iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    vo² max van 46 volgens fitness test van Polar, waarbij je een paar minuten moet neerliggen en ontspannen. Ik vind dat toch laag.
    no votes  

Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    230 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Woensdag tijdens loopje van een dik uur rechter scheen plotse pijnscheut. Was maar heel kort en na 1km voelde ik het grotendeels niet meer.
    Gisteren na een goede 40min krachttraining terug een half uur gaan lopen zonder probleem en pijn, maar in rust voelt mijn rechter scheen wel licht gespannen.
    Ik ben waaschijnlijk gewoon dik aan't panikeren maar zij die ervaring hebben met shin splits; is dit het begin?

Ook al maanden zoniet meer dan een jaar zachte pijn aan men rechter boven wreef, vermoedelijke dader.
    In het begin kon ik de spanning nog wegmasseren maar lukt laatste tijd toch ook niet meer zo goed. Misschien toch eens tijd om is langs de podoloog te gaan ofzo. En alvast paar dagen rusten. Dat de zwembaden maar snel terug opengaan.
    no votes  

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin75 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    euh waarom gaat die maar mogelijk tot 60?
    Zou begot niet weten wat die waarde bij mij is.
    Valt me wel op dat er redelijk wat 44-45 jarigen hier op het loopforum aanwezig zijn
    Hehe de laatsten van onze generatie die nog lopen zitten op dit forum zeker?

Al de rest is ermee gestopt en vreet zich vol?

PS. Veel wandelaars van mijn leeftijd onder de vrienden en collega's, maar lopers? Ik ken er maar ene buiten mensen op dit forum, en dat ben ikzelf.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koonut Bekijk bericht

Ook al maanden zoniet meer dan een jaar zachte pijn aan men rechter boven wreef, vermoedelijke dader.
    In het begin kon ik de spanning nog wegmasseren maar lukt laatste tijd toch ook niet meer zo goed. Misschien toch eens tijd om is langs de podoloog te gaan ofzo. En alvast paar dagen rusten. Dat de zwembaden maar snel terug opengaan.
    Twee weken terug ook gehad. Opgelost door van 5 keer naar 4 keer lopen te gaan, alhoewel ik niet denk dat dat de volledige oplossing was want lopen met loopschoenen voelde gewoon goed aan. Meeste last na fietsen en op gewone schoenen. Dus nu doe ik betere schoenen overdag aan en het kwaaltje is weggegaan na een dag of twee.

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Deze morgen terug gaan lopen. Na drie weken van verhuizen, een week van excuses zoeken deze morgen vertrokken toen de vriendin nog sliep.
    Moet toch zeggen dat het hier meer golft in terrein dan ik dacht Ik kom van Tongeren, wat zo vlak als een biljart tafel is, en dat valt toch wel effe tegen. Andere manier van lopen.
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63
    no votes  

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    Deze morgen terug gaan lopen. Na drie weken van verhuizen, een week van excuses zoeken deze morgen vertrokken toen de vriendin nog sliep.
    Moet toch zeggen dat het hier meer golft in terrein dan ik dacht Ik kom van Tongeren, wat zo vlak als een biljart tafel is, en dat valt toch wel effe tegen. Andere manier van lopen.
    Veel leuker toch!

Vandaag nog eens 60km gelopen in de Ardennen, wat een absoluut genot was het weer... Wel echt warm gehad in de zon, over de hele dag 4l gedronken denk ik .
    no votes  

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    euh waarom gaat die maar mogelijk tot 60?
    Zou begot niet weten wat die waarde bij mij is.
    Valt me wel op dat er redelijk wat 44-45 jarigen hier op het loopforum aanwezig zijn
    Wij zijn dé loopgeneratie.. ;-).. geboren midden jaren '70.. niet afgeven tov de jongere snaken ;-)
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    Veel leuker toch!

