Corthagus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin75 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    goh ja, moet ieder vr zich uitmaken of ie wil blijven lopen met last.

Sinds juli 2012 loop ik niet meer pijnvrij en loop nog maar sinds begin 2012.
    Heb enkele chronische loopblessures die soms hard, soms minder opspelen, maar ze blijven wel aanwezig.
    Naast pubalgie , lumbago uitstraling naar achterkant knie, binnenkant knie, de rotte enkel (gescheurd ) heb ik ook al meerdere jaren last van die achillespezen
    Als ik 's nachts opstond en naar beneden moest, moest het trap per trap , zo stijf dat die meteen werden. En uiteraard ook pijnlijk.
    Wat ik op vlak van die blessure wel opmerk is dat ik er beduidend minder last van heb sinds ik met Hoka's loop.Veel meer demping dan andere schoenen
    Maar om verbanden te leggen na al die jaren is het nog steeds moeilijk. Misschien komt het ook omdat ik geen wedstrijd meer heb gelopen sinds sept en minder snelheid train,..
    's Ochtends of na lang 'stil' te liggen is de pijn in de achillespezen inderdaad het ergst, zeer herkenbaar.
    Ik loop ook wel vaak door pijntjes heen hoor, na enkele jaren atletiek en vooral voetbal (daar heb ik mijn zwakke enkels aan te danken) hoort dat er gewoon bij, anders kom je niet aan sporten toe
    Maar met deze blessure ben ik toch über voorzichtig omdat ik anders vrees dat ze de komende jaren blijft opspelen. Ieder doet uiteraard zoals zijn lichaam het best voelt/reageert. Alleszins kan mijn lichaam niet wedijveren met uw belastbaarheid, dus zeker jaloers - zeker aan die snelheden!

Ikzelf ben ook wel eerder een ochtendloper, geen enkel probleem om bv. om 5u op te staan en te lopen. De werkgever is ook zeer flexibel in thuiswerk/aanwezigheid op bureau dus dat helpt.
    Veel liever dat dan na een hele dag stil te zitten achter mijn bureau, nog om 19u00-20u00 te gaan lopen. Mijn energiepeil is dan zo laag dat het soms eens een verplicht nummer is.
    no votes  

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    VO2max is dat iets belangrijk eigenlijk als loper? Volgens mijn Garminhorloge heb ik 47..
    Laatste 3 testresultaten op mijn Polar: 51 - 49 - 49

Ik ben 45 en volgens dit schema zit ik bij de beteren:
    https://coachmefit.nl/wp-content/upl...AX-waardes.gif

Nochtans loop ik al maanden aan een slakkentempo. Maar goed, ik steek ook weinig tot geen moeite in intervallen tegenwoordig.
    Laatst gewijzigd door makila; 27 mei 2020 om 20:29
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Vriendin verwittigd dat we om 16u45 mt eten dan, dat het klein beetje gezakt is.
    En wie kookt er dan, jij of zij? Als ik zelf het eten maak eet ik ook wanneer ik wil, maar je kan je vrouw toch moeilijk commanderen om welk uur het eten moet klaarzijn.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Laatste 3 testresultaten op mijn Polar: 51 - 49 - 49

Ik ben 45 en volgens dit schema zit ik bij de beteren:
    https://coachmefit.nl/wp-content/upl...AX-waardes.gif

Nochtans loop ik al maanden aan een slakkentempo. Maar goed, ik steek ook weinig tot geen moeite in intervallen tegenwoordig.
    Op de site van Garmin staat er relatief veel uitleg over; maar het is ook slechts een schatting (daar is ook relatief veel literatuur over). Deze waarde beïnvloed ook sterk je raceprognose en denk dat het hier ook al eens aan bos is gekomen: voor sommige afstanden zijn die heel haalbaar en voor andere niet.
    Wat ik zelf ervaarde is dat ik vroeger een slechte basisconditie had en dat LSD trainingen die waarde sterk naar beneden haalde. Ik vind het een goede indicator voor je conditiepeil van het moment.

