Pagina 15 van 17 Eerste ... 511121314151617 Laatste
    Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Warrick Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Iemand een idee hoe je kan deelnemen bij powerlift wedstrijden. Huidig niveau is nog niet voldoende.

Ik vind al die sites zo verschrikkelijk verouderd. Heb ook al eens tel nr gebeld die ik online vind: ofwel bestaan de nummers niet meer of niemand pakt op

Zou fijn zijn om eens een concreet doel te hebben. Alleen zijn ze precies nog niet in het digitale tijdperk geraakt.

Huidige stats: 150kg SQ 175kg DL 85kg BP (jaar niet kunnen trainen door eerst tennis elleboog en daarna schouders blessure) vandaar zwakke bench.

Als over een half jaar - jaar er overal 20-25kg bij is, zou ik wel eens willen meeten (just for fun).

Ik dacht dat vroeger Waaslandwolf eens naar een meet geweest was. Als die hier nog actief is..

Edit: ondertussen terug 3,5m bezig. Upper/lower 4xpw
    De eenvoudigste manier die ik weet om informatie te verkrijgen is de VGPF pagina op facebook. De VGPF of Vlaamse Gewichthef & Powerlifting Federatie is de Vlaamse tak van de International Powerlifting Federation, dat is de grootste en meest professionele bond.

Zover ik weet is de manier om mee te doen je te registeren als lid bij gyms die zelf lid zijn van de VGPF (je kan een lijst op de pagina vinden normaalgezien), dus zoek er een bij jou in de buurt. Er is een bescheiding lidgeld van de bond ook dacht ik (bij mij betaald door de gym). Volgende zaterdag en zondag wordt het Belgisch kampioenschap georganiseerd, is in Aalst dit jaar.

Voor het BK gelden minima, die goed meevallen. In het voorjaar (mogelijk in de toekomst in het najaar) worden er interclub wedstrijden georganiseerd waar iedereen kan meedoen. Ik denk dat het VK (nu net 3 weken geleden) ook geen minima meer heeft.

Waar woon je ongeveer, en wat is je lichaamsgewicht?
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

de Waaslandwolf's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Warrick Bekijk bericht
    Iemand een idee hoe je kan deelnemen bij powerlift wedstrijden. Huidig niveau is nog niet voldoende.

Ik vind al die sites zo verschrikkelijk verouderd. Heb ook al eens tel nr gebeld die ik online vind: ofwel bestaan de nummers niet meer of niemand pakt op

Zou fijn zijn om eens een concreet doel te hebben. Alleen zijn ze precies nog niet in het digitale tijdperk geraakt.

Huidige stats: 150kg SQ 175kg DL 85kg BP (jaar niet kunnen trainen door eerst tennis elleboog en daarna schouders blessure) vandaar zwakke bench.

Als over een half jaar - jaar er overal 20-25kg bij is, zou ik wel eens willen meeten (just for fun).

Ik dacht dat vroeger Waaslandwolf eens naar een meet geweest was. Als die hier nog actief is..

Edit: ondertussen terug 3,5m bezig. Upper/lower 4xpw
    Ik lurk hier nog steeds! Heb in het verleden inderdaad een paar meets gedaan, zaak is om zoals Sylverscythe zegt het juiste kanaal te vinden waarop alle info staat. VGPF organiseert meets, NABBA en BDFPF ook. Alletwee nu ook via facebook actief denk ik.

Het is allemaal wel laagdrempelig uiteindelijk, mijn squat en bench zijn bv ook nooit goed geweest.
    <Leprechaun3>iemand trouwens al iets opgevangen over het nieuwe album van CALIBAN ?
    vond The Dying Undress anders wel een heel goeie schijf van hen

<Carrion> k denk da ge the undying darkness bedoelt

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de Waaslandwolf Bekijk bericht
    Het is allemaal wel laagdrempelig uiteindelijk, mijn squat en bench zijn bv ook nooit goed geweest.
    Tot je internationaal wil gaan is dat allemaal wel doenbaar als hobby, maar vanaf Europees liggen de minima plots een stuk hoger en dan is het een combinatie van talent en er veel voor opofferen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vandaag nog eens twee PR's neergezet op 2RM en 1RM deadlift, 140 en 150kg respectievelijk. 1RM nu 7kg boven twee keer lichaamsgewicht, gaat toch stilaan de betere kant uit.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Koone's schermafbeelding
    iTrader
    35 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vraagje voor de pro's en experten: Welke site is het accuraatst voor caloric intake en macro's te berekenen? Via Google kom ik op elke site andere resultaten uit, en zie zelf het bos door de bomen niet meer.

