Pagina 2 van 17 Eerste 12345612 ... Laatste

iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het ritme van de sets/reps zit momenteel wel goed, het is inderdaad het omgekeerde van wat ik normaal doe (Anders doe ik meer minder sets en meer reps). En ik voel het wel aan benen, dus ik verwacht daar wel vordering in. Maar weer minder in de armen/borst, hopelijk komt daar nu wel eindelijk verandering in.

xDama's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zijn er hier aanraders voor een goeie gym in het Gentse? Idealiter niet te ver van het Rabot en geen Basic Fit Ik doe vooral freeweights/compound lifts.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben anderhalf jaar lid geweest van Oxygen in Dok Noord, ruime freeweights area, altijd netjes en toen ik er was viel het goed mee qua drukte, ik heb daar misschien 2 of 3x moeten wachten op een squat rek in die hele tijd.

xDama's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Oxygen op Dok Noord is momenteel 1 van de meest interessante opties, maar ik kan gelijk nergens iets terugvinden m.b.t. abonnementen en formules?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xDama Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Oxygen op Dok Noord is momenteel 1 van de meest interessante opties, maar ik kan gelijk nergens iets terugvinden m.b.t. abonnementen en formules?
    https://oxygenfitness.be/tarieven

Ze steken het idd goed weg (niet sarcastisch, kheb ook ff moeten zoeken).

de Waaslandwolf's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vandaag flink opgekeken van hoe straf muscle memory kan zijn. In februari op reis een rib gebroken, niet meer deftig getraind tot april, en langzaam terug beginnen opbouwen. Er stond 3x3x180 deadlift op het programma, het is 2x3x185 geworden - de juiste schijven niet bij de hand - en dan 5x200 omdat ik er ineens zin in had. Zwaarste 5 rep set in een paar jaar uit het niets. Best tevreden.

Tevens heb ik vandaag geleerd dat het mogelijk is om, mits vakkundig gebruik van straps, pull-ups te doen zonder ook maar met één vinger de bar vast te houden.
    <Leprechaun3>iemand trouwens al iets opgevangen over het nieuwe album van CALIBAN ?
    vond The Dying Undress anders wel een heel goeie schijf van hen

<Carrion> k denk da ge the undying darkness bedoelt
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

NEOMATRIX's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de Waaslandwolf Bekijk bericht
    Vandaag flink opgekeken van hoe straf muscle memory kan zijn. In februari op reis een rib gebroken, niet meer deftig getraind tot april, en langzaam terug beginnen opbouwen. Er stond 3x3x180 deadlift op het programma, het is 2x3x185 geworden - de juiste schijven niet bij de hand - en dan 5x200 omdat ik er ineens zin in had. Zwaarste 5 rep set in een paar jaar uit het niets. Best tevreden.

Tevens heb ik vandaag geleerd dat het mogelijk is om, mits vakkundig gebruik van straps, pull-ups te doen zonder ook maar met één vinger de bar vast te houden.
    Hou je niet van een baar dan?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand hier ervaring met afvallen vs kracht? Ik zou tegen oktober willen redelijk wat afvallen en wat meer kunnen heffen (voor competitie). Mijn voorlopig plan is om tijdens het eerste deel (eerst 10 weken) aan een (beperkt) calorie-tekort te eten (focus op low fat, low carb, high protein), een klein beetje cardio te implementeren (nu doe ik niets van cardio buiten van en naar werk fietsen, zo'n 5km/dag en met de hond gaan wandelen) en zoveel mogelijk mijn kracht behouden door een programma te volgen met medium volume en intensiteit. Het tweede deel zou ik dan op maintenance eten (focus op high protein en high carb) en een intenser krachtprogramma volgen.

Ik heb dit nog nooit gedaan en al zeker niet op zo'n strak tijdschema, dus ik hoor graag ervaringen, info, tips, bronnen, etc.

Ik ben trouwens een vrouw, misschien wel relevant..

de Waaslandwolf's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lengte, huidig gewicht en doelgewicht?

Mijn aanpak was altijd gewoon niet te ver boven mijn competitiegewicht zitten, genoeg eten om op training voluit te kunnen gaan en dan de laatste maand er een paar kg afwerken, al dan niet met een watercut. Nooit kracht verloren in die maand.
    <Leprechaun3>iemand trouwens al iets opgevangen over het nieuwe album van CALIBAN ?
    vond The Dying Undress anders wel een heel goeie schijf van hen

<Carrion> k denk da ge the undying darkness bedoelt

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    1m72, sta nu op 86kg, wil naar -76kg of als dat echt niet lukt naar -81kg. (tegen mid oktober dus)

Mijn voorlopige max is nu 48 snatch en 57 clean and jerk (105kg totaal), voor -76 categorie moet ik 118kg totaal halen voor -81 categorie 122kg totaal.
    Ik ben nog niet zo lang bezig dus qua kracht kan er echt wel nog bij, maar niet zeker hoe dat gaat gaan in combinatie met zo'n grote cut (heh).

