Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat bespreken van indoorfietsen verdwijnt wel weer tegen dat het zonnetje verschijnt!

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik denk dat je de inspanning van een ramptest ook niet mag overschatten. Uiteindelijk rijd je 4 minuten boven overslag en dat is het.
    Tijdens de race heb ik wel goed blijven doorduwen ook als ik op kop kwam, ik reed om zoveel mogelijk wattage te trappen en niet op de beste uitslag te rijden. Een keertje kon ik er wel niet aan weerstaan om ff mee in te houden, dus mss dat ik wel effectief 297w had kunnen halen.

Wat is goed natuurlijk? 4 is voor een toerist nog vrij gemiddeld denk ik, 4,5 kom je al wel bij de beteren, 5 is toch al een heel aardig niveau. Er zijn profs met 5,5. Geen klimmers dan maar mannen die op het vlakke uren kunnen trekken. Uiteindelijk is ftp ook maar een cijfer van 1 testje. Ik rijd veel met de mtb in de zomer, ik vind het minstens even belangrijk dat ik mijn 2 a 3 minuten power omhoog krijg. En dat ik zo'n piek enkele tientallen keren kan herhalen.
    Ik denk dat je je schaal moet bijstellen. 3.5w/KG is al een getrainde wielertoerist, alles boven de 4 is al bij de top 10% in het land ofzo. Als je 5watt/kg hebt dan moet je gewoon gaan racen want dan kan je wat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Dat bespreken van indoorfietsen verdwijnt wel weer tegen dat het zonnetje verschijnt!
    Idd, dit is uiteindelijk een winter iets, alhoewel het beter is om het hele jaar door een training of 2 per week op de rollen te doen. Beter voor de structuur.

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gilly Bekijk bericht
    maar als je op je aan 5.5w/kg geraakt ben je wel een topper hoor. Rij je soms koersen mee op de weg?
    Das geen ftp van 5.5w/kg he.

Wanneer ik in vorm ben rij ik de 1 minuut blok uit op 400 watt en is het op 420 watt vrijwel meteen gedaan. Dit is aan 73 kg.

Ik ben geen topper. Niet op zwift en niet in de echte wereld ������

Ik heb al de 20 minuten ftp test gedaan en de ramp test. Bij beide kom ik bij een gelijkaardig vormpeil uit op een ftp van iets hoger dan 300 (308 en 305).

Ik stel mij hier eerlijk gezegd wel grote vragen bij. Ik zie geen 300 watt trappen een heel uur lang.

Edit: stuk van de discussie gemist blijkbaar. Ik zit zeker niet bij de beste 10% van fietsend Vlaanderen.
    Laatst gewijzigd door Arkaine; 10 januari 2020 om 15:05

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ja ik bedoelde meer dat als je als toerist ettelijke jaren veel fietst, en op je gewicht let, 4w toch vaak het niveau is waar je belandt. Maar dan hoor je al wel bij de meer bedreven toerist als gemiddeld, das een feit.

Als je je omringt door mensen die veel fietsen leg je de lat al rap hoger van wat normaal is

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arkaine Bekijk bericht
    Das geen ftp van 5.5w/kg he.

Wanneer ik in vorm ben rij ik de 1 minuut blok uit op 400 watt en is het op 420 watt vrijwel meteen gedaan. Dit is aan 73 kg.

Ik ben geen topper. Niet op zwift en niet in de echte wereld ������

Ik heb al de 20 minuten ftp test gedaan en de ramp test. Bij beide kom ik bij een gelijkaardig vormpeil uit op een ftp van iets hoger dan 300 (308 en 305).

Ik stel mij hier eerlijk gezegd wel grote vragen bij. Ik zie geen 300 watt trappen een heel uur lang.

Edit: stuk van de discussie gemist blijkbaar. Ik zit zeker niet bij de beste 10% van fietsend Vlaanderen.
    Is het niet x% van FTP dat je kan blijven trappen theoretisch?

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Zou het niet handig zijn om een nieuwe thread te maken voor alles in verband met Zwift en consoorten?
    Tcho, dan kan je koersfiets en MTB ook gaan opsplitsen want als "baan jannette" interesseert MTB mij ook geen hol, buiten die 4 ritjes dat ik op een jaar doe . Neenee, laat alles maar schoon samen, er zijn meer dan voldoende gemeenschappelijke raakvlakken en zoals gezegd is alle indoor talk ook het gevolg van het feit dat het voor veel mensen een goede oplossing is om de wintermaanden door te komen (en eigenlijk ook om tijdens het seizoen gestructureerd te trainen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Ja ik bedoelde meer dat als je als toerist ettelijke jaren veel fietst, en op je gewicht let, 4w toch vaak het niveau is waar je belandt. Maar dan hoor je al wel bij de meer bedreven toerist als gemiddeld, das een feit.