Tips obv mijn huidige situatie mogen ook:

Ik woog 105kg na 4j fitness (amper cardio, 5x/week trainen, niet op eten letten). Veel spieren/kracht bijgekregen maar ook vrij stevig gebouwd laat ons zeggen voor 1m84.
    5 maand geleden MyFitnessPal beginnen gebruiken om bewust te worden van wat ik binnenkrijg, en mezelf op 2400 caloriën/dag gezet. Lukt vrij aardig, ben ondertussen 12,5kg kwijt en niet veel kracht (sowieso wel wat spieren kwijt ook, maar vind ik niet eens zo erg).

Wil me nu echt focussen op een decent cut, en dus spiermassa behouden maar alles strakker krijgen. Gewicht maakt me an sich niet uit, maar ik denk dat voor 1m84 ik toch nog wat gewicht mag verliezen (85-86 kg lijkt me ideaal).
    Ik train 5x per week (push-pull-leg schema), en dat +-55-65 min per training, gevolgd door 15-20 min cardio als afsluiter (elke trainingsdag). Cardio kan 3-4km lopen zijn (10-12Km/u), sprintjes trekken (weliswaar op de loopband, afwisselen tussen 17km/u en 6km/u, telkens 40 seconden sprint), soms ook gewoon bergop wandelen (15% helling en 6km/u). Training zelf is vrij intensief, ga meestal wel voor 2-3RM en probeer op te bouwen qua kracht nog steeds (lukt wel niet goed meer). Probeer ook af en toe er een lichtere training in te steken (3 dagen push-pull-leg) met low weight - veel reps.
    Speel ook nog minstens 1x/week padel, soms 2x. Maar dat is voorlopig niet superintensief vind ik zelf, moet niveau daar wat opkrikken en dan wordt het vanzelf iets intensiever.

Op basis van die info, wat mag ik per dag binnenspelen? Calorie-wise, macro-verhoudingen?
    Kan ik efficiënter trainen? Minder weights, meer HIIT? Meer cardio?

Alle tips zijn welkom. Thx!

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik snap het niet ... gij doet 5X kracht + cardio, speelt 1 a 2X padel, weegt 100 kilo, eet "maar" 2400 calorien, en de kilos vliegen er NIET af??

Koone's schermafbeelding
    iTrader
    35 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht
    Ik snap het niet ... gij doet 5X kracht + cardio, speelt 1 a 2X padel, weegt 100 kilo, eet "maar" 2400 calorien, en de kilos vliegen er NIET af??
    Er is 13 kilo af, zei ik he. :-)
    Nu wil ik gewoon niet enkel gewicht verliezen, maar degelijk cutten zoals het hoort en zo min mogelijk spiermassa verliezen + verpercentage verminderen. Daarvoor heb ik tips nodig .. en de juiste macro’s, omdat ik online teveel verschillen zie tussen calculators.

Xeo Pablo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er is geen enkele calculator die u een feiloos antwoord kan geven. Je moet consistent zijn, en in de praktijk kijken hoe snel je gewicht verliest met een bepaalde calorie inname en dan bijsturen. Bijsturen kan door calorieën te verlagen of cardio te verhogen. Als je zo weinig mogelijk kracht wil verliezen is 1 kilo eraf om de 3-4 weken een goede richtlijn.

Qua macros is 2 gram proteïne per kg lichaamsgewicht aan te raden. Vetten zijn meestal 0.6 à 1 gram per kg lichaamsgewicht. Met carbs en vetten kan je vrij flexibel zijn normaal.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    1 kilo per 3-4 weken is wel heel weinig, iets van een 400-450gram gewicht per week kan ook al geen kwaad voor uw spiermassa hoor, is op een heel maand nog maar 1.6/1.8kg, als je ondertussen voldoende traint is dat zeker geen slecht uitgangspunt.

Als ik heel licht afvallen kies op van die TDEE calculators met zo ''veel mogelijk'' muscle behoud dan is 1lbs aka 400-450gram per week bijna overal de aangeraden ''standaard'' qua gewicht verliezen op veilig tempo, tuurlijk kan je lager gaan maar dan kan je even goed op onderhoud eten en gewoon trainen.

