Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichielD4 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bedankt! Maar is meer een doel op korte termijn omdat de marathon uitgesteld is naar oktober. En 6 weken is een vrij kort schema dus leuk als je snel resultaat ziet.
    Succes in ieder geval! Een 10k in sub 40min is toch een heel leuk doel en zal een beetje een mijlpaal zijn. Ik was in ieder geval super tevreden toen ik dat voor het eerst liep.
    no votes  

picasso123's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    @Karry98 & @Robin75
    Maffe tijden! Daar ga ik nog serieus wat intervaltrainingen voor nodig hebben wil ik daar ooit geraken
    @MichielD4:
    Succes met de 10km in 40min, ik vind dat wel echt een toffe afstand
    Maak mij gelukkig en luister naar mijn laatste set! (of gewoon naar ze allemaal natuurlijk).
    https://www.mixcloud.com/pablovgd/mi...5-disco-house/
    no votes  

Vlitser's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    whaat, wist niet dat het zo erg was (het verhaal)
    echt belachelijk gewoon, hoe kan je zo onsportief zijn?

en haha karry toch! naar wat loop jij nu te kijken tijdens een trail!
    no votes  

iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door picasso123 Bekijk bericht
    @Karry98 & @Robin75
    Maffe tijden! Daar ga ik nog serieus wat intervaltrainingen voor nodig hebben wil ik daar ooit geraken
    @MichielD4:
    Succes met de 10km in 40min, ik vind dat wel echt een toffe afstand
    Ik doe zelf nooit intervallen, die doe ik echt niet graag, maar zou eigenlijk wel echt moeten...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vlitser Bekijk bericht
    whaat, wist niet dat het zo erg was (het verhaal)
    echt belachelijk gewoon, hoe kan je zo onsportief zijn?

en haha karry toch! naar wat loop jij nu te kijken tijdens een trail!
    Ja, blijft echt een zot verhaal. Dan moet je nog weten dat Jan Van Bos een topper is, maar echt niet koste wat het kost moet winnen. Is al ontzettend vaak gedeeld 1e of 2e geweest om dat hij zijn “partenaire de route” niet wilde lossen, daar hoop ik zelf wat op voor de Bear trail .

Ik denk dat we allemaal wel al eens kijken naar iets dat niets te maken heeft met de wedstrijd, maar alleen de lomperiken gaan op hun gezicht .
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Voor het eerst in enkele maanden nog eens 70K op een week gedaan. Maar vandaag zit ik toch met vermoeide benen, tijd voor een rustdag. Het blijft toch zo'n grens waar mijn lichaam moeilijk doorheen kan breken. Het zal ook wel niet geholpen hebben dat ik vorige week een uur of 50 gewerkt heb.
    Ergens vind ik het logisch dat wegwedstrijden competitiever zijn dan trailwedstrijden. Op de weg ben je bezig met én je plaats én je tijd. Een tijd op de 10K kan je makkelijk vergelijken met miljoenen andere eindtijden van mensen over de hele wereld. Bij een trail zijn enkel de snelsten echt bezig met hun plaats en hun tijd, en tis niet alsof je je tijd op een 32K trail kan vergelijken met de tijden van andere wedstrijden op de wereld.
    Ik heb dat bij mezelf toch ook gemerkt. Vorig jaar nog eens 2 wedstrijden 10K gelopen en toen was het constant naar mijn horloge kijken om het tempo te checken. Maar bij een trail, who the fuck cares of je nu 8.6 of 8.7 per uur gemiddeld hebt gelopen. Tis ook niet alsof je echt fantastische vergezichten ziet tijdens die wegwedstrijden, bij een trail loop ik soms een stukje bewust trager om wat rond mij te kunnen kijken.
    no votes  

iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Voor het eerst in enkele maanden nog eens 70K op een week gedaan. Maar vandaag zit ik toch met vermoeide benen, tijd voor een rustdag. Het blijft toch zo'n grens waar mijn lichaam moeilijk doorheen kan breken. Het zal ook wel niet geholpen hebben dat ik vorige week een uur of 50 gewerkt heb.
    Ergens vind ik het logisch dat wegwedstrijden competitiever zijn dan trailwedstrijden. Op de weg ben je bezig met én je plaats én je tijd. Een tijd op de 10K kan je makkelijk vergelijken met miljoenen andere eindtijden van mensen over de hele wereld. Bij een trail zijn enkel de snelsten echt bezig met hun plaats en hun tijd, en tis niet alsof je je tijd op een 32K trail kan vergelijken met de tijden van andere wedstrijden op de wereld.
    Ik heb dat bij mezelf toch ook gemerkt. Vorig jaar nog eens 2 wedstrijden 10K gelopen en toen was het constant naar mijn horloge kijken om het tempo te checken. Maar bij een trail, who the fuck cares of je nu 8.6 of 8.7 per uur gemiddeld hebt gelopen. Tis ook niet alsof je echt fantastische vergezichten ziet tijdens die wegwedstrijden, bij een trail loop ik soms een stukje bewust trager om wat rond mij te kunnen kijken.
    Akkoord, maar als je een marathon loopt zoals in Antwerpen en u in de groep van 3u30 positioneert kan je toch minstens een beetje opletten dat je niet op de hielen van de persoon voor u stapt en als dat toch gebeurt is een “sorry” een kleine moeite. Ik heb daar vorig jaar de dag na Là Bouillonnante (70km en 3500hm) gelopen en was het op een gegeven moment zo beu dat ik naast de Pacers ben gaan lopen op een klapje te doen.
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    Ik doe zelf nooit intervallen, die doe ik echt niet graag, maar zou eigenlijk wel echt moeten...
    Dan moet gij toch serieus goede genen hebben voor die snelheid te knallen! Want de meeste van uw trainingen focussen toch meer op duurvermogen dan explosiviteit / snelheid denk ik?
    Ik ben zelf niet echt heel explosief van aanleg dus ga mezelf toch moeten verplichten van wat snelheid te kweken met intervalletjes. Of zijn er andere manieren om snelheid te kweken?
    Maak mij gelukkig en luister naar mijn laatste set! (of gewoon naar ze allemaal natuurlijk).
    no votes  

Corthagus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door picasso123 Bekijk bericht
    Dan moet gij toch serieus goede genen hebben voor die snelheid te knallen! Want de meeste van uw trainingen focussen toch meer op duurvermogen dan explosiviteit / snelheid denk ik?
    Ik ben zelf niet echt heel explosief van aanleg dus ga mezelf toch moeten verplichten van wat snelheid te kweken met intervalletjes. Of zijn er andere manieren om snelheid te kweken?
    Tegelijk zou je er van versteld staan hoeveel sneller je loopt/progressie je boekt door gewoon... meer te lopen (aan jouw easy pace).
    Uiteraard zorgen de intervallen ervoor dat je sneller zal lopen, maar ze brengen ook een ander gevaar mee : blessures, overtrainen, zones lopen die niet 'correct 'zijn, etc.

Ik ben meer fan van het integreren van enkele versnellingen op het einde van een training: vb. 8x100 m versnellen zonder daarbij een tijd in gedachte te hebben.
    Uiteraard biedt het integreren van tempo-lopen en interval-trainingen een grote meerwaarde. Maar als je nog een onvoldoende brede basis hebt (en daar kan serieus wat tijd over gaan), is het soms beter om gewoon dar eerst op te focussen.
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Corthagus Bekijk bericht
    Tegelijk zou je er van versteld staan hoeveel sneller je loopt/progressie je boekt door gewoon... meer te lopen (aan jouw easy pace).
    Uiteraard zorgen de intervallen ervoor dat je sneller zal lopen, maar ze brengen ook een ander gevaar mee : blessures, overtrainen, zones lopen die niet 'correct 'zijn, etc.

Ik ben meer fan van het integreren van enkele versnellingen op het einde van een training: vb. 8x100 m versnellen zonder daarbij een tijd in gedachte te hebben.
    Uiteraard biedt het integreren van tempo-lopen en interval-trainingen een grote meerwaarde. Maar als je nog een onvoldoende brede basis hebt (en daar kan serieus wat tijd over gaan), is het soms beter om gewoon dar eerst op te focussen.
    Ja klopt zeker! Heb ik ook gemerkt de laatste tijd. Gewoon veel meer kilometers gedaan als anders en dan zonder specifieke voorbereiding echt een snelle 10km uit de benen kunnen halen. Vraag me nu ook af of het inderdaad zou kunnen dat ik die blessure heb opgelopen door de laatste weken wat random intervalletjes te doen. Was eerder om de eentonigheid te doorbreken dan echt gericht te trainen.
    no votes  