Ik heb ooit dit laten meten en een belangrijke factor hierbij is ook je gewicht. Er is mij toen ook verteld dat dit voor veel mensen eigenlijk een vrij constante factor is, eenmaal ze in conditie zijn. Maar aangezien het per kilo lichaamsgewicht is, kan je het zo dus nog beïnvloeden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    En wie kookt er dan, jij of zij? Als ik zelf het eten maak eet ik ook wanneer ik wil, maar je kan je vrouw toch moeilijk commanderen om welk uur het eten moet klaarzijn.
    Zoals jij het zegt niet, maar een beetje een taakverdeling en uw agenda’s langs elkaar leggen, kan daarin wel helpen denk ik.
    no votes  

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    als we 10 keer op een maand koken is het veel..en btw, heeft nts met commanderen te maken, wel communiceren. Ik werk in shiften, zij heeft een vrij hoge functie en weet zelden hoe laat ze thuis is. Als ze dan zoals gisteren één dag eens telewerkt vindt ze dat absoluut niet erg iets te gaan halen en op dat uur te eten dat het vr mij uitkomt om te lopen. Andersom kan het ook zijn dat zij verwittigt als ze vertrekt op haar werk dat ik zie dat er iets klaarstaat vr haar.
    Wij hb geen kids en mt naar weinig kijken.

In coronaloze tijden zijn trouwens 90% van mijn weeklopen te situeren in de voormiddag omdat ik dan zeer vaak de late heb
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Da's toch niet commanderen? Als ik thuis ben en mijn madam wil nog iets gaan doen dan zal er wel iets v portie eten klaarstaan dat ze kan opwarmen. Of ik mee-eet zie ik dan nog wel. Moest zij dat omgekeerd niet willen doen, dan zou dat maar triestig zijn.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Nee, tis gewoon dat ik me moeilijk kan verplaatsen in eten om 16h45. Hier werken we alletwee en is er (buiten Corona-periode) nooit iemand thuis voor 18 uur. En dat ben ik dan ook meestal, mijn vrouw is vaker thuis om 20 uur dan om 18 uur. Bij de generatie van mijn ouders was het anders, daar heb ik mijn moeder nooit fulltime weten werken en dus kookte zij altijd. Maar van mijn generatie ken ik er maar een handvol die niet fulltime werken eigenlijk, mannen en vrouwen. De tijd dat ge een gezin kon onderhouden op één inkomen is dan ook al lang gepasseerd.
    no votes  

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Nee, tis gewoon dat ik me moeilijk kan verplaatsen in eten om 16h45. Hier werken we alletwee en is er (buiten Corona-periode) nooit iemand thuis voor 18 uur. En dat ben ik dan ook meestal, mijn vrouw is vaker thuis om 20 uur dan om 18 uur. Bij de generatie van mijn ouders was het anders, daar heb ik mijn moeder nooit fulltime weten werken en dus kookte zij altijd. Maar van mijn generatie ken ik er maar een handvol die niet fulltime werken eigenlijk, mannen en vrouwen. De tijd dat ge een gezin kon onderhouden op één inkomen is dan ook al lang gepasseerd.
    Werk zoeken in shiften.
    Dagen dat ik hele dag thuis ben maak ik eten, vrouw wanneer zij vroeger thuis is.

Wij eten normaal rond 18u, maar keren genoeg dat 1 van de 2 vroeger of later eet naargelang sport/andere afspraken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    tja, ieder gezin is anders zeker...
    een normaal bioritme met shiften met dezelfde eeturen is een utopie bij mij. Gisteren op voor half zes vr de vroege, zaterdag en zondag werk ik van 7 tot 19, maandag en dinsdag dan van 22u tot 7u en dan nog een late die vrijdag. Gevolgd door 3 weken alleen maar de late. Aangezien ik sleur haat is dat vr mij alleszins geen probleem. Lijkt me ook logisch dat eeturen dan aangepast worden aan shiften...
    Geen gouden regels, als het maar werkt voor beiden en we ons beiden er goed bij voelen.

soit, straks weer op pad. Mijn weekend valt vandaag en morgen dus vrij. Normaal haal ik vandaag de kaap van de 40.000 hoogtemeters , zo goed als op schema voor die 100.000
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Meer dan 5 jaar volcontinu gewerkt, ik vond dat nu niet bepaald een zegen voor het lopen. Ik kon het makkelijker inplannen maar mijn lichaam was veel vermoeider door de constante verandering. Ik slaap tegenwoordig minstens gemiddeld een uur langer dan tijdens die jaren.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Meer dan 5 jaar volcontinu gewerkt, ik vond dat nu niet bepaald een zegen voor het lopen. Ik kon het makkelijker inplannen maar mijn lichaam was veel vermoeider door de constante verandering. Ik slaap tegenwoordig minstens gemiddeld een uur langer dan tijdens die jaren.
    nachten genoeg waarbij ik elk uur heb gezien . Als ik maandag na een weekend van 2 keer 12u werken dan 's avonds de nacht inga voor amper 2 nachten blijf ik meteen 24u op, na eerste nacht lig ik dan 5 à 6u op het bed met hopelijk wat blokjes slaap. Fris word je er idd niet van...rap geïrriteerd ook dan. Weken aan een stuk de late is geen enkel probleem. Dan sta ik ook gewoon om 7u30 op.
    Je hebt shiften en shiften natuurlijk. Vroeger had ik alleen vroeges en lates, nu heb ik 5 versch shiften met 9 en 12u nachten en 12u weekenddagdiensten er nog bij.
    Da's al een uitdaging om zich om dan alle dagen te gaan lopen
    no votes  

