RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Casagolda Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Guys,

Even een vraagje over Zwift. Ben gisteren zo een plan begonnen, via de ERG mode. De wattages veranderden maar ik moest een eens zo hoge cadens trappen om een bepaald wattage te halen telkens deze verhoogde.
    Op de duur was het niet meer haalbaar.
    Doe ik iets verkeerd?
    Bij mij zit er soms wat afwijking op dat ERG systeem.

Bijvoorbeeld dat Zwift 200W aangeeft. Maar dat ik maar 195 trap. Als je dan harder gaat trappen past de trainer zijn weerstand aan (dus minder weerstand), en trap je opnieuw nog maar 195W. Na een tijdje zit ge dan in de hoogste versnelling in super hoge cadans op nog steeds 195W.

De oplossing is van gewoon niet te hard naar die wattages te kijken. Als je er 5W onder zit gewoon negeren en die blok gewoon uit te trappen aan 5W minder.

Misschien zelfde probleem bij u.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RipTor Bekijk bericht

Bijvoorbeeld dat Zwift 200W aangeeft. Maar dat ik maar 195 trap. Als je dan harder gaat trappen past de trainer zijn weerstand aan (dus minder weerstand), en trap je opnieuw nog maar 195W. Na een tijdje zit ge dan in de hoogste versnelling in super hoge cadans op nog steeds 195W.

De oplossing is van gewoon niet te hard naar die wattages te kijken. Als je er 5W onder zit gewoon negeren en die blok gewoon uit te trappen aan 5W minder.

Das maar tot een bepaalde grens, op een gegeven moment kan de rem niet trager gaan of niet meer remming geven (dat laatste is eerder uitzonderlijk ) en dan ga je gewoon meer watt trappen. Normaal gezien event TR dat wel goed uit en kom je op je verwachte waarde, bij de ene trainer al wat sneller dan de andere.

On another note. Gezien de powermeters toch best wel betaalbaar worden ben ik aan het kijken naar eentje. Ik ben vooral aan het kijken naar de stages L of 4iiii. Beiden zijn left only en daar zitten wat nadelen aan maar ik ben vooral naar prijs aan het kijken momenteel. Het is een beetje te zot op een fiets van 500e een powermeter van 1000 te zetten

De grote gedachtegang erachter is dat de stap van geen power naar Left only al een gigantisch grote is. Akkoord er kan een verschil in L/R zitten en dat zal niet 100% accuraat zijn, maar momenteel heb ik er helemaal geen info over. De afgelopen weken al veel gefietst en veel gedacht dat m'n wiel aanloopt of remmen toestaan, maar het is gewoon de wind in de winter dan wil ik wel eens beginnen vergelijken met de power die ik nu gebruik om bv woon/werk te doen tegenover in de winter.

Heeft er iemand een stages/4iiii en zijn jullie er tevreden van?

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

In de hoogste versnelling? Bij ERG is het niet de bedoeling dat je schakelt.. Dat is net het mooie aan het systeem.

Als je je cadans wilt doen stijgen moet je simpelweg sneller beginnen trappen.

Als Zwift aangeeft dat je een hoger wattage moet trappen maar dit stijgt niet zonder dat je sneller begint te trappen of bijschakelt is er iets mis, is de software van je trainer up to date?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb gemerkt dat er na het wassen van mijn fiets dit weekend, water in mijn velgen gekomen is. Is dit normaal? Moet ik mijn banden demonteren om dit water er uit te laten en vervolgens af te drogen, of kan ik dit zo laten?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    In de hoogste versnelling? Bij ERG is het niet de bedoeling dat je schakelt.. Dat is net het mooie aan het systeem.

Als je je cadans wilt doen stijgen moet je simpelweg sneller beginnen trappen.
    Zo zou het toch moeten, echter moet ik bij mijn fluxs toch opschakelen bij bepaalde intervallen of bij een ramptest.

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Heeft er iemand een stages/4iiii en zijn jullie er tevreden van?
    Ik heb sinds vorige zomer een 4iiii, dat doet perfect wat het moet doen. Qua wattage ook in lijn met mijn Kickr.
    Wattage binnen en buiten kan je toch nooit 100% vergelijken, dus wat mij betreft is een linkse crank voldoende. Qua balans links rechts spreek je meestal over niet meer verschil als 48 vs 52%. Als links je mindere kant is zal je mss 10w minder 'trappen' aan 250w, boeit dat? Zolang hij accuraat is maakt het niet veel uit of je nu mikt op het getal 240 of 250.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Briandeef Bekijk bericht
    Zo zou het toch moeten, echter moet ik bij mijn fluxs toch opschakelen bij bepaalde intervallen of bij een ramptest.
    vandaar dat er zoveel de Flux te koop zetten Ik heb daar nog nooit iets opbouwend over gehoord

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Bij de tweede poging ging het beter, maar wat je zegt ivm die cadans die je moet trappen om een wattage te halen is bij mij ook het geval.
    Alleszins idd soms even onder de aangegeven wattage getrapt en dat ging wel.
    PSN ID: Casagolda

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Zoals aangehaald: software is up to date? Heb dat bij die van mij ook moeten updaten.

