Bekijk resultaten enquête: Welke sporthorloge heb jij?

Aantal stemmers
60. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Garmin

28 46,67%
  • Polar

13 21,67%
  • Fitbit

1 1,67%
  • Samsung

6 10,00%
  • Apple

5 8,33%
  • TomTom

1 1,67%
  • Andere, zie reactie

2 3,33%
  • Geen

4 6,67%
Pagina 5 van 6 Eerste 123456 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb een Medion sporthorloge die je moet verbinden met de app 'Orunning'. Als ik mijn looproutes op Strava wil delen dan krijg ik op Strava wel mooi mijn looproutes te zien maar mijn tussentijden staan op 1 seconde per kilometer en dus gemiddelde snelheid op 2 seconde / kilometer

Weet iemand hoe dit op te lossen ?

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    139 (99%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Deze staat sinds kort ook op mijn radar (nog altijd geen gekocht )

Samsung Galaxy Watch Active
    https://www.coolblue.be/nl/product/8...ive-zwart.html

Natuurlijk gaan alle functies niet werken omdat ik een iPhone heb; maar notificaties enzo heb ik geen behoefte aan.
    Ziet er mij een mooi design uit, betaalbaar (230 €), doet wat het moet doen , etc...

Iemand een mening erover?
    PSN: Jonas89

superiscch's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Deze staat sinds kort ook op mijn radar (nog altijd geen gekocht )

Samsung Galaxy Watch Active
    https://www.coolblue.be/nl/product/8...ive-zwart.html

Natuurlijk gaan alle functies niet werken omdat ik een iPhone heb; maar notificaties enzo heb ik geen behoefte aan.
    Ziet er mij een mooi design uit, betaalbaar (230 €), doet wat het moet doen , etc...

Iemand een mening erover?
    Als notificaties niet werken, dan koop je eigenlijk een dure stappenteller? Al eens gekeken naar de uurwerken van Garmin of Polar, die ondersteunen zowel IOS als Android en kunnen vaak meer dan een smartwatch. Ook batterij gaat veel langer mee.
    #NeverNotRunning: Next stop - IFF Marathon -- Twitter: @superiscch

brecko's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben ook op zoek naar iets nieuw. Loop momenteel al 3 jaar met de ForeRunner 235. Ben daar eigenlijk wel heel content van, maar ik zoek iets dat actiever begeleidt. Bij 235 krijg ik wel info dat ik moet bewegen, en herstelduur. Maar ik zoek iets dat tijdens de activiteit ook richtlijnen geeft (te hard, te zacht, cadans, ... ). Denk dat die Garmin Coaching zo wel iets doet?

Uiteraard ziet de Garmin 945 er top uit, maar 600 is wat te veel van het goeie.

Polar Vantage V ziet er leuk uit, maar ontbreken misschien wat zaken tov Garmin?
    Zijn er dingen die jullie kunnen aanraden?

Notificaties en muziek = geen vereiste. Daar dient mijn telefoon voor.

Ik ben allesbehalve een toploper, en ik doe nu eigenlijk altijd maar wat (waar ik zin in heb). Vooral tussen basketseizoenen in loop ik 2 maal in de week. Wil wel wat gerichter trainen om beter te worden (uithouding en snelheid).

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brecko Bekijk bericht
    Ik ben ook op zoek naar iets nieuw. Loop momenteel al 3 jaar met de ForeRunner 235. Ben daar eigenlijk wel heel content van, maar ik zoek iets dat actiever begeleidt. Bij 235 krijg ik wel info dat ik moet bewegen, en herstelduur. Maar ik zoek iets dat tijdens de activiteit ook richtlijnen geeft (te hard, te zacht, cadans, ... ). Denk dat die Garmin Coaching zo wel iets doet?
    Wat bedoel je juist? Ik heb nog een FR225 en daar kan ik limieten inzetten waarbij hij een waarschuwing geeft (maximale/minimale HR).
    Of als je trainingen aanmaakt op garmin connect en naar je FR upload kun je ook ingebouwde waarschuwingen gebruiken (vb. om je in een bepaalde HR zone te laten lopen voor bepaalde tijd ... en veel meer).

Manu's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Uiteraard ziet de Garmin 945 er top uit, maar 600 is wat te veel van het goeie.

Polar Vantage V ziet er leuk uit, maar ontbreken misschien wat zaken tov Garmin?
    Zijn er dingen die jullie kunnen aanraden?

