RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij die sprint madam hebben ze toch ook genoeg gezegd dat er nog wel speciale dingen in haar drinkbus zullen gezeten hebben ?

ShadesOfJae's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Gisteren na een klein maandje Trainerroad eens de ramptest gedaan, en toch een 15pct vooruit gegaan. Volgende week eens beginnen met een sweetspotprograma aangezien dat meer gericht is op het verbeteren van de conditie. Eens benieuwd wat dat brengt!
    15% op een maandje tijd

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShadesOfJae Bekijk bericht
    15% op een maandje tijd
    Ja ik vond het ook zot, zeker omdat ik die tests bewust afleg in niet-optimale omstandigheden.
    Fietste buiten sowieso wel redelijk veel grijs, heel veel zone 1/2, echt zelden écht structureel prikkels, haast nooit. Dus gewoon al die intervaltrainingen waar ik echt moet duwen zullen al voor een groot verschil gezorgd hebben. Bovendien had ik ook nog geen 3w/kg bij mijn eerste test, waar ik nu toch al 3.35 heb ongeveer (+/- zelfde gewicht)

Jammer genoeg dat die verbetering doorheen het jaar niet-lineair zal zijn

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb nu 2 jaar MTB gereden, maar merk dat ik toch veel op de weg zit en misschien is het tijd om een andere bike aan te schaffen. Dan kan ik mijn vriendjes beter volgen.
    Ik denk dat ik mijn BMC MTB (Agonist 02 2018, maar dan met single blad vooraan) nog wel ga houden want die rijdt wel mega goed. En ik vermoed dat de afschrijving van een MTB enorm is (winkelprijs was 4500 euro).

Ik twijfel om een echte koersfiets te kopen of een gravel bike om toch makkelijk onverhard mee te kunnen nemen en wat rechter te zitten. Wat zijn zo de zaken waar ik aan moet denken?
    Ik zou maar rond de 1000€ netto van mijn bonus willen spenderen. wat neer komt op een fiets van om en bij de 2-2,5k (werkgever legt nog 25% bij). Ik fiets niet genoeg om 2 vrij dure fietsen te verantwoorden. Mijn preferred dealer doet BMC en Orbea waarbij Orbea de schappelijk geprijsde is. Maar in principe kan ik overal gaan zolang de shop ook maar fietsen leased.
    Any thoughts?
    Laatst gewijzigd door HUSKE; 20 februari 2020 om 11:21

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ridley fenix SL disc met 105 zit je net binnen uw budget (10% korting op adviesprijs maar neem je nog pedalen en bidonhouders voor )

Als je MTB hebt kan je daarmee offroad imo dus Gravelbikes niet nodig

Of cube zit je prijs/kwaliteit altijd goed

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    gravelbike is marketing

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nuud Bekijk bericht
    gravelbike is marketing
    Tgoh, marketing... eerder een "best of both worlds" fiets. Niet zo zwaar en plomp als een MTB, maar wel stevig genoeg dat asfalt optioneel is.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Ik heb nu 2 jaar MTB gereden, maar merk dat ik toch veel op de weg zit en misschien is het tijd om een andere bike aan te schaffen. Dan kan ik mijn vriendjes beter volgen.
    Ik denk dat ik mijn BMC MTB (Agonist 02 2018, maar dan met single blad vooraan) nog wel ga houden want die rijdt wel mega goed. En ik vermoed dat de afschrijving van een MTB enorm is (winkelprijs was 4500 euro).

Ik twijfel om een echte koersfiets te kopen of een gravel bike om toch makkelijk onverhard mee te kunnen nemen en wat rechter te zitten. Wat zijn zo de zaken waar ik aan moet denken?
    Ik zou maar rond de 1000€ netto van mijn bonus willen spenderen. wat neer komt op een fiets van om en bij de 2-2,5k (werkgever legt nog 25% bij). Ik fiets niet genoeg om 2 vrij dure fietsen te verantwoorden. Mijn preferred dealer doet BMC en Orbea waarbij Orbea de schappelijk geprijsde is. Maar in principe kan ik overal gaan zolang de shop ook maar fietsen leased.
    Any thoughts?
    De houding op een gravelbike is nu niet zo veel rechter als op een volbloed koersfiets, dus daar ga je sowieso aan moeten wennen. Binnen dat budget ga je al wel een degelijke fiets vinden, maar ik zou me dus in jouw geval zeker niet beperken tot enkel gravelbikes.

Zeker als je niet van plan bent om die fiets ook offroad te gebruiken is de meerwaarde van een gravelbike ten opzichte van een koers- of cyclocross fiets minimaal.

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    is de meerwaarde van een gravelbike ten opzichte van een cyclocross fiets minimaal.
    Goh, dat je er 40mm of 45mm in kunt steken vergeleken met de 35mm van een cyclocross-fiets doet heel wat voor de wegligging op ruw(er) terrein. Plus dat een gravelbike niet zo zenuwachtig stuurt als een cyclocrosser (die gemaakt is om te draaien en keren op korte afstanden).

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mss moet ik idd gewoon een gewone koersfiets nemen. Ik heb immers al een ultiem offroad bike. Vind die Ridley van uitzicht precies maar niks, Die is zo raar gevormd, moet sowieso eens in het echt zien.
    Als ik zin heb ga ik dit weekend eens wat lokale dealers doen vooraleer het weer 35km verderop te zoeken.

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Mss moet ik idd gewoon een gewone koersfiets nemen. Ik heb immers al een ultiem offroad bike. Vind die Ridley van uitzicht precies maar niks, Die is zo raar gevormd, moet sowieso eens in het echt zien.
    Als ik zin heb ga ik dit weekend eens wat lokale dealers doen vooraleer het weer 35km verderop te zoeken.
    Lokaler als Ridley ga je moeilijk vinden

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Lokaler als Ridley ga je moeilijk vinden
    Worden die niet in Paal gemaakt?

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Worden die niet in Paal gemaakt?
    Designs bedacht ja, gemaakt wordt daar niks he. Zoals 99% van de merken is dat China of Taiwan.

Ik zou in u plaats ook een pure racer kopen. Een gravelbike is vis noch vlees. Niet het beste off-road, niet het beste on-road. En het beste off-road heb je al.
    Ik heb niks tegen gravelbikes maar ik vind dat meer een aanvulling voor iemand die al een racefiets heeft en af en toe wat anders wilt doen, of als 2e fiets voor de wintermaanden, of iemand die wil gaan bike packen.

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Lakken en assemblage in Moldavië of hier (custom & topmodellen) als dit nog relevant is https://ridersguide.nl/in-de-fabriek...lgiums-finest/) willen ze ook frames hier maken
    Laatst gewijzigd door SomeDude; 21 februari 2020 om 06:48

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Had jij die niet gekocht voor een appel en een ei? De afschrijving zal wel meevallen!

Door jouw model en kleur ben ik toen actief gaan zoeken naar zo'n agonist, vond het een waanzinnig mooie bike. Maar ik vond geen enkele écht goeie review. Dan maar voor de VDP fully gegaan die toch wel overwegend topreviews kreeg.

...maar waar ik achteraf bekeken eigenlijk minder blij mee ben dan de Rocky Mountain Element die hij verving

Regels voor berichten