Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Rondje Blaarmeersen gedaan, dik van genoten omdat er veel schaduw is en veel stukken bos. Beklimming van de oude skiheuvel er bij genomen op 't einde, dat was toch dik afzien maar content dat het gelukt is.

Hopelijk valt de regen woensdag & vrijdag wat mee, zie het anders niet zitten om zo ver te fietsen en dan zit ik opgescheept met een looppiste van 1km hier in de buurt (heb geen deftige loopschoenen dus loop voor het zekerste op zachte grond).
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer
    no votes  

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    we hebben een geweldige maand april gekend qua weer: nog nooit zo zonnig gekend sinds dat ik loop
    Heel veel dagen blauwe hemel. Pleister op de coronawonde als loper
    no votes  

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Was vorig jaar de maand april ook geen topper qua weer? Ik meen mij dat precies te herinneren. Hoe dan ook is dit effectief fenomenaal, valt wel op dat ik veel buiten heb gezeten, horloge, sokken, shorts en shirt hebben duidelijk hun spoor nagelaten op mijn gebruind lichaam .

Vandaag een nieuwe poging gedaan op 5km. Gisteren moeten staken door de warmte. Beter opgewarmd vandaag en ook iets later (18u) gelopen en tevreden van het resultaat: 5km in 18:15 gelopen, dik persoonlijk record voor mij en dat na de monsterlijke maanden maart en april.

5k blijft wel echt een brute afstand om op te knallen vind ik, voelt gewoon van begin tot einde lastig aan, cadans hoog houden en blijven gaan. Super tevreden van mijn indeling, splits waren 3:40 - 3:38 - 3:38 - 3:38 - 3:42. Zo goed als geen verval dus, laatste 500m ook vals plat oplopend, compleet sterven. Toch ook eens tof om kort te knallen.

Op die afstand en aan dat tempo groeit bij mij ook wel het besef wat een beest Robin niet is. Hij liep gisteren aan 3:32 gemiddeld, ik aan 3:39. Die 7 seconden per kilometer lijken niet veel, maar dat is echt een gigantisch verschil, echt straffe kost wat jij presteert man.

Wil nu eigenlijk ook wel eens een 5k meepikken op een stratenloop om te zien wat ik kan als ik mikpunten heb.

Edit: Eigenlijk zitten er gewoon wel wat straffe lopers op 9lives .
    Laatst gewijzigd door Karry98; 27 april 2020 om 20:51
    no votes  

Fella's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zou gewoon lopen en vanaf het teveel pijn doet stoppen.
    Maar dat is echt enkel mijn persoonlijke mening
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BuYcKi Bekijk bericht
    Ik heb vorige keer ook blijven doorlopen, en dan blijf je het toch wel meeslepen vind ik. Het gaat niet plots weg maw.. Ik zou zelf nu ook vroeger stoppen/wachten tot het zo goed als weg is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door picasso123 Bekijk bericht
    Puur uit eigen ervaring zou ik toch aanraden van langer te rusten. Als je begint te forceren is de kans dat het langer aansleept en/of je langer out zal zijn toch groter.
    Opnieuw, ben geen kinesist of sportdokter, dus is enkel mijn eigen ervaring

Door mijn pijnlijke voet heb ik ook beslist om een week platte rust te doen. Wil het niet riskeren om te moeten manken voor de rest van mijn verblijf hier. Ook mijn fiets plannen (Tocht van Seoul naar Busan) worden dus even uitgesteld... Maar on the bright side: als ik nu op een weekje goed kan herstellen heb ik erna nog meer dan genoeg tijd om te doen wat ik wil. Denk ook dat de stevige basis die ik heb opgebouwd de laatste drie maanden niet zomaar zal verdwijnen na een weekje rust
    Bedankt voor de antwoorden, ben er nog altijd niet uit wat ik ga doen (weekje rust zal uiteindelijk niet veel geholpen hebben). Heb mijn loopjes echt wel nodig ter ontspanning maar wil mijn klachten ook niet erger maken.
    For 90 minutes every fortnight I become the very closest of friends with thousands of strangers.
    no votes  

Vlitser's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Rondje Blaarmeersen gedaan, dik van genoten omdat er veel schaduw is en veel stukken bos. Beklimming van de oude skiheuvel er bij genomen op 't einde, dat was toch dik afzien maar content dat het gelukt is.

