Bekijk resultaten enquête: Wie wint de Giro?

Aantal stemmers
26. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Dumoulin

6 23,08%
  • Aru

1 3,85%
  • Chaves

0 0%
  • Froome

8 30,77%
  • Lopez

2 7,69%
  • Pinot

8 30,77%
  • Pozzovivo

1 3,85%
  • S. Yates

0 0%
  • Iemand anders

0 0%
Pagina 34 van 34 Eerste ... 243031323334

Discussie: Giro d'Italia 2018

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nibali legde een stevige basis in die kasseirit... hij won de Tour door de tegenstand gewoon te degraderen bergop.
    Ja, en wat is daar zo speciaal aan? Het deelnemersveld in die editie trok op niet veel. Het was de logica zelve dat Nibali die Tour ging winnen na het uitvallen van Contador en Froome.
    no votes  

Obi Wan Kenobi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soler Bekijk bericht
    Aan de kant houden en zo vlug mogelijk je onschuld bewijzen. Je weer dat dit enkel maar problemen veroorzaakt. De zaak Radja is het ideale voorbeeld van hoe onrust zal blijven genereren.
    Ok het veroorzaakt problemen voor de grote massa , maar het staat letterlijk in het UCI reglement dat het is toegestaan om te rijden. (Ik persoonlijk zou ook rijden en proberen dingen te winnen )
    Aan de kant blijven zal het onderzoek sowieso niet versnellen .
    De schuld ligt bij dit alles ligt eigenlijk vol bij de UCI Tue's gewoon verbieden en het regels eens grondig herbekijken.
    Anakin, how many times have I told you to stay away from the power couplings.
    no votes  

frisenfruitig's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Obi Wan Kenobi Bekijk bericht
    Ok het veroorzaakt problemen voor de grote massa , maar het staat letterlijk in het UCI reglement dat het is toegestaan om te rijden. (Ik persoonlijk zou ook rijden en proberen dingen te winnen )
    Aan de kant blijven zal het onderzoek sowieso niet versnellen .
    De schuld ligt bij dit alles ligt eigenlijk vol bij de UCI Tue's gewoon verbieden en het regels eens grondig herbekijken.
    Ok, maar Sky dat zich o zo graag profileert als zijnde "cleaner dan clean" zou toch het goede voorbeeld mogen geven en Froome gewoon op non-actief zetten tot de zaak uitgeklaard is ipv er een team advocaten op te zetten om de boel zo lang mogelijk te rekken. Nu komt hij aan de start alsof er niks aan de hand is maar iedereen stelt wel constant vragen over de zaak, een aangename situatie is het in geen geval en goed voor het wielrennen is het al zeker niet.
    no votes  

iTrader
    0
    Het is niet off-topic, het was om mijn punt te maken.

Geloven mensen overigens werkelijk dat Froome een wondermiddel gebruikt waar niemand anders in het peleton over beschikt waardoor hij plots 10-15-20% beter wordt? Nee, Froome gebruikt net dezelfde rotzooi als al de rest, misschien zoekt hij net een beetje meer de grenzen op van wat mag maar that's it. Wat je natuurlijk wel ziet bij Team Sky is heel dat marginal gains verhaal. Je kan daar mee lachen maar als je ziet dat hij in de bewuste etappe op 12 verschillende vooraf afgesproken plaatsen mensen heeft staan om hem te bevoorraden zodat hij nergens met ook maar 10ml teveel in zen drinkbus bergop moet rijden... dat is profesionalisme.

Iedereen doet alle moeite van de wereld om nog een extra halve kilo af te vallen, ondertussen rijdt de rest wel met 200g extra drinken omhoog...

Froome is gewoon de beste ronderenner van zijn generatie. Zijn prestatie vrijdag was spectaculair maar het is niet dat hij 3 minuten pakt bergop... ik vind bv die Tour van 2014 die Nibali won veel harder stinken.
    Je kan daar niet alleen mee lachen, je moét daar mee lachen.

Rasmussen ging zo ver dat hij de stickers van zijn fiets haalde, enkel lint rond zijn stuur liet aanbrengen, 1 drinkbushouder behield,...
    Evans had een tijdritfiets van zoveel honderdduizenden euros.
    Ferrari hamerde in de jaren 90 al op het belang van voeding en gewicht.
    Alsof zij opwarmen en cooling down hebben uitgevonden, alsof zij de uitvinders zijn van de hoogtestage. ik denk dat al die fratsen ondertussen al wel onderuit zijn gehaald.

