iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Een rustweekje inlassen, of je FTP 5 percent naar omlaag doen.

Die generale build is inderdaad wel stevig. Die doe ik meestal pas richting maart/april. In principe moet je daarna niet veel meer doen om echt sterk te staan!

Doe je enkel rollentrainingen nu? Of neem je er ook nog andere zaken tussendoor? Dat kan ook al veel uitmaken voor de rust.

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Enkel rollentraining. Ook nog een korte afstand woon-werk maar dat heb ik de laatste weken heel rustig gedaan, de beentjes gewoon wat laten draaien dus zou net in mijn voordeel moeten zijn. Ik moet thuis vertrekken op een helling die tot 10% oploopt dus dan voel je wel meteen of de training van de avond ervoor raak was . De voorbije maanden heb ik wel geregeld gefietst maar zo'n echte krachttraining als in dat schema is toch nog iets heel anders.
    Ik ga het de rest vd week rustig aan doen en dan zie ik wel waar ik weer inpik. Spieren kweek je ook niet op een paar dagen dus ik geef het lichaam tijd

noccy's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Was jij niet direct met build begonnen?
    Als je al een serieuze basis hebt is SSB II nog doenbaar om TR te leren kennen, maar er zijn er al veel met build begonnen en nog voor de eerste rustweek compleet opgebrand.
    Die dinsdagen aan een IF van >0.9 (als je de endurance blok eraf trekt) zijn echt wel moordend.

Kan ook zijn dat je overtest met een ramptest, daar is een ellenlange thread over op hun forum.
    Ben zelf zo iemand en zat vorig jaar in SS-trainingen met een hartslag die hoger was als m'n overslag tegen het einde.
    Duidelijk teken dat m'n FTP te hoog stond (en m'n basis gewoon slecht was...)
    Gebruik nu de regel waar je bij SS-trainingen maar tot 83% MHR mag gaan omdat ik anders gewoon opbrand en voel me er echt wel goed bij, zeker zo vroeg in het seizoen.
    https://forum.trainerroad.com/t/rece...e-neal/20765/7

Zoals damocles zegt ,als je niet probeert te pieken voor de RVV ofzo is het echt wel vroeg om de build tegen half maart al af te haspelen.
    Man shouldn't be afraid to die, he should be afraid to never have lived.

[B]Rocketeer : neen, alcohol is geen drug

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ja ik ben meteen met build begonnen. De bedoeling is ook wel om al vroeg een goeie vorm te pakken te hebben en dan via tt's verder op te bouwen tot einde mei/ begin juni. Eens het te warm word gaat mijn kaars toch uit . Zoals gezegd is het qua tss niet meer dan normaal dus op dat vlak heb ik geen schrik om teveel te doen.

Op zich zit ik goed qua power vs hartslag. Maar toch begint het tijdens een rit vaak stoempen te worden.
    270w in erg mode vs 270w in een Zwift race of buiten is toch wel een heel verschil.
    Ik doe mijn erg mode trainingen nu ook wel altijd op een klein verzet. Daardoor zorgt je vliegwiel voor minder momentum dan wanneer je het op pakweg 50x15 zou doen.

Als ik herbegin zal ik het met een wat lagere ftp proberen. Op zich is het niet belangrijk welk cijfer het is, zolang als ik voel dat het uitdagend genoeg is.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Pak gewoon een rustweekje uit je plan en zet dat op voor de komende week (denk aan trainingen zoals petit, volunteer, carter) zodat je niet stilvalt maar dat je je de benen wel rust geeft. Dan daarna een nieuwe ramp test en zien hoe ver je daar zit. Dat zou wel een beter beeld moeten geven.

Idd, direct een general build doen is best pittig. Indien het teveel intensiteit is, misschien toch kijken naar een iets lager volume (lager plan) of toch nog de SSBII erbij doen.
    Sowieso, pieken vanaf februari tot mei is een lange periode. Let erop dat je je zelf niet opbrand.

Het FTP cijfertje ervaar ik juist wel als belangrijk, aangezien alles percentueel gezien ervanaf hangt. Gisteren ook een VO2 max gedaan met blokken van 3' op 120% FTP, dan wil je liever niet dat die 10-20 watt te hoog staat

Ik ben nu bezig met SSBI (volgende week rustweek) en daarna eerst nog 6 weken sweet spot base III. Ik zou het eens moeten uitrekenen want m'n eerste grote doel is LBL om te doen maar normaal gezien kom ik mooi uit met nog een general build ertussen; Dan verder opbouwen voor de cannibale.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Is er trouwens een manier om te weten te komen met welk plan ge bezig bent in't TrainerRoad? 't Is al enkele weken geleden dat ik gestart ben en ik weet eigenlijk niet goed meer wat ik gekozen heb

Oij's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Is er trouwens een manier om te weten te komen met welk plan ge bezig bent in't TrainerRoad? 't Is al enkele weken geleden dat ik gestart ben en ik weet eigenlijk niet goed meer wat ik gekozen heb
    Kan je zien in uw kalender. Bij de eerste week staat de titel van het schema dat je volgt.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oij Bekijk bericht
    Kan je zien in uw kalender. Bij de eerste week staat de titel van het schema dat je volgt.
    MVP

Blijkbaar gekozen voor climbing road race, aparte keuze. Nu goed, er ligt hier wel een brug in de buurt. Ideaal om de vriendin te overtuigen om in maart misschien eens een paar dagen weg te gaan waar TOEVALLIG TOCH WEL GEEN BERG LIGT EN EEN FIETSVERHUURSERVICE.

