iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koone Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Iemand aanraders voor schema's om 10k te leren lopen?
    Heb al veel gestopt en terug begonnen met lopen, maar 10km uitlopen is me nog niet gelukt de afgelopen jaren.

Gisteren nog eens gaan lopen: 5,21km - 26:47 - 5:09 pace
    Zou graag tussen 5:00 en 5:30 pace behouden voor die 10km uit te lopen, trager lopen vind ik moeilijk. :/

Eerste doelstelling is 10km binnen het uur halen, maar 50min is de "ultieme" doelstelling.

Trenara app
    Bij al mijn aanbiedingen in Buy it and Sell it worden mijn producten ook aangeboden in vriendenkring.

Vlitser's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Iemand aanraders voor schema's om 10k te leren lopen?
    Heb al veel gestopt en terug begonnen met lopen, maar 10km uitlopen is me nog niet gelukt de afgelopen jaren.

Zou graag tussen 5:00 en 5:30 pace behouden voor die 10km uit te lopen, trager lopen vind ik moeilijk. :/

Eerste doelstelling is 10km binnen het uur halen, maar 50min is de "ultieme" doelstelling.
    kan ik mij echt moeilijk voorstellen, 5km aan 5:09 lopen, maar geen 10km achter elkaar kunnen lopen.

Loop je die 5km ook soms op het gemak, dat je erna wel merkt dat je gelopen hebt, maar niet echt super moe bent?

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mmm ik heb zondag ruim 21km gelopen aan tempo 5:41min/km. In de week 3x rond de 5km aan tempo 6min/km. Ik heb tot nu toe NUL keer 5:09 op 5km afstand gelopen ondanks dat ik al aan het opbouwen van sinds april. Dat wil niet zeggen dat ik die snelheid niet zou halen als ik dat zou proberen hé. Ik doe dat gewoon op dit moment (nog) niet omdat ik eerst werk aan de basisconditie en pas binnenkort intervalsessies ga inlassen.

Maar ik ben zeker dat als ik vandaag een weekje rust zou nemen en ik haal alles uit de kas, dan loop ik los onder 50min op 10km hoor. Wedden?

Kort gezegd: Ik vermoed dat je toch iets te snel loopt. Ik zou toch aanraden van in het begin, iets langzamer te lopen. Als je zegt dat je moeite hebt om trager dan 5:30/km te lopen. Nou begin daar dan eens mee. Loop exact 5:30 en GEEN 5:09.

En als dat goed gaat bouw dan op tot je 5:30 een uur lang kan lopen. Dan zou je ruim op 10+km moeten zitten op dat uur. En dat is dan je eerste doel hé.
    Laatst gewijzigd door makila; Gisteren om 21:25

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Halve marathon Eindhoven in het beoogde doel van 1u45 gelopen zondag. Was wel ongelooflijk afzien door het warme weer.
    Qua sfeer wel de leukste wedstrijd die ik al gelopen heb. Laatste 3-4 km stond het volk echt 3-4 rijen dik
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein

Pagina 217 van 217 Eerste ... 117167207213214215216217

Regels voor berichten