet waar gij woont, maar hier int midden van de fruitstreek is geen enkel bos dat groter is dan 100m op 100m, waar ge in moogt met de fiets. 90% van de veldwegen zijn sinds de serie katarakt beton wegen geworden zodat toeristen kunnen fietsen.

De maatregel is trouwens vanaf zondag. Dus zoals eerder gezegd, vanaf dit weekend kan het gewoon.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Ik weet niet waar gij woont, maar hier int midden van de fruitstreek is geen enkel bos dat groter is dan 100m op 100m, waar ge in moogt met de fiets. 90% van de veldwegen zijn sinds de serie katarakt beton wegen geworden zodat toeristen kunnen fietsen.

De maatregel is trouwens vanaf zondag. Dus zoals eerder gezegd, vanaf dit weekend kan het gewoon.
    alleen bezoek mocht vanaf zondag voor moederdag en de rest nog steeds vanaf maandag. Maar sportverplaatsing is al sinds 4 mei maar imo is dat niet voor te gaan fietsen in een bos 20km verderop

Ik woon in een gebied dat veel meer verstedelijkt is dan de fruitstreek en hier zijn veel leuke paden waar je kan fietsen. Zelfs gewoon tussen de fruitbomen zijn er vaak toegankelijke wegen. Gewoon op komoot eens rondklikken met MTB type aan en je ontdekt heel wat

In een bos van 100 op 100 kan je u ook al amuseren en ik rij gewoon van bosje naar bosje
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Da het dat alleen bezoek mocht vanaf zondag voor moederdag en de rest nog steeds vanaf maandag.
    Ik woon in een gebied dat veel meer verstedelijkt is dan de fruitstreek en hier zijn veel leuke paden waar je kan fietsen. Zelfs gewoon tussen de fruitbomen zijn er vaak toegankelijke wegen. Gewoon op komoot eens rondklikken met MTB type aan en je ontdekt heel wat

In een bos van 100 op 100 kan je u ook al amuseren en ik rij gewoon van bosje naar bosje
    Zoals gezegd, die paar lapjes grond met bomen op van 100x100 moogt ge nie in met de fiets. Ik weet heus wel waar ik hier in de buurt mag fietsen. Maar leuke paden noem ik de betonwegen alleszins niet.

Zoek de routes van kortessem, wellen, borgloon maar eens op. 80% en meer verhard. Kan kan je eigenlijk geen MTB route noemen.
    no votes  

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    alleen bezoek mocht vanaf zondag voor moederdag en de rest nog steeds vanaf maandag. Maar sportverplaatsing is al sinds 4 mei maar imo is dat niet voor te gaan fietsen in een bos 20km verderop

Met een Enduro fiets ga je niet op de Vlaamse boerenwegels rijden om je te gaan amuseren.

Daarnaast is 'je mag wel met de auto maar niet heel het land door' een dikke bullshitregel.
    Maakt toch geen drol uit of je nu 10, 20 of 200 kilometer rijdt om dan op je eentje rond te touren?
    Ik ben ook 100% voorstander van contact mijden waar het kan, maar aan zulke achterlijke regels ga ik ook mijn voeten aan vegen.
    Ik breng noch mijzelf, noch iemand anders ermee in besmettingsgevaar.

Op bezoek gaan bij familie is uiteraard veel risicovoller, maar dat mag (begrijpelijk) wel... tjah

Gezond verstand mag van mij nog altijd primeren boven de regels die soms nergens op slaan

edit: rond Leuven kan je wel wat interessanter mountainbiken dan in vele Vlaamse streken.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Probleem is natuurlijk dat bij elke regel er mensen gaan zijn die dat 'dikke bullshit' vinden. Beperk je de afstand tot 20 km, krijg je oko dergelijke onnozele bemerkingen dat dat niet uit maakt of het nu 20 of 25 km is. Er wordt gerekend op het bewustzijn van de burger om u te beperken tot essentiële verplaatsingen en te sporten in de buurt. Als je ziet dat er in veel naburige landen gekozen is om buiten sporten gewoon te verbieden, ben ik al dankbaar genoeg dat we gewoon buiten mogen en van thuis mogen vertrekken. Uiteraard kan je altijd de grenzen op gaan zoeken en elke maatregel in twijfel gaan trekken, maar er wordt wel gewoon gevraagd om verplaatsingen te beperken tot het essentiële, sporten vertrekkend vanuit uw huis behoort daar ook bij.