Hopelijk valt de regen woensdag & vrijdag wat mee, zie het anders niet zitten om zo ver te fietsen en dan zit ik opgescheept met een looppiste van 1km hier in de buurt (heb geen deftige loopschoenen dus loop voor het zekerste op zachte grond).
    Ik moet daar ook eens gaan lopen.
    Zal voor na de coronacrisis zijn wanneer ik terug bij mijn vriendin in Merelbeke zit

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    Was vorig jaar de maand april ook geen topper qua weer? Ik meen mij dat precies te herinneren. Hoe dan ook is dit effectief fenomenaal, valt wel op dat ik veel buiten heb gezeten, horloge, sokken, shorts en shirt hebben duidelijk hun spoor nagelaten op mijn gebruind lichaam .

Vandaag een nieuwe poging gedaan op 5km. Gisteren moeten staken door de warmte. Beter opgewarmd vandaag en ook iets later (18u) gelopen en tevreden van het resultaat: 5km in 18:15 gelopen, dik persoonlijk record voor mij en dat na de monsterlijke maanden maart en april.

5k blijft wel echt een brute afstand om op te knallen vind ik, voelt gewoon van begin tot einde lastig aan, cadans hoog houden en blijven gaan. Super tevreden van mijn indeling, splits waren 3:40 - 3:38 - 3:38 - 3:38 - 3:42. Zo goed als geen verval dus, laatste 500m ook vals plat oplopend, compleet sterven. Toch ook eens tof om kort te knallen.

Op die afstand en aan dat tempo groeit bij mij ook wel het besef wat een beest Robin niet is. Hij liep gisteren aan 3:32 gemiddeld, ik aan 3:39. Die 7 seconden per kilometer lijken niet veel, maar dat is echt een gigantisch verschil, echt straffe kost wat jij presteert man.

Wil nu eigenlijk ook wel eens een 5k meepikken op een stratenloop om te zien wat ik kan als ik mikpunten heb.

Edit: Eigenlijk zitten er gewoon wel wat straffe lopers op 9lives .
    amai, weer zo een snelle tijd!

vandaag ging mijn hartslag redelijk snel te hoogte in, ik denk dat ik nog niet 100% herstelt was.
    Opzich voelen de benen wel goed, maar toch zwaarder als ik eenmaal loop.
    no votes  

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    @Fella: als de mentale nood om te lopen groter is dan de fysieke last zou ik rustig blijven lopen. Maar als het erger wordt, weer even minderen.
    @Karry: zeker eens doen idd zo'n 5km stratenloop. Moet je wel zien dat uw eerste km er knal op zit, want dat maakt vaak het verschil om in de kopgroep te zitten of alleen erachter te bengelen met je snuit in de wind.
    Die eerste km gaat meestal rond de 3'20" als je bij de kopgroep wil zitten. En dat doet sowieso pijn haha

Maar pas ook maar op, net met dit soort snelheidstesten kan je je weleens blesseren als je dat niet echt gewoon bent en je pezen/gewrichten en spieren al zeer veel te duren hb gekregen

sowieso sterke tijd man!
    no votes  

iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin75 Bekijk bericht
    @Fella: als de mentale nood om te lopen groter is dan de fysieke last zou ik rustig blijven lopen. Maar als het erger wordt, weer even minderen.
    @Karry: zeker eens doen idd zo'n 5km stratenloop. Moet je wel zien dat uw eerste km er knal op zit, want dat maakt vaak het verschil om in de kopgroep te zitten of alleen erachter te bengelen met je snuit in de wind.
    Die eerste km gaat meestal rond de 3'20" als je bij de kopgroep wil zitten. En dat doet sowieso pijn haha

Maar pas ook maar op, net met dit soort snelheidstesten kan je je weleens blesseren als je dat niet echt gewoon bent en je pezen/gewrichten en spieren al zeer veel te duren hb gekregen

sowieso sterke tijd man!
    Ik weet maar al te goed wat het risico is van dergelijke snellere testen . De keren dat ik ik het verleden (tot nu toe altijd licht) last had van blessures was telkens doen ik te veel snelheid implementeerde in mijn training. Ik ga nu zeker de komende dagen niet nog eens zoiets doen, maar ik vind het wel echt dolle pret om eerlijk te zijn. Voelt echt goed aan om eens door te duwen en de hartslag de hoogte in te voelen gaan.

Zo’n 5k stratenloop is m.a.w. een eerste halve sprint om te hopen dat je mee bent en dan stilletjes aan wat meer sterven elke kilometer totdat het melkzuur er langs uw oren terug uitkomt, sounds like fun .

@ Fella: Ik volg Robin hier compleet in. Ik loop zelf ook regelmatig door ondanks een klein pijntje ergens, door de ervaring weet je na een tijd wel waarmee je kan blijven lopen en wanneer je echt moet stoppen. Als je echter twijfelt, kan je beter even afstand nemen om geen risico te lopen. Echter als je echt wil lopen en het voelt nog ok aan, gewoon doen.

