Pagina 2 van 23 Eerste 12345612 ... Laatste
    makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Gewoon erg sterk bezig ja, hoogspringen zoveel vertrouwen hebben dat je gewoon 1m98 overslaat en meteen richting 2m01 gaat (en ook natuurlijk de wetenschap dat 1m95 haar de zevenkamp winst opleverde normaal gezien), ook kogelstoten gewoon over de 15 meter gooien wat ook erg sterk is. Horden ook prima alleen de 200 meter viel me misschien lichtjes tegen.
    Dat laatste viel lichtjes tegen omdat ze zoals ze voor de meeting al beweerde, nog niet in (fysieke) topvorm is. Op de technische nummers is ze beter geworden tov vorig jaar maar op de loopnummers is ze nog niet op haar topniveau. Ik verwacht dan ook een zwakkere 800 meter.

Nu als ze nu nog NIET op topniveau is en het valt straks een beetje mee, welke score kunnen we dan straks verwachten op de kampioenschappen?

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ja het is "simpel" he, als ze op haar loopnummers nog verbetert (onder 13 op hordes, onder 24 op 200 en onder 2min10 op de 800 bijvoorbeeld ) dan heeft ze alles om het WR aan te vallen. Het meeste progressie lijkt mij te zitten op een 200m en een 800m, zou daar toch echt nog wel wat moeten kunnen verbeteren, zal nooit bij de absolute wereldtop horen op die nummers op de zevenkamp maar beter dan wat ze nu doet moet zo'n atlete volgens mij nog wel kunnen. Er stond vandaag ook in de krant dat ze dit jaar meer studiepunten opneemt zodat ze haar bachelor geografie haalt en dan volgend jaar en het jaar nadien meer op de sport en minder op de studies.

WR tegen Tokio 2020? Ik zeg: Ja.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor het wereldrecord moet alles meezitten. Dat is toch nog ver weg hoor. Al heeft ze er wel het talent voor om daar dicht tegen aan te leunen.
    Maar de 2de plaats ooit op de eeuwige ranglijst halen, lijkt me toch wel realistisch voor haar.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    . Dat is toch nog ver weg hoor.
    Akkoord maar laat ze op al haar loopnummers nog wat verbeteren en het komt al een stuk dichterbij natuurlijk .

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Verspringen was super goed vandaag (nieuw pr en maar 1 cm van het BR), maar helaas was het speerwerpen ondermaats, meer dan tien meter onder haar pr, vanaf toen zat een ER er niet meer in, 800 meter redelijk maar niet super waardoor ze "maar" op een goeie 6800 punten uitkomt, ergens jammer maar ook veel positief om mee te nemen natuurlijk . Het is wel een score waar ze vorig jaar niet mee had gewonnen.

In de marge maar toch ook mooi, Hanne Maudens net 21 geworden zesde plek met een PR .

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Op die laatste afstand moest het ook niet meer hé. Gewoon nog die 1ste plaats veiligstellen. Het speerwerpen was zoals ik al zei de sleutel tot een ER of niet. Nu zowiezo gaat ze dat vroeg of laat wel verbeteren.

Het is wel een score waar ze vorig jaar niet mee had gewonnen.
    Dat was eigenlijk ook een nadeel denk ik, dat de concurrentie dit jaar erg zwak was.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wat een sportvrouw Derwael . Eerst belachelijk weinig punten krijgen voor de quasi perfecte oefening (die echt al de rest overvleugelde) maar toch goud winnen. Dan vrijwel meteen erna zilver pakken op balk met opnieuw een (quasi) perfecte oefening

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Eerst belachelijk weinig punten krijgen voor de quasi perfecte oefening (die echt al de rest overvleugelde) maar toch goud winnen.
    De jury was gewoon mega streng. Als ze de andere atleten even streng beoordelen (wat ook gebeurde), dan maakt het an sich weinig uit. Goud is goud hé

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    De jury was gewoon mega streng. Als ze de andere atleten even streng beoordelen (wat ook gebeurde), dan maakt het an sich weinig uit. Goud is goud hé
    Nu ben ik zeker geen brug expert, maar naar mijn gevoel, was de oefening van Nina écht van een totaal ander niveau qua vlotheid en moeilijkheid, dat de zweedse dan 0,2 lager krijgt en de nummer drie ook nog in de buurt komt is mwa.

