iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Eiwitten uit voeding zijn altijd beter van kwaliteit dan shakes. Omdat die eiwitten verhit zijn geweest om er poeder van te maken is de kwaliteit achteruit gegaan.

En dat heeft niks met allesweters te maken.

Carbs zijn carbs, eiwitten zijn eiwitten en vetten zijn vetten.

Of je ze nu uit wormen haalt, uit eieren of uit shakes, het lichaam kijkt daar niet naar. Je portefeuille mss wel..

Shakes heb je gewoon direct veel eiwit binnen zonder er moeite voor te doen. En 2 gr. per kg lichaamsgewicht is al meer voor bodybuilders, 1,5 gr. is meer dan genoeg voor duursporters.

Als je daar niet aan geraakt dan is je voeding sowieso al niet in orde om gezond te zijn.

Rechtstreeks van je experts van energy lab hun website:

Sedentair persoon: 0.8 gram

Recreatieve sporter: 1 gram

Krachttraining met als doel toename spiermassa: 1.6 – 1.7 gram

Duurtraining: 1.2 -1.7 gram afhankelijk van de intensiteit en het volume van de training

Van alle voedingsmiddelen bevatten vlees en vis veruit de meeste eiwitten.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Maar de gemiddelde toerist/sporter heeft nog niet eens een idee wat macro's zijn. Laat staan dat ze een idee hebben van wat ze eten op een dag en wat de gevolgen daar van zijn.
    Als ge hier dan leest dat mensen 500 ml water nog niet eens halen na ritten van ik weet niet hoeveel km, tja... Dan is dat niet bepaald iets dat gezond is.

Te veel eiwitten is ook geen ramp, de overschot pist ge toch gewoon uit. Als ik 4-5 u op de MTB gezeten heb, dan heb ik liever een smakelijk shakeske dan wat anders hoor. En dan ben ik zeker dat ik aan de juiste waardes geraak. De andere dagen is mijn eet schema mooi afgesteld op 4 kracht trainingen per week. Maar die duren ook maar een uur max. Maar 4-5u op de MTB is al een heel andere zaak. Dat gooit mijn hele dag overhoop.
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Gewoon een yoghurt of chocomelk zijn ook goed. Enkel na specifieke trainingen gebruik ik shake

Of wat de meeste toeristen drinken: ne glazen boterham
    no votes  

iTrader
    2 (80%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb even jullie advies nodig. Ik ben eigenlijk een sjotterke maar bij gebrek aan voetbal tegenwoordig en om eens af te wisselen en niet altijd alleen maar te gaan lopen ben ik op zoek naar een nieuwe "race" fiets.

Ik heb er nu eentje dat ik een jaar of 15 geleden gekocht heb in de decatlon maar waarvan ik van in het begin al last had met een ketting die er vaak afvalt bij het schakelen naar de grote plateau. Ik heb die derailleur al een aantal keren laten afstellen maar die blijft daar maar afkletsen.

Tijd voor een nieuwe dan maar? Ik rij normaal enkel wanneer het voetbalseizoen stil ligt (mei-juli). Ik heb niet echt een budget in mijn hoofd maar vermoed dat ik onder de 2000 euro wel iets deftig kan vinden? Geen speciale eisen. Indien binnen budget past Carbon (of toch alleszins de voorvork). De streek hier is redelijk heuvelachtig dus liefst iets dat niet te zwaar is om bergop te rijden. :-) Ik ben zelf 1m74 dus een kader maat van 52 tot 55 zou ok moeten zijn. Klopt dat?

Alvast merci voor de adviezen! :-)
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    no votes  

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wtf scheelt er met strava.. Mijn gemiddelde lag op 29,8 en hij maakt er 28,9 van.. En er zitten heel de tijd pieken en dalen in die grafiek?

no votes  

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Is toch een veelvoorkomend probleem bij het syncen, niet? Denk dat Strava een bepaalde manier heeft om met gipsgegevens om te gaan en dat er daardoor fouten/afwijkingen durven in te sluipen. Bij mij toont hij bv ook vaak een afwijkende afstand, een van de redenen waarom ik zelden naar Strava kijk.
    no votes  

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Is toch een veelvoorkomend probleem bij het syncen, niet? Denk dat Strava een bepaalde manier heeft om met gipsgegevens om te gaan en dat er daardoor fouten/afwijkingen durven in te sluipen. Bij mij toont hij bv ook vaak een afwijkende afstand, een van de redenen waarom ik zelden naar Strava kijk.
    Scheelt idd altijd wel iets, meestal iets van 0,2 Maar zo een verschil heb ik nog niet veel gehad.

