Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het was bij mij dus tijd om een nieuw gps horloge te kopen, lang getwijfeld tussen de Coros Apex (350 euro) en een versie van de Garmin Fenix 6. Deze ochtend dan naar AS Adventure Lier gegaan, waar ze een absolute topverkoper hebben op het vlak van elektronica om eens alles op een rijtje te zetten. Net buitengekomen met een Garmin Fenix 6x (solar editie)... Het worden boterhammen met choco de rest van de maand...

Is ook een beetje een beloning naar mijzelf toe met mijn nieuwe job waar ik er toch stevig op ben vooruit gegaan.
    Wat waren uiteindelijk de redenen om voor dat horloge te kiezen?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het was bij mij dus tijd om een nieuw gps horloge te kopen, lang getwijfeld tussen de Coros Apex (350 euro) en een versie van de Garmin Fenix 6. Deze ochtend dan naar AS Adventure Lier gegaan, waar ze een absolute topverkoper hebben op het vlak van elektronica om eens alles op een rijtje te zetten. Net buitengekomen met een Garmin Fenix 6x (solar editie)... Het worden boterhammen met choco de rest van de maand...

Is ook een beetje een beloning naar mijzelf toe met mijn nieuwe job waar ik er toch stevig op ben vooruit gegaan.
    Als je naar ginder trekt met het idee van eventueel een horloge te kopen van 350 euro en dan te eindigen met een horloge van rond de 900 euro, dan kunnen we inderdaad spreken over topverkopers ;-)

proficiat met de aankoop! Uiteindelijk zijn we gewoon allemaal een beetje jaloers.
    no votes  

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik lig in de lappenmand met buikgriep. Lange duurloop is volledig geschrapt dit weekend.

Zoals ik mij nu voel, kan ik zelfs niet gaan werken morgen. Mijn zitvlak ligt helemaal open, ik heb buikpijn en lichte koorts.
    Het zal nipt worden voor morgen om de werkvloer te halen.

Het zit me niet mee de laatste maanden. Maar goed, het kan alleen maar beter gaan zeker?
    no votes  

Vlitser's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E_wout Bekijk bericht
    Als je naar ginder trekt met het idee van eventueel een horloge te kopen van 350 euro en dan te eindigen met een horloge van rond de 900 euro, dan kunnen we inderdaad spreken over topverkopers ;-)

proficiat met de aankoop! Uiteindelijk zijn we gewoon allemaal een beetje jaloers.
    haha yep, count me in!

Veel plezier ermee Karry, laat zeker weten wat je ervan vindt

Met de laatste week af en toe wat meer hoogtemeters te doen, merk ik wel dat m'n benen al iets beter zijn geworden.
    Benieuwd wat dat volgende zondag zal betekenen
    no votes  

Vlitser's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Ik lig in de lappenmand met buikgriep. Lange duurloop is volledig geschrapt dit weekend.

Zoals ik mij nu voel, kan ik zelfs niet gaan werken morgen. Mijn zitvlak ligt helemaal open, ik heb buikpijn en lichte koorts.
    Het zal nipt worden voor morgen om de werkvloer te halen.

Het zit me niet mee de laatste maanden. Maar goed, het kan alleen maar beter gaan zeker?
    als het nipt wordt, blijf je beter thuis.
    Beter direct herstellen dan het lang half te laten aanslepen.
    no votes  

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Wat waren uiteindelijk de redenen om voor dat horloge te kiezen?
    Meerdere redenen, eerst en vooral is het belangrijk om even op te lijsten welke criteria belangrijk zijn voor mij:

1) Batterijduur (echt ontzettend belangrijk). Ik doe toch redelijk lange tochten en wil echt niet nadenken over mijn resterend percentage. In de toekomst komen er ook enkele meerdaagse projecten aan, wil dus zo ver mogelijk geraken zonder te herladen.

2) Accuraatheid van de GPS, dit zal niet voor iedereen even belangrijk zijn, maar bij mij moet het gewoon kloppen, punt.