Qua macro's is 2gram prot en 1gram vet per kg body weight zowat de standaard, de rest van je calorieen vul je dan op met carbs, vet steekt niet zo heel nauw maar je moet nu ook niet naar de 2g per kg gaan ik zou 90 moeten hebben per dag maar de ene dag is dat al eens 80 en de andere al eens 110.

Nuja 2gram protein per kg body weight is wel al echt het plafond imo, ik doe het prima op 1.6 wat nog steeds het dubbele is van iemand die niet zou sporten, op mijn gewicht is dat al vlot 150g protein op een dag, dat vind ik al voldoende om binnen te steken want kzen al gene grote vlees of vis eter.

kobevr's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zit in week vijf van 5x5, tot nog toe gaat het goed. Ik vind de barbell row de "moeilijkste" oefening omdat ik altijd denk dat ik 'm volledig fout doe :')

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    En als ge in een calory deficit zit, kan het zelfs aangeraden zijn om iets meer dan die 2g eiwitten per kg te eten. Maar gewoon bijhouden wat ge wekelijks aan calorieën opneemt, om de twee weken op de weegschaal gaan staan en bijsturen waar nodig (meer/minder cal naargelang ge bijkomt, constant blijft of afvalt). En zoals gezegd hierboven, als ge zo min mogelijk spiermassa wilt verliezen, vooral niet te rap willen gaan.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Xeo Pablo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    1 kilo per 3-4 weken is wel heel weinig, iets van een 400-450gram gewicht per week kan ook al geen kwaad voor uw spiermassa hoor, is op een heel maand nog maar 1.6/1.8kg, als je ondertussen voldoende traint is dat zeker geen slecht uitgangspunt.

Als ik heel licht afvallen kies op van die TDEE calculators met zo ''veel mogelijk'' muscle behoud dan is 1lbs aka 400-450gram per week bijna overal de aangeraden ''standaard'' qua gewicht verliezen op veilig tempo, tuurlijk kan je lager gaan maar dan kan je even goed op onderhoud eten en gewoon trainen.

Qua macro's is 2gram prot en 1gram vet per kg body weight zowat de standaard, de rest van je calorieen vul je dan op met carbs, vet steekt niet zo heel nauw maar je moet nu ook niet naar de 2g per kg gaan ik zou 90 moeten hebben per dag maar de ene dag is dat al eens 80 en de andere al eens 110.

Nuja 2gram protein per kg body weight is wel al echt het plafond imo, ik doe het prima op 1.6 wat nog steeds het dubbele is van iemand die niet zou sporten, op mijn gewicht is dat al vlot 150g protein op een dag, dat vind ik al voldoende om binnen te steken want kzen al gene grote vlees of vis eter.
    Aan dat tempo moet je al een heel straffe athleet zijn om geen kracht in te boeten. Nu is dat op zich geen probleem, hangt af van je persoonlijke voorkeur of je liever meer gewicht verliest of liever je squat/bench/deadlift stabiel houdt

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je 100kg weegt op 1m85 ga je niet zo snel kracht verliezen hoor.. Pas als je in de lagere vetpercentage rangen gaat komen gaat dat zijn.

Beste is rond de 2gr eiwit, 1gr vet en de rest aanvullen met carbs. (per kg lichaamsgewicht).

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Koone's schermafbeelding
    iTrader
    35 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Alright, heb nu even op 2300 caloriën/dag gezet, met dan 30% eiwit (173g), 35% vet (89g) en 35% carbs (201g).
    Denk dat ik vooral té veel proteïnen innam, had dagen tussen de 200-250g :/

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koone Bekijk bericht
    Er is 13 kilo af, zei ik he. :-)
    Nu wil ik gewoon niet enkel gewicht verliezen, maar degelijk cutten zoals het hoort en zo min mogelijk spiermassa verliezen + verpercentage verminderen. Daarvoor heb ik tips nodig .. en de juiste macro’s, omdat ik online teveel verschillen zie tussen calculators.
    Al iets begrijpelijker, maar zelfs dan vind ik 2400 calorien weinig met uw activiteit ...

Pagina 15 van 17 Eerste ... 511121314151617 Laatste

Regels voor berichten