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    klopt, door gewoon (veel)meer te lopen word je ook sneller.
    Ik blijf ongeveer dezelfde tijden lopen op 5 en 10km de laatste 6 jaar, of ik nu weekgemiddeldes heb van 70km met hier en daar intervalwerk, of weekgemiddeldes van 140km met alleen langzame lange lopen

Wat Karry en ik ook meer dan gemiddeld doen, is hoogtemeters inlassen. Mijn gemiddelden op training liggen beduidend lager dan jaren geleden omdat ik nu bijna altijd HM erin wil hebben.
    Daar word je gewoon sterker van
    En wat ook kan helpen, is af en toe eens een segmentversnelling doen, is altijd leuk en geeft toch even die prikkel.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    I
    Ik heb wel 1 groot voordeel, ik ben 31, loop nog maar 2,5 jaar echt serieus en ben het laatste jaar echt wel veel sneller geworden. Er zit bij mij echt nog wel marge op. Het besef begint bij mij nu vooral te komen dat ik wel eens in staat zou kunnen zijn tot straffe dingen. Mijn lichaam kan een enorme belasting aan en als ik nu ook eens nog wat snel word...

.
    om de een of andere, niet gefundeerde, mening ging ik er altijd van uit dat je een jaar of 43 was :-D. Ik verschiet mij hier een ongeluk. Soit, aangezien je beste (loop)jaren nog moeten komen toch benieuwd naar wat je toekomst allemaal brengt.

Zelf (soit "in overleg") ondertussen beslist om mijn volume nog wat op te drijven. ik kom nu op ongeveer 160 km per maand met een drietal loopjes per week, bedoeling is om nu op een dag of twee extra nog wat herstelloopjes in te plannen waar ik me echt zal verplichten om aan heel lage hartslag te lopen (rond 125)
    no votes  

iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E_wout Bekijk bericht
    om de een of andere, niet gefundeerde, mening ging ik er altijd van uit dat je een jaar of 43 was :-D. Ik verschiet mij hier een ongeluk. Soit, aangezien je beste (loop)jaren nog moeten komen toch benieuwd naar wat je toekomst allemaal brengt.

Zelf (soit "in overleg") ondertussen beslist om mijn volume nog wat op te drijven. ik kom nu op ongeveer 160 km per maand met een drietal loopjes per week, bedoeling is om nu op een dag of twee extra nog wat herstelloopjes in te plannen waar ik me echt zal verplichten om aan heel lage hartslag te lopen (rond 125)
    Dat is heel simpel hoor, ik kan u nu al zeggen wat de toekomst zal brengen voor mij: Belgische top op de 100km+ trails (de echte ultra afstanden dus). Ok, dat is misschien licht overdreven, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik binnen pakweg 2 jaar wel heel erg dicht bij de eerste plaatsen moet kunnen aanleunen. Ik heb het voordeel dat ik op die afstanden heel veel kerels tegenkom die een pak ouder zijn (er zitten er uiteraard ook jongere tussen) die dus niet echt veel beter meer worden. Ik word daarentegen echt nog veel en veel sterker. Het is natuurlijk moeilijk om te bepalen wat de toekomst zal brengen, je weet nooit wie er nog zal opstaan, maar ik vind wel dat ik vertrouwen moet hebben in mijn mogelijkheden. Daarom valt deze Corona periode voor mij (uiteraard voor iedereen e) echt heel slecht. Ik had nu namelijk enkele doelen waar ik echt naartoe wilde leven en waar ik mij eens echt wilde meten met de beteren, dat valt nu weg.

Soit, ik blijf gewoon trainen, binnenkort terug op mijn geliefd speelterrein en dan zien we wel waar we uitkomen. Het belangrijkste is vooral om er plezier in te blijven vinden, anders stopt het hoe dan ook.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Voila, net ingeschreven voor de marathon van Antwerpen - 12 september. Hopelijk kan ik iet of wat in de buurt van mijn PR komen (3u20)

Als mijn Trenara-planning uitkomt zou ik tegen half Juli mijn PR op halve marathon moeten kunnen evenaren (1u32) en dan vandaar uit opbouwen naar marathon
    no votes  

Vlitser's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    iedereen heeft hier wel zo zijn eigen doelen en ambities, zalig!
    no votes  

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    die marathons gaan druk bezet zijn vermoed ik, aangezien alle voorjaarsmarathons in het water zijn gevallen

Golazo is toch al aan het drummen om te horen wanneer ze weer wedstrijdjes mg organiseren..alles voor de kassa, euh, de gezondheid van de sportende Vlaming
    no votes  

Regels voor berichten