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je niet te vlug gewicht verliest en niet onder de 10 vetpct voor een man (pak 15 ofzo voor een vrouw) ga je niet zo snel kracht gaan verliezen hoor.

Gewoon je eiwitten en vetten blijven eten en enkel koolhydraten minderen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand ervaring met "intermittent fasting"?
    En dan wel specifiek 16:8 waarbij er gedurende 16 uur geen kcal worden ingenomen gevolgd door 8u "feeding period", ook de periode waarin je traint.

Ik zou met deze methode graag vet verliezen maar ik vrees dat ik mijn gains hiermee belemmer. Ik ben nu ongeveer een week bezig en dit verloopt super gemakkelijk moet ik zeggen. Mijn honger gedurende de dag is veel minder en als ik eet, ben ik ook sneller verzadigd, mijn boef-kicks zijn zo goed als verdedwenen. Ook tijdens het trainen merk ik geen krachtverlies, ik voel mij bijzonder fit tijdens de training in tegenstelling zelfs.

MAAR gezien mijn eating-window eindigt vlak na de training en ik vanaf dan tot de volgende dag "middag" niets meer eet, vrees ik door een tekort aan proteinen gedurende die 16u de bouwstenen voor mijn spiergroei ontneem.

Any opinions? Toch een proteine-shake nemen 's ochtends? Hiermee breek ik wel mijn vasten en het volledige doel ervan (metabolisch verbranden verlengen met een aantal uren).

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpiritBE Bekijk bericht
    Iemand ervaring met "intermittent fasting"?
    En dan wel specifiek 16:8 waarbij er gedurende 16 uur geen kcal worden ingenomen gevolgd door 8u "feeding period", ook de periode waarin je traint.

Ik zou met deze methode graag vet verliezen maar ik vrees dat ik mijn gains hiermee belemmer. Ik ben nu ongeveer een week bezig en dit verloopt super gemakkelijk moet ik zeggen. Mijn honger gedurende de dag is veel minder en als ik eet, ben ik ook sneller verzadigd, mijn boef-kicks zijn zo goed als verdedwenen. Ook tijdens het trainen merk ik geen krachtverlies, ik voel mij bijzonder fit tijdens de training in tegenstelling zelfs.

MAAR gezien mijn eating-window eindigt vlak na de training en ik vanaf dan tot de volgende dag "middag" niets meer eet, vrees ik door een tekort aan proteinen gedurende die 16u de bouwstenen voor mijn spiergroei ontneem.

Any opinions? Toch een proteine-shake nemen 's ochtends? Hiermee breek ik wel mijn vasten en het volledige doel ervan (metabolisch verbranden verlengen met een aantal uren).
    Vet verliezen = kcal in vs kcal out.

IF is gewoon een van de zovele manieren die je kan gebruiken om het jezelf makkelijk te maken. Voor velen is het makkelijker om het ontbijt over te slaan waardoor ze door de dag grotere maaltijden kunnen eten dan heel de dag door kleine maaltijden waar ze niet van gevuld raken.

Heel dat anabolic window en dergelijke is zowat puur bro-science. Zolang je genoeg proteïne inneemt gaan uw spieren niet opeens verdwijnen. Maar bij een cut is er altijd de kans dat je wat spiermassa zal verliezen, aangezien je minder eet dan dat je lichaam nodig heeft om zichzelf te voeden. Vandaar een hoge proteïne inname om dit zoveel mogelijk tegen te gaan.
    Hell must be empty, all the devils are here.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vond IF gemakkelijk door de grote hoeveelheden die je in 1x kon eten. Ik at van 12u smiddags tot 20u in 3 maaltijden. En ging me beter af dan een gewone cut met 6 maaltijden.

In een gewone cut had ik nooit echt een verzadigd gevoel en met IF had ik dat wel. Was gewoon wel sterven de eerste week want tegen 12u begon ik wel serieus mijn peren te zien.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Thanks for the reply's

@Carrion
    Alright, dat anabolic window is dus heel breed heb ik ook gehoord in bepaalde studies. Zolang ik binnen die 24u voldoende kcal en genoeg eiwitten binnen krijg is het goed.

@straight_six
    Het is inderdaad heel even aanpassen voor het lichaam maar ik voel mijn honger gevoel wel stukje bij beetje verminderen. En zelfs s avonds heb ik na mijn maaltijd veel minder eetlust en veel makkelijker om van snacks af te blijven nochtans ik zoveel minder heb gegeten gedurende de dag.

Hoeveel kcal raden jullie aan om zeg maar vet te verliezen maar wel spier opbouw behouden. Dus geen volledige cut, maar ook geen volledige bulk... gewoon transformen zeg maar.
    2500 kcal of eerder 2000 kcal?

Ik ben 1m81, weeg 77kg en schat mijzelf rond de 17% vetpercentage (volgens basic fit bullshit machine maar ik heb geen alternatief om mij te meten, ik zie licht mijn buikspieren maar ligt toch nog laagje vet over, maar kben zeker niet vet).

Pagina 2 van 17 Eerste 12345612 ... Laatste

Regels voor berichten