Pagina 26 van 48 Eerste ... 1622232425262728293036 ... Laatste

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    lange beentjes seg, had je 'n vrouwtje geweest...
    Als man mag ik er ook wel zijn

Aero cockpit is idd gewoon omdat het er cool uit ziet. Canyon heeft hun eigen (overpriced) mount ervoor. Je kan hem wel altijd ruilen bij canyon voor een cockpit met kortere stuurpen.

Had die blauwe endurace in velgrem versie beschikbaar geweest dan wist ik het direct. In 8.0 heb je hem wel in het blauw hoor dacht ik.

Alleen ben ik totaal geen fan van disc brakes. Ik neem hem graag eens mee in de auto en naar het schijnt kan er met die disc brakes dan vanalles mis lopen en de vele verhalen van aanlopende remmen, het extra onderhoud,..

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    Zou je nog zoveel geld uitgeven aan een groep zonder schijfremmen? Uiteindelijk zijn de shifters de duurste onderdelen en die zou je dan niet kunnen overzetten naar een eventueel volgend frame.

Tweedehands groepsetje hé.

En schijfremmen zijn voor mij nu niet echt een must-must. Velgremmen voldoen voor 95% van de tijd in mijn geval, dus.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Ik neem hem graag eens mee in de auto en naar het schijnt kan er met die disc brakes
    Er zitten spacer-blokjes bij de fiets hoor, dus je hoeft geen schrik te hebben van dat je perongeluk je rem dichtknijpt zonder schijf ertussen. Qua modulatie & rem"feeling" zijn hydraulische schijfremmen wel zalig, en bij nat weer blijf je remkracht behouden. Alleen klinken ze dan wel als een vleesmolen bij een afgeduimeld filiaal van Renmans op het einde van een drukke dag.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    Zou je nog zoveel geld uitgeven aan een groep zonder schijfremmen? Uiteindelijk zijn de shifters de duurste onderdelen en die zou je dan niet kunnen overzetten naar een eventueel volgend frame.

Deel van de reden waarom ik nu een nieuwe fiets heb gekocht is omdat ik andere wielen wou, maar investeren in wielen voor velgremmen leek me dan te korte termijn kijken.
    Bij zo'n vraag wordt je op het fiets.nl forum gewoon gekruisigd want velgremmen zijn toch voldoende!!! :P

Ik heb het een jaar of 2 geleden gedaan, maar dat was eerder omdat ik een dealtje had voor de groepset, anders had ik gewoon m'n 10 speed opgereden. Het enige wat je dan misschien moet wisselen is een andere cassette indien je in de ardennen/alpen gaat rijden (zodat je wat kleiner kan schakelen) maar voor de rest is een 10 speed nog steeds voldoende hoor!

lorro85's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Tweedehands groepsetje hé.

En schijfremmen zijn voor mij nu niet echt een must-must. Velgremmen voldoen voor 95% van de tijd in mijn geval, dus.

Er zitten spacer-blokjes bij de fiets hoor, dus je hoeft geen schrik te hebben van dat je perongeluk je rem dichtknijpt zonder schijf ertussen..
    Is dat de moeite zo'n spacer-blokjes? Hoe ziet dat eruit?
    Als ik mijn fiets moest vervoeren gebruikte ik meestal gewoon wat karton
    Maar toen ik hem vorig jaar op vakantie uit m'n auto haalde, merkte ik toch dat ze wat sleepten dus heb ik ze nog terug wa moeten afstellen.
    Geen idee of het lag aan die kartonnen stukskes of niet.
    Laatst gewijzigd door lorro85; 17 juni 2019 om 17:06
    PSN: laurent_vd | VeloViewer

iTrader
    0

klikt vast op de bevestigingsbout van de remschoentjes, en zit volledig rond 1 remschoen. Karton is te zacht, je moet echt een hard materiaal hebben. Frisco-stokjes werken ook goed.

iTrader
    0
    Zit hier ook standaard in de zadeltas, zeer praktisch als je uw fiets geregeld in de wagen steekt en uw voorwiel er moet uit halen.

iTrader
    5 (100%)
    Misschien een paar bij Aliexpress bestellen dan

https://nl.aliexpress.com/item/Fiets...993031725.html

Das die hoge versie dat ge best bestelt dan?
    (staat in titel wel "MTB" bij, maar ik ga ervan uit dat dat hetzelfde is)
    Laatst gewijzigd door lorro85; 17 juni 2019 om 17:15

ShadesOfJae's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik gebruik ze ook als ik mijn fiets in de auto leg of als ik mijn wielen er uit haal om te kuisen. Nog nooit problemen gehad met mijn disc brakes.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hebben ze die bij mantel ook? Dacht mss fiets mee te pakken op vakantie als ik hem recht er in krijg met wiel uit dus dan kan ik dat wel gebruiken

iTrader
    5 (100%)
    Ik zou niet weten op wa ge moet zoeken op NL sites, op wiggle, futurumshop en mantel gekeken maar niets teruggevonden :-)
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Helaas is het gewenste artikel niet meer beschikbaar.

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk

iTrader
    5 (100%)
    Weten jullie of er een manier is om je activiteiten in Strava te syncen met Garmin Connect?
    Activiteiten die je via een Garmin logt en van Garmin Connect pushen naar Strava is no big deal, maar ik zou ze willen pullen van Strava naar Garmin Connect.

Ik doe eigenlijk al mijn bike rides met mijn Wahoo Elemnt Bolt en die synct al automatisch alles naar Strava.
    Onlangs een sportwatch gekocht (Vivoactive 3 music), in de toekomst ga ik wss ook nu en dan wat lopen met een maat en ik zou graag hebben dat die data die in Garmin Connect staat (steps, HR, sleep, ... ) ook aware is van mijn bike rides die via Wahoo op Strava zijn gezet. En niet enkel de activiteiten die via dat horloge gelogd zijn.

Maar ik vind niet meteen een oplossing. Ik dacht dat je vroeger kon syncen van Wahoo naar Garmin Connect, maar die optie is er precies niet (meer) ...
    Ik zou normaal ook gwn alles (dus ook de bike rides) kunnen loggen met sportwatch en dat naar Strava + Garmin Connect sturen. En m'n fietsgps enkel gebruiken voor de navigatie.
    Maar die logt geen temperaturen naar Strava. Ok, zo erg is dat nu ook weer niet maar hoe meer data hoe liever ik het heb Voordeel is in dat geval dat ik geen HR strap moet aandoen dan... Dilemma's, dilemma's :-p

Ik had tapiriik geprobeerd. Dat beweert alles in sync te kunnen houden, maar de praktijk is iets anders dan de theorie

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik heb daar ook ooit naar gezocht omdat ik met een Polar liep, niet gevonden.

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    De meeste fietsenmakers hebben ne kilo spacers liggen in hun werkplek. Ik heb de mijne gratis gekregen.

Pagina 26 van 48 Eerste ... 1622232425262728293036 ... Laatste

Regels voor berichten