3) Looks: In tegenstelling tot velen draag ik slechts 1 horloge, zowel voor mijn sport als gewoon dagelijks horloge. Het moet er dus wel een beetje degelijk uitzien.

Er zijn wel nog wat andere criteria die meespelen, zoals de app, enz..., maar dat zou ons te ver brengen.

Met die zaken ik het achterhoofd waren er eigenlijk nog 2 kanshebbers, namelijk de Coros Apex (waanzinnig scherpe prijs) en een versie van de Fenix 6.

Ik heb lange tijd geneigd naar de Coros Apex voor de zeer interessante prijs en omdat die het op 2 van de 3 criteria super goed doet. batterij is fenomenaal en gps signaal zou meer dan ok zijn. Het probleem is dat die er nog “cheap” uitziet en ik mij die niet elke dag zag dragen.

Daarmee bleef dus eigenlijk enkel de Fenix 6 over, maar welke versie dan... Eigenlijk had ik eerlijk gezegd even goed voor de 6x pro (700 euro) kunnen gaan, die doet het op elk vlak ook gigantisch goed, maar omdat ik mijzelf eens wou plezieren gewoon de Solar versie gekocht, vooral omdat ik ook echt benieuwd was naar dat zonnecel aspect. Al weet ik goed genoeg dat het de batterijduur misschien met 6 à 10% zal verlengen, meer niet. Ach, soms moeten we onszelf eens een plezier doen .

Andere kandidaten die mogelijk waren, maar ook zijn afgevallen: Polar Vantage V (top batterij, maar zeer cheape looks) en de Suunto 9 Baro (Top batterij, degelijk uiterlijk, maar GPS die op geen hol trekt).

Enfin, ik ben in ieder geval ontzettend gelukkig. Eerste 2 loopjes al achter de rug, precisie is alvast top en batterij is amper iets verloren, komt goed.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E_wout Bekijk bericht

Pas op, toen ik naar de AS Adventure was gegaan was de Coros Apex (aan 350 euro) al afgevallen, die verkopen ze daar zelfs niet. Ik was eigenlijk vertrokken om 700 euro uit te geven, het zijn er uiteindelijk 950 geworden, maar is dus effectief zeker een goede verkoper .
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

Algemene loopthread - Deel 4

Meerdere redenen, eerst en vooral is het belangrijk om even op te lijsten welke criteria belangrijk zijn voor mij:

1) Batterijduur (echt ontzettend belangrijk). Ik doe toch redelijk lange tochten en wil echt niet nadenken over mijn resterend percentage. In de toekomst komen er ook enkele meerdaagse projecten aan, wil dus zo ver mogelijk geraken zonder te herladen.

2) Accuraatheid van de GPS, dit zal niet voor iedereen even belangrijk zijn, maar bij mij moet het gewoon kloppen, punt.

3) Looks: In tegenstelling tot velen draag ik slechts 1 horloge, zowel voor mijn sport als gewoon dagelijks horloge. Het moet er dus wel een beetje degelijk uitzien.

Er zijn wel nog wat andere criteria die meespelen, zoals de app, enz..., maar dat zou ons te ver brengen.

Met die zaken ik het achterhoofd waren er eigenlijk nog 2 kanshebbers, namelijk de Coros Apex (waanzinnig scherpe prijs) en een versie van de Fenix 6.

Ik heb lange tijd geneigd naar de Coros Apex voor de zeer interessante prijs en omdat die het op 2 van de 3 criteria super goed doet. batterij is fenomenaal en gps signaal zou meer dan ok zijn. Het probleem is dat die er nog “cheap” uitziet en ik mij die niet elke dag zag dragen.

Daarmee bleef dus eigenlijk enkel de Fenix 6 over, maar welke versie dan... Eigenlijk had ik eerlijk gezegd even goed voor de 6x pro (700 euro) kunnen gaan, die doet het op elk vlak ook gigantisch goed, maar omdat ik mijzelf eens wou plezieren gewoon de Solar versie gekocht, vooral omdat ik ook echt benieuwd was naar dat zonnecel aspect. Al weet ik goed genoeg dat het de batterijduur misschien met 6 à 10% zal verlengen, meer niet. Ach, soms moeten we onszelf eens een plezier doen .

