blub's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb vorig seizoen de eerste 8 weken van "Build me up" gedaan... veels te zwaar, veel te veel intensiteit. 5 workouts per week waar eigenlijk weinig of geen makkelijkere tussen zaten. Het was altijd een uur (of langer) sterven, dat kan echt nooit de bedoeling zijn.

Voor u voeten: zijn het u hele voeten of u tenen alleen? Ik heb zelf ook gemakkelijk last van koude tenen en vingers. Ik heb voor de Festive 500 met Northwave Celsius schoenen gereden met Winter sokken (Rapha), was mostly ok maar op mijn langste rit (167km) had ik toch koude tenen het laatste uur, dat is dan eerder door gebrek aan energie vermoed ik.

Wel belangrijk is dat ge u benen warm houdt. Als je last hebt van koude voeten, neem dan wel een échte winterbroek met voering (en windstopper) en niet zo'n pruts die ge over een korte aan doet... das gelek da ge 3 broeken overeen aan doet en dan in nen T-shirt gaan rijden en zeggen dat ge koude vingers hebt
    Als u benen goe warm zijn, gaan u voeten ook makkelijker warm blijven. Een beetje het principe van u bloed niet teveel af te laten koelen in u benen voor het tot aan u voeten geraakt...
    Dan denk ik toch dat je FTP iets te hoog stond ingesteld? Voorlopig komt het qua belasting heel goed over, zit momenteel op week 6 en geen last mee. Meestal laat ik 1 lange workout (1u30-1u45) vallen om buiten duurtraining te doen en het bevalt me enorm! Mijn HR stress score en power stress score liggen mooi bij elkaar en dat merk ik ook aan de zones waarin ik fiets.

Had die rit wel geen windstopper op mijn bovenlichaam en na een halfuurtje rustig rijden, heb ik mijn broer opgepikt en 2u30 met hem samen gedaan en dat tempo ligt als snel 5km/u lager en dan kom ik in pure recup HR terecht. Langs een kant hoop dat het toen gewoon was omdat ik niet meer warm kreeg wegens te traag fietsen.

Heb na 3u de boa wat gelost, maar mogelijks was het dan te laat al, ga er dit weekend eens op letten om ze gwn losjes aan te doen, zitten op zich stevig genoeg. Heb nu wel ook een brede voorvoet + hallux valgus waardoor ik ook hoop dat de schoen zich nog moet zetten naar mijn voeten.
    Ik laat na zondag weten hoe het ging!

Als het dan nog slecht blijft, mss toch eens zalf of zo'n stuk deken proberen. Heb altijd het idee dat zo'n zakje alleen maar last geeft in je schoen, dat kan toch niet gemakkelijk zitten?
    Hoist Your Colours High!

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Dat.circulatiedeken, met of.zonder sok? Ik bedoel dus , doe je eerst je sok aan of gaat de sok erover?
    Dunne sok, folie, dikke(re) sok erover.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Welke wintersokken gebruiken jullie misschien? Ik gebruik zo'n merino blend en gecombineerd met dikke overschoenen toch geen koud meer gehad.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou me een mountainbike willen aanschaffen om wat kortere ritjes te doen en af en toe een VTT te rijden hier in de buurt. Zijn er mountainbike's in de 600-700€ prijsklasse die al op iets trekken of moet ik dan eerder kijken naar een tweedehands? Ik ken de ballen van mountainbike's qua groepen enz en wat het verschil maakt tussen een goede en mindere . Het zou qua niveau in vergelijking met een koersfiets een aliminium mogen zijn met een tiagra groep. Ik ga er toch niet te zot mee doen

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Single speed! Maar dan ga je er wss zelfs 2e hands niet raken met dat budget

noccy's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.mantel.com/be/mountainbikes

Hier zal je wel iets vinden waar je als beginner content mee zijdt.
    Kunt ze daar bekijken en ophalen of laten leveren en op u oprit laten (af)monteren door een mechanicien.
    Man shouldn't be afraid to die, he should be afraid to never have lived.

[B]Rocketeer : neen, alcohol is geen drug

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vandaag eens die 2x20 ftp gedaan. Das echt doodgaan weer een beetje verrijzen en dan nog eens doodgaan en dat ik helemaal stijf was van gisteren squats te doen zal ook niet veel geholpen hebben. Maar wel een voldoening na die 2de blok.

Zonder ventilator kan ik me wel voorstellen dat je bijna zeker flauw valt bij die training. Moest toch ook geen 5 minuten langer meer duren.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zino Bekijk bericht
    Ik zou me een mountainbike willen aanschaffen om wat kortere ritjes te doen en af en toe een VTT te rijden hier in de buurt. Zijn er mountainbike's in de 600-700€ prijsklasse die al op iets trekken of moet ik dan eerder kijken naar een tweedehands? Ik ken de ballen van mountainbike's qua groepen enz en wat het verschil maakt tussen een goede en mindere . Het zou qua niveau in vergelijking met een koersfiets een aliminium mogen zijn met een tiagra groep. Ik ga er toch niet te zot mee doen
    Voor die prijs zonder zou ik zeker eens naar de decathlon gaan.

1x11
    RockShox Judy (goedkope vork, maar ik heb er talloze ardennenritten mee gedaan, doet gewoon zijn werk)
    Steekassen
    Remmen is me niet duidelijk of het nu mechanische of hydraulische zijn (hydraulische zijn een pak beter)

€700
    https://www.decathlon.be/nl/p/xc-mtb...548144&c=BLAUW

En ge kunt er ook altijd terecht voor herstellingen en onderhoud.

