Pagina 18 van 20 Eerste ... 814151617181920 Laatste
    Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LouGarou Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Iemand ervaring met een deftige home gym? Mijn dichtsbijzijnde fitness is tijdje geleden gesloten wegens wanbeleid (en geen zin in Basic Fit) en ben op zoek om, gezien ik ruimte heb, thuis een home gym te plaatsen. Heb zelf mijn oog laten vallen op eentje zoals deze: Marcy md9010g, vooral wegens combo smith + cables. Tips zijn welkom
    Ik zou voor een rack gaan, een deftige bar, en gewichten. Daarmee bench, squat, deadlift, press, row, curl, ... je wat je wilt en je hebt geen (toch wel minderwaardige) zaken zoals een smith. Als je dan ipv voor het goedkoopste rack voor iets duurder gaat heb je ook de mogelijkheid om je daaraan op te trekken en dips te doen. Soit, zo zou ik het doen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

LouGarou's schermafbeelding
    iTrader
    290 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Ik zou voor een rack gaan, een deftige bar, en gewichten. Daarmee bench, squat, deadlift, press, row, curl, ... je wat je wilt en je hebt geen (toch wel minderwaardige) zaken zoals een smith. Als je dan ipv voor het goedkoopste rack voor iets duurder gaat heb je ook de mogelijkheid om je daaraan op te trekken en dips te doen. Soit, zo zou ik het doen.
    In mijn gym altijd met een smith getraind voor bench press en upright rows, hielp mij om stabieler te trainen, dus geen idee wat je er minderwaardig aan vindt. Zal mij ook veiliger voelen daarmee thuis, vandaar de voorkeur.
    Bij twijfels, eet een snoepje.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    In mijn gym altijd met een smith getraind voor bench press en upright rows, hielp mij om stabieler te trainen, dus geen idee wat je er minderwaardig aan vindt. Zal mij ook veiliger voelen daarmee thuis, vandaar de voorkeur.
    Ik had in het begin enkel in de Smith machine bench press gedaan. Toen ik overging naar een gewone benchpress kon ik er helemaal niks van doordat ik die bar totaal niet stabiel kom houden.

Zou het iedereen afraden om daarin te trainen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Omdat een Smith machine, en dan zeker die waar je enkel op en neer kan gaan er net voor zorgen dat de spieren die zorgen voor stabiliteit minder getrained worden. Die houden ook de natuurlijke beweging die je maakt bij het squatten en benchen tegen. Een losse barbell gaat u op lange termijn veel meer kracht en stabiliteit opleveren.

Ik zou een losse barbell zelfs veiliger durven noemen. Een losse kan je gewoon van je af laten rollen, of indien je geen klemmen gebruikt kan je ze kantelen om het gewicht eraf te laten glijden als je het niet meer omhoog krijgt. Dat zijn zaken die met een Smith machine niet mogelijk zijn. Bij een rack kan je ook gewoon safety bars installeren.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Zoals hierboven al gezegd, losse gewichten zorgen voor een natuurlijkere beweging. Bij bench is die instabiliteit net deel van de training. En voor squats kan je met een smith van die onnatuurlijke bewegingen doen waar de kniën zo ver naar voor komen dat het ongezond wordt. Bij een barball squat moet het zwaartepunt nu eenmaal redelijk centraal blijven om niet voor- of achterover te vallen. Iedereen zijn goesting natuurlijk maar een losse barbell+rack+gewichten zou voor mij de oplossing zijn: functionele compounds en heel veel flexibiliteit.

likes to kill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    +1 voor een deftige cage. Al genoeg alleen een bench of squat moeten dumpen in mijn cage en nooit een probleem gehad.

