makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ja.

De oorzaak was bij mij een hardnekkige schimmelnagel. Behandeling was heftig. Elke dag een pilletje innemen. Minstens 2x per week nagel schoonmaken, bijknippen en bijvijlen. Ook nog 1x per week, een speciale cure nail vloeistof op de nagel doen en zelfs dan duurde het 1.5 jaar voor de schimmel echt weg was.

Schimmel vocht om te overleven en gaat niet gemakkelijk weg (dat is nog een onderschatting eigenlijk)

Maar het probleem is doordat ik loop en de nagel regelmatig afbrak dat ik nu een enorme eeltlaag heb aan de bovenkant van de teen. Mijn nagel is nu terug ok maar groeit maar tot halverwege.

En inderdaad die schimmelnagel bloedde dikwijls ..

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    157 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    2019 mag er dan nog niet helemaal op zitten, omdat ik vandaag amper iets te doen heb op het werk, lijkt mij dit het ideale moment om 2019 als “loopjaar” te evalueren en al een vooruit te blikken op 2020.

Eind 2018 had ik mijn eerste lange trail gelopen (ultra noem ik dat nog niet), namelijk de trail des gueules noires in Blegny (55km). Het was na afloop meteen duidelijk dat de focus in 2019 volledig op het voltooien van mijn eerste ultra’s zou liggen. Januari 2019 was een relatief rustige maand, maar vanaf februari dan geleidelijk aan beginnen opbouwen naar wat mijn grote doel van 2019 zou worden namelijk de Epic 100 in Spa.

Om dat doel te verwezenlijken heb ik meteen beslist om zoveel mogelijk te gaan trainen in de Ardennen en enkele voorbereidingswedstrijden mee te pikken. De eerste daarvan was La Tharée in maart (42km en 1700hm), daar eigenlijk serieus met de handrem opgelopen, maar al meteen gemerkt dat de conditie goed zat om nog zo vroeg op het seizoen te zijn. Het volgende doel was dan de Crêtes de Spa eind maart (50km), daar was het de bedoeling om eens serieus de benen te testen. Helaas had ik de week van de wedstrijd nog 50+ km gelopen, waardoor de energie na 30km uit mijn benen vloeide. Daarna was het wachten tot la Bouillonnante eind april (75km en 3500hm), mijn eerste ultra! Bewust beslist om zeer behouden te starten en heel veel te wandelen. Uiteindelijk zeer vlot uitgelopen en met zeer veel overschot aangekomen. Dat was ook de bevestiging dat mijn 100km in orde zou komen.

Midden juni was het dan D-day: Epic 100 in Spa! Zonder te veel in detail te treden, mijn absolute topdag van 2019! Fenomenale benen, genoten tijdens heel de wedstrijd en zonder enige moeite aangekomen als 19e. Waanzinnig euforisch gevoel na aankomst en als ik er nu aan terug denk word ik nog steeds wat emotioneel. Eén van de mooiste dagen uit mijn leven! De week nadien dan nog de Escapardenne trail meegepikt in Houffalize (35km en 1500hm) en door de hitte gigantisch zwaar afgezien, in 5u30 gefinisht denk ik, mijn slechtste dag van 2019. Nog een week later dan Another One Bites the Dust gelopen in Glabbeek, 17 rondjes gelopen en afgeklokt op 107km. Als sportieve prestatie stelde dit niet veel voor, maar veel een fantastische sfeer. Eind september dan nog mijn eerste podium gelopen op de trail des 3 Rochers (42km en 1100hm) in Vielsalm. Zeer beperkt aantal deelnemers, maar toch best leuk!

Een week geleden dan de Bello Gallico gelopen, mijn fiasco van 2019 en waarschijnlijk de grootste ontgoocheling uit mijn leven. Ik ga het er hier niet meer over hebben, maar ik vergeef het mijzelf nooit dat ik mijn kledij niet had aangepast.

Buiten de races van 2019 nog enkele leuke weetjes: 4860km gelopen, 50.000+ hoogtemeters, ontzettend veel weken van 100+km, een week van 220km, meer trail kilometers dan kilometers op de weg, enz…

Om het slechte einde van 2019 te vergeten richt ik nu volledig mijn blik op 2020, met slechts 1 doel dat er echt toe zal doen en alles dat daar in teken van zal staan.

