Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Vandaag eerste keer op de fiets in 2 weken... 10-tal dagen met men sinussen gesukkeld. Ik ging effe "op het gemak" stage 1 van Tour de Zwift meerijden. Viel da efkes een beetje tegen...

172 avgHS voor 225W... pathetic , mijn laatste koers 169 avgHS voor 273W. Denk dat het lang geleden was dat ik zo hard heb afgezien op mijne fiets ;o

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vandaag eerste keer op de fiets in 2 weken... 10-tal dagen met men sinussen gesukkeld. Ik ging effe "op het gemak" stage 1 van Tour de Zwift meerijden. Viel da efkes een beetje tegen...

172 avgHS voor 225W... pathetic , mijn laatste koers 169 avgHS voor 273W. Denk dat het lang geleden was dat ik zo hard heb afgezien op mijne fiets ;o
    Waarom doe je dat?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Sinds vorige week maandag begonnen met keto dieet. De ketostix gaven vanaf donderdag een lichte aanwezigheid van ketonen aan. Gisteren ben ik 85 km gaan fietsen met de racefiets, wel een vlak parcours. Ik haalde een gemiddelde van 28 km/u tot het begon te regenen, daardoor is mijn algemene gemiddelde op die 85 km gezakt 25 km/u. Ik had enkel twee bidons met water en twee gekookte eieren mee. Maar eigenlijk heb ik buiten het feit dat ik veel water dronk geen nood gehad extra voeding. Ik kon de hele tijd aan dezelfde intensiteit blijven trappen, enkel op het einde zat ik er door omdat ik compleet verkleumd was van de regen en de kou. Toen ik nog niet in keto zat had ik tijdens zo een rit zeker nood aan minstens twee keer carbs/suiker.

Toen ik thuis kwam deed ik nog eens een test met de ketostix, en deze kleurden volledig paars dus er was een maximaal aantal sporen van ketonen, ik was in opperste ketose dus. Ik ga wel beginnen met wat extra eiwitten in de vorm van pure whey in te nemen na zo een rit.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Bedankt voor de update, zeker blijven doen! Denk dat er nog wel members zijn die ketodieet in combinatie met duursport eens willen. Opvolgen

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Waarom doe je dat?
    Mja dat is zwift eh.. Iedere keer dat ik begonnen ben met het gedacht van even los te rijden is het ook altijd volledig ontspoord in einde hartslagzone 3

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Waarom doe je dat?
    Omdat ik dacht/hoopte het ergste wel achter de rug was... blijkbaar nog niet voldoende. Ik was beter gestopt na 5 minuten maar bon, laat ons zeggen dat lichaamsbeweging ontstekingsremmend werkt?

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Omdat ik dacht/hoopte het ergste wel achter de rug was... blijkbaar nog niet voldoende. Ik was beter gestopt na 5 minuten maar bon, laat ons zeggen dat lichaamsbeweging ontstekingsremmend werkt?
    2 weken niet rijden en dan meteen diep gaan, lijkt me nooit een goed plan of het nu gaat of niet

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    2 weken niet rijden en dan meteen diep gaan, lijkt me nooit een goed plan of het nu gaat of niet
    Ben eigenlijk niet echt diep geweest als ik naar mijn vermogens kijk. Eigenlijk was het gewoon dom van die TdZ mee te rijden . Je denkt altijd wel "it's not a race" maar uiteindelijk is het altijd wel een beetje koers, al is het maar om toch snel nog u wagontje aan te haken bij een groep dat een beetje weg rijdt.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    deze morgen op een gigantisch traag tempo naar het werk, maar toch hartslag de lucht in. Oke, er stond veel wind, maar toch... Zit hier nu met kou op den bureau en hartslag wil maar niet dalen. Ik weet al wie er ziek is vandeweek :')

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Supercompensatie ?

Ja, das wel balen. Vorig jaar heb ik er in deze periode ook 2 weken uit gelegen. De eerste rit na mijn ziekte haalde ik 150 HS voor 160w, dat was ook gene vette. Rit 2 was van hetzelfde niveau maar dan na 2 dagen rust was mijn volgende rit wel gewoon weer op een normaal niveau. De cijfers van gisteren zou ik me niet teveel van aantrekken, maar in het vervolg misschien toch maar best het wat rustiger aan doen
    Je wattages mogen dan wel een stuk lager liggen als, de hartslag vertelt een heel ander verhaal hé. Dat heeft duidelijk stevig moeten werken, alleen kreeg je er veel minder voor terug als normaal.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ben eigenlijk niet echt diep geweest als ik naar mijn vermogens kijk. Eigenlijk was het gewoon dom van die TdZ mee te rijden . Je denkt altijd wel "it's not a race" maar uiteindelijk is het altijd wel een beetje koers, al is het maar om toch snel nog u wagontje aan te haken bij een groep dat een beetje weg rijdt.
    HS gewijs ben je diep geweest. Ben deze week zelfs niet max boven 160 geweest

Volgens mij (en dokters) een van de oorzaken van de vele hartfalen bij wielrenners: na ziekte (of tijdens) toch sporten / diep gaan

noccy's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iedereen is na een ziekte al wel is te enthousiast herbegonnen. Of een recovery rit willen doen en uiteindelijk toch de heuvels opgeknald.
    C'est la vie.
    Het laatste snot zal nu wel uitgekuisd zijn
    Man shouldn't be afraid to die, he should be afraid to never have lived.

[B]Rocketeer : neen, alcohol is geen drug

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Vandaag voor de eerste keer in mijn leven op een assault bike gezeten als finisher van mijn krachttraining van 45 min.
    5 x 15 sec all-in en 1 min rust tussendoor. Zelden zo kapot gegaan op een fiets als dit ook al stelt de duur helemaal niks voor.

Het was wel een teleurstelling dat ik maar aan 660 watt geraakt ben. Had eigenlijk meer verwacht.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Vandaag voor de eerste keer in mijn leven op een assault bike gezeten als finisher van mijn krachttraining van 45 min.
    5 x 15 sec all-in en 1 min rust tussendoor. Zelden zo kapot gegaan op een fiets als dit ook al stelt de duur helemaal niks voor.

Het was wel een teleurstelling dat ik maar aan 660 watt geraakt ben. Had eigenlijk meer verwacht.
    Had er nog nooit van gehoord dus even Google: wtf is dat voor iets

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Guys,

Even een vraagje over Zwift. Ben gisteren zo een plan begonnen, via de ERG mode. De wattages veranderden maar ik moest een eens zo hoge cadens trappen om een bepaald wattage te halen telkens deze verhoogde.
    Op de duur was het niet meer haalbaar.
    Doe ik iets verkeerd?
    PSN ID: Casagolda

Pagina 159 van 183 Eerste ... 59109149155156157158159160161162163169 ... Laatste

Regels voor berichten