Voor een team dat zo prat gaat op zijn professionalisme is het wonderbaarlijk hoe ze Barry, Rogers en Leinders hebben binnengehaald. Kennaugh steekt er al eens graag eentje op, iets dat zelfs Martinez niet kan smaken. Of hoe ze op een rustdag in de Giro nen BBQ houden. De volgende dag geeft hun kopman op, ze hadden buikgriep vastgesteld. Was het in 2015 dat ze voor Porte een speciale camper hadden gebouwd die ze uiteindelijk niet eens mochten gebruiken? Hypêr-professioneel.

Heel dat verhaaltje van die marginal gains is van die vuile PR praat van Brailsford en draagt alleen maar bij aan hun hautaine, onsympathieke karakter. Voor m'n part propt ge u zo vol pillen als Ricco maar doe er dan niet zo walgelijk uit de hoogte over.

Ik ben zo partijdig als iets natuurlijk, ik moet Sky gewoon niet.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    En wat wil je precies aantonen met je lijstje hierboven?

Ik vind het spijtig dat de giro topic ontaardt in deze discussie...
    Bijvoorbeeld. 2 jaar geleden (?) jaar hoorde je Vanmarcke praten over het feit dat als hij een vervangstuk nodig had voor zijn fiets, dat hij dan zelf de auto in moest springen voor 3 à 4u om ergens in Nederland dat op te pikken. Als dat professionalisme is, dan zijn er gewoonweg heel veel marginal gains mijn inziens.
    En Sky zal zeker niet zuiverder zijn dan een andere ploeg, maar zijn andere ploegen of renners veel zuiverder dan Sky? Ik steek mijn hand er niet voor in het vuur.
    Zover ik iets heb meegekregen, heb ik genoten van deze giro.
    no votes  

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maxioso Bekijk bericht
    Dat de wattagemeter heilig is voor SKY en Froome weet iedereen. Maar dat gaat dan in veel gevallen over een slotklim of anderhalve berg waarbij alles voorgeprogrammeerd is.
    Zo een solo is toch nog iets anders en heb ik ze nog niet zien doen. Bovendien was het op een loodzwaar parcours met een tot dan toe geen top Froome.
    Dus dat Dumoulin wellicht uitging van een (kleine) terugval blijf ik logisch vinden.
    Hoe lang een inspanning is maakt in principe niks uit zolang de renner in kwestie weet dat hij x Watt/kg voor x tijd kan trappen en hij zich aan die grens houdt.
    Als je een slotklim van een uur op moet trapt Froome waarschijnlijk ~400W. Als hij weet dat hij nog 2+ uur moet weet hij dat hij niet over de pakweg 375W mag gaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Regenneger Bekijk bericht
    Alsof zij opwarmen en cooling down hebben uitgevonden, alsof zij de uitvinders zijn van de hoogtestage. ik denk dat al die fratsen ondertussen al wel onderuit zijn gehaald.
    Al wat ik weet is dat er nogal de spot werd gedreven met Team Sky als ze na etappes op hun turbo trainers zaten... fast forward een paar jaar later en alle (deftige) ploegen gebruiken turbo trainers voor hun cooldown.

Voor de rest ga ik niet reageren want je zegt zelf al dat je zo partijdig bent als iets dus er is niks wat ik zal kunnen zeggen dat u mening gaat veranderen. Net zoals ikzelf ook nen keikop ben op veel zaken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Ik vind het spijtig dat de giro topic ontaardt in deze discussie...
    De Giro is gereden, daar is nog weinig over te zeggen dus maakt weinig uit imo
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Maxioso's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Hoe lang een inspanning is maakt in principe niks uit zolang de renner in kwestie weet dat hij x Watt/kg voor x tijd kan trappen en hij zich aan die grens houdt.
    Als je een slotklim van een uur op moet trapt Froome waarschijnlijk ~400W. Als hij weet dat hij nog 2+ uur moet weet hij dat hij niet over de pakweg 375W mag gaan.
    Fair enough, dat zal wel dicht bij de waarheid zitten.
    Alleen had je me die uitleg beter de dag zelf gegeven, dan had ik die 3 uur anders kunnen besteden
    Laatst gewijzigd door Maxioso; 2 juni 2018 om 23:30
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Een fotoshoot met een schaarsgeklede dame sharen in een Whatsappgroep, valt dat ook onder de noemer marginal gains?

https://www.indeleiderstrui.nl/nieuw...e-hand-gelopen
    no votes  

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    't Is alvast wel marginal.
    no votes  

Pagina 34 van 34 Eerste ... 243031323334

Regels voor berichten