Pagina 7 van 7 Eerste ... 34567

Discussie: Zwemmen

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier is mijn tempo, crawl. Zal niet 100% juist zijn, maar om een idee te geven.

Na 30 min. begin ik toch al krampen te krijgen in mijn benen. Hoe kan ik dit voorkomen? Goed vooraf stretchen, juiste voeding nemen, goed opwarmen, slechte techniek?
    Laatst gewijzigd door Waddee; 30 oktober 2019 om 21:07 Reden: foto

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb gewoon de eerste beste winkel een besteld op Google (wel Belgische) was rond de 50€

Dat aandampen ligt aan uzelf, zeer goed aandrukken zodat de lucht eruit is
    Ik zal dit ook is proberen. Meestal gebruik ik speeksel.

zLs's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    iets minder je benen gebruiken, meer je armen gebruiken, ik gebruik ze heel weinig mijn benen. lange slagen doen, goed en ver uitstrekken en dan gaje vanzelf aan een goed tempo vooruit ;-)

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Pieter Timmers 7de in de Finale van de 50 meter vrije slag.

Het doel was om minstens de HF halen (dat lukte, hij haalde zelfs de finale) en om het Belgische record te verbeteren (Ook dat lukte in de HF) Hij laat zien dat de vorm er zeker wel is. Een beetje logisch dat hij in de finale niet meer sneller kon zwemmen. In de HF ging hij echt voluit.

Dit is een goeie voorbereiding op zijn favoriete afstand, de 100 meter vrije slag. Ik ben benieuwd. Hopelijk heeft die 50 meter vrije slag hem niet te veel energie gekost en kan hij nog eens een medaille behalen op de 100 meter

Hij is geen Deburghgraeve, maar Timmers is en blijft toch onze beste zwemmer van de laatste 20 jaar.

---

Timmers is eigenlijk wel een geslepen vos. Hij werd daarstraks pas 5de in zijn reeks op de 100 meter, in een voor hem vrij zwakke tijd. Daarmee was hij echter 13de en dat is gewoon voldoende voor de HF (beste 16). Hij is toch iemand die er altijd in slaagt rustig te blijven en niet meteen al zijn kruit te verschieten in zo'n reeksen. Ik verwacht dat hij straks voluit gaat en in de 46sec gaat zwemmen (normaal voldoende voor een finale). En als hij de finale haalt dan zie ik hem brons pakken of zo. Mogelijks met een BR.

Update: Uiteindelijk een slechte HF gezwommen. Jammer want de vorm zat goed, mss toch ergens een foutje gemaakt of zich toch iets te veel geconcentreerd op dat BR op de 50 meter? Nu goed, straks nog een keertje knallen op het EK lange baan, daarna de OS en dan kan hij zijn zwemcarriere beëindigen hé.
    Laatst gewijzigd door makila; 7 december 2019 om 19:56

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Zwemmen

3km/u is al een goed tempo voor een amateur

Pagina 7 van 7 Eerste ... 34567

Tags for this Thread

Regels voor berichten