Duurde wel lang voor hij gesynct was. Mss daardoor.

no votes  

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Heeft geloof ik te maken met "gps wander", waarbij als je stilstaat en je gps-signaal nogal aan de zwakke kant is, het lijkt voor strava dat je tegen 4/5kph aan het rondrijden bent rond het punt waar je stilstaat, terwijl de gps terug signaal probeert te pakken (of signaal versterkt). Vooral voorgehad met de Strava-app. De gps-unit heeft er veel minder last van (behalve als ik in valleien aan het rijden ben).
    no votes  

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Komt mij toch niet bekend voor. Niet met Forerunner, noch met de 820 of 830. Zowel op de mtb als race rijd ik met snelheidssensor, misschien dat dat een verschil maakt.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Idd en die repen ook.. Gewoon een pak Boni ontbijtrepen van nog geen 2 euro doen het even goed.

Die gelletjes zijn goed als je wedstrijden rijdt om het laatste halfuur nog eens te kunnen knallen en het kost geen tijd om binnen te werken, maar daarbuiten heb je dat niet nodig.

Ik heb vandaag een rit van 200km in de Vlaamse Ardennen er op zitten. Op een gegeven moment gaan die repen er gewoon niet meer in. En dan zijn die gelletjes wel een uitkomst.

Tegelijk ook zeggen, onder de 75km pak ik ze meestal mee voor de 'ood, maar eet in ze niet op. DNA volstaat isotone drank voor mij. En al veel minder dan vroeger.

Ter info, vandaag gevreten

3l isotone drank, in totaal 7.5l vocht (camelback 2x opgevuld)
    6 repen en 7 gelletjes, en dat voor een tocht van 8u.

Voor en na gewogen en ik kwam nog 2kg vocht te kort. Dus eigenlijk nog te weinig gedronken ( maat ja, krijg het maar eens mee momenteel)
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    de deskundigen zoals de mensen van bijvoorbeeld Energylab, waar ik mijn info van krijg.
    Maak daar "gesponsorde deskundigen" en er wordt veel duidelijk...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Ik heb vandaag een rit van 200km in de Vlaamse Ardennen er op zitten. Op een gegeven moment gaan die repen er gewoon niet meer in. En dan zijn die gelletjes wel een uitkomst.

Tegelijk ook zeggen, onder de 75km pak ik ze meestal mee voor de 'ood, maar eet in ze niet op. DNA volstaat isotone drank voor mij. En al veel minder dan vroeger.

Ter info, vandaag gevreten

3l isotone drank, in totaal 7.5l vocht (camelback 2x opgevuld)
    6 repen en 7 gelletjes, en dat voor een tocht van 8u.

Voor en na gewogen en ik kwam nog 2kg vocht te kort. Dus eigenlijk nog te weinig gedronken ( maat ja, krijg het maar eens mee momenteel)
    Eten en drinken is zo persoonlijk.

Ik vorige week ook tocht van 205 km, +/-1500hm. 2 drinkbussen van 750ml mee, 1 hervult en aan halte 2 keer blikje cola gedronken.
    Gegeten: goed ontbeten (dubbele portie ontbijtgranen) 2 cliff bars, 2 keer twix aan de stop en 1 gel op het einde.

Thuisgekomen, beetje zoute nootjes, glas ice tea en 2 glazen water.

En als avondeten natuurlijk ne goeie vettige frit met voldoende vlezekes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    no votes  

iTrader
    2 (80%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Toevallig die van u? Knappe fiets!
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Eten en drinken is zo persoonlijk.

Ik vorige week ook tocht van 205 km, +/-1500hm. 2 drinkbussen van 750ml mee, 1 hervult en aan halte 2 keer blikje cola gedronken.
    Gegeten: goed ontbeten (dubbele portie ontbijtgranen) 2 cliff bars, 2 keer twix aan de stop en 1 gel op het einde.

Thuisgekomen, beetje zoute nootjes, glas ice tea en 2 glazen water.

En als avondeten natuurlijk ne goeie vettige frit met voldoende vlezekes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    True, het weer doet er ook veel aan. Vorige week zou ik veel minder vocht nodig gehad hebben. Met deze temperaturen zweet ik gewoon veel meer.

Het is maar een indicatie dat ik geef van iemand die best wel wat nodig heeft om te kunnen blijven presteren, mss dat het gewicht er ook veel aan doet (100+).

En ondanks dat het o zo persoonlijk is, is dit ook een beetje een tegengeluid aan de vele posts die zeggen van ik kan zeer veel fietsen op 1 bidon. Het kan, maar voor heel veel beginners kan dat misschien niet het juiste advies zijn.
    no votes  

Regels voor berichten