RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polle32 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Maar je moet de aanschaf van een dropper toch niet rechtvaardigen? Ik heb er sinds kort eentje op mijn fully, en dat is gewoon dikke fun. Geen idee of ik sneller ben, maar ik heb meer fun dan met mijn hardtail zonder dropper...
    Als ge nu fully hebt, EN een dropper dan gaat ge te langzaam

Shurter bijvoorbeeld rijdt niet met een fully en een dropper tegelijkertijd omdat hij op trainingen dan altijd de buitenband van de velg trekt in scherpe bochten...
    Enkel dropper op hardtail.
    no votes  

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht

Hoe vaak gebruiken jullie dropper?
    Ik heb er zelf geen, maar 2 vrienden hebben er 1 en ik zal er ook wel een zetten, alleszins geen gewoon zadelpen meer als volgende.

1 vriend technisch heel sterk gebruikt zijn dropper als hij echt hard wilt gaan (en dat is voor downhill koms te halen op strava)
    1 vriend technisch niet zo sterk heeft gewoon veel meer vertrouwen en fun. Gaat nu stukken af waar hij vroeger altijd voor stopte.

Dus zelf al ga ik niet sneller mee ben ik er van overtuigd dat het gewoon fun is en dat je je veel stabieler mee voelt.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Het was weer de moeite qua wind vandaag, op zo'n dag is een powermeter wel extra nuttig. Langs de demer tegen de wind in op het gemak proberen fietsen, 190w ... 23,5km/u gemiddeld . Dan een blokje aan 285w, 29,5km/u. In de andere richting 291w, 44km/u, das al beter . Als de wind perfect achter zat en dan nog is een klop gaf was het echt vliegen, het tellertje tikte bij momenten 53 per uur aan.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Ik heb er zelf geen, maar 2 vrienden hebben er 1 en ik zal er ook wel een zetten, alleszins geen gewoon zadelpen meer als volgende.

1 vriend technisch heel sterk gebruikt zijn dropper als hij echt hard wilt gaan (en dat is voor downhill koms te halen op strava)
    1 vriend technisch niet zo sterk heeft gewoon veel meer vertrouwen en fun. Gaat nu stukken af waar hij vroeger altijd voor stopte.

Dus zelf al ga ik niet sneller mee ben ik er van overtuigd dat het gewoon fun is en dat je je veel stabieler mee voelt.
    ik ben bij die laatste soort. Op het wereldbekerparcours van Houffa scheet ik mijn broek vol met mijn Rocky zonder dropper = afstappen. Met de Lux met dropper durf ik gewoon alles naar beneden, en dan durf je het nadien ook zonder te droppen.
    no votes  

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Fun gaat inderdaad voor natuurlijk! Zoals ik al zei, ik heb zelf geen ervaring met droppers dus weet niet hoe het is met eentje te rijden.
    Mezelf kennende zou ik vaak gewoon vergeten deze te activeren.
    In de Ardennen kan het inderdaad van pas komen en zal je meer durven, in Vlaanderen niet zo lijkt me.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Het was weer de moeite qua wind vandaag, op zo'n dag is een powermeter wel extra nuttig. Langs de demer tegen de wind in op het gemak proberen fietsen, 190w ... 23,5km/u gemiddeld . Dan een blokje aan 285w, 29,5km/u. In de andere richting 291w, 44km/u, das al beter . Als de wind perfect achter zat en dan nog is een klop gaf was het echt vliegen, het tellertje tikte bij momenten 53 per uur aan.
    Ik moest in hartslagzone 2 blijven vandaag, makkelijker gezegd dan gedaan
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coffee_snorting Bekijk bericht
    Ik moest in hartslagzone 2 blijven vandaag, makkelijker gezegd dan gedaan
    Trein pakken tegenwind en dan naar huis fietsen
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    En dan als titel op strava "recuperatie"
    @straight_six: ik heb nog es op mijne oude velo met velgremmen gereden en moet zeggen dat het niet tegenstak
    no votes  

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coffee_snorting Bekijk bericht
    En dan als titel op strava "recuperatie"
    @straight_six: ik heb nog es op mijne oude velo met velgremmen gereden en moet zeggen dat het niet tegenstak
    Euh ja.. Goed gedaan? Of vanwaar de vermelding?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    no votes  

