Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Vandaag naar Heers gereden (om eens naar de fruitbloesems te gaan kijken). Best wel wat volk op de baan ginder, maar iedereen schoon afstand aan het houden, en maximum met 2 aan het rijden. Tussen Landen en Leuven was er eigenlijk niemand op de baan.
    no votes  

Exorikos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb vandaag voor het eerst een KOM/QOM gerapporteerd. Het is ver gekomen. :')
    Physics is like sex: Sure, it may have practical results, but that is not the reason we do it. ~ R. Feynman
    All science is either physics or stamp collecting. ~ E. Rutherford
    S'il est vrai qu'on construit des cathédrales aujourd'hui dans la Science, il est bien dommage que les gens n'y puissent entrer, ne puissent pas toucher les pierres elles-mêmes.
    no votes  

lorro85's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als het nu nog niet gelukt is, gewoon de crank vervangen door de powermeter en nieuwe pedalen erin (en zeker het montagevet niet vergeten!)

Pedalen zijn bij mij iets wat ik wel elk half jaar eens preventief loshaal en terug ingevet vastzet.
    Da's dan op voorwaarde dat de pedaal aan de rechterkant wel vlotjes losgaat hé ;-p (For the record dat heb ik nog niet geprobeerd )
    Mijn (15mm) pedaalsleutel past daar trouwens niet op hoor.

Ziet er zo uit: https://hollandbikeshop.com/img/prod...88559-11-l.jpg
    Ik heb nog wel een steeksleutel die ik op dat zwart zeshoekig stuk krijg, maar als ik daar mee draai is da enkel om het stuk pedaal mee los te krijgen precies (niet het stuk met schroefdraad dat in de crank gedraaid zit).

Ik had op de YT video van Gilly gereplied en die had me de raad gegeven eens met een haardroger proberen te verhitten, dus ga dat morgen eens proberen denk ik.
    Met beenkracht losduwen lijkt me ook vrij lastig als je de inbus naar achter moet trekken om pedaal los te krijgen, toch?
    PSN: laurent_vd | VeloViewer
    no votes  

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik heb dat al meermaals gedaan, maar ik heb dan ook een KOM waar auto's 70 mogen rijden en makkelijk 120 kunnen halen.

Ik krijg dus wel geregeld een melding dat iemand mijn KOM heeft gestolen om dan te zien dat die de ganse rit 25-30 heeft gereden om de laatste km's dan 60+ te gaan rijden.

Ik leid daar uit af dat er veel mensen zijn die met de auto ergens naartoe rijden om daar te fietsen (regio Maldegem dan nog...) en dat er redelijk wat mensen zijn die hun gps laten aan staan in het naar huis rijden

@lorro85: als je hem links omhoog trekt wil dat zeggen dat je hem rechts naar beneden duwt, of omgekeerd. Je kan er dus wel steeds je voet op krijgen.
    Laatst gewijzigd door langun; 12 april 2020 om 23:03
    no votes  

lorro85's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Toevallig iemand nog een futurumshop kortingcode van €25 die hij/zij niet gaat gebruiken?
    Ik heb die van mij reeds opgebruikt, maar zou nog een bestelling willen plaatsen.

Je mag me pm'en dan. Alvast merci.
    PSN: laurent_vd | VeloViewer
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    1. 'er zijn betere inbussleurels', ahja welke? 'dke met een handvat'...
    2. Een wielerband proberen oppompen aan het tankstation. Afgezien van het verschil in ventielen (heb je wel verloopnnippels voor) good luck op een pomp te vinden dat boven de 3 bar gaat. En die lopen dat ook niet ineens in de band
    Dat laatste gaat perfect trouwens, voor je mensen afzeikt.

Voor ik mijn ghetto tubeless setup met een schweppesfles (veel dikker dan cola) en heel veel ductape had gemaakt ging ik ook altijd naar een tankstation. En je hebt zelfs geen verloopstukje nodig, gewoon de ventielkern verwijderen, laten poppen, ventielkern erin en dan met de gewone pomp.
    no votes  

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Normaal krijg ik tegen eind april last van mijn pollenallergie, met de goede weer zal dat wat naar voor zijn geschoven. Dat kan ook mede een verklaring zijn natuurlijk. Ik zal mijn pollenpillekes is beginnen pakken .
    Kan er inderdaad wel mee te maken hebben.
    Ik pak al van begin maart cetirizine om allergie te onderdrukken. Werkt aardig want buiten veel snot nog relatief weinig last van mijn sinussen zoals andere jaren.

Heb je trouwens een smartwatch oid waarmee je je rusthartslag kan zien? Zie je daar variaties in zitten? Hoge rustpols kan wijzen op vermoeidheid en/of ziekte en een indicatie zijn dat je rust nodig hebt of niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Bwa, ik heb nog niet buiten gereden, tenzij het voor de winkel of de bakker was en ik heb niet het gevoel dat ik iets mis. Ik amuseer me best met de trainingen op de rollen, meer dan dat ik nu gewoon wat ritjes zou doen. Als ik een powersmeter zou hebben zou ik wss wel meer buiten rijden. Maar die zon zal binnen een paar weken ook nog wel schijnen.

