Bekijk resultaten enquête: Wie wordt wereldkampioen in 2019 ?

Aantal stemmers
54. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Hamilton

22 40,74%
  • Vettel

23 42,59%
  • Verstappen

2 3,70%
  • Ricciardo

2 3,70%
  • Bottas

0 0%
  • Leclerc

5 9,26%
  • Gasly

0 0%
  • Hulkenberg

0 0%
    Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Als ik niet zo verbitterd zou zijn over de Vandoorne historie, zou ik waarschijnlijk dikke Norris fan zijn

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Kben al over Vandoorne heen

Rijstijl van Norris is veel leuker en agressiever

iTrader
    38 (100%)
    Feit is dat Vandoorne tot het ergerlijke toe veel te braaf rijdt, is in FE en WEC ook al gebleken.
    Norris is inderdaad geweldig om naar te kijken.

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all

iTrader
    32 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vegitoo Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    inderdaad. Eerste zie ik ook niet zoveel fout in. Norris kon daar op de baan blijven als hij wou.
    2e is wel duidelijk met 4 wielen naast circuit. Niet dat hij daar door een kortere weg neemt naar maarja..
    Bij de overtake op Norris gaat hij ook met vier wielen van de track. Hij remt zeer laat om Norris voor te kunnen blijven bij het ingaan van de bocht, maar haalt daardoor de bocht niet (vast even vergeten dat die Renault geen Red Bull is ).
    Unsafe re-entry is het modewoordje van de maand bij de FIA, maar daar heeft het hier niet veel mee te maken vind ik. Hij liet genoeg plaats zodat Norris niet per sé van de baan hoefde te gaan, al was het close. Vandaar wsch de instinctieve reactie van Norris om uit te wijken om eventueel contact te vermijden. Die wist immers niet of Ricciardo nog verder naar de buitenkant zou komen of plaats zou laten.

Die overtake op Norris verschilt imo niet zo heel veel met die op Kimi. In beide gevallen gaat hij met 4 wielen buiten de track en gebruikt hij het asfalt naast de baan om de overtake te laten lukken. En dat mag niet.

Het is al tot vervelens toe gezegd dus ik zeg het nog eens, een strookje gras rond het circuit zou ervoor zorgen dat dat soort overtakes gewoon niet lukt, en dan hoef je achteraf ook geen 5 sec penalties uit te delen die de race uitslag voor de fans verwarrend maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Jaja, de motivatie waarom ze dat doen is helder, maar het is zo van "ik breek de regels want het komt me beter uit" terwijl men ernaar zou moeten streven 1) de regels nooit te (moeten) overtreden, en 2) de stewards moeten ervoor zorgen dat een straf altijd minder interessant is dan de infridgement zelf te plegen.

Dus dat Perez dat doet omdat het eigenlijk een gat in de regels is snap ik, maar dat maakt het niet moreel correct.
    Zeker mee eens. Ik snap dan ook niet dat Perez niet gewoon de boodschap kreeg die plaats terug te moeten geven. 5 sec penalty is mss een correcte straf voor incidenten die tijdens de laatste laps gebeuren (zoals Ricciardo bv.), maar zeker op circuits waar inhalen moeilijk is, is een 5 sec penalty eigenlijk gewoon een lachertje t.o.v. track position.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    Kben al over Vandoorne heen

Rijstijl van Norris is veel leuker en agressiever
    Inderdaad. Na een paar races bleek al dat dit de juiste beslissing was van McLaren.

