Pagina 12 van 12 Eerste ... 289101112
    AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat genetisch voordeel is nu wel gewoon effectief zo .

Geldt voor de spurters overigens ook, je huiskleur helpt je daar ook gewoon, klaar (Lemaitre was niet zo eens gek lang geleden de eerste blanke ooit onder de 10 seconden op de 100 meter, op een moment dat er schat ik al tientallen mss wel honderden zwarten onder de tien sec gelopen had op de spurt).

Tegelijkertijd: Paula Radcliffe is nog altijd de onwaarschijnlijke wereldrecordhoudster op de marathon bij de vrouwen (in een tijd die quasi nooit benadert wordt tot op heden) en die is blanker dan blank . Dus dat moet toch echt een ongezien talent geweest zijn die er dan nog alles maar dan ook alles heeft uitgehaald.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Natuurlijk is dat een feit, maar waarom zou de inschatting van iemands prestatie afhangen van al dan niet een genetisch voordeel? Is gewoon onzin imo.

iTrader
    0
    Goh ja als je als donker gekleurde man nummer pakweg 73 onder Deil tien seconden loopt of als blanke man nr 1 dan kies ik die laatste toch als straffer, niet eerlijk? Misschien.

Wat voor de duidelijkheid niet wegneemt dat ik onder de indruk ben van abdi he maar ik vind Naert wel nog straffer.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat genetisch voordeel is nu wel gewoon effectief zo .

Geldt voor de spurters overigens ook, je huiskleur helpt je daar ook gewoon, klaar (Lemaitre was niet zo eens gek lang geleden de eerste blanke ooit onder de 10 seconden op de 100 meter, op een moment dat er schat ik al tientallen mss wel honderden zwarten onder de tien sec gelopen had op de spurt).

Tegelijkertijd: Paula Radcliffe is nog altijd de onwaarschijnlijke wereldrecordhoudster op de marathon bij de vrouwen (in een tijd die quasi nooit benadert wordt tot op heden) en die is blanker dan blank . Dus dat moet toch echt een ongezien talent geweest zijn die er dan nog alles maar dan ook alles heeft uitgehaald.
    Uw huidskleur helpt niet hoor, heb nog niet meteeen een (zwarte) jamaicaan marathon zien lopen of een keniaan snel zien spurten

Lange afstand is Kenia en buurlanden, spurt is eerder West-Afrika (en slaven die naar Amerika/Jamaica zijn gegaan indertijd)

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Uw huidskleur helpt niet hoor, heb nog niet meteeen een (zwarte) jamaicaan marathon zien lopen of een keniaan snel zien spurten

Lange afstand is Kenia en buurlanden, spurt is eerder West-Afrika (en slaven die naar Amerika/Jamaica zijn gegaan indertijd)
    Ja nee uiteraard ik bedoel dan gwn bepaalde streken. En bepaalde lichaamselementen.

That said, zwarte Britten en Amerikanen bv altijd sneller dan hun blanke landgenoten op de spurt. Marathon ook vaak a la Farah.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nu ja Froome is ook ne Keniaan.

Pagina 12 van 12 Eerste ... 289101112

Regels voor berichten