Pagina 100 van 100 Eerste ... 509096979899100
    Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    De kans is zéér reeël dat ze bij Quick-Step gewoon keihard verkeerd gegokt hebben... in een normale wedstrijd situatie komen ze in die laatste rechte lijn nooit nog terug omdat er niemand sterk/gek/dom genoeg is om, vanaf de vod, vol vol vol te rijden en dan ook nog van de kop af de spurt aan te gaan. In 99% van de situaties stopt de man op kop van de achtervolgende groep met trappen om de rest uit hun kot te lokken en toch nog even vanuit het wiel te kunnen komen voor de spurt.

Quick-Step is bij hun standaard veronderstelling alleen vergeten dat Mathieu niet gewoon is van te verliezen en hij hier dus ook geen schrik voor heeft. Bij gevolg: 0 fucks given about taktiek en 'slim' koersen en gewoon gas geven. Liever spurten voor de overwinning en 6de worden dan spurten voor de 3de plaats en "winnen".

Feit is gewoon als ze vooraan met moeite 37-38kph rijden en zitten daarachter te steken tegen 50-55 dan gaat het echt hard. Ik heb even gekeken en tenzij ik mij hard misreken (wat niet onmogelijk is) rijden vdP en co de voorlaatste kilometer met 38,5 vs 51,8 maar liefst 24 seconden sneller... meer moet daar niet meer over gezegd worden den ik.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Klopt, ik laat me vangen aan het feit dat het tijdsverschil niet het actuele/eigenlijke tijdsverschil is maar het verschil op het ogenblik dat de eerste op een referentiepunt passeerde.

(Had uw edit over de slak niet gezien toen ik vorige post zette)
    ik dacht ook... Hoe kan RipTor deze discussie nu in godsnaam winnen, maar ik maakte dezelfde fout als jij

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Liever spurten voor de overwinning en 6de worden dan spurten voor de 3de plaats en "winnen".
    Vdp zijn tactisch plan = gewoon koersen
    om het met zijn eigen woorden te zeggen.

Voor zover ik kan zien klopten de tussentijden ook gewoon.

Obi Wan Kenobi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik weet niet hoe live de live beelden waren (aangezien meganck dat vroeger toch ook altijd deed denk ik dat dat ok is)
    maar bij het 3de keer herbekijken van de laatste 15km van deze fantastische wedstrijd
    zelf eens de chrono vastgehad.

Op 7 km van de finish is het verschil tussen ALA/Fuglsang op VDP 1'15
    bij het passeren van het 3 Km bord zaten kwiat / trentin (32") - Clarcke/Mollema 55" - Groep VDP 1'
    En dat kwam eigenlijk helemaal overeen met de TV-Beelden.

Dat ze op 3 km meer dan 1 minuut verliezen hebben ze aan hun eigen gepoker te danken want Kwiatkowski kwam op zen eentje ook heel hard terug.
    Dat in de laatste 2 km de tijdsverschillen niet helemaal meer kloppen kan. Maar daar was het kalf al verdronken want ze kwamen ervoor enorm veel dichter omdat ze op dat lichte helling bijna stilstonden.
    Terwijl kwiat en Co. Full gas gingen.

Zelf als ploegleider of coureur had ik Fuglsang zijnde ook aan 3km punt niet meer overgepakt.
    Een alaphilppe 1vs1 tegen fuglsang aan de meet wint normaal altijd, zelf al moet ala die laatste 2 km zelf overbruggen.
    Anakin, how many times have I told you to stay away from the power couplings.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Obi Wan Kenobi Bekijk bericht

Zelf als ploegleider of coureur had ik Fuglsang zijnde ook aan 3km punt niet meer overgepakt.
    Een alaphilppe 1vs1 tegen fuglsang aan de meet wint normaal altijd, zelf al moet ala die laatste 2 km zelf overbruggen.
    Fuglsang wordt hier nog derde, vergeet dat niet.

Kans is groot dat Julian wint in een 1vs1. Maar ik durf dat toch niet met zekerheid te zeggen.

Ik denk dat het bij DQS vooral prikt dat Julian zelfs niet op het podium staat. Naar mijn mening had Julian wel een podiumplek verdient. Geen slecht woord over Simon Clarke. Maar hij staat daar ook alleen maar omdat hij in het zog van Matthieu zat.

Ook wel verrassend dat Naesen ook maar op 54s de finish over komt. Die jongen is in vorm, verdient het wel om eens een een dikke vis te winnen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Die ik ben God niet docureeks op canvas. Zeven afleveringen van vijftig minuten over een renner die slechts een klassieker wist te winnen en voor de rest een slecht voorbeeld is voor de jeugd op zeer veel vlakken.