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerulean Bekijk bericht
    Feit is dat Vandoorne tot het ergerlijke toe veel te braaf rijdt, is in FE en WEC ook al gebleken.
    Norris is inderdaad geweldig om naar te kijken.
    ?? hij heeft 2 races in WEC gereden, waaronder de 24u van Le Mans. daar moet ge nu niet meteen agressief gaan rijden he, daar heeft hij echt goed gereden...

iTrader
    38 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    ?? hij heeft 2 races in WEC gereden, waaronder de 24u van Le Mans. daar moet ge nu niet meteen agressief gaan rijden he, daar heeft hij echt goed gereden...
    Ja, tuurlijk wijs ik vooral op FE races (eentje was echt schrijnend, een race of 3 geleden), maar tijdens de 6h van Spa zag ik toch ook 1 of 2 situaties die helaas net iets te "typisch stoffel" waren. Maar goed, daar ben ik mss te streng, het was zijn eerste weekend in een WEC wagen. Ik bedoelde uiteindelijk vooral: het echte wheel to wheel strijden is niet echt aan hem besteed, helaas.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerulean Bekijk bericht
    Ja, tuurlijk wijs ik vooral op FE races (eentje was echt schrijnend, een race of 3 geleden), maar tijdens de 6h van Spa zag ik toch ook 1 of 2 situaties die helaas net iets te "typisch stoffel" waren. Maar goed, daar ben ik mss te streng, het was zijn eerste weekend in een WEC wagen. Ik bedoelde uiteindelijk vooral: het echte wheel to wheel strijden is niet echt aan hem besteed, helaas.
    Hij had daar nochtans geen moeite mee pre-F1. En dat was vaak in auto's die wel een paar slagjes serieuzer waren dan FE.

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    En dat was vaak in auto's die wel een paar slagjes serieuzer waren dan FE.
    In welke series was dat dan ?
    Want enige die serieus sneller waren dan FE was daar in Japan. FE is maar net iets trager dan F2.

Als ik Stoffel zijn resultaten zie in lagere races valt me vooral op dat hij in een zwakke lichting zat.
    Afgaande op FE zet ik hem op gelijke hoogte als Massa (die eigenlijk op pensioen is).

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RipTor Bekijk bericht
    In welke series was dat dan ?
    Want enige die serieus sneller waren dan FE was daar in Japan. FE is maar net iets trager dan F2.
    Uh nee, FE is net iets sneller dan de vorige F3's en trager dan de huidige F3's. Ze zijn een PAK trager dan F2.

Dus Stoffel in FR3.5, 2 jaar GP2, Super Formula.

Als ik Stoffel zijn resultaten zie in lagere races valt me vooral op dat hij in een zwakke lichting zat.
    Klopt niet echt. In de junior reeksen is het veld altijd minder kwalitatief dan in de F1 he, dat is ook logisch. Als je een zwakke lichting wil moet je bvb naar de F2 van dit jaar kijken.

iTrader
    2 (100%)
    Uh nee, FE is net iets sneller dan de vorige F3's en trager dan de huidige F3's. Ze zijn een PAK trager dan F2.
    Pak dan nog dat een FE GEN2 even snel is als een F3 dan is het nog maar wat ge een 'pak' noemt.

Een F2 is 4 seconden per ronde sneller dan een F3. Ik noem dat geen pak.
    De snelste F3 is zelfs maar 1 seconde trager dan de traagste F2.
    Dat noem ik niet '"een paar slagjes serieuzer".

Klopt niet echt. In de junior reeksen is het veld altijd minder kwalitatief dan in de F1 he
    Ik zie vooral geklopt door Jolyon Palmer. Geklopt door Kevin Magnussen.

In zijn super GP2 seizoen zie ik op P4 al een Rio Haryanto staan, op P3 een Sirotkin... Sorry maar dat noem ik geen piloten.
    Wel straf dat hij dan nog zoveel meer als Rossi op P2 heeft, dat wel.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RipTor Bekijk bericht
    Pak dan nog dat een FE GEN2 even snel is als een F3 dan is het nog maar wat ge een 'pak' noemt.

Een F2 is 4 seconden per ronde sneller dan een F3. Ik noem dat geen pak.
    De snelste F3 is zelfs maar 1 seconde trager dan de traagste F2.
    Dat noem ik niet '"een paar slagjes serieuzer".
    Uh, wat?