Ik ben er vrij zeker van dat ge nergens anders ne 1x11 met steekassen gaat vinden voor die prijs.

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vandaag ramp test gedaan, mijn vorige was mid augustus, 2 weken voor La Marmotte, toen had ik 270W, nu 260W.

Daar kan ik goed mee leven sinds ik na de Marmotte nog maar een keer of 4 op mijn koersfiets heb gezeten en voor de rest VTT's heb gereden 27W meer dan januari 2019.

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blub Bekijk bericht
    Dan denk ik toch dat je FTP iets te hoog stond ingesteld? Voorlopig komt het qua belasting heel goed over, zit momenteel op week 6 en geen last mee. Meestal laat ik 1 lange workout (1u30-1u45) vallen om buiten duurtraining te doen en het bevalt me enorm! Mijn HR stress score en power stress score liggen mooi bij elkaar en dat merk ik ook aan de zones waarin ik fiets.
    De belasting op zich cava nog maar het ging vooral over de intensiteit... dat waren 4-5 trainingen per week en bijna allemaal met 'gele blokken' in. Als je weet dat de richtlijn voor FTP trainingen max 2 per week is dan wil dat toch iets zeggen...

Dylan Johnson zegt dit ook in zijn Youtube vid hierover: https://youtu.be/xmVZshpLaqs

En ook bij energy lab vorig jaar bleek mijn top end power etc voor mijn niveau goed ontwikkeld maar wel een gebrek aan basisconditie.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

noccy's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    2* per week is idd een goede richtlijn voor ftp of over.
    Maar zijn die gele blokken in zwift geen sweetspot?
    Als je minder als 10u de week traint kan je die echt wel heel regelmatig doen. (langzaam opbouwen ntrlk.)
    Tis pas als je echt veel uren doet dat Z2 de overhand moet nemen omdat je die gewoon niet gedaan krijgt aan hogere intensiteit.

Denk trouwens dat gebrek aan basis bij heel veel amateurs voorkomt, iedereen denkt dat 3 maanden base niet nodig is voor hun en doet veel te veel ftp of vo2max blokken.
    En de meeste mensen hebben de tijd noch goesting om regelmatig ritten van 6-7u(trappen, niet totaaltijd) te doen.
    Laatst gewijzigd door noccy; 9 januari 2020 om 22:50
    Man shouldn't be afraid to die, he should be afraid to never have lived.

[B]Rocketeer : neen, alcohol is geen drug

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Vandaag heb ik mijn ramp test gedaan, 297w. 6w meer dan in oktober. Eens ik de 380w voorbij was (waar ik vorige keer gestopt ben) was de echte motivatie wat weg, ik kon nog hoger geraakt zijn. Het is toch ook een mentale kwestie.

Na de test zag ik dat er 10 minuten later een criterium was, 15km is ongeveer 20 minuten, ideaal. Bij die ramp test heb ik altijd het gevoel dat die me te hoog inschat. Vraag me niet om te sprinten of een uur hard te rijden, maar zo langzaam het tempo opdrijven en 5 minuten hard duwen, dat is net wat me goed afgaat.
    Bon, de race meegedaan en een ftp van 290w. Daar hecht ik meer waarde aan dan de ramp test dus die ga ik gebruiken voor mijn trainingsplan. Wel super content met die ftp in race, perfect om met veel motivatie aan het plan te beginnen. 300w als doel ?

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    300 zou toch zeker moeten lukken!

Hoe ziet jullie trainingsetup er uit?

Momenteel staat mijn enige koersfiets op de rollen, aan het overwegen om een fiets te kopen om dedicated op de rollen te plaatsen, hoe eenvoudiger hoe liever. Uiteindelijk dient die toch maar om grofweg een uur een training uit te voeren op dezelfde versnelling in erg mode..

gilly's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    Vandaag ramp test gedaan, mijn vorige was mid augustus, 2 weken voor La Marmotte, toen had ik 270W, nu 260W.

Daar kan ik goed mee leven sinds ik na de Marmotte nog maar een keer of 4 op mijn koersfiets heb gezeten en voor de rest VTT's heb gereden 27W meer dan januari 2019.
    ik nu 225 en kom van 280 in de zomer en sta ook veel dikker, vanaf nu soigneren en beetje minder feesten en drinken
    Wel knap stand gehouden, goede basis

gilly's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Vandaag heb ik mijn ramp test gedaan, 297w. 6w meer dan in oktober. Eens ik de 380w voorbij was (waar ik vorige keer gestopt ben) was de echte motivatie wat weg, ik kon nog hoger geraakt zijn. Het is toch ook een mentale kwestie.

Na de test zag ik dat er 10 minuten later een criterium was, 15km is ongeveer 20 minuten, ideaal. Bij die ramp test heb ik altijd het gevoel dat die me te hoog inschat. Vraag me niet om te sprinten of een uur hard te rijden, maar zo langzaam het tempo opdrijven en 5 minuten hard duwen, dat is net wat me goed afgaat.
    Bon, de race meegedaan en een ftp van 290w. Daar hecht ik meer waarde aan dan de ramp test dus die ga ik gebruiken voor mijn trainingsplan. Wel super content met die ftp in race, perfect om met veel motivatie aan het plan te beginnen. 300w als doel ?
    wauw straf, welke trainer heb je?
    wat is je gewicht?

Pagina 156 van 180 Eerste ... 56106146152153154155156157158159160166 ... Laatste

Regels voor berichten