LouGarou's schermafbeelding
    iTrader
    290 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Squats doe ik ook altijd los, was net van de overtuiging dat een Smith mij meer hielp een chest press beter uit te voeren door hulp in stabiliteit. Dat bepaalde spieren dan minder worden getraind vind ik persoonlijk minder erg dan een bar die op mijn tanden zou vallen als mijn spieren het begeven (ik overdrijf nu wel)

Bij bovenstaande opties, zijn er specifieke toestellen/merken dan die jullie aanraden?
    Bij twijfels, eet een snoepje.

iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Squats doe ik ook altijd los, was net van de overtuiging dat een Smith mij meer hielp een chest press beter uit te voeren door hulp in stabiliteit. Dat bepaalde spieren dan minder worden getraind vind ik persoonlijk minder erg dan een bar die op mijn tanden zou vallen als mijn spieren het begeven (ik overdrijf nu wel)

Bij bovenstaande opties, zijn er specifieke toestellen/merken dan die jullie aanraden?
    Dat is net heel het idee achter compounds zoals de benchpress, dat er meerdere spieren gebruikt worden. Borst, triceps, schouders worden mooi samen getrained. Waarom denk je dat dit bij een smith machine niet kan gebeuren? Als uw spieren het effectief begeven gaat die bij een smith machine net zo goed op uw tanden vallen want de kans dat je die nog terug gelocked krijgt is maar klein. Daarom dat een deftige rack ook safety bars heeft om dat te voorkomen

Een losse barbell voelt inderdaad in het begin wat minder stabiel omdat die alle kanten op kan gaan. Maar eens je dat na een paar sessies gewoon bent is dat echt een pak stabieler. Bij een smith machine worden uw spieren verplicht om in een bepaalde ROM te werken zonder dat er rekening gehouden wordt met hun natuurlijke bewegingspatroon of al gewoon de verschillen die we allemaal hebben.

likes to kill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Ik heb het meeste/alles bij helisports gekocht. Ben daar zeer tevreden.

Ik heb deze https://www.helisports.nl/products/4...ower-Rack.html

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)

Ik zou ook eens op de site van Rogue kijken (https://www.rogueeurope.eu/).
    Dit is denk ik het goedkoopste dat ze hebben: https://www.rogueeurope.eu/infinity-...version-kit-eu
    Koop daar nog een bankje bij, een bar, en gewichten, en je bent vertrokken.

Het hangt af van je doelen, bij Rogue hebben ze ook wel goede barbells maar misschien wat overkill als je geen 150+ kg wil squatten ofzo. Langs de andere kant vind ik dit https://www.rogueeurope.eu/rogue-ohi...r-bar-20-kg-eu niet overdreven duur voor wat het is.

de Waaslandwolf's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Persoonlijk alles gehaald bij https://www.strengthshop.de/ en ben er ook tevreden van.
    <Leprechaun3>iemand trouwens al iets opgevangen over het nieuwe album van CALIBAN ?
    vond The Dying Undress anders wel een heel goeie schijf van hen

<Carrion> k denk da ge the undying darkness bedoelt

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zondag en dinsdag twee schone PR's gehaald, respectievelijk op mijn bench (90kg, +12) en strict press (60kg, +7), BW rond de 73kg momenteel. Nu een weekje deload en sinds gisteren terug licht beginnen squatten na mijn enkelblessure, was dringend nodig.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vandaag terug deftig kunnen squatten voor de eerste keer in zes weken, wel relatief weinig gewicht met 5x5 aan 70kg maar so happy. Moet net nog wat opletten want ik zit nog steeds met een kleine hip shift naar links na mijn enkelblessure.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zijn er hier die het stronglifts-programma al gevolgd hebben? Tevreden met de resultaten die je dan had na x-aantal maanden?

Ben het aan overwegen om daarmee te starten, als absolute beginner met gewichtheffen. Of raden jullie me wat anders aan?

iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wat is uw doel en hoe staat uw fysiek er momenteen voor?

Met stronglifts ga je niets verkeerds doen maar kijk ook vooral dat je het leuk vindt. Ik vind dat bv een enorm saai schema, maar het is uiteraard wel effectief. Maar dat gaat eigenlijk zowat elk trainingsschema zijn voor een beginner.

Je kan ook eens naar een “upper lower body split” kijken. Daar ga je ook alle compounds (benchpress, deadlift, squat, overhead press, barbell row) uitvoeren maar het zit (in lijn ogen) gevarieerder en leuker in elkaar.

Niet vergeten dat voeding 80% van het werk is.

Pagina 18 van 20 Eerste ... 814151617181920 Laatste

Regels voor berichten