makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik ben ondanks de hinder, vandaag 8km rustig gaan loslopen. Ik weet niet of dit bekend voorkomt, maar ik ben op een punt gekomen dat hoe meer ik begin te rusten, hoe meer last ik begin te krijgen.

Het was wel nodig om het even rustiger aan te doen (het deed echt pijn 2 weken geleden), en het is nu véél beter dan twee weken geleden, maar het was terug aan het verslechteren.

Na de loopsessie vandaag is het plots weer véél beter. Volledige platte rust is soms ook niet goed hé.

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    ok thanks wat de gopro betreft
    Hoogtemeters zit ik nu net niet aan 4000 in het nieuwe jaar.
    Ik moet echt de stukken zoeken in de buurt en vaak heuvels op en af om er te geraken, maar minstens 100 per 10km lukt zeker.
    En om de paar weken eens een stuk op de loopband aan 15%, dat doet ook wat

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ben ondanks de hinder, vandaag 8km rustig gaan loslopen. Ik weet niet of dit bekend voorkomt, maar ik ben op een punt gekomen dat hoe meer ik begin te rusten, hoe meer last ik begin te krijgen.

Het was wel nodig om het even rustiger aan te doen (het deed echt pijn 2 weken geleden), en het is nu véél beter dan twee weken geleden, maar het was terug aan het verslechteren.

Na de loopsessie vandaag is het plots weer véél beter. Volledige platte rust is soms ook niet goed hé.
    Wat afwisselen met wat stevig wandelen of fietsen kan ook helpen.

Ik heb nog eens een beginnersfoutje gemaakt en dan mijn eerste rustige loopje dolenthousiast erin gevlogen de 2e keer met als resultaat dat alles zeer deed nadien voor 2 dagen

Nu gisteren weer tegoei getraind met stukjes wandelen tussen het lopen ... maar ben al lang blij dat ik terug kan lopen, zal allemaal wel snel genoeg terugkomen, maar die goede balans vinden tussen rusten en lopen is idd niet altijd simpel.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht

Blij om te horen! Ik moet zeggen dat mijn kinesist me ook nog nooit platte rust heeft aangeraden, toch niet op lange termijn. Wel op korte.
    Zeker als het gaat om pezen en spieren, is het beter om eerst te rusten tot de ontsteking of zo er echt af is, en dan de spieren eromheen te blijven trainen voor de stabiliteit, en alles in beweging te houden, zodat het niet allemaal veel te strak en stram komt te zitten.

Ik heb in juli voor het eerst last gekregen van die ontsteking in de pees in mijn enkel, en tot op vandaag heb ik daar nog last van. Hoe langer ik rust, hoe meer. Nu heb ik weer een (ongepland) rustweekje achter de rug, en plots begin ik het weer te voelen in mijn enkel. Dat komt omdat die dan strakker komt te zitten en weer begint te schuren waar de pijn begon. Dus losmaken, stretchen, licht trainen... Helpt allemaal.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XtremeSpooky Bekijk bericht
    Wat afwisselen met wat stevig wandelen of fietsen kan ook helpen.

Ik heb nog eens een beginnersfoutje gemaakt en dan mijn eerste rustige loopje dolenthousiast erin gevlogen de 2e keer met als resultaat dat alles zeer deed nadien voor 2 dagen

Nu gisteren weer tegoei getraind met stukjes wandelen tussen het lopen ... maar ben al lang blij dat ik terug kan lopen, zal allemaal wel snel genoeg terugkomen, maar die goede balans vinden tussen rusten en lopen is idd niet altijd simpel.
    Ik herken het Wat ik vooral heb gemerkt, is dat intervaltraining (en dus spiertraining) het "ergste" is na het terugkomen van de blessure. Dus trage loopjes met rust gaat prima. Maar zodra je de spieren gaat belasten met snelheid, is de kans op je overdoen zo veel groter. Ik heb net 5 weken achter de rug waarbij ik constant op de rem moet gaan staan, omdat ik weet dat mijn conditie er misschien wel nog is, de goesting is er, maar de spieren nog niet.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    157 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin75 Bekijk bericht
    Hoogtemeters zit ik nu net niet aan 4000 in het nieuwe jaar.
    Ik moet echt de stukken zoeken in de buurt en vaak heuvels op en af om er te geraken, maar minstens 100 per 10km lukt zeker.
    En om de paar weken eens een stuk op de loopband aan 15%, dat doet ook wat
    Ik doe het anders, bijna niets gedurende de week en dan in het weekend 2500hm op 1 dag , zo geraak ik er ook.

Momenteel trouwens ook bezig met een nieuwe uitdaging, zoveel mogelijk dagen na elkaar lopen, momenteel zit ik al aan 17 dagen waarbij ik elke dag heb gelopen. Op zich nog niet echt indrukwekkend, maar er zit toch al een marathon in 3u17 tussen en een tocht van 62km. Vandaag wordt ook weer een rustig dagje en morgen weer 60+ km.

We zijn goed bezig!

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    I wish dat mijn lichaam dat ook allemaal aankon. Maar momenteel is het krasselen, stijfheid tot en met en afzien gelijk ne ketter.
    Ik ben ondanks mijn heupblessure en slechts 3 loopsessies op 2 weken tijd, toch nog een kilo extra afgevallen. Ik ben onder 83kg gedoken en mijn buikomtrek is ook weer onder 100cm gezakt.