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Zoals Robin aangeeft is elke persoon en situatie verschillend, maar ik ben er wel van overtuigd dat iedereen die het wil tijd kan maken om voldoende te lopen.

Ik heb het geluk geen kinderen te hebben, wat hopelijk zo blijft, enkel een vriendin. Ik heb nu een job waarbij ik veel meer uren klop dan vroeger, maar ik loop meer dan ooit. Gewoon een kwestie van prioriteiten te stellen. Ik kijk bvb amper nog tv en werk meer 's avonds laat.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    Zoals Robin aangeeft is elke persoon en situatie verschillend, maar ik ben er wel van overtuigd dat iedereen die het wil tijd kan maken om voldoende te lopen.

Ik heb het geluk geen kinderen te hebben, wat hopelijk zo blijft, enkel een vriendin. Ik heb nu een job waarbij ik veel meer uren klop dan vroeger, maar ik loop meer dan ooit. Gewoon een kwestie van prioriteiten te stellen. Ik kijk bvb amper nog tv en werk meer 's avonds laat.
    knoopke leggen hé

idem btw, maar dan wel met één kind al. 't is de voorbije maanden niet evident geweest, maar denk al meer dan ooit gelopen eigenlijk. De beginweken was puzzelen en zoeken (wij werken beide van thuis uit en in het begin hang je vast aan dat 9-5 stramien) maar ondertussen tijd gevonden om 10u per week te sporten. Da's waarschijnlijk ongelooflijk weinig ivgl met sommigen hier, maar als je echt wil gaat het wel.

Ik heb ook wel "het geluk" dat ik flexibele uren heb.
    no votes  

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coffee_snorting Bekijk bericht
    knoopke leggen hé

idem btw, maar dan wel met één kind al. 't is de voorbije maanden niet evident geweest, maar denk al meer dan ooit gelopen eigenlijk. De beginweken was puzzelen en zoeken (wij werken beide van thuis uit en in het begin hang je vast aan dat 9-5 stramien) maar ondertussen tijd gevonden om 10u per week te sporten. Da's waarschijnlijk ongelooflijk weinig ivgl met sommigen hier, maar als je echt wil gaat het wel.

Ik heb ook wel "het geluk" dat ik flexibele uren heb.
    Haha, het zal vooral zaak zijn dat mijn vriendin en ik op dezelfde lijn blijven zitten. Ik heb altijd duidelijk aangegeven geen kinderen te willen en zij wil dat ook niet. Gewoon hopen dat haar vriendinnen haar niet overtuigen.

Enfin, hopelijk moet ik me daar geen zorgen over maken. Morgennamiddag verlof genomen, dus rond 14u zit ik weer in de Ardennen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    nachten genoeg waarbij ik elk uur heb gezien . Als ik maandag na een weekend van 2 keer 12u werken dan 's avonds de nacht inga voor amper 2 nachten blijf ik meteen 24u op, na eerste nacht lig ik dan 5 à 6u op het bed met hopelijk wat blokjes slaap. Fris word je er idd niet van...rap geïrriteerd ook dan. Weken aan een stuk de late is geen enkel probleem. Dan sta ik ook gewoon om 7u30 op.
    Je hebt shiften en shiften natuurlijk. Vroeger had ik alleen vroeges en lates, nu heb ik 5 versch shiften met 9 en 12u nachten en 12u weekenddagdiensten er nog bij.
    Da's al een uitdaging om zich om dan alle dagen te gaan lopen
    Wij veranderden om de 3 dagen van shift in principe. Maar ook meegemaakt dat ik op 3 opeenvolgende dagen dan de vroege/late/nacht had. Op het einde een jaar of twee zelf verantwoordelijk voor de shiftplanning geweest en wegens volk te kort vulde ik dan meestal gewoon zelf de gaatjes op. Toen zat er helemaal geen ritme meer in voor mij. Blij dat ik er vanaf ben, mij krijg je niet meer in shift.
    no votes  

Regels voor berichten