Andere kandidaten die mogelijk waren, maar ook zijn afgevallen: Polar Vantage V (top batterij, maar zeer cheape looks) en de Suunto 9 Baro (Top batterij, degelijk uiterlijk, maar GPS die op geen hol trekt).

Enfin, ik ben in ieder geval ontzettend gelukkig. Eerste 2 loopjes al achter de rug, precisie is alvast top en batterij is amper iets verloren, komt goed.

Pas op, toen ik naar de AS Adventure was gegaan was de Coros Apex (aan 350 euro) al afgevallen, die verkopen ze daar zelfs niet. Ik was eigenlijk vertrokken om 700 euro uit te geven, het zijn er uiteindelijk 950 geworden, maar is dus effectief zeker een goede verkoper .
    Toch wat raar dat je een coros apex en vantage overweegde, en uiteindelijk een fenix 6 kopen. Dat is wel raar natuurlijk.
    Een fenix 6 is echt wel een totaal ander beestje. Qua performance en functionaliteiten op een heel ander niveau.

Zo een fenix 6 is echt wel de top van de top. Maar om hem constant te dragen, nee dat zou ik niet doen :P

Iemand vandaag meegedaan met L’hivernales?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    no votes  

iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Toch wat raar dat je een coros apex en vantage overweegde, en uiteindelijk een fenix 6 kopen. Dat is wel raar natuurlijk.
    Een fenix 6 is echt wel een totaal ander beestje. Qua performance en functionaliteiten op een heel ander niveau.

Zo een fenix 6 is echt wel de top van de top. Maar om hem constant te dragen, nee dat zou ik niet doen :P

Iemand vandaag meegedaan met L’hivernales?
    Je interpreteert mijn uitleg verkeerd, ik heb de Vantage V nooit overwogen, die is meteen afgevallen van bij de start, wegens cheap as fuck look. De enige reden dat de Apex een optie was, is omdat ik dat gewoon een waanzinnige deal vind. Mijn voorganger is een Fenix 3, ben dus altijd wel topmateriaal gewoon geweest.

Het is wel effectief niet iets dat iedereen als daily zou dragen, is ook wel redelijk groot, maar ik vind het wel iets hebben.

Vooral de navigatie en kaarten functionaliteiten van de Fenix 6 zijn wel echt een mega stap vooruit komende van een Fenix 3. Ik ga er veel plezier aan hebben .
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik draag toch ook mijn fenix 6 pro constant. Zelfs met het standaard plastiek bandje. Staat best stijlvol ongeacht mijn outfit. De maps functie is echt zalig. Zowel random een route laten uitstippelen of terug naar start werkt vlot rn perfect. Zelfs de lengte vd klims en hellingsgraad heeft hij weer. De solar functie vond ik eerder een gimmick dan echt een surplus.
    no votes  

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Vandaag halve marathon in training gelopen in 1u34 (4:27/km). Een verbetering van 12min in vergelijking met mijn eerste marathonwedstrijd (Athora half marathon Brugge) op 20 oktober 2019 (1u46).

Nog 2 maanden te gaan tot mijn eerste marathon!
    no votes  

iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lasportiva Bekijk bericht
    Ik draag toch ook mijn fenix 6 pro constant. Zelfs met het standaard plastiek bandje. Staat best stijlvol ongeacht mijn outfit. De maps functie is echt zalig. Zowel random een route laten uitstippelen of terug naar start werkt vlot rn perfect. Zelfs de lengte vd klims en hellingsgraad heeft hij weer. De solar functie vond ik eerder een gimmick dan echt een surplus.
    Dat klopt helemaal hoor, je hebt het gevoel dat het iets is dat Garmin voor de eerste keer eens heeft getest en dat ze misschien ooit eens echt invoeren, maar ik vond het wel geestig .
    no votes  

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    wow, zoveel geld vr een sporthorloge. Denk niet dat ik daarmee thuis moet komen. Heb een Polarke M 400, en daarvoor een Garmin 110, de goedkoopste modelletjes denk ik.
    Maar snap u wel, voor u is het ultralopen en trailen meer een levensstijl geworden, als ik het goed volg. Een uit de hand gelopen hobby waar je heel veel voldoening uit put, da's anders bij mij.