Zorba's schermafbeelding
    iTrader
    116 (99%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Iemand hier al meegedaan aan de Marmotte? Zou hem in 2021 willen doen. Er zijn bedrijven die verblijf, bijstand en toegang aanbieden, vraag me af of dat interessant is.
    If I can bicycle, I bicycle.
    12x Sunpower X21-350 + Solaredge 3000 (226°, 50° helling) PVoutput
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Euh ja.. Goed gedaan? Of vanwaar de vermelding?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    ik ben van account geswitcht door tapatalk, ik had als "nuud" hier eens gevraagd om adviezen ivm een nieuwe fiets waarbij jij denk ik de endurace van canyon aanraadde met velgremmen. Ik zat met schijfremmen in mijn gedachten maar in sé rij ik niet zoveel met de koersfiets in het drukke verkeer.
    no votes  

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    https://www.strava.com/activities/3327214122
    Het valt me al langer op hoe laag het gemiddeld wattage is dat Iljo nodig heeft voor snelle ritten.
    Ik heb 227W nodig om mij langs een jaagpad aan 31kmph in beweging te houden, en dat is bij hem het gemiddelde voor een rit van 35 gemiddeld (bochten, optrekken etc). Is dat dan echt materiaal en meer aero zitten?
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk bericht
    Iemand hier al meegedaan aan de Marmotte? Zou hem in 2021 willen doen. Er zijn bedrijven die verblijf, bijstand en toegang aanbieden, vraag me af of dat interessant is.
    als je er op tijd bij bent is gewoon alles apart boeken ook goed doenbaar. Gewoon een verblijf zoeken in bourg d'oseans.

Wil je natuurlijk met een bus naardaar, dan zijn die pakketten wss wel gemakkelijk.

Vorig jaar de Marmotte gedaan. Gigantisch veel volk, maar na de eerste bevoorrading heb je daar geen last meer van (de eerste bevoorrading op de glandon is wel een crime). Supermooie ervaring en zeker de moeite om eens te doen.
    Tip, als je op de top van de galibier bent, dan ben je er bijna
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    https://www.strava.com/activities/3327214122
    Het valt me al langer op hoe laag het gemiddeld wattage is dat Iljo nodig heeft voor snelle ritten.
    Ik heb 227W nodig om mij langs een jaagpad aan 31kmph in beweging te houden, en dat is bij hem het gemiddelde voor een rit van 35 gemiddeld (bochten, optrekken etc). Is dat dan echt materiaal en meer aero zitten?
    Vooral meer aero qua houding en ook wel wat gewicht van zichzelf wss? Ik heb daar was nog meer wattage voor nodig
    no votes  

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Interessant topic!
    Volgens Specialized: seconds saved over 40km. Aero frame 59 seconden, aero wielen 34 seconden, aero helm 42 seconden, floppy truitje versus aero 45 seconden. Dat laatste is een beetje bij de haren getrokken, dan moet je echt met 3 maten te groot rijden. Laten we dat getal terugbrengen naar 20 seconden en kom je aan 155 seconden, 2m35s.

Ik ken de streek daar niet maar hij volgt een steenweg en voor de rest het water, echt veel draaien en stoppen komt er niet aan te pas. Als vergelijking heb ik mijn eigen rit van vandaag eens genomen, maar dan puur het stuk langs de demer (heen en terug), zitten maar 2 bochten in waar je in de remmen moet.
    Ik kom aan 32,4 gemiddeld met 248w. Stel dat ik full aero ben en ik zet die 32,4 per uur om naar 57m25s dan rijd ik 33,85. Een aero frame of helm heb ik niet maar wel al 35mm hoge carbon wielen, en qua kledij zit het toch redelijk strak bij mij. Als we enkel frame + helm nemen kom je aan 33,3 per uur. Hij rijdt met 20w minder 35 gemiddeld, dat is een aardig verschil nog. (Iljo weegt volgens wikipedia 71kg en ik zit op 69kg dus dat gaat op het vlakke niet veel maken)

Het lichaam is voor 70% (ofzoiets?) verantwoordelijk voor de hoeveelheid drag, een agressievere positie kan dus veel maken als je ziet hoeveel verschil wat onderdelen al maken.
    Qua rolweerstand komen mijn Pirelli banden ook niet super uit de test, 16w per band. De beste banden zitten rond de 10w. Daar laat ik dus ook nog 12w liggen.
    no votes  

Regels voor berichten