Natuurlijk goud = goud maar met zo'n score kan je op een WK of OS wel nog concurrentie krijgen en met een 15+ maak je (veel) meer kans, nu goed goud en zilver = top uiteraard. Blijf er wel bij dat het verschil niet groot genoeg is qua punten en dat de jury hoger had moeten durven gaan voor Derwael (of iets lager voor de Zweedse).

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik denk dat ze met deze oefening op een WK ook **minstens** brons zou hebben (ondanks de lage score). Maar ik begrijp je ergens wel.
    Op de balk was zilver het meest haalbare. Wevers was ongenaaktbaar.

Ik denk dat ze maximaal gepresteerd heeft op dit EK en dat ze erg tevreden mag zijn. De druk was toch erg groot. Presteren is 1 ding, bevestigen is veel moeilijker.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Klinckaert brons op grond, met een erg leuke oefening .

Coaches krijgen ook gelijk door de teamfinale niet te turnen, iets waar ik toegegeven zelf ook vragen bij had, maar als je dan drie individuele medailles pakt... . Ja dan moet je niks meer zeggen, dan blijkt dat gewoon een goede keuze geweest.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Schitterend EK. Enkel het zwemmen viel serieus tegen. Pieters Timmers is wereldtop maar was jammer genoeg ziek (Daar kan hij niets aan doen hé).
    Hij was jarenlang een wereldtopper in de estafette, maar bewees daarna ook individueel die tijden aan te kunnen en tot de top te behoren.
    Maar de rest komt momenteel gewoon te kort voor de echte top.

En wat als straks Timmers stopt? Dan gaapt er de leegte. Na Timmers is er een groot zwart gat.

RiCOManiaC's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het EK is idd al mooi geweest voor de Belgen ! Valt me niet tegen, alleen dat zwemmen zonder Timmers is jammer ja. Lotte Kopecky dan weer maar 8e in het omnium...

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Croenen nog altijd wel min of meer de jeugd mee natuurlijk en komt toch terug op niveau (wel net vierde natuurlijk...). Verder zijn er wel een paar die nét niet voor de prijzen zullen meedoen in hun carrière vermoedelijk tenzij in de aflossing met Timmers en Croenen... . Ook die twee roeiers net vierde, dat is uiteraard goed gepresteerd maar wel jammer natuurlijk.

Kopecky viel me nu in het laatste onderdeel toch wel tegen, zeker geen kenner van t baanwielrennen maar daar zat nu toch niks agressie of fut in? K denk één punt in tien sprints (en ook geen ronde gepakt). Nu goed op naar morgen voor haar waar ze met D'Hoore wel nog kansen heeft blijkbaar.

Hoe dan ook, slecht is het voor de Belgen natuurlijk zeker niet . En er zijn echt nog wel kansen, Thiam, wegrit, paar baanwielrenners (Degrendele etc), Van Der Plaetsen, Bouchiki, Berings, Borlee broers, 4x400 m , Campenaerts in de tijdrit en dan vergeet ik er ongetwijfeld nog.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kimberly Buys brons op de 50m. Ze heeft toch wel karakter getoond. Dreigt door haar slechte 100 meter haar profcontract te verliezen en haar carriere, dus ze had gemakkelijk de handdoek kunnen gooien, fuck it te zeggen en geen moeite meer doen om goed te presteren op de 50m. Maar dan doet ze net wel nog moeite en pakt ze toch nog brons (en net geen zilver).

Nu ja de kans is vrij groot dat ze wel gedelibereerd gaat worden, maar daarvoor moest ze hier wel een medaille pakken. (Wat ze dus wel gedaan heeft)
    Laatst gewijzigd door makila; 9 augustus 2018 om 19:49

Pagina 2 van 23 Eerste 12345612 ... Laatste

Regels voor berichten