Ik weeg nu weer evenveel als in februari vorig jaar en ook mijn buikomtrek is terug identiek als een jaar geleden. Dat is wel vrij positief, want ik kwam van héél ver

Dus qua figuur, ben ik terug, ik zit terug met een buikomtrek van net onder 100cm (99cm)... qua conditie ook (die is zelfs beter) ... maar qua fysieke kwaaltjes blijf ik wat op de sukkel ..

Ik ga geen intervallen meer doen en ik ga alleen maar héél rustige loopjes doen tot al zeker eind maart. Gewoon opbouwen en mijn gewicht nog wat lager brengen, en dan komt het wel goed (hoop ik).
    Laatst gewijzigd door makila; 18 januari 2020 om 15:26

iTrader
    157 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Mijn buikomtrek heb ik volgens mij nog nooit gemeten, zolang het er allemaal wat strak uit ziet is het toch goed... . Zodra je echt last begint te hebben van kwaaltjes zou ik sowieso al het snelheidswerk uit uw schema halen, gewoon rustig aan doen. Voor je het weet dat je weet aan de kant. Sterkte nog!

Vandaag weer een lange training gedaan in de Ardennen, rond de vallei van de Amblève, een paar prachtige zaken gezien, was echt genieten. Uiteindelijk hebben we afgeblokt op 65km met 2400hm. Voor dergelijke dagen train ik, genieten van begin tot einde!

picasso123's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Kort loopje van 5km gedaan vandaag. Probeer in de examens nog steeds 2x per week snel eens te gaan lopen om toch iets gedaan te hebben
    Uitkijken naar februari om vanaf dan de kilometers wat op te trekken! @Hierboven, toffe training gehad precies, klinkt echt zalig!

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is trenara niet wat optimistisch? Ik ben een weekje bezig voor de HM en er staat al een LSD van 14 km op. Normaal was het 10 km maar na aanpassen van het doel naar een betere tijd, werd dit dus 14 km.

EDIT

De 14 km afgewerkt in het voorgesteld tempo van 6min39. Gemiddelde hartslag 147 BPM, geen pijntjes gehad dus het zal wel te verteren zijn.
    Laatst gewijzigd door MaTi; 19 januari 2020 om 19:05

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    Mijn buikomtrek heb ik volgens mij nog nooit gemeten, zolang het er allemaal wat strak uit ziet is het toch goed... .!
    100cm is niet meer strak hoor dat is echt serieus wat buikvet.
    Stevig op zijn minst
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    157 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    100cm is niet meer strak hoor dat is echt serieus wat buikvet.
    Stevig op zijn minst
    Awel, ik zou het nu eens echt niet weten . Nog nooit bij mijzelf gemeten, ik sta momenteel terug redelijk scherp, ik neem aan dat het bij mij wel wat minder zal zijn, maar maakt eigenlijk niet uit, zolang we vooruit blijven gaan is het allemaal goed .

picasso123's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Kunnen profiteren van wat vrije tijd na een examen en nog eens een langere loop kunnen doen.
    17km door het Gentse aan rustige pace (5:00/km). Wou niks forceren om te zien hoe de patellapees ging reageren, maar de combinatie van bandje tijdens het lopen & ijs erna lijkt toch goed te werken!

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    hier beslist om in functie van marathon van september mij toch even volledig te richten op hartslag en "juist trainen". Inspanningstest laten doen om de zones te weten te komen en daar nu schema op laten maken door een coach en daar toch ook wat feedback te hebben en op die manier ook wat structuur in de trainingen. Laatste maanden was het iets te veel "we gaan een uurtje lopen en we zien wel" geworden en iedere vorm van evolutie was precies stil gelegd. twas wel duidelijk dat ik mijn rustige lopen toch te snel deed maar dat het zo een verschil ging zijn had ik niet verwacht.

Op basis van schema nu mijn eerste LSD achter de rug. En mijn god wat is dat allemaal traag. Hartslag mag ik (bij voorkeur) niet boven de 130 laten stijgen wat maakt dat ik nu rond tjok aan bijna 7.00 min/km. Continue mijzelf in de teugels houden wel. Vroeger liep ik "rustig" aan 5.45 , nu nog een heel eind er onder moeten duiken.

Enfin, we zien wel waar het schip strand maar het idee dat er structuur in zit is al positief, en ik zie verder op het programma ook wel wat interval opduiken dus dan ga ik toch af en toe eens voluit kunnen gaan. :-)

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vlitser Bekijk bericht
    Iedereen heeft hier zijn eigen doelen.
    Zeer leuk om te volgen inderdaad!

Het belangrijkste is natuuriljk plezier hebben, maar een doel hebben, helpt ook wel!

Ondertussen een goPro 7 silver aangeschaft, voornamelijk bedoelt voor de hiking trip naar ijsland, maar zal die ook wel gebruiken bij een paar leuke events!
    De komende weken wat uittesten terwijl ik loop
    Ik twijfel tussen die gopro 7 silver of de black
    Zou daar veel verschil opzitten in gebruik?
    Work like a Captain, play like a Pirate

Vlitser's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TitaTovenaartje Bekijk bericht
    Ik twijfel tussen die gopro 7 silver of de black
    Zou daar veel verschil opzitten in gebruik?
    die in de krefel zei niet heel veel, maar volgens internet toch iets.
    Vooral de hypersmooth functie zou de beelden iets smoother maken.
    Maar of dat het de meerprijs waard is weet ik niet, denk dat dat vooral afhangt voor wat je het wil gebruiken.

ondertussen toch moeilijk om met die koude lange toertjes te doen

Pagina 243 van 253 Eerste ... 143193233239240241242243244245246247 ... Laatste

Regels voor berichten