ECHT SCHAT IK HAD GEEN IDEE, MAAR NU WE HIER TOCH ZIJN???
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik heb ze al zover gekregen dat ze een vakantie in de bergen toffer vindt dan een vakantie aan het strand.

Kleine overwinningen

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vroeger steeds met de fiets naar werk gereden. Sinds ik veranderd ben van job en sinds ik vader ben, ben ik enkele kilo's bij gekomen. Omwille ik met de auto naar werk ga.

Ga ik terug wat meer de fiets op rijden. Zondag voor eerst 9km gereden en vanmorgen 12km gereden. Hebben een rit gemaakt door gebruik te maken van de fietsknooppunt. En bekijk ik of er iets kan bezichtigen ( cultuur, historie of dieren) en beetje de gemeente te verkennen.

Welke app ik gebruik op dit ogenblik zijn Strava en Vlaanderen fietsland.

Strava voor de gegevens en Vlaanderen fietsland gebruik ik voor de fietsenknooppunt en eigen routes te maken.

Op dit moment rij ik enkel rond mij gemeente om rustig iets op te bouwen.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Pak gewoon een rustweekje uit je plan en zet dat op voor de komende week (denk aan trainingen zoals petit, volunteer, carter) zodat je niet stilvalt maar dat je je de benen wel rust geeft. Dan daarna een nieuwe ramp test en zien hoe ver je daar zit. Dat zou wel een beter beeld moeten geven.

Idd, direct een general build doen is best pittig. Indien het teveel intensiteit is, misschien toch kijken naar een iets lager volume (lager plan) of toch nog de SSBII erbij doen.
    Vandaag pettit gereden als recovery rit, dan merk ik wel weer dat ik hoger zit qua hartslag tov hetzelfde wattage als tijdens een rustige groepsrit op Zwift.

Ik heb ook nog is wat zitten lezen op het forum van TR en de 75% van je beste minuut voor je ftp is een gulden middenweg maar uiteraard niet voor iedereen.
    Als je goed bent in anaerobe inspanningen zal je ftp overschat worden, en zal je ftp eerder rond de 70% of zelfs lager liggen als je lange blokken wil doen. Terwijl mensen met weinig punch aan 80% ftp hun trainingen kunnen afwerken. Althans hun sweet spot blokken maar dan weer niet de v02 max.

Ik ga binnen een paar dagen nog is een ftp test doen en ik ga men ftp alleszins een stuk lager zetten. Ik denk dat ik bij de sub 70% categorie hoor. Een tijdje goed duwen en dan enkele minuten hard gaan is net wat me goed past, leuk om met een hoge ftp te pronken maar niet representatief voor het hele spectrum aan trainingen

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Als je hartslag hoger is dan normaal bij een petit kan het aan verschillende zaken liggen.

Ziekte (voel ik meestal)
    Een paar te zware trainingen achter elkaar
    Echt overtrained zijn (maar dat denk ik niet, daar trainen we eerlijk gezegd te weinig voor denk ik)

Gewoon de rustweek verder uitdoen en dan eens een ramp test doen. Dat gaat je normaal gezien wel de info geven die je nodig hebt!

Hier ondertussen al 4kg terug kwijt sinds het begin van het jaar. Geen alcohol, opletten met (ongezond) eten en veel fietsen (600+ buiten en nog eens 3 sessies per week binnen). Op dit tempo is het houdbaar en er mogen er nog zo een 20 af

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ben ik nu blind, of is het niet mogelijk om je gem hr per interval te vergelijken tussen verschillende sessies.in TR?

Zou dat graag eens doen om te kijken of er een verlaging is van mijn gem/piek hartslag.in bepaalde zones om zo na te gaan of mijn training nog wel on Point is.
    Sowieso wel een beetje jammer dat TR zelf niet je FTP af en toe herevalueert, ik zou nu toch wel denken dat ze met de beschikbare data zeker wel een inschatting kunnen maken wanneer een nieuwe ftptest de moeite zou kunnen zijn?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Vandaag pettit gereden als recovery rit, dan merk ik wel weer dat ik hoger zit qua hartslag tov hetzelfde wattage als tijdens een rustige groepsrit op Zwift.

Ik heb ook nog is wat zitten lezen op het forum van TR en de 75% van je beste minuut voor je ftp is een gulden middenweg maar uiteraard niet voor iedereen.
    Als je goed bent in anaerobe inspanningen zal je ftp overschat worden, en zal je ftp eerder rond de 70% of zelfs lager liggen als je lange blokken wil doen. Terwijl mensen met weinig punch aan 80% ftp hun trainingen kunnen afwerken. Althans hun sweet spot blokken maar dan weer niet de v02 max.

Ik ga binnen een paar dagen nog is een ftp test doen en ik ga men ftp alleszins een stuk lager zetten. Ik denk dat ik bij de sub 70% categorie hoor. Een tijdje goed duwen en dan enkele minuten hard gaan is net wat me goed past, leuk om met een hoge ftp te pronken maar niet representatief voor het hele spectrum aan trainingen
    Misschien eens de standaard 20 min test proberen? De opwarmingblokjes daarbij elimineren toch al redelijk wat van je anaerobe capaciteit waardoor het misschien wat representatiever kan zijn voor u ?

Oij's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Net nog eens een ramptest afgelegd aan de start van SSB2. FTP +13%.
    Wat me vooral opvalt is hoe laag mijn hartslag blijft. Komt niet boven 180 terwijl ik de longen uit m'n lijf fiets.
    Niets wat ik niet gewoon ben, gaat anders ook zelden boven +-185, maar toch.

Regels voor berichten