1) Ultra trail des sources op 15/08 in Spa: 158,8 km met 4500hm, onder het motto “go big or go home” gaan de eerste 8 maanden van 2020 volledig in het teken hiervan staan.

Verder zal ik uiteraard nog wat kortere trails doen type la Tharée, Crêtes de Spa om de snelheid er wat in te krijgen. Verder loop ik begin mei hopelijk nog de trail des Cisterciens (100km) als voorbereiding.
    In 2020 wil ik graag ook minstens 5000km lopen, met zo weinig mogelijk kilometers op de weg.

Voor de rest wens ik jullie allemaal Fijne Feestdagen toe en hoop ik dat we in 2020 allemaal leuke ervaringen mogen delen!

Zelf rust ik nu nog even om dan vanaf 01/01 te knallen als nooit voordien!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Al eens in Kanne komen lopen?
    Net wat minder ver dan de Ardennen, maar ook al wel wat leuks voor een trainingstochtje te vinden.

iTrader
    157 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter3770 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Al eens in Kanne komen lopen?
    Net wat minder ver dan de Ardennen, maar ook al wel wat leuks voor een trainingstochtje te vinden.
    Nee, ik had er eerlijk gezegd zelfs nog nooit van gehoord, misschien toch eens het overwegen waard.
    Als ben ik zo moeilijk weg te trekken van mijn Belgische Ardennen .

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    Nee, ik had er eerlijk gezegd zelfs nog nooit van gehoord, misschien toch eens het overwegen waard.
    Als ben ik zo moeilijk weg te trekken van mijn Belgische Ardennen .
    Vrij gekend bij fietsers, lopers en motorrijders.
    Je kan er door de oude cementgroeve lopen.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NemesisBE Bekijk bericht
    Vantage M is een aanrader
    Ik kan hier ook de Vantage M van ganser harte aanbevelen. Ik heb er nog geen nadeel aan ondervonden. Maar ik denk niet dat het verschil tussen Garmin of Polar zo groot is, dat is een kwestie van wat je liever hebt, vermoed ik. Garmin heeft nog ietsjes meer partners, heb ik de indruk, maar dat maakt mij niet heel veel uit. Als je naar de Vantage zou kijken, zou ik zeker ook even kijken of de Ignite iets is voor jou. Het enige wat ik van m'n Vantage kan zeggen, is dat hij ietsjes te veel kan. Ik loop geen triatlons en eigenlijk nooit multidisciplinaire trainingen. Het zou kunnen dat je aan de Ignite genoeg hebt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Balsaus Bekijk bericht
    Sommigen hier soms last van een bebloede teennagel na het lopen? Zijn er middelen om dit 'esthetisch' te verzorgen? Uitgroeien duurt maanden (Na 2 maand maar een klein stukje uitgegroeid)
    Bloed onder de nagel, bedoel je? Ik heb het 2x gehad, maar niet na het lopen. Telkens na het hiken. Zeker dat je schoenen niet (net) te klein zijn? In ieder geval, je kunt je nagel laten doorboren bij de dokter, en dan vloeit het bloed eronder uit. Anders droogt het, en is het enige laten uitgroeien. Duurt inderdaad een jaartje, afhankelijk van hoe "laag" het zit. Lelijke voeten horen er jammer genoeg wel een beetje bij

