iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Deftig, je bent me al voorbij
    no votes  

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Deftig, je bent me al voorbij
    Uw tijd op de 5km was beter dacht ik

De omstandigheden waren vandaag gewoon perfect voor mij: het had goed geregend vlak voor ik vertrok dus lekker fris, het parcours is 90% Finse looppiste dus heel comfortabel, de natuur rook heel goed en er was zo goed als geen volk

Heb ook zonder muziek gelopen, vond het tot nu toe lastig om op mijn eigen tempo te lopen ipv het tempo van de muziek, en geen ambetante kabel die bengelt of koptelefoon die te warm aanvoelt.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer
    no votes  

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Na eergisteren 'maar' 5,5km te hebben gelopen, leek de 10km die ik volgende week vrijdag wou halen nog veraf ...

Maar vandaag rond de Blaarmeersen heb mijn tweede adem gevonden, alles zat alles zo goed dat ik het vandaag al heb gelopen Gemiddeld 06:34/km, een ferme verbetering tov 07:13/km van vorige week vrijdag toen ik voor de eerste keer de 5km liep

Nu 2 rustdagen om na te denken hoe/wat ik volgende week ga lopen.
    Super! Echt goed bezig, proficiat!

Bij mij is het wat gekeerd deze week, ik dacht dat ik zelfs geen 100km zou halen, maar ondertussen is het goede gevoel wel terug, 100km mag dus geen probleem zijn en dan volgende week terug het serieuze werk.
    no votes  

Thomasz's schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand met platvoeten en advies over welke schoenen ik best zou kopen? Ik loop momenteel altijd met mijn steunzolen aan (met tennisschoenen), maar zou liever loopschoenen met genoeg ondersteuning vinden om die niet meer te hoeven dragen.
    no votes  

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    iemand de loopproef al geprobeerd van de containercup ?
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomasz Bekijk bericht
    Iemand met platvoeten en advies over welke schoenen ik best zou kopen? Ik loop momenteel altijd met mijn steunzolen aan (met tennisschoenen), maar zou liever loopschoenen met genoeg ondersteuning vinden om die niet meer te hoeven dragen.
    Ik heb een paar Skechers. Was begonnen met steunzolen maar ik kreeg last, dus ik loop nu al een paar maand zonder. Geen pijn meer sindsdien.
    no votes  

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin75 Bekijk bericht
    1,5 km zeker?

Ben benieuwd wat mijn tijd zou zijn aangezien ik tot nu enkel langere afstanden ipv snellere tijden als targets had. Maar met nog maar 3 weken achter de rug zal het niet in de buurt van de topsporters komen
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin75 Bekijk bericht
    Neen. Wel eens de bergham run gedaan lijk in kamp Waes. Due 1500m op een loopband full speed is wel iets voor jou. Sub 4'40" challenge??
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zit weer met een lichte blessure, had bij m'n voorlaatste loopje nadien wat last van de onderrug, 4 dagen gerust en pijn was weg dus dacht hoera terug er tegenaan. Bij mijn laatste keer totaal geen last tijdens het lopen zelf, maar de dag nadien toch echt heel veel pijn/last in de onderrug en bekken. Nu 6 dagen verder en ik voel het nog maar het betert. Vroeger al eens een ontsteking van de achillespees gehad maar dit toch nog niet meegemaakt. Mijn huidige schoenen zijn nu wel de 500km voorbij zou puur dat de reden kunnen zijn?
    Verder aan te raden nieuwe schoenen te kopen bij een Runnerslab (wanneer ze terug open zijn) ?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antHraxx Bekijk bericht
    Begin stilaan eens te denken om tot bij al mijn leerlingen (lagere school) thuis te lopen aangezien het vijfde leerjaar binnenkort nog niet mag opstarten.
    Na een beetje adressen in te voeren en een route te plakken kom ik uit op een afstand van 53km. Ik heb nu wel wat loopervaring maar nog nooit verder gelopen dan de marathonafstand (3u29 en 3u13).. maar daar was/ben ik op dit moment nog niet concreet voor aan het trainen. Eerder basis aanleggen... wel 5x per week lopen met een weekgemiddelde boven de 60km en 2 crosstrainingsessies sinds half december. Aan de ├ęchte lange duurlopen ben ik dus nog niet gekomen.

Zou dit volstaan om 53km op rustig tempo uit te lopen? (zou wel graag onafgebroken lopen tussen 5min30/km en 6min/km. Wel met vermoedelijke korte pauzes bij elke tussenstop om even te zwaaien
    We moeten onszelf toch ook wat persoonlijke doelen opleggen bij gebrek aan wedstrijden
    Tuurlijk zul jij dat kunnen als je het echt wilt en doorbijt. Ik ben gisteren met mijn maat een toerke gaan doen opt gemak 58km a 6'20". Ik had de laatste 2maand rond de 200k/maand en mijn maat 100k. Niet alle ultra lopers trainen 100k / week hoor...
    no votes  

BuYcKi's schermafbeelding
    iTrader
    246 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben nu dit schema van Polar aan het volgen (voor 10km):
    https://www.polar.com/be-nl/running/...gram-templates

Bij de laagste hartslagzone (de blauwe) moet ik wel af en toe wandelen. Of is dat normaal voor een beginnend loper?