90% van de loopjes moet ik me opladen en verplichten om naar buiten te gaan.

Was de mijnterril vandaag goed meegevallen? Zelf had ik er meer verschillende paden verwacht, om de nodige hoogtemeters te doen moet je toch vaak een pad herhalen, niet?
    no votes  

iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin75 Bekijk bericht
    wow, zoveel geld vr een sporthorloge. Denk niet dat ik daarmee thuis moet komen. Heb een Polarke M 400, en daarvoor een Garmin 110, de goedkoopste modelletjes denk ik.
    Maar snap u wel, voor u is het ultralopen en trailen meer een levensstijl geworden, als ik het goed volg. Een uit de hand gelopen hobby waar je heel veel voldoening uit put, da's anders bij mij.

90% van de loopjes moet ik me opladen en verplichten om naar buiten te gaan.

Was de mijnterril vandaag goed meegevallen? Zelf had ik er meer verschillende paden verwacht, om de nodige hoogtemeters te doen moet je toch vaak een pad herhalen, niet?
    Klopt, bij mij is het echt absoluut een uit de hand gelopen hobby, ondertussen is het zelfs een echte passie geworden, ik doe het ontzettend graag. Ik durf zelfs zeggen dat ik van 95% van mijn trainingen geniet, gebeurt niet vaak dat ik echt tegen mijn zin loop.

Mijnterril viel eigenlijk echt heel goed mee, helaas heb ik niet op de kleine terril (MTB parcours) kunnen lopen omdat er 100+ mountainbikers bezig waren. Heb op die kleine terril enkel de trappen gedaan om mijn benen moe te krijgen. Nadien de grote terril gedaan en het klopt dat je eigenlijk slechts 2 paden (grosso modo) naar de top hebt, waarvan het laatste deel naar de top dan nog gelijk loopt. Er zijn echter ook mogelijkheden om naar boven te gaan via zeer steile secties, daar waar je ziet dat het gras weg is omdat er al anderen via daar zijn gegaan en het water daar naar beneden loopt. Zijn geen paden, maar zitten wel strava segmenten tussen, dus ook zeker populair. Het voordeel van die zwaardere pistes is dat die ontzettend steil zijn en een super goede training zijn voor de Ardennen. Heb nog wat moeten zoeken, maar als ik het volgende keer wat slimmer aanpak kan ik gemakkelijk 500 à 600m klimmen per uur door enkel die steile secties te doen, best stevige trainingen.

Hoe dan ook zie ik mij er wel niet langer dan 2u30 à 3u op trainen, anders wordt het wel echt eentonig.
    no votes  

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Ik ben verschoten hoe leuk het lopen in de fitness is. Maar dat ligt dat vooral aan het feit dat ik regen en kou haat (!)

Muziekje erbij en we zijn helemaal vertrokken. Deze morgen 50km gefietst in de fitness: muziek + social media + 9lives en de tijd vliegt vooruit

Ok, dat laatste is wel chill op het gemak, maar liever zo dan ‘s morgens in de kou en regen te moeten vertrekken. In de zomer is het natuurlijk omgekeerd, dan zien ze mij daar niet meer.
    no votes  

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    @Robin75 voor mij is dat ook mijn dagelijkse horloge, die gaat alleen uit om te slapen. 't is dan misschien een horloge geweest van 600 euro, maar er zijn er genoeg die een loophorloge hebben van 100-150€ en dan nog 2 gewone horloges van 200 elk. Dan zit ge aan datzelfde bedrag natuurlijk.
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63
    no votes  

Regels voor berichten