Pagina 6 van 17 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Kan niet echt kwaad nee.. De meeste trainen meer bovenlichaam dan benen en dat ziet er wel belachelijk uit als je daar een kathedraal van een bovenlichaam hebt met van die skinny beentjes.

Ofwel doe je 3x per week een full body met veel compounds.. Mss vindt je dat leuker?

Bvb

Squat
    Bench press
    Deadlift
    Pull ups
    Military press
    En dan nog 2 isolatie oefeningen Mss voor je benen aangezien je dat liefst doet

Zoals iets voor je kuiten en nog iets voor bovenbenen zoals leg curls of leg extensions.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Lol altijd lachen dat. Bij ons zo ene, altijd met sweatpants trainen

Sent from my iPhone using Tapatalk

AlexisS's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vraagje: benchpress met de bar tot tegen de borst of niet?
    Als ik het ertegen doe voel ik het beter maar ik voel mijn schouders wat tegenwerken dan.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlexisS Bekijk bericht
    Als ik het ertegen doe voel ik het beter maar ik voel mijn schouders wat tegenwerken dan.
    Eigenlijk moet de bar je shirt lichtjes aanraken. Dus niet laten bouncen op je borst.

Schouders zal techniek zijn.. Ellebogen niet naar buiten laten komen, rug hol maken, achterkant schouders naar elkaar toe trekken, achterkant schouders hard in de bank duwen en je lats goed aanspannen.

Eigenlijk moet je doen alsof je de bank en de barbell uit elkaar wil duwen.

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlexisS Bekijk bericht
    Zoals hierboven: een correcte bench press is met de bar op de borst (stil voor een korte pauze ook op wedstrijd). De "truc" is dan ook onder spanning blijven. Als je last hebt aan je schouders denk ik dan ook meteen aan het eerste dat straight_six zegt: de ellebogen die naar buiten komen tot jouw armen een hoek van 90° of meer met je torso maken. Techniek best eens nakijken.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat of gebrekkige mobiliteit.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik bench momenteel gewoon met mijn rug plat op de bench, vind dat precies zo’n rare positie met uw rug bol en uw voeten zo ver mogelijk naar achter?
    Kun je dan wel evenveel kracht geven?

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Prophet Bekijk bericht
    Ik bench momenteel gewoon met mijn rug plat op de bench, vind dat precies zo’n rare positie met uw rug bol en uw voeten zo ver mogelijk naar achter?

Juist meer.. Kijk maar eens hoe een powerlifter zijn max bencht

Plat op de bench is niet goed.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Maar een te grote arch is imo ook niet goed, zeker als we het over hypertrofie hebben. Als je sommige powerlifters ziet trainen, die barbell beweegt nog maar 3 cm
    As we all know, christmas is that mystical time of year when the ghost of Jesus rises from the grave to feed on the flesh of the living. So we all sing christmas carols to lull him back to sleep.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Maar een te grote arch is imo ook niet goed, zeker als we het over hypertrofie hebben. Als je sommige powerlifters ziet trainen, die barbell beweegt nog maar 3 cm
    Niets mis met plat op de bank hoor, zo train je ook dezelfde spieren, en dat is waarschijnlijk ook je doel. Powerliften gaat over het grootste gewicht mogelijk benchen in drie pogingen, dan wordt natuurlijk alles uit de kast gehaald om het pad van de bar zo klein mogelijk te maken en zoveel mogelijk te verplaatsen. Met een (sterke) arch lijkt de beweging dan meer op een decline bench en de leg drive is ook een grote bonus, zo blijf je helemaal onder spanning, wat het meer "full body" maakt dan plat op de bank.

Mensen met voldoende lenigheid (vooral lichtere mannen/vrouwen) kruipen dan ook op de bank als een slangenmens. Daar is altijd wat controverse over, net zoals de sumo vs conventional discussie bij deadlift, maar uiteindelijk, zolang het technisch is toegestaan moet je elk voordeel aangrijpen op wedstrijd.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoe doe je dan een goede arch?
    Eigenlijk mag je onderrug de bench niet raken dan?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hoe doe je dan een goede arch?
    Eigenlijk mag je onderrug de bench niet raken dan?

Hoofd, schouders, en billen op de bank, voeten stevig op de grond. Om het al een beetje vast te krijgen, gewoon eens gaan liggen zoals anders en de bar vasthouden maar met je benen je heupen naar je schouders duwen, borst goed opspannen. Eigenlijk moet je helemaal opgeblazen zijn en je achterste en benen helemaal onder spanning.

Als je kijkt naar de echte pro's wordt het gewicht altijd aangegeven, zodat ze hun houding kunnen vasthouden. Dan vertrekken ze soms met de voeten op de bank, helemaal onder spanning. Gewicht wordt dan pas aangegeven, en dan zetten ze hun voeten pas neer zodat die arch wordt bewaard. Allemaal vrij extreem. Hier kan je het zien vanaf 0:40, deze kerel is dan ook vrij legendarisch voor zijn kleine ROM, houdt ook de bar heel breed vast daarvoor.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Ik bedoelde het absoluut niet aanvallend hoor, m'n excuses als het toch zo overgekomen is. Met proteïne poeder is inderdaad niets mis en je kan het gewoon gebruiken om aan uw eiwitten te raken. Het punt dat ik eigenlijk wou maken is dat het in de eerste plaats om gezondheid moet draaien. Het draait niet enkel om macro's maar ook de micro's (dus uw vitaminen) zijn enorm belangrijk. Gezonde, echte voeding eten gaat veel meer impact hebben op uw resultaten dan x aantal gram proteïne halen.
    It's all good ik wou ook niet overdreven terug reageren, had gewoon niet zo een backlash verwacht op wat simpel whey poeder
    Ik weet wel dat ge ook easy die +-46 gram protein van 2 shakes uit een stukje extra voeding kan halen op een dag maar het is gewoon dat ze op Bulkpowders bijna altijd staan met een 35% korting.