Als je je omringt door mensen die veel fietsen leg je de lat al rap hoger van wat normaal is
    4wkg is toch best veel imo. Als je rond de 70kg weegt is het niet zo'n enorm probleem om in de buurt te komen maar de gemiddelde wielertoerist in België weegt dus écht geen 70kg volgens mij

Mijn FTP bij mijn inspanningstest bij Energylab vorig jaar was 307W, daar is nog wel wat bij gekomen tegen de Marmotte aan met het schema van 12 weken maar laat ons zeggen dat ik op mijn piek rond de 310W zit, zelfs met de 83-84kg die ik dan woog blijf je nog plakken rond de 3,7wkg. Ze zeiden bij Energy Lab wel dat ik nog gerust 10kg vet kan verliezen maar eerlijk: it's never gonna happen. Ik ben 1m96 en hoewel ik inderdaad op bepaalde plaatsen best wel wat overschot heb, ga ik gewoon nooit 75kg wegen, I wish

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Is het niet x% van FTP dat je kan blijven trappen theoretisch?
    Nee, FTP is je 1 hour power. Je 20 minute power x0,95 is gelijk aan je FTP (more or less).

Ik heb die discussie over of FTP waarde al dan niet klopt nog al gehad met mensen als ze met het argument komen van "mijn FTP is 300W maar dat zie ik mij geen uur doen". Uiteraard niet, en in een normale test omgeving ga je waarde waarschijnlijk nooit halen tenzij je mentaal echt ijzersterk bent. Vanaf het moment dat je in een competitive omgeving terecht komt ga je echter automatisch net dat tikkeltje meer kunnen en ga je vermoedelijk merken dat je FTP waarde toch niet zo absurd is.

Ik weet nog vorig jaar bij de Live Zwift finals in Gent dat we na 4 minuten in de eerste koers allemaal onze maaginhoud naar boven voelden komen al bij de eerste tussensprint en dat we later op de dag nog 2 races van 35-40min reden tot in het pekzwart... voor de start van de 3de race stonden we naar mekaar te kijken van "moeten we nu écht nog eens?". Als je op die moment gewoon een soort test of training moet doen near FTP dan zeg je gewoon fuck it, in een competitie format steek je gewoon kop in de kast en geven.

Ik durf er gif op innemen dat als je aan iedereen hier vraagt een uur zo hard mogelijk te rijden op Zwift en dan zegt "rij nu Alpe d'Huez op" dat quasi iedereen hogere vermogens laat optekenen op de échte klim.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Moet je eigenlijk veel lsd doen voor die 4w/kg te halen? Heb het altijd lastig met te begrijpen in welke mate ik lsd.moet integreren in mijn training voor bepaalde resultaten

Oij's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Trainerroad heeft daar onlangs ook wat cijfers over getoond op vraag van andere mensen op het forum.

5W/kg is echt een zéér kleine meerderheid. Zelf met 4W zit je al een stuk voor op derest.
    De meerderheid zat gewoon rond 3W en een beetje.

Betrouwbaarheid van die cijfers valt of staat natuurlijk met hoe correct de users dat ingeven, maar het geeft toch een idee.

Maar goed. Het is en blijft een cijfertje. Denk niet dat dat ons hoogste doel moet zijn.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oij Bekijk bericht
    Trainerroad heeft daar onlangs ook wat cijfers over getoond op vraag van andere mensen op het forum.

5W/kg is echt een zéér kleine meerderheid. Zelf met 4W zit je al een stuk voor op derest.

Betrouwbaarheid van die cijfers valt of staat natuurlijk met hoe correct de users dat ingeven, maar het geeft toch een idee.

Maar goed. Het is en blijft een cijfertje. Denk niet dat dat ons hoogste doel moet zijn.
    Klopt, ik rij op zwift met evenveel watt/kg als vrienden die buiten gemiddeld rond de 31-32 km/h rijden. En ik rij buiten 29 gemiddeld voor het moment.

