toevallig dat ik net aan die netflix-reeks begonnen ben nu het ove Renault hun ambities gaat.
Abiteboul zegt daarin dat ze (vorig jaar dan) vooral Mclaren willen verslaan, en de slag om het middenveld willen winnen. en dat dan de ambities voor de titel over een paar jaar volgen.

en dan lijken ze mij persoonlijk wel op schema. vorig jaar met Hulkenberg en Sainz effectief die slag gewonnen (4de na Ferrari, Mercedes en Red Bull), en dit jaar toch met Ricciardo een piloot binnengehaald van een kaliber dat die ambities duidelijk maakt, imo.

ik vind ook dat je die uitspraak van "as a midfield team we operate in a different way from a topteam" ook gewoon in hun huidige realiteit moet kaderen he. je kan niet staat toeteren dat je een topteam bent, als Q1 geen zekerheid is (wat bij alle midfield teams zo is, want het ligt daar enorm dicht op elkaar voor 4 resterende plaatsen).

intern zullen ze bij Renault wel de doelstelling hebben beter te doen als vorig jaar (meer punten, meer podiums, misschien eens mikken op een lucky win?). maar "topteam" zijn ze nog niet, en dus moeten ze ook zo niet opereren.