Notificaties en muziek = geen vereiste. Daar dient mijn telefoon voor.

Ik ben allesbehalve een toploper, en ik doe nu eigenlijk altijd maar wat (waar ik zin in heb). Vooral tussen basketseizoenen in loop ik 2 maal in de week. Wil wel wat gerichter trainen om beter te worden (uithouding en snelheid).
    Gelijkaardige twijfels hier. Ik zoek echt een sporthorloge en geen smartwatch, dus notificaties/muziek zijn geen vereiste, en budget is max 300€. Ook moet het duidelijk bruikbaar zijn voor meerdere sporten.
    Op dit moment twijfel ik enorm tussen de Garmin FR735XT en Polar Vantage M. De Garmin lijkt iets uitgebreider doch het verschil is marginaal. Prijsverschil is zo'n 40€ wat ook niet zo'n ramp is. Beiden hebben duidelijk hun eigen voor- en nadelen.
    Mijn grootste 'bezorgdheid' is het leeftijdsverschil: de Garmin is al zo'n 3 jaar oud (en dus te oud?), de Polar is nog geen jaar. Twijfels twijfels
    What you do today can improve all your tomorrows.

Elke1988's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb een Polar Vantage V. Maar valt tegen.
    Bij sommige functie moet je ook een hartslagmeter band hebben.

Voelt aan dat een money rip off is.
    Touch screen neemt niet meteen alles aan.

En ik had verwacht dat er ook apps kunt op installeren lijk de polar m600. Ma niet dus.
    http://www.twitch.tv/elkegaming
    Stream/Game Pc:
    Cpu: Intel 6800K, Mobo: MSI X99A Raider,Ram: Kingston HyperX Fury 24GB, Gpu: Asus Strix OC 1080TI, Power: Crosair 1000w, PC Case: Cooler Master Storm, Water Cooler: Trooper Crosair H110i, Moniter: AOD G2460F, Samsung S24D300, Asus VS247HR, Keyboard: Logitech G19, Mouse: Logitech G502,Headset: logitech G920, Steer Wheel: logitech G29

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb enige tijd geleden een Polar V800 (ouder model) tweedehands gekocht voor 120€ incl. borstband, terwijl een maat dat een nieuwe Polar Vantage V van 450€ gekocht heeft.
    En daarbij steeds het gevoel dat ik beter af ben dan hem. Zijn gps werkt zeker minder nauwkeurig dan de mijne.
    OK hij heeft wel hartslagmeting in de horloge zelf, wat nuttig is bij het zwemmen, hij telt de zwembaantjes ook wat nauwkeuriger, en that's it.

V800 voor mij de koop van het jaar, ik kan hier wandel en fietsroutes in uploaden, heeft een triatlonmode, koppelt aan fiets sensoren, temperatuursmeting...
    Voor die tweedehands prijs kunt ge eigenlijk niet laten liggen.

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De Vantage M sinds een dikke maand.
    Toch bijzonder tevreden van. De hartslagmeting lijkt ongeveer even accuraat als met de borstband. En verder doet ie wat moet.
    Ook qua GPS bijzonder standvastig.
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kisho Bekijk bericht
    Wat bedoel je juist? Ik heb nog een FR225 en daar kan ik limieten inzetten waarbij hij een waarschuwing geeft (maximale/minimale HR).
    Of als je trainingen aanmaakt op garmin connect en naar je FR upload kun je ook ingebouwde waarschuwingen gebruiken (vb. om je in een bepaalde HR zone te laten lopen voor bepaalde tijd ... en veel meer).
    Dan moet je het nog steeds zelf manueel ingeven. Ik heb niet echt veel verstand van hoe ik eigenlijk moet trainen. Ik ben verre van een toploper, zou gewoon graag iets meer uithouding en snelheid krijgen. En hartslag proberen trainen. Loop nu 10km op 5.00 - 5.15. Ik doe nu eigenlijk maar wat, en hou enkel rekening met wat de hersteltijd van FR235 aangeeft. Wel een zeer hoge hartslag, 160+. Inspanningstest gaf echter geen problemen, ben gewoon fit (33 jaar - Max HR voor lopen 188). Voorlopig wil ik ook niet voor marathons trainen ofzo. Gewoon conditie kweken, die van pas komt voor basket.