En fijn om die loopdoelen hier te lezen allemaal Ik leef al een beetje mee met jullie. De mijne zijn bijzonder bescheiden. Ik wil absoluut de 100km-run voor KOTK lopen. Klinkt stom, maar ik ben nu zooo traag aan het opbouwen dat zelfs dat veraf lijkt. Maar dat is het minimum. Als ik dan vrij mag kiezen, wil ik graag de 10 Miles binnen 1u30 lopen, net als Vlitser. Een traditioneel trailtje op vakantie, en als het allemaal even meezit, wil ik graag Dwars Door Hasselt lopen in oktober. Dat is tegelijk het ideale scenario, en redelijk haalbare doelen. Als ik dan nog een superdoel mag stellen, wil ik eens een halve marathon lopen, gewoon om te bewijzen dat ik dat wel kan
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    157 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter3770 Bekijk bericht
    Vrij gekend bij fietsers, lopers en motorrijders.
    Je kan er door de oude cementgroeve lopen.
    Ziet er inderdaad wel mooi uit! Misschien wel iets om tijdens deze periode eens te ontdekken, om terug rustig aan wat in mijn ritme te komen.
    Bedankt voor de tip in ieder geval!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Balsaus Bekijk bericht
    Sommigen hier soms last van een bebloede teennagel na het lopen? Zijn er middelen om dit 'esthetisch' te verzorgen? Uitgroeien duurt maanden (Na 2 maand maar een klein stukje uitgegroeid)
    Ik heb ook al wel wat teennagels verloren door het lopen,deze groeien gewoon normaal terug en ik heb daar feitelijk nog maar weinig last / pijn van gehad. Eens naar de pedicure doet wonderen... Mijn (zwakste) loopjaar in cijfer :

_2200km getraind
    _ 1 training +30km
    _ 2 ultra's
    _ 1 Marathon solo (op training) in 3h30

Hooplijk terug wat motivatie vinden om 2020 het wat beter te doen.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    2017 was mijn topjaar. In 2018-met enige moeite- kon ik bevestigen .. maar beter ging toen niet ..
    Dit jaar heb ik mijzelf zwaar geblesseerd in februari (niet door het lopen, maar door iets zwaar te heffen en een foute beweging gemaakt zeker?).
    Daarna was echt alles weg. Ik kon niks meer toen ik in april opnieuw ben begonnen. Je kent wel het moto: Dat komt allemaal eens zo snel terug .. NOT ..

Eigenlijk ben ik zelfs vandaag de dag nog altijd niet meer in de vorm die ik nog had begin dit jaar qua snelheid MAAR mijn basis is WEL beter dan ooit.
    Daar heb ik mij na mijn blessure ook het meeste op geconcentreerd en de basis blijft het belangrijkste hé. Dus normaal gaat 2020 terug een goed jaar worden.

Snelheid an sich zegt me trouwens momenteel niet zo héél veel. Ik wel vooral plezier hebben en lange afstanden kunnen lopen ..

Aan al de lopers (en alle anderen): Gelukkig kerst en nieuwjaar

Corthagus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Beste wensen liefhebbers van de sport!

2019 zal ik afklokken rond de 2200k, wat zowat mijn gemiddelde is van de afgelopen 3 jaar sinds ik terug begonnen ben met lopen. Daarenboven heb ik dit jaar ook wel een fiets aangeschaft en toch ook zo'n 3000k gereden in totaal.
    Hoogtepunt voor mij was de Trail de la Soupe van 2 weken geleden. Daar heb ik toch wel iets 'nieuw' ontdekt waardoor ik mezelf steeds verder van de straatlopen zie evolueren.

Het 1e doel voor 2020 is de Cretes de Spa eind maart. Verder in het jaar heb ik nog geen concrete doelen vastgepind.
    Het kriebelt om direct al een nieuw 'extremer doel' vast te leggen, genre 80k of 100k. Maar tegelijk weet ik dat ik geen stappen moet overslaan. Daarom zal ik waarschijnlijk volgend jaar een paar (tussen) 40-60k wedstrijden lopen (3-tal).
    Want mijn voornaamste doel is eigenlijk mijn volume opdrijven (3000km) en BLESSUREVRIJ blijven. Want dit jaar heb ik opnieuw een paar weken niet kunnen lopen door een zeurende blessure in mijn knieholte, een paar weken na de 20k van BXL.

FYI: Vorige week via mijn werk een gratis inspanningstest en DEXA-scan kunnen doen. Ik was totaal niet uitgerust aangezien ik de avond ervoor een zware fietssessie achter de rug had + ook al 25k gelopen had in de 2 dagen ervoor.
    Maar aangenaam verrast van mijn vetpercentage (<10%), en vooral mijn aerobe drempel (drempel vanaf wanneer melkzuur wordt aangemaakt en het lichaam vnl. overschakelt van vetverbranding naar suikers) die veel hoger ligt dan ik tot nu toe dacht. Wat uiteraard goed nieuws is als je langere wedstrijden wil lopen
    Laatst gewijzigd door Corthagus; 25 december 2019 om 14:52

iTrader
    157 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik ga zondagvoormiddag de zwarte extratrail van Spa (30km - 1000hm) vermoedelijk lopen, als er iemand zin zou hebben om mee te lopen, iedereen is welkom .