Wel echt tof om te zien hoe iedereen hier mooie sprongen vooruit maakt, echt goed bezig mannen!
    no votes  

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)

Wel echt tof om te zien hoe iedereen hier mooie sprongen vooruit maakt, echt goed bezig mannen!
    Veel zon en corona
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Moet zeggen dat ik het niet erg vind dat het nu wat slechter weer is. Hopelijk blijven al die zure mensen die in de weg lopen nu binnen
    no votes  

iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Veel zon en corona
    Klopt helemaal, maar op zich maakt het niet uit. Veel mensen hebben nu wat meer vrije tijd en hebben dus meer de neiging om te beginnen lopen of terug te lopen. Ben benieuwd hoeveel er dat ook gaan blijven doen wanneer ons leven terug 100% normaal is, al duurt dat wel nog meerdere maanden natuurlijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coffee_snorting Bekijk bericht
    Moet zeggen dat ik het niet erg vind dat het nu wat slechter weer is. Hopelijk blijven al die zure mensen die in de weg lopen nu binnen
    Er zal veel minder volk buiten komen, dat is een feit . De regen zal vooral de natuur deugd doen, ik heb de laatste weken redelijk veel onverhard gelopen in de buurt en op veel plaatsen is de grond echt harder geworden dan beton/asfalt door de droogte.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    letten jullie eigenlijk op jullie cadans?
    Die van mij is altijd rond de 160, is wel wat weinig.
    Zou ik hier eens wat beginnen opletten/trainen?
    no votes  

iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vlitser Bekijk bericht
    In normale omstandigheden let ik daar eerlijk gezegd nooit op, enkel tijdens een training als gisteren probeer ik die wel zo hoog mogelijk te houden (+/- 180). Doorgaans ligt die van mij rond de 170 op het vlakke.

Om heel eerlijk te zijn zou ik daar in uw geval echt niet te hard op focussen. Vaak wordt 180 aangegeven als gouden maatstaf met een marge van 10% of zo, maar dat is dan weer afhankelijk van andere factoren als lengte, type terrein, ondergrond, enz... Aangezien jij momenteel toch ook traint om een 100km ultra uit te lopen (Bear trail) zou ik dat even naast u laten liggen als je er geen last aan hebt, is echt niet zo evident om dat aan te passen. Op uw 100km zal dat gemiddeld en zeker naar het einde toe toch maar 140 of zo zijn .
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vlitser Bekijk bericht
    Ik heb er wel redelijk op gelet bij m'n blessure. Toen ben ik toch overgestapt op een iets andere loopstijl, in samenspraak met de kine. Zat rond de 155-160, nu rond de 160-165 op laag tempo en 170-180 op hoog tempo. Maar zoals Karry zegt, het is helemaal niet evident om dat omhoog te krijgen, zeker niet met meer dan 5 passen. En als je geen blessures hebt, zou ik er stevig vanaf blijven
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    In normale omstandigheden let ik daar eerlijk gezegd nooit op, enkel tijdens een training als gisteren probeer ik die wel zo hoog mogelijk te houden (+/- 180). Doorgaans ligt die van mij rond de 170 op het vlakke.

Om heel eerlijk te zijn zou ik daar in uw geval echt niet te hard op focussen. Vaak wordt 180 aangegeven als gouden maatstaf met een marge van 10% of zo, maar dat is dan weer afhankelijk van andere factoren als lengte, type terrein, ondergrond, enz... Aangezien jij momenteel toch ook traint om een 100km ultra uit te lopen (Bear trail) zou ik dat even naast u laten liggen als je er geen last aan hebt, is echt niet zo evident om dat aan te passen. Op uw 100km zal dat gemiddeld en zeker naar het einde toe toch maar 140 of zo zijn .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Ik heb er wel redelijk op gelet bij m'n blessure. Toen ben ik toch overgestapt op een iets andere loopstijl, in samenspraak met de kine. Zat rond de 155-160, nu rond de 160-165 op laag tempo en 170-180 op hoog tempo. Maar zoals Karry zegt, het is helemaal niet evident om dat omhoog te krijgen, zeker niet met meer dan 5 passen. En als je geen blessures hebt, zou ik er stevig vanaf blijven
    thanks
    tijdens een tempo loop ligt die rond 165 en tijdens m'n 1km voluit 176

haha, op het einde zal da inderdaad wa minder zijn van de grizly
    no votes  

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    29 Post(s)
    Enige tips rond lopen in de regen?
    Ik heb niet echt regenkledij om te lopen. Wat zijn goede items?
    no votes  

Regels voor berichten