1. "De snelste F3 is 1 seconde trager dan de traagste F2"? Je beseft dat in F3 allemaal dezelfde wagens rijden, en in F2 ook allemaal dezelfde wagens rijden? Dat er een idioot als Raghunathan in F2 rondrijdt die nauwelijks binnen de 107% raakt wil niet zeggen dat een F2 geen serieus ander spul is dan een F3.
    2. 4 seconden... op Barcelona. 6.5 seconden in Frankrijk het voorbije weekend. Het is maar hoe je je data wil voorstellen natuurlijk.
    3. De huidige F3 is gebaseerd op GP3, dewelke een serieuze step up waren tov de vorige F3-wagens, die sneller waren dan de 1st gen FE. Zelfs als de 2nd gen sneller is geworden, het blijft een zware wagen met minder (qualifying mode) tot beduidend minder (race mode) vermogen dan F3.

Allez, waar spreken we hier eigenlijk over? De FR3.5 waar Vandoorne mee reed had 530PK, zijn GP2 wagens gingen daar nog los over met 612PK.

En dan ga jij zeggen dat ik niet mag zeggen dat deze een paar slagjes serieuzer zijn dan een 2nd gen FE die 270 tot 335PK bereikt en 200kg zwaarder is. Come again?

Ik zie vooral geklopt door Jolyon Palmer. Geklopt door Kevin Magnussen.

In zijn super GP2 seizoen zie ik op P4 al een Rio Haryanto staan, op P3 een Sirotkin... Sorry maar dat noem ik geen piloten.
    Wel straf dat hij dan nog zoveel meer als Rossi op P2 heeft, dat wel.
    Uh, ja, dat zijn piloten, en in de feeder series best goede piloten. Dat is nu eenmaal eigen aan feeder series, dat zijn voor het overgrote merendeel geen F1-grade piloten. Het is dan ook belachelijk om met dat criterium het rijdersveld in een feeder serie te gaan beoordelen.

Vandoorne werd door Magnussen en Palmer verslagen in zijn rookie seizoen terwijl die 2 al 1 of meerdere jaren ervaring hadden. Je moet anders voor de leut maar eens kijken door wie Hamilton verslagen werd in zijn F3 rookieseizoen. Klinkende namen als Danny Watts, Nicolas Lapierre, Alexandre Premat en Jamie Green. Geloof me vrij, verslagen worden door latere F1-piloten in een rookieseizoen terwijl die piloten zelf al 1 of meerdere jaren in die series rondreden, dat is een pak minder negatief dan je het wil laten klinken. Zeker wanneer bvb. GP2 toen te boek stond als een reeks waar rookies nauwelijks konden doorbreken omdat ervaring met de Pirelli's van enorm belang was.

Misschien schonk je er toen geen aandacht aan, en volgde je de junior reeksen niet. Geen idee. Maar het junior palmares van Vandoorne proberen afbreken is de geschiedenis proberen herschrijven. Slaat echt nergens op.
    Laatst gewijzigd door eniac; Gisteren om 22:23
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    2 (100%)
    Ik heb gewoon de tijden van Barcelona gepakt.
    Scheelt 4 seconden.

Ik heb ook onboard beelden F2 langs Gen2 FE gelegd. Monaco. Dat scheelt echt niet zo veel op het stuk dat beide series delen.

Of was een Gp2 zoveel sneller dan een F2 nu ?

Junior klasses heb ik nooit bekeken.
    Enkel Stoffel in F1 en FE gezien. Kwa racecraft bakt hij er eerlijk gezegd al 3 jaar weinig van. Volgens mij kan je dat onmogelijk ontkennen ? Snel is hij wel bij momenten. Maar racecraft is gewoon slecht. In 80% van de starts alleen al verliest hij 1 of meer plaatsen.

Al 3 jaar wordt dan gezegd : Maar in de feeder series.....
    Het enige wat ik me dan kan inbeelden is dat in die feeder series dan allemaal serieus mindere goden reden... Puur naar het deelnemers veld te kijken lijkt mij dat ook gewoon zo te zijn.

Pagina 118 van 118 Eerste ... 1868108114115116117118

Tags for this Thread

Regels voor berichten