PSN: BuYcKi
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BuYcKi Bekijk bericht
    Ik ben nu dit schema van Polar aan het volgen (voor 10km):
    https://www.polar.com/be-nl/running/...gram-templates

Bij de laagste hartslagzone (de blauwe) moet ik wel af en toe wandelen. Of is dat normaal voor een beginnend loper?
    perfect normaal, maar als je je aan het schema houdt ga je wel snel vooruitgang zien en is dat wandelen maar tijdelijk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lasportiva Bekijk bericht
    Tuurlijk zul jij dat kunnen als je het echt wilt en doorbijt. Ik ben gisteren met mijn maat een toerke gaan doen opt gemak 58km a 6'20". Ik had de laatste 2maand rond de 200k/maand en mijn maat 100k. Niet alle ultra lopers trainen 100k / week hoor...
    Klopt, maar het scheelt toch wel als je in het verleden al lange tochten hebt gedaan, ook al train je nu wat minder. Hoe dan ook, als je echt iets wil, moet je het gewoon doen, zeker tijdens deze lastige periode.

Ik heb mij gisteren overigens ingeschreven voor de Legends Trails 2021. Ik ben het eigenlijk gewoon beu om altijd zo conservatief te zijn en steeds maar excuses te zoeken waarom iets mogelijk niet zou lukken. Compleet geschift, grote kans op falen, maar mega spannend. Aangezien reizen er toch niet meer inzit de komende maanden zoeken we andere zaken dichterbij huis.

Ach ja, we leven maar 1 keer en ik moet gewoon een mega ambitieus doel hebben.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lasportiva Bekijk bericht
    Neen. Wel eens de bergham run gedaan lijk in kamp Waes. Due 1500m op een loopband full speed is wel iets voor jou. Sub 4'40" challenge??
    goh, sneller dat Toon en de rest dan? Van een topveldrijder kan je wel verwachten dat ie ook steengoed kan lopen.
    Ik zal het eens proberen volgende week ergens en zien dat ik er niet af donder. Vind het daar wel slecht opgesteld, als je van de loopband zou donderen, knal je recht op de gewichten/benchpresstoestel
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    Klopt, maar het scheelt toch wel als je in het verleden al lange tochten hebt gedaan, ook al train je nu wat minder. Hoe dan ook, als je echt iets wil, moet je het gewoon doen, zeker tijdens deze lastige periode.

Ik heb mij gisteren overigens ingeschreven voor de Legends Trails 2021. Ik ben het eigenlijk gewoon beu om altijd zo conservatief te zijn en steeds maar excuses te zoeken waarom iets mogelijk niet zou lukken. Compleet geschift, grote kans op falen, maar mega spannend. Aangezien reizen er toch niet meer inzit de komende maanden zoeken we andere zaken dichterbij huis.

Ach ja, we leven maar 1 keer en ik moet gewoon een mega ambitieus doel hebben.
    nog een tiental maanden, makkie voor u
    Denk dat iedereen die daaraan deelneemt wel de km's aankan, ieder op z'n eigen tempo, maar dat het vooral de winterse omstandigheden kunnen zijn die je nekken. 250km smeltende sneeuw en een gure Oostenwind lijkt me nog iets anders bijvoorbeeld dan een koude maar droge tocht met een zonnetje overdag

Intussen een derde van 2020 achter de rug en ik kan nog steeds mijn jaardoel binnen bereik houden, al is de druk er wel elke dag (ale ja 'druk'..)
    Gestart op 5000, snel overgeschakeld naar 6000 en nu zit ik al een goede maand met 7000km als einddoel met nog steeds 100000 HM.

Moet je echt voor jezelf doen, want je krijgt geen prijs, diploma of wat dan ook.
    Een paar likes op sociale media als je het op 31dec erop zet, en na twee dagen is iedereen het weer vergeten.

Krijg ook de indruk dat er redelijk veel mensen een soort jaloezie hebben bij posts die erover gaan (al post ik zeker niet veel). Ale, daar is em weer zenne met z''n geloop..
    Het zijn ook gewoon vooral andere lopers die het weten te waarderen en die weten wat het is om elke dag opnieuw jezelf op te laden vr ja, wat eigenlijk?
    De rest vindt ht meer gestoef dan interessant krijg ik de indruk
    no votes  

Regels voor berichten