De grootste reden is dat ik echt een broekschijter ben ik bochten. Als ik samen ga rijden met hen dan lig ik na een simpele bocht direct 5 meter achter.

Dusja met die watt/kg ben je niets zonder deftige bochtentechniek. En mijn hartslag ligt buiten ook een pak hoger doordat je meer spieren gebruikt om recht te blijven.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Of als je zoals ik veel wind vangt

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oij Bekijk bericht

Zeker zeker!
    De basis van mijn vraag komt eigenlijk op het volgende neer: hoeveel LSD uren moet je eigenlijk per week/rit doen om een bepaald niveau te bereiken. Dat "bepaald niveau" is dan 4w/kg (voor het gemak). Een bepaald talent buiten beschouwing gelaten, dus voor de doorsnee rijder. Ik heb de indruk dat redelijk veel mensen tegenwoordig veel intervallen doen doordat het zo laagdrempelig is via diverse trainingsapps op de trainer, maar als ik me niet vergis is het toch net de combinatie van lsd en interval die zaligmakend is?

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Zeker zeker!
    De basis van mijn vraag komt eigenlijk op het volgende neer: hoeveel LSD uren moet je eigenlijk per week/rit doen om een bepaald niveau te bereiken. Dat "bepaald niveau" is dan 4w/kg (voor het gemak). Een bepaald talent buiten beschouwing gelaten, dus voor de doorsnee rijder. Ik heb de indruk dat redelijk veel mensen tegenwoordig veel intervallen doen doordat het zo laagdrempelig is via diverse trainingsapps op de trainer, maar als ik me niet vergis is het toch net de combinatie van lsd en interval die zaligmakend is?
    Wat ik geleerd heb afgelopen dagen/pagina's: Als je weinig tijd hebt dan is interval het beste, anders combinatie.
    Je moet vooral zien dat je niet alleen interval doet natuurlijk en altijd specifieke zone als doel hebt

noccy's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zeker zeker!
    2x maand een lange rit zou al veel uitmaken. Dus af en toe het dubbele doen van wat jij meestal rijdt ofzo.
    Staar u niet blind op die 4W/kg. Ge kunt enkel met jezelf vergelijken, waar je begint, hoeveel uur je traint ,wat je aankan, enz.
    Dan langzaam de belasting proberen opvoeren,genoeg slapen, goed eten en jaar op jaar proberen verbeteren.
    't is een uithoudingssport ,dus zie het eerder als een plan van jaren en niet iets waar je op één zomer je maximum bereikt.
    Man shouldn't be afraid to die, he should be afraid to never have lived.

[B]Rocketeer : neen, alcohol is geen drug

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    In 1 van de filmpjes van Trainerroad ging het over welk type training je hoe vaak moet doen om dat te onderhouden. Een duurtraining zou je elke 10 a 14 dagen moeten herhalen.

Voor de rest inderdaad wat noccy zegt. Conditie opbouwen is iets van lange duur, ik doe 4 jaar quasi hetzelfde qua trainingsvolume en ik blijf gestaag beter worden. In het begin gaat het uiteraard als een pijl en nu vlakt het meer af.
    Wat betreft duur vs interval: zeer simplistisch bekeken zorgt duur ervoor dat je lichaam meer mitochondriën aanmaakt, intensiteit bepaalt hoe sterk die mitochondriën worden. Daarom dat men dus ook altijd spreekt over het feit dat je eerst een brede basis moet hebben om vervolgens je conditie op te bouwen. Uiteraard werkt je lichaam niet zwart/wit,dit was een duurtraining of dit was een
    intervaltraining

Als je een "ideale" trainingsweek zou moeten samenstellen om alle aspecten te onderhouden en/of uit te bouwen met 4 trainingen:
    1x threshold, bv 5x4' aan 105% FTP
    1x SweetSpot, bv 5x10' aan 88 a 94% FTP
    1x Sprint, 5 a 8 sprints van 10" a 20". Bij voorkeur bergop of vanuit stilstand.
    1x lange duur

Uiteindelijk rijd je op die week 70 minuten hard + de sprintjes. De overige 5 a 6 uur zijn op het gemak.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    En dan nog core stability en squats zeker

Ik mis een fiets dus doe nu duur op MTB al heb ik vorige keer eerste uur paar keer diep gegaan in het 1e uur (dus combi training 3 en 4)

Pagina 158 van 180 Eerste ... 58108148154155156157158159160161162168 ... Laatste

Regels voor berichten