Ik vraag me af of er gewoon toestellen zijn die daarin iets beter begeleiden en adviseren op basis van wat je effectief doet. En niet op basis van wat je zou ‘moeten’ doen. Heb me nog niet ingelezen, maar is Garmin Coach daarvoor iets? Niet compatibel voor FR235. Ik las iets over Trenara, een app die zoiets wel doet. Maar zoek dus of een horloge zoiets kan.

Ik heb nu wel laatst eens mijn cadans aangepast. Veel kortere passen. Zot wat dat doet. Ik was een stuk sneller (10 sec / km), maar training van 8 km wel eindelijk eens in Z4 afgerond, ipv meestal Z5

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dan moet je het nog steeds zelf manueel ingeven. Ik heb niet echt veel verstand van hoe ik eigenlijk moet trainen. Ik ben verre van een toploper, zou gewoon graag iets meer uithouding en snelheid krijgen. En hartslag proberen trainen. Loop nu 10km op 5.00 - 5.15. Ik doe nu eigenlijk maar wat, en hou enkel rekening met wat de hersteltijd van FR235 aangeeft. Wel een zeer hoge hartslag, 160+. Inspanningstest gaf echter geen problemen, ben gewoon fit (33 jaar - Max HR voor lopen 188). Voorlopig wil ik ook niet voor marathons trainen ofzo. Gewoon conditie kweken, die van pas komt voor basket.

Ik vraag me af of er gewoon toestellen zijn die daarin iets beter begeleiden en adviseren op basis van wat je effectief doet. En niet op basis van wat je zou ‘moeten’ doen. Heb me nog niet ingelezen, maar is Garmin Coach daarvoor iets? Niet compatibel voor FR235. Ik las iets over Trenara, een app die zoiets wel doet. Maar zoek dus of een horloge zoiets kan.

Ik heb nu wel laatst eens mijn cadans aangepast. Veel kortere passen. Zot wat dat doet. Ik was een stuk sneller (10 sec / km), maar training van 8 km wel eindelijk eens in Z4 afgerond, ipv meestal Z5

Je kan toch gewoon de schema's inladen op Garmin Connect? Er zijn er niet zoveel, maar voor een 'beginner' is dat perfect. Heel afwisselend, van chill naar superstevig, allemaal in functie van HR-zones.

Dat laad je gewoon in in je 235

EDIT: die vind je onder
    Training => Trainingsplannen
    In de linkerkolom van Garmin Connect

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NemesisBE Bekijk bericht
    De Vantage M sinds een dikke maand.
    Toch bijzonder tevreden van. De hartslagmeting lijkt ongeveer even accuraat als met de borstband. En verder doet ie wat moet.
    Ook qua GPS bijzonder standvastig.
    Hoe zit het qua schermgrootte, valt dat zo een beetje mee? Toevallig ook ervaring met hoe lang de batterij meegaat bij intensief gebruik? (+- 1:00 - 1:30 uur sport per dag met hartslagmeting). M'n m430 begint wat uit elkaar te vallen
    Hell must be empty, all the devils are here.

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Hoe zit het qua schermgrootte, valt dat zo een beetje mee? Toevallig ook ervaring met hoe lang de batterij meegaat bij intensief gebruik? (+- 1:00 - 1:30 uur sport per dag met hartslagmeting). M'n m430 begint wat uit elkaar te vallen
    Ik vind de horloge sierlijker dan de M400 (M430) om te dragen. Scherm is goed, soms wat donker om lezen wel.
    Batterijduur is erg goed. Onlangs halve marathon op maandag en 15k op woensdag (totaal 3u en...) en toen was ie nog niet plat.
    En ik heb constant de hartslagmeting aanstaan, ook als ik dus gewoon zit. (kan je kiezen of je dat constant registreert of enkel tijdens een inspanning)
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb nu een maand of twee mijn Garmin Fenix 5 en ik heb spijt dat ik hem niet vroeger heb gekocht.
    Kan makkelijk 2 dagen achter elkaar 6u activiteiten opnemen; gsm is altijd verbonden met horloge en hartslag staat ook altijd aan en batterijduur is echt lang.
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 57

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De Garmin 945 nu in ferme korting op eGlobal Central. Betrouwbare eshop?

https://www.eglobalcentral.nl/garmin.../product/29645

Pagina 5 van 6 Eerste 123456 Laatste

Regels voor berichten