2.5kg kost daar momenteel ( en redelijk vaak ) maar 27-28 euro en dat is 20 euro goedkoper dan 2.5kg van XXL.
    En Bulkpowders is, van wat ik heb gelezen, even goed qua ''correctheid'' op het label ( en niet da gefoefel met eiwitgehalte zoals Body en Fit ) dan XXL en toch een solide 23.2g protein per 30gr scoop.

Dat is 28 euro voor 41 dagen aan 2 shakes per dag ( of 1 shake en 1 scoop in bv een smoothie of ontbijt ), dat is +-68 cent voor 46gram protein per dag, daarvoor heb ik geen 46gram aan protein uit tonijn of dergelijke voor dat bedrag + dan moet ik nog steeds +-130 protein uit voedsel halen op een dag en was toch van plan om een healthy cutting meal plan te volgen en zowiezo suikers en fastfood bannen dus aan die gezonde maaltijden kom ik wel.

Maar natuurlijk kan het perfect zonder whey protein maar ik vind een protein niveau hitten zonder whey redelijk duur in voedsel aankoop want protein komt het vaakste in mealprep vids van kip of gehakt of tonijn, de eerste 2 zijn hier een stuk duurder dan die Wal-Mart Murica prijzen die je ziet in die videos en tonijn kan ik persoonlijk heel weinig van binnen werken voor ik kotsneigingen krijg
    Anyway de vriendin komt volgende week langs tot half Augustus dus dan als ze weg is ga ik eens met alles beginnen, dan heb ik alle tijd in de wereld en moet ik ook qua voeding etc op niemand anders letten of rekening houden.

Heb al mijn TDEE etc berekend, moet enkel nog effectief eraan beginnen + wat meer variatie op dinner meals opzoeken buiten kip of gehakt of tonijn of ''egg rice'' en broccoli/green beans.

iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Die prijzen zijn daar sowieso al zonder BTW eh, maar inderdaad, vaak zijn die prijzen voor dat soort dingen wel goedkoper. Maar als je hier dingen in bulk koopt die in reclame staan en invriest kan je ook enorm veel geld besparen.

Steak is ook een goed stukske vlees. Varkensvlees kan ook, is wel iets vettiger maar dan haal je die kcal gewoon ergens anders vandaan.
    As we all know, christmas is that mystical time of year when the ghost of Jesus rises from the grave to feed on the flesh of the living. So we all sing christmas carols to lull him back to sleep.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Maar natuurlijk kan het perfect zonder whey protein maar ik vind een protein niveau hitten zonder whey redelijk duur in voedsel aankoop want protein komt het vaakste in mealprep vids van kip of gehakt of tonijn, de eerste 2 zijn hier een stuk duurder dan die Wal-Mart Murica prijzen die je ziet in die videos en tonijn kan ik persoonlijk heel weinig van binnen werken voor ik kotsneigingen krijg
    Anyway de vriendin komt volgende week langs tot half Augustus dus dan als ze weg is ga ik eens met alles beginnen, dan heb ik alle tijd in de wereld en moet ik ook qua voeding etc op niemand anders letten of rekening houden.
    Ik vind het sowieso een moeilijke zaak wanneer je ook denkt aan de ethiek erachter eerlijk gezegd. Ik vind principeel net dat vlees te goedkoop is, dus ik ben sowieso al geen fan van kipfilet die amper iets kost. Maar ik geef dan ook wel meer dan gemiddeld uit aan eten. En uiteindelijk is wei ook gewoon een bijproduct van de gigantische zuivelindustrie, dus daar kan je je evengoed vragen bij stellen. Meh, misschien wordt ik ooit nog vegetariër.

iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Over eten gesproken, om een of andere reden is de zin om gezond te eten de laatste paar dagen volledig verdwenen

Sinds vorige week trouwens ook begonnen aan een nieuw PPL schema, iemand nog aanvullingen hiervoor of zaken die ik gemist heb? Op alle zaken wordt progressive overload gebruikt dus die reps kunnen soms variëren.

Push
    • Benchpress - 4 x 10
    • Dumbbell chest press - 4 x 10
    • High to low cable fly - 4 x 10
    • Incline dumbbell chest press - 4 x 10
    • Overhead press - 4 x 10
    • lateral raise - 4 x 10
    • tricep pushdown - 4 x 10
    • tricep extension - 4 x 10

Pull
    • Lat pulldown - 4 x 10
    • Barbell row - 4 x 10
    • Straight arm pulldown - 4 x 10
    • seated cable row - 4 x 10
    • face pull - 4 x 10
    • dumbbell shrugs - 4 x 10
    • bicep curl - 4 x 10
    • ez-bar curl - 4 x 10

Legs
    • squats - 3 x 10
    • romanian deadlift - 3 x 10
    • lunges - 3 x 10
    • legpress- 3 x 10
    • standing calve raise - 5 x 12
    • oblique cable twist - 3 x 10
    • hanging leg raises - 3 x 10
    • high to low oblique cable twist - 3 x 10
    • weighted crunches - 3 x 10

Voor benen doe ik dus maar 3 sets ipv 4, m'n benen komen sneller toe qua massa dan de rest van m'n lichaam en ik wil ze niet nog veel dikker maken dan dat ze nu zijn.
    Laatst gewijzigd door Carrion; 4 juli 2019 om 09:16

Pagina 6 van 17 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Regels voor berichten