Vandaag nog eens 60km gelopen in de Ardennen, wat een absoluut genot was het weer... Wel echt warm gehad in de zon, over de hele dag 4l gedronken denk ik .
    Zeker leuker! Maar 't is wat zoeken hoe ik dan moet indelen tijdens het lopen. Op het vlakke is dat redelijk simpel, maar nu wil ik me precies te hard gaan door de bergaf waardoor ik ook te snel bergop vertrek maar mezelf dan tegenkom.
    no votes  

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    Zeker leuker! Maar 't is wat zoeken hoe ik dan moet indelen tijdens het lopen. Op het vlakke is dat redelijk simpel, maar nu wil ik me precies te hard gaan door de bergaf waardoor ik ook te snel bergop vertrek maar mezelf dan tegenkom.
    wat is dan golvend juist? 100 HM per 10km, meer, minder?
    Ik vind HM inpassen of extra opzoeken wel leuk, is het eerste jaar dat ik dat bewust doe.
    Morgen probeer ik er heel veel te lopen op een beperkte afstand, mijn benen compleet laten ontploffen. En allemaal onverhard

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Ik vind HM inpassen of extra opzoeken wel leuk, is het eerste jaar dat ik dat bewust doe.
    Morgen probeer ik er heel veel te lopen op een beperkte afstand, mijn benen compleet laten ontploffen. En allemaal onverhard
    Waar ga je dat doen? Bepaalde hellingen uitgekozen? Paar zotten die ik volg op Strava hebben vandaag een halve Everesting gedaan op de trappen van Bueren: 4400hm op slechts 35km, compleet geschift. Zijn er met pauzes wel meer dan 10u mee bezig geweest.
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Vandaag voor het eerst nuchter 10km gelopen. Mijn nuchter tempo is doorgaans merkelijk trager en ik was sowieso bang om mij op te blazen (was ook al best warm) dus ik ben zeer conservatief begonnen, maar ik ging me steeds beter voelen en vanaf kilometer 5 elke kilometer versneld.

Uiteindelijk geland op 1:03:35 wat toch 1:45 sneller is dan mijn vorige beste.

En ik voel me eigenlijk best lekker, benen voelen niet zwaar aan.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    Waar ga je dat doen? Bepaalde hellingen uitgekozen? Paar zotten die ik volg op Strava hebben vandaag een halve Everesting gedaan op de trappen van Bueren: 4400hm op slechts 35km, compleet geschift. Zijn er met pauzes wel meer dan 10u mee bezig geweest.
    1 steile helling in Wezemaal, in het bos daar 51 maal opgelopen en 1453 hoogtemeters op 17km bijeengelopen. Kuitjes zijn vrij gevoelig nu haha
    overal wortels en continu opletten waar je je voeten zette. Helling zelf stukken met +20% .
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Vandaag voor het eerst nuchter 10km gelopen. Mijn nuchter tempo is doorgaans merkelijk trager en ik was sowieso bang om mij op te blazen (was ook al best warm) dus ik ben zeer conservatief begonnen, maar ik ging me steeds beter voelen en vanaf kilometer 5 elke kilometer versneld.

Uiteindelijk geland op 1:03:35 wat toch 1:45 sneller is dan mijn vorige beste.

En ik voel me eigenlijk best lekker, benen voelen niet zwaar aan.
    ik zou die nuchterloopjes toch gewoon rustig lopen hoor.
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    ik zou die nuchterloopjes toch gewoon rustig lopen hoor.
    Kanttekening is wel dat het nog maar mijn derde 10km was en mijn tempo niet echt verschroeiend is, er zit nog veel rek op. Was ook ver van maximale inspanning, ademhaling zeer rustig etc.

Zijn er bepaalde tekenen dat je er te hard tegenaan gaat voor een nuchtere loop? Waar moet ik op letten?
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Als ik men Garmin mag geloven was het 54m elevatian gain op 5.5km. Voor de meeste hier zal dat wel peanuts zijn, maar ik kom van loopjes waar ik op 10km misschien 10m-20m had
    no votes  

Regels voor berichten