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Ja.

De oorzaak was bij mij een hardnekkige schimmelnagel. Behandeling was heftig. Elke dag een pilletje innemen. Minstens 2x per week nagel schoonmaken, bijknippen en bijvijlen. Ook nog 1x per week, een speciale cure nail vloeistof op de nagel doen en zelfs dan duurde het 1.5 jaar voor de schimmel echt weg was.

Schimmel vocht om te overleven en gaat niet gemakkelijk weg (dat is nog een onderschatting eigenlijk)

Maar het probleem is doordat ik loop en de nagel regelmatig afbrak dat ik nu een enorme eeltlaag heb aan de bovenkant van de teen. Mijn nagel is nu terug ok maar groeit maar tot halverwege.

En inderdaad die schimmelnagel bloedde dikwijls ..
    Ik sukkel al 18 jaar met schimmelnagels.. oorsprong van gezamenlijke douches toen ik nog basket speelde. Ook langdurig pillen genomen en dergelijke maar nooit definitief vanaf geraakt helaas.. Ook last van lever na paar maanden die pillen nemen en moeten stoppen ermee. Nu met lopen veelal pijnlijke tenen en nog altijd schimmel.. :-(
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    - 1300 km gelopen dit jaar.. pak minder dan anders vanwege liesbreukoperatie in oktober. Daardoor 1,5 maand stilgelegen en conditie volledig weg. Nu terug aant opbouwen maar gaat zeer moeizaam.. 1 stap vooruit en 2 stappen achteruit lijkt het wel. Echt niet meer motiverend om te lopen als je tijdens training meer afziet dan kan genieten.. zelfs aan laag tempo! :-(
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975

Corthagus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tempting...

Ik ben sowieso van plan om dit weekend nog een LSD in te lassen van 2u-2u30. Natuurlijk 30km met die HM is het direct al iets anders, anderzijds zal ik niet elke zondag zo'n verplaatsing kunnen maken ...

Welk uur zou je van plan zijn te vertrekken? (is voor mij toch een kleine 2u rijden).

Vlitser's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Als ik dan vrij mag kiezen, wil ik graag de 10 Miles binnen 1u30 lopen, net als Vlitser. Een traditioneel trailtje op vakantie, en als het allemaal even meezit, wil ik graag Dwars Door Hasselt lopen in oktober. Dat is tegelijk het ideale scenario, en redelijk haalbare doelen. Als ik dan nog een superdoel mag stellen, wil ik eens een halve marathon lopen, gewoon om te bewijzen dat ik dat wel kan
    Is inderdaad een leuk doel! Is een uitdaging, maar zeker niet onmogelijk voor jou! Succes en wie weet zien we je later dan ook wel op andere trails

Ik zal 2019 eindigen met 3150km. M'n eerste echte volledige loopjaar. Met verschillende doelen: de North C Trail (50km), Cretes de Spa (55km) en dan de dodentocht.

Doelen voor dit jaar:
    Een paar leuke trails (north C trail, ...)
    Minstens één 100km trail
    Begin juli ga ik (hopelijk) naar Seatle voor het werk en dan wil ik in die bossen daar ook wel een paar trails lopen, dus dat wordt een drukke loopweek
    en minder focus op aantal km tijdens trainen.

De laatste tijd had ik soms wat minder motivatie omdat ik iets te veel op het aantal km aan het letten was. (bv: deze trainig moet echt 17km zijn of ik haal mijn weekdoel niet e.t.c)
    Terwijl ik meer wil evolueren naar het doel van iedere training. (heuveltraining, duurloop; en de totale aantal km's wat minder bekijken of toch niet als doel hebben)

Aan iedereen die gelopen heeft dit jaar proficiat
    Aan iedereen die van plan is te lopen volgend jaar, ook proficiat!

(en ook aan de meelezers die niet lopen, ook een gelukkig nieuwjaar )

Pagina 232 van 251 Eerste ... 132182222228229230231232233234235236242 ... Laatste

Regels voor berichten