Wat doen jullie van core-stability oefeningen? Dacht daar ook eens mee te beginnen

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    HS gewijs ben je diep geweest. Ben deze week zelfs niet max boven 160 geweest

Volgens mij (en dokters) een van de oorzaken van de vele hartfalen bij wielrenners: na ziekte (of tijdens) toch sporten / diep gaan
    Fair point, ga ik in het vervolg inderdaad toch wat meer rekening mee houden. Jammer genoeg wint het hart niet zelden over het verstand .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    vandaar dat er zoveel de Flux te koop zetten Ik heb daar nog nooit iets opbouwend over gehoord
    Omdat er ook niemand online gaat om te zeggen hoe hun Flux toch wel gewoon werkt zoals het zou moeten... een beetje hetzelfde verhaal bij bv de lancering van de PS4 destijds. Het internet stond zo vol met klachten van mensen die Dead on Arival units hadden dat men de indruk kreeg dat de helft van alle consoles defect leek, nadien bleek dat het over minder dan 1% van de verkochte consoles ging...

Pro tip voor alle ERG trainingen: train op u binnenblad vooraan, u vermogen gaat veel stabieler en veel dichter bij target liggen.

Feit is dat ge nu eenmaal nooit een constante 200W gaat trappen, je gaat van nature uit zelf al schommelen en je trainer gaat volgens het fuzzy logic principe constant zachtjes bijregelen om terug zo dicht mogelijk die 200W te benaderen.

Als je reactie op een "te laag" vermogen dus is van constant sneller/harder te gaan trappen gaat je trainer constant verder bij regelen naar beneden en dat wil je eigenlijk niet. Dus inderdaad, in ERG mode moet je je vermogen eigenlijk gewoon negeren. In plaats daarvan concentreer je je beter op je cadans. Kies voor een interval bv gewoon voor 70 of 90 RPM en hou je daar aan... de trainer zal wel zorgen dat je je power target haalt.

PS: Ik heb bij Zwift wel al een keer of 2 gehad dat de ERG mode niet bijregeld, maar dat voel/zie je eigenlijk redelijk snel in het begin van de training. In de gevallen waar dat gebeurde volstond het om Zwift te herstarten om het probleem te verhelpen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    je kan ook kiezen dat er tijdens ERG gebruikgemaakt wordt van 3 sec average denk ik, dan schommelt het allemaal niet zo hel erg .

Maar het is ook heel erg trainer afhankelijk. Mijn Direto deed er altijd een 3-4 sec over om tot het doel-wattage te komen en bleef steeds schommelen rond die waarde (+/- 5-10w). Mijn Kickr Core doet er een halve seconde over en blijft perfect plakken.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Fair point, ga ik in het vervolg inderdaad toch wat meer rekening mee houden. Jammer genoeg wint het hart niet zelden over het verstand .

Omdat er ook niemand online gaat om te zeggen hoe hun Flux toch wel gewoon werkt zoals het zou moeten... een beetje hetzelfde verhaal bij bv de lancering van de PS4 destijds. Het internet stond zo vol met klachten van mensen die Dead on Arival units hadden dat men de indruk kreeg dat de helft van alle consoles defect leek, nadien bleek dat het over minder dan 1% van de verkochte consoles ging...

Pro tip voor alle ERG trainingen: train op u binnenblad vooraan, u vermogen gaat veel stabieler en veel dichter bij target liggen.

Feit is dat ge nu eenmaal nooit een constante 200W gaat trappen, je gaat van nature uit zelf al schommelen en je trainer gaat volgens het fuzzy logic principe constant zachtjes bijregelen om terug zo dicht mogelijk die 200W te benaderen.

Als je reactie op een "te laag" vermogen dus is van constant sneller/harder te gaan trappen gaat je trainer constant verder bij regelen naar beneden en dat wil je eigenlijk niet. Dus inderdaad, in ERG mode moet je je vermogen eigenlijk gewoon negeren. In plaats daarvan concentreer je je beter op je cadans. Kies voor een interval bv gewoon voor 70 of 90 RPM en hou je daar aan... de trainer zal wel zorgen dat je je power target haalt.

PS: Ik heb bij Zwift wel al een keer of 2 gehad dat de ERG mode niet bijregeld, maar dat voel/zie je eigenlijk redelijk snel in het begin van de training. In de gevallen waar dat gebeurde volstond het om Zwift te herstarten om het probleem te verhelpen.
    Ik doe nu 1 training buitenblad omdat ik aanstuur via elemt en die afstand is anders veel te laag dus doe ik er 1 ter compensatie voor Strava stats

En mentaal is 25km/u VS 45 ook een verschil

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Zoals aangehaald: software is up to date? Heb dat bij die van mij ook moeten updaten.

Wat doen jullie van core-stability oefeningen? Dacht daar ook eens mee te beginnen
    Ik volg deze schema's. Helpen me wel vind ik.

https://www.sportzorg.nl/sporttakken...or-wielrenners

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Enkel voor de zware blokken in Trainerroad (>350 Watt) ga ik naar het buitenblad, dan trekt mijn binnenblad op de rollenfiets het niet meer.

Voor de powermeter gaat het WSS ook 4iiii worden, prijs is nog iets goedkoper als de stages zie ik. Als het dan aanslaat kan ik binnen een paar jaar kijken naar een nieuwe fiets met "goede" powermeter standaard erop ofzo

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Enkel voor de zware blokken in Trainerroad (>350 Watt) ga ik naar het buitenblad, dan trekt mijn binnenblad op de rollenfiets het niet meer.

Voor de powermeter gaat het WSS ook 4iiii worden, prijs is nog iets goedkoper als de stages zie ik. Als het dan aanslaat kan ik binnen een paar jaar kijken naar een nieuwe fiets met "goede" powermeter standaard erop ofzo
    In erg? Heb al +600 gedaan op binnenblad zonder probleem (nou ja voor de trainer )

Pagina 161 van 182 Eerste ... 61111151157158159160161162163164165171 ... Laatste

Regels voor berichten