SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ff post hijacken: dat kan met eender welke trainer en zwift

Ontopic: ik niet
    Zonder zwift he

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wiggins is niet afgekomen naar Velofollies

Met een VR bril gekoerst tegen Sagan, ongeveer 5-10 min erna gingen de lichten uit gaan, gelukkig op tijd aan voelen komen en mij kunnen op de grond kunnen zetten. Een jaar of 4 geleden iets gelijkaardigs gedaan en toen ben ik flauwgevallen..

Iemand hier nog ervaring mee en een idee wat de oorzaak kan zijn? Gelijkaardige intensiteit op de weg of op mijn trainer heeft nog nooit voor zoiets gezorgd. Komt dit doordat er geen opwarming aan te pas komt?

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    Wiggins is niet afgekomen naar Velofollies

Met een VR bril gekoerst tegen Sagan, ongeveer 5-10 min erna gingen de lichten uit gaan, gelukkig op tijd aan voelen komen en mij kunnen op de grond kunnen zetten. Een jaar of 4 geleden iets gelijkaardigs gedaan en toen ben ik flauwgevallen..

Iemand hier nog ervaring mee en een idee wat de oorzaak kan zijn? Gelijkaardige intensiteit op de weg of op mijn trainer heeft nog nooit voor zoiets gezorgd. Komt dit doordat er geen opwarming aan te pas komt?
    Klinkt een beetje als een plotse bloeddrukval?

Het is altijd warm in zo'n beurshallen, jij doet een (vermoed ik) zware fysieke inspanning, vermoedelijk zonder ventilator en zonder drinken...

Daarnaast vermoed ik dat je los van geen warmup vooral ook geen cooldown gedaan hebt? U bloeddruk stijgt in principe tijdens u inspanning om meer bloed naar u spieren te pompen... als je dan rustig los fietst krijg je een geleidelijke overgang. Stop je echter brusk krijgt je lichaam die kans niet met een plotse bloeddrukval als mogelijk gevolg.

In ieder geval: als je volgende keer naar u dokter gaat zou ik het toch even vermelden.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wachten op de pechdienst

Was weer in het ijle aan het trappen dus even gestopt. Zag dat mijn wiel niet goed vast zat (wss ergens tegen getikt) en wil weer vertrekken maar ketting valt er altijd af en cassette draait ook altijd mee nu. Precies of die palletjes dus weer oorzaak zijn pff Chance dat de zon schijnt
    Laatst gewijzigd door SomeDude; 19 januari 2020 om 16:31 Reden: Typo's

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Vandaag eerst MTB rit na mijn polsbreuk. Heerlijk zo buiten fietsen. Wat heb ik dat gemist.

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Vandaag eerst MTB rit na mijn polsbreuk. Heerlijk zo buiten fietsen. Wat heb ik dat gemist.
    Dat zal wel!
    Ik heb tot de middag gewacht om te vertrekken omdat mijn gras er toch wat bevroren uit zag. Ondertussen op mijn strava al verschillende valpartijen zien passeren, was dus toch de goeie keuze

1e keer dat ik een training van tr buiten afwerk. 8x9' aan 90% ftp, prima te doen langs de vaart. En ook minder zwaar als op de rollen

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Dat zal wel!
    Ik heb tot de middag gewacht om te vertrekken omdat mijn gras er toch wat bevroren uit zag. Ondertussen op mijn strava al verschillende valpartijen zien passeren, was dus toch de goeie keuze

1e keer dat ik een training van tr buiten afwerk. 8x9' aan 90% ftp, prima te doen langs de vaart. En ook minder zwaar als op de rollen
    9' dan moet je toch ergens stoppen of vertragen lijkt me

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    9' dan moet je toch ergens stoppen of vertragen lijkt me
    Tussen Tildonk en Boortmeertbeek niet, 8'54" is de KOM maar 47 gemiddeld rijd ik n├ęt niet . Ik ben 3x over en weer gereden, en de overige minuten heb ik dan in het heen en terug rijden in wat kleinere blokjes aan elkaar gebreid. Het is nu ook wel niet de bedoeling om iedere week over en weer te zitten rijden langs de vaart.
    Uiteindelijk draait het om het feit dat je 72 minuten in Sweetspot rijd, hier en daar een momentje van uitbollen of stoppen doet niet plots je training te niet. Op de rollen zit ik wel een slag of 5 hoger aan hetzelfde wattage.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Al ja dat stuk, als er niet teveel verkeer is anders moet je soms vertragen. En die boomwortels zijn irritant

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Al ja dat stuk, als er niet teveel verkeer is anders moet je soms vertragen. En die boomwortels zijn irritant
    Veel boomwortels heb je op dat stuk niet hoor. Vorige jaar tijdens men triatlontrainingen daar ook men blokjes gedaan. Het stuk wijgmaal naar tildonk heb je het slecht stuk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Veel boomwortels heb je op dat stuk niet hoor. Vorige jaar tijdens men triatlontrainingen daar ook men blokjes gedaan. Het stuk wijgmaal naar tildonk heb je het slecht stuk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    Ze hebben dat stuk eens heraangelegd zeker? Want was toch echt wel hobbelig. Maar idd dat stuk ervoor is erger

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Er was behoorlijk wat volk op de been maar quasi allemaal wielertoeristen, in tegenstelling tot dat elektrische fietsenvolk pakken die met 2 niet de ganse baan in. Ik heb maar 1x is ff moeten inhouden.

Na Tildonk hebben ze inderdaad enkele jaren terug nieuwe asfalt gelegd, en ook een stukje net na Kampenhout. Vroeger was het daar vrij erbarmelijk ja, met die wortels zal er wel geregeld is iemand van zijn stuur zijn geschoven.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind het bijna onmogelijk om tresholdintervals te doen langs de vaart, bergop of op de rollen daarentegen... Vraag me toch af hoe dat komt

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik zag dat het zonnetje lichtjes doorkwam, dus mar een drie uur durende rollensessie geknald (5x20-minute intervals aan 78-90%) aangezien het geen flandrien weer was. Dat het maar eens winter wordt!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hoge wattages trappen op de rollen of bergop vind ik ook gemakkelijker, dan zit je meer tegen weerstand aan te trappen. Sweetspot is nu nog niet echt hoog, dat gaat nog vlot.

Waar er nu nieuwe asfalt ligt na Kampenhout is enkele jaren terug een wielertoerist gevallen, daar heeft een tijdje een kruis gestaan, op het einde van het bos. Als je je stuur niet goed vast hebt en je wordt verrast door zo'n boomwortel kan je lelijk terecht komen.

Pagina 164 van 180 Eerste ... 64114154160161162163164165166167168174 ... Laatste

Regels voor berichten