Oke het is een sporticoon in België, maar om daarom 6uur zendtijd daar aan te besteden....

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Die ik ben God niet docureeks op canvas. Zeven afleveringen van vijftig minuten over een renner die slechts een klassieker wist te winnen en voor de rest een slecht voorbeeld is voor de jeugd op zeer veel vlakken.

Oke het is een sporticoon in België, maar om daarom 6uur zendtijd daar aan te besteden....
    Meer dan akkoord.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 - GTX 970 @ 1450/3900 Mhz - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)

Het is een icoon en een fenomeen.
    Die man had talent dat was ongezien. Gisteren kwam aan bod hoe zijn eerste profkoers eruit zag. Als hij niet lek reed dan won hij daar gewoon.

VDB heeft gewoon veel te weinig gewonnen en zijn carrière was veel te kort. Er valt veel over hem te vertellen ook, want alles wat hij deed was omstreden.

Nog maar simpel hoe hij vlakaf zei niet voor lotto te willen rijden. Dat was VDB ten voeten uit.

6uur lijkt lang, maar ze krijgen dat wel vol hoor. Die Belga reportage was in feite maar een flard. Er is nog zoveel meer. Het verhaal stopt trouwens bij zijn schorsing in 2002, dus heel het doping verhaal en het koersen onder valse naam komt niet aan bod.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    1 (100%)

Heb je het tijdperk vdb (de vroege jaren dan, niet de tragische) effectief meegemaakt als actief volger van de koers? Uit je post lijkt het mij van niet... het talent dat die man had... uniek... op zijn 19e was hij al bij de allerbesten van het profpeleton.... was ongezien. Velen maken de vergelijking met de huidige Evenepoel, maar ik durf te zeggen dat vdb nog fenomenaler was op die leeftijd

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)

VdB is de Jacques Brel van de koers. Nobody gives a shit maar voor redenen die niemand echt begrijpt vind men het in Brussel nodig hier een soort cult held van te maken.

Voor één ding is VdB wel goed: hij kan als prototype dienen voor alles waar je jezelf niet aan hoeft te spiegelen. De man heeft zichzelf kapot gespoten.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iceman1604 Bekijk bericht
    Heb je het tijdperk vdb (de vroege jaren dan, niet de tragische) effectief meegemaakt als actief volger van de koers? Uit je post lijkt het mij van niet... het talent dat die man had... uniek... op zijn 19e was hij al bij de allerbesten van het profpeleton.... was ongezien. Velen maken de vergelijking met de huidige Evenepoel, maar ik durf te zeggen dat vdb nog fenomenaler was op die leeftijd
    Heb het tijdperk absoluut niet meegemaakt, ben daar helaas toch nog net te jong voor.
    Maar hey, ik heb er niets op tegen dat ze een docu willen uitzenden over zijn carrière he, de.koers.leeft nu eenmaal deels van kleurrijke figuren.
    De grootte van het aantal minuten dat ze er aan gaan besteden vind ik gewoon zo over de top. Zeven weken lang vijftig minuten zendtijd is echt gigantisch he. Nu, ik laat me graag verrassen, maar ik betwijfel toch echt zwaar of iedere aflevering zo interessant/relevant zal zijn.
    Nu goed, persoonlijk vind ik het veruit onnodig om iemand die zowat alles verkeerd heeft gedaan zoveel zendtijd te gunnen gewoon omdat.hij een groot talent was. Uiteindelijk geef je hem gewoon een nog grotere cultstatus dan dat.hij al heeft en ik vind eerlijk gezegd niet dat hij dat verdiend.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Fuglsang wordt hier nog derde, vergeet dat niet.

Kans is groot dat Julian wint in een 1vs1. Maar ik durf dat toch niet met zekerheid te zeggen.

Ik denk dat het bij DQS vooral prikt dat Julian zelfs niet op het podium staat. Naar mijn mening had Julian wel een podiumplek verdient. Geen slecht woord over Simon Clarke. Maar hij staat daar ook alleen maar omdat hij in het zog van Matthieu zat.

Ook wel verrassend dat Naesen ook maar op 54s de finish over komt. Die jongen is in vorm, verdient het wel om eens een een dikke vis te winnen.
    Fuglsang eindigt hier ook alleen maar voor Alaphilippe omdat die laatste eigenlijk al op 300 meter aanging omdat hij het gevaar Van der Poel zag. Julian kreeg op dat moment gewoon kortsluiting in z'n hoofd en probeerde op een wanhopige manier nog te winnen.

Pagina 100 van 100 Eerste ... 509096979899100

Regels voor berichten