En 'maakt geen drol uit' is ook gewoon niet waar. Als je die logica door trekt gaat gewoon iedereen met z'n tweetjes aan de zee gaan wandelen op zaterdag en krijg je absolute overrompelingen. Dat je dat niet gaat krijgen in een verlaten bos op 20 km kan goed zijn, maar je moet ergens regels en lijnen trekken. Ik vind het vooral jammer dat daar dan telkens weer naar de grens van het toelaatbare moet gezocht worden. Vertrek gewoon van thuis en that's it. Later kan je nog meer dan genoeg uw auto nemen en die afstand wél doen, als het wél is toegelaten.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Dat ze dan eerst eens concreet maken wat in de buurt is?

Voor iemand die niet verder komt dan de kerktoren is 20 km idd ver.

Ik ben gewoon te gaan werken in Amsterdam, dus voor mijnis 20 km echt wel in de buurt en redelijk.
    no votes  

pablohoney's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waar vinden jullie MTB routes voor in de gps te steken? De bewijzerde routes zijn overvloedig te vinden, maar voor de rest vind ik toch niet bijster veel.
    En om zelf routes uit te tekenen moet je toch al wat kennis hebben van de baantjes.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk
    no votes  

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Gpsies kan je proberen
    no votes  

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sampras Bekijk bericht
    Probleem is natuurlijk dat bij elke regel er mensen gaan zijn die dat 'dikke bullshit' vinden. Beperk je de afstand tot 20 km, krijg je oko dergelijke onnozele bemerkingen dat dat niet uit maakt of het nu 20 of 25 km is. Er wordt gerekend op het bewustzijn van de burger om u te beperken tot essentiële verplaatsingen en te sporten in de buurt. Als je ziet dat er in veel naburige landen gekozen is om buiten sporten gewoon te verbieden, ben ik al dankbaar genoeg dat we gewoon buiten mogen en van thuis mogen vertrekken. Uiteraard kan je altijd de grenzen op gaan zoeken en elke maatregel in twijfel gaan trekken, maar er wordt wel gewoon gevraagd om verplaatsingen te beperken tot het essentiële, sporten vertrekkend vanuit uw huis behoort daar ook bij.

En 'maakt geen drol uit' is ook gewoon niet waar. Als je die logica door trekt gaat gewoon iedereen met z'n tweetjes aan de zee gaan wandelen op zaterdag en krijg je absolute overrompelingen. Dat je dat niet gaat krijgen in een verlaten bos op 20 km kan goed zijn, maar je moet ergens regels en lijnen trekken. Ik vind het vooral jammer dat daar dan telkens weer naar de grens van het toelaatbare moet gezocht worden. Vertrek gewoon van thuis en that's it. Later kan je nog meer dan genoeg uw auto nemen en die afstand wél doen, als het wél is toegelaten.
    Dus je mag wel het halve land door om familie te bezoeken maar niet om in de Ardennen te fietsen?
    Je snapt toch zelf dat dat nergens op slaat?

Ik begrijp zeker dat de kust moet worden afgezet, daar komen veel te veel mensen op af. Maar in de Ardennen heb je dat niet.
    De enige overrompeling die ik heb gezien is in de Bourgoyen Ossemeersen (natuurgebied) waar alle wandelaars uit de streek naartoe gingen.

Ik zoek niet de grenzen van het toelaatbare op. Zeker sinds blijkt dat het virus voor ernstige longschade zou kunnen zorgen, ben ik nog meer op mijn hoede om het virus niet op te lopen (of dus over te dragen).
    Maar dat risico wordt niet beperkt door de auto-afstand te beperken tot 30 kilometer.

Als je dan nog altijd wilt zeggen "maar dat mag niet volgens de regels", dan gaan we er inderdaad niet uit komen.
    no votes  

Regels voor berichten