Al hebt ge zeker wel een punt met uw insteek. Geen idee waarom mensen zo zot doen atm
    Je weet niet zeker dat het weer hier goed blijft natuurlijk. Daarnaast worden mensen lakser en lakser met de coronamaatregelen en Van Ranst was allesbehalve amused gisteren. Voor hetzelfde geld zetten ze den boel hier écht op lockdown en dan is het niet buiten te fietsen.

Moest het strenger worden en we mogen nie meer buiten rijden ga ik wrs ook lange ritten rijden op Zwift. Voor veel toeristen is dit (april, mei, juni) ook hun piek periode in het seizoen natuurlijk en nu ze die buiten niet kunnen 'verzilveren' doen ze zot op andere manieren.
    no votes  

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Kan er inderdaad wel mee te maken hebben.
    Ik pak al van begin maart cetirizine om allergie te onderdrukken. Werkt aardig want buiten veel snot nog relatief weinig last van mijn sinussen zoals andere jaren.

Heb je trouwens een smartwatch oid waarmee je je rusthartslag kan zien? Zie je daar variaties in zitten? Hoge rustpols kan wijzen op vermoeidheid en/of ziekte en een indicatie zijn dat je rust nodig hebt of niet.
    Aan mijn rustpols had ik ook gedacht, ik heb afgelopen week snachts 3x mijn forerunner aangedaan en zat telkens tussen de 36 a 39 slagen. Dus voor mij prima. Ik weet uit het verleden dat als ik vermoeid ben dat ik dan meer rond de 45 zit. Ik heb een vrij lage hartslag dus misschien dat bij andere mensen daar meer variatie op zit.
    no votes  

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Iemand hier die zijn vork al zelf volledig heeft uit elkaar gehaald en onderhoud op uitgevoerd? (mtb)
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht

Voor ik mijn ghetto tubeless setup met een schweppesfles (veel dikker dan cola) en heel veel ductape had gemaakt ging ik ook altijd naar een tankstation. En je hebt zelfs geen verloopstukje nodig, gewoon de ventielkern verwijderen, laten poppen, ventielkern erin en dan met de gewone pomp.
    Weer wat bijgeleerd . Wist niet dat dit kon. Al meermaals (wel met gewone banden) daar gestaan en niet genoeg druk in gekregen. Ook met verloopnnippels.
    Altijd handig om het van iemand te horen dat er effectief ervaring mee heeft, en niet zomaar in het wilde weg aan het gokken is.

Anyway, helemaal geen zin om voor zulke dingen naar het tankstation te gaan. Ik moet hier volgende zomer toch nog wat tegen de plafond nagelen en ga me toch eens verdiepen in een klein compressor. Ideaal voor zulke dingen. Al gebruik ik tegenwoordig wel een handpomp voor mijn gewone banden
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oij Bekijk bericht
    Dat kan lukken, maar het is verre van ideaal. Verder hangt het waarschijnlijk ook nog af met welke velg/band/pomp combinatie je het probeert.
    Met mijn vroegere geax'en is dat gelukt, maar dat moet je echt pompen voor uw leven. :v

Je kan dus maar beter investeren in een deftige tubeless pomp (bv: Topeak Joeblow Booster), of iets als een tubeless 'tank' (Tubibooster, TireBooster,...) of een compressor.
    De DIY route kan je ook altijd opgaan door een grote PET fles te gebruiken of een oude brandblusser en daar een ventiel op aan te brengen.
    Met een deftige pomp en natuurlijk ventielkern verwijderd voor voldoende debiet krijg ik mijn tubeless banden op een enkel geval na wel redelijk vlot gemonteerd, wel efkes goed doorpompen ja dat wel. Wat ook kan helpen is eerst de band monteren met een binnenband dan kan de hieldraad zich al wat zetten.
    Een compressor kan handig zijn maar koop dan wel één met een drukvat voor voldoende debiet.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Iemand hier die zijn vork al zelf volledig heeft uit elkaar gehaald en onderhoud op uitgevoerd? (mtb)
    Ja maar dat was een Magura en die zijn poepsimpel in onderhoud. Rockshox is niet zo vrijgevig met handleidingen in verband met onderhoud van hun vorken, Fox wel.
    no votes  

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    @BartG het is een fox, heb nu alle dichtingen en tools die ik niet had of die echt nodig zijn heb ik besteld.
    Maar als er nog mensen zijn aan wie het lukt ben ik blij :-) volgend weekend is proberen.

Opsturen ben ik die weer 3 weken kwijt
    no votes  

Li1quid's schermafbeelding
    iTrader
    99 (98%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Naast het lopen wil ik graag eens met de fiets beginnen koersen.

Nu is mijn vraag of je met een goedkopere fiets van de Decathlon al goed kan starten?
    Bv deze: https://www.decathlon.be/nl/p/racefi...545836&c=BLAUW
    Kan je daar iets slechts over zeggen? (ontbreekt er iets?)
    Beter toch iets duurder gaan?
    Of is dat zeker goed materiaal voor een beginner?

Ik heb al enkele pagina's van dit topic overlopen, maar de tips en informatie zijn vooral voor de gevorderde koersers.
    PSN: Li1quid
    no votes  

ShadesOfJae's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wil je beginnen koersen of wil je beginnen fietsen? Maar in beide gevallen zou ik nog wat doorsparen en zou ik uitkijken naar een fiets met Shimano 105. Tiagra kan misschien ook nog volstaan, maar daar heb ik geen ervaring mee.
    no votes  

Regels voor berichten