Pagina 4 van 239 Eerste 123456781454104 ... Laatste
    AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Jawadde namen achter hem liegen er niet om
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    136 (99%)
    lol Ewan
    PSN: Jonas89

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    lol Ewan
    Vind het eerlijk gezegd nog wel meevallen om eerlijk te zijn. Toch een heel andere situatie zo dicht bij de hekken in vergelijking met Renshaw/Cavendish een paar jaar terug.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iceman1604 Bekijk bericht
    Sterk... die overwinning kunnen ze hem al niet meer afpakken. Met deze moral zie ik hem mooie dingen doen in het voorjaar. Hopelijk doet zijn ploeg wat van de kleinere vlaamse voorjaarskoersen genre Nokere en De Panne, moet hij al perfect aankunnen
    Heeft hij vorig jaar al gedaan, een schone ereplaats in De Panne, een koers die nu toch WorldTour is.
    Dit jaar rijdt hij het "volledige" voorjaar, met uitzondering van Gent Wevelgem. Hij krijgt volledige vrijheid in het openingsweekend.

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    136 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Vind het eerlijk gezegd nog wel meevallen om eerlijk te zijn. Toch een heel andere situatie zo dicht bij de hekken in vergelijking met Renshaw/Cavendish een paar jaar terug.
    ja dat was idd erger
    PSN: Jonas89

iTrader
    0
    Die situatie is inderdaad erger, maar hier is Ewan ook gewoon terecht gediskwalificeerd.

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Dus wat? Omdat er erger bestaat was de diskwalificatie onterecht?
    Iemand die in de sprint met zijn kop begint te werken moet er gewoon uit, simpel. Het is geen voetbal waar alles voor interpretatie vatbaar is.

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    ja dat was idd erger
    Volgens mij hebben veel mensen dat incident vooral door een anti-Cav bril bekeken. Is er ergens trouwens iemand die bevestigd dat Renshaw voor die kopstoten op zich wordt uitgesloten? Imo komt die declassering er niet door die kopstoten op zich maar vooral door wat er zich 10-15 later af speelt in de sprint...

https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=saPLJQZhQpk - kijk vanaf ~5:30. Rond 5:32 zie je Julian Dean daar duidelijk een kleine beweging naar links maken waar Renshaw direct op reageert met een kopstoot aan Dean om die op zijn lijn te houden. Het is duidelijk eerst Dean die van zen lijn af komt en dan pas Renshaw die reageert, niet andersom. Die 2de kopstoot op 5:36 is niet nodig maar als je tegen +60kph naar de meet vlamt is dat wat je automatisch doet denk ik.
    Echter, en daar wordt eigenlijk in alle talen over gezwegen terwijl Farrar zich vooral daarover terecht heel boos maakt lijkt mij, maakt Renshaw wel een zeer lelijke beweging rond 5:45. Hij sprint eerst nog mee, kijkt dan achterom en als hij Farrar ziet komen rijdt hij hem van het midden van de baan helemaal naar links bijna de nadar in. Dat was echt een scummy move en daarvoor was die declassering terecht. Die kopstoten vind ik, hoewel misschien overdreven, zeer weinig aan.

Wat Ewan deze week doet is iets helemaal anders, heeft ook niks te maken met verdedigen van zijn lijn. Ewan wil zich er tussen wringen en verkoopt Philipsen een stevige kwak. Die laat het niet aan zijn hart komen en neemt 2 seconden later zijn positie zonder problemen terug in. Tot dusver ook geen probleem. Alleen gaan Ewan nadien een beetje gefrustreerd doen en probeert hij Philipsen op een minder correcte manier uit zijn positie te kwakken.

Ik vind dat je de kopstoten van Renshaw kan afdoen als impulsieve reactie in volle actie. Wat Ewan doet is gewoon met voorbedachte rade.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik zat de uitslag van de TDU eens te bekijken, het is wel mooi dat iemand als Pogacar op 20e jarige leeftijd al gewoon 13e kan rijden in zijn eerste WT-koers. Na Evenepoel de jongste renner in de World Tour.

Volgende week is het aan Evenepoel

iTrader
    0
    Nieuwe route Luik-Bastenaken-Luik;

https://twitter.com/LiegeBastogneL/s...Flbl-finish%2F

Naar het voorbeeld van de AGR zeker? Geen aankomst op een heuvel meer in de hoop een spannendere koers te krijgen.

iTrader
    0
    Ben er niet blij mee, 15 km vlak na de top is redelijk lachwekkend zelfs.

gilly's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Volgens mij geen slechte ontwikkeling?
    Was nu toch altijd wachten tot sint nicolas, nu kan er geanticipeerd worden want als je op de roche bovenkomt ben je mee tot de streep.

iTrader
    0
    Ja, akkoord, maar LBL is imo een klassieker dat gewonnen moet worden door de sterkste. Van de laatste 25 winnaars zit er misschien een enkeling bij die niet de sterkste was. Vorig jaar onder andere. Het zal nu meer opener zijn, maar de sterkste renner in koers heeft minder kans om te winnen. Het gaat meer op op de Amstel Gold Race lijken en dat vind ik jammer.

En dat je automatisch mee bent tot op de streep, daar ik niet mee akkoord. Ik zie het nu al gebeuren dat bv. Valverde bovenkomt en er dan nog een groepje achtervolgers terugkeert en dan pak en beet Fuglsang demarreert en wegblijft omdat er geen samenwerking is tussen de kopmannen. Nu ja, dat scenario speelde zich vorig jaar ook af, maar dat was zoals ik al zei meer een uitzondering. En toen heb ik mij serieus zitten irriteren.

edit: https://sporza.be/nl/2019/01/22/de-c...we-finish-lbl/

Hiermee ga ik dus niet akkoord, terwijl ik het over het algemeen toch vaak eens met De Cauwer. Hoe groot is de kans dat de eerste die bovenkomt ook daadwerkelijk alleen aankomt? Als er daarachter wordt samengewerkt toch klein me dunkt, 't is niet dat je op zo'n heuvel een minuut weg rijdt.
    Laatst gewijzigd door Pinkman; 22 januari 2019 om 17:28

gilly's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Vorig jaar was Jungels toch echt wel sterk hoor..
    Denk dat het feit dat niet altijd de sterkste wint net de charme is van de koers. Het veldrijden bijvoorbeeld is dit seizoen een ramp qua kijkcijfers, zegt genoeg imo..

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Goh het valt eens te proberen hé. De Roche is echt wel zwaar genoeg om het verschil te maken. Het is een feit dat LBL vaak één van de saaiste koersen was de laatste jaren. De keren dat Valverde won, was het ook vaak maar volgen en winnen in de sprint

Pagina 4 van 239 Eerste 123456781454104 ... Laatste

Regels voor berichten