makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ...Ik merk ook dat ik toch 3x per week moet gaan lopen om vooruitgang te hebben. Met 2x kom ik er niet, dan doet het alleen maar zeer ..
    Ik raad aan om te beginnen 3x per week te lopen. 1x in het midden van de week en dan 2x in het weekend. Al moet je starten met 3x amper 5 minuten lopen, dan is dat maar zo. 2x lopen is naar mijn mening te weinig. Met 2x lopen maak je inderdaad geen vooruitgang.

En ook: De volhouder wint. Ik ben na een blessure waarbij ik 2 maand niet kon lopen, ondertss weer 5 maand terug aan het lopen en in februari net voor mijn blessure liep ik 5:30/km over 20km. En nu loop ik met eenzelfde goed gevoel 5:40/km. Dwz ik zit nog altijd niet terug op het niveau van voor mijn blessure hé!

Hoe je terug op niveau komt? Gewoon rustig aan, schema opstellen en niet TE snel willen gaan. Heel langzaam de duurtijd per loopsessie opvoeren. 3 sessies inwisselen voor 4 sessies. En gaat het even niet goed, ook durven een stapje terug te zetten.

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    2x per week kan toch ook voldoende zijn? Zelfs 1x is al goed om te beginnen vanaf 0.
    Geleidelijk aan opbouwen, zonder te overbelasten. Nooit 2 dagen op een rij, je lichaam voldoende recuperatie gunnen.
    En als je tijdens het lopen even moet wandelen, gewoon doen.
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NemesisBE Bekijk bericht
    2x per week kan toch ook voldoende zijn? Zelfs 1x is al goed om te beginnen vanaf 0.
    Dat hangt van loper tot loper af. Aan de hand van wat Chris neerpent, ga ik er vanuit dat bij hem 1 of 2x lopen per week niet werkt voor hem. Dus dan kan je eens proberen om 3x per week te lopen hé. Je moet zelf een beetje uitzoeken wat het beste voor je werkt.

Maar inderdaad is het beste van niks te forceren en rustig opbouwen.

iTrader
    0
    Zo Heist loopt zonet uitgelopen (10,5km). Ik zat gemiddeld aan 5:22/km na 1 rondje. Dat was ook meteen mijn snelste 5km sinds februari en dat op een parkoers dat voornamelijk bergop gaat! Ik had eigenlijk superbenen, maar ik kwam logischerwijze wat inhoud/conditie te kort en die 32+ graden en de volle blakende zon hielpen ook niet, het was echt gewoon veel te warm.

Ik was eigenlijk super te vreden na 1 ronde, ik wist niet dat ik al zo hard kon doorduwen Daarna heb ik wijselijk het tempo wat laten zakken en geprobeerd de 2de ronde in een half uur te lopen. Op 4 seconden na is me dat ook gelukt (maar ik heb ook niet aangedrongen). Uiteindelijk gefinished in 58:10 - 5:33min/km gemiddeld. Echt wel een heel goeie tijd naargelang de omstandigheden (veel te warm + 2 maanden out door een blessure)

Ik ben echt super te vreden, want ondanks de enorme hitte heb ik mijn doel ruimschoot bereikt (minder dan 1 uur over de volledige afstand)
    Laatst gewijzigd door makila; 25 augustus 2019 om 17:08
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Bij mij net het omgekeerde. Maar bevestigde wel wat ik afgelopen trainingen al voelde maar dacht dat het door de vermoeidheid was. Deze week toch maar eens bloed laten controleren.
    Na 1 ronde waren mijn benen eigenlijk al niet meer goed en moest er dan nog 3 doen .
    1u37 is misschien niet slecht voor sommige hier maar voor mij zou het zeker een dikke 10 min sneller moeten kunnen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slash Bekijk bericht
    Bij mij net het omgekeerde. Maar bevestigde wel wat ik afgelopen trainingen al voelde maar dacht dat het door de vermoeidheid was. Deze week toch maar eens bloed laten controleren.
    Na 1 ronde waren mijn benen eigenlijk al niet meer goed en moest er dan nog 3 doen .
    1u37 is misschien niet slecht voor sommige hier maar voor mij zou het zeker een dikke 10 min sneller moeten kunnen.
    Je hebt dan toch een parkeerplaats gevonden?
    Ik heb je resultaat alvast geliked op strava.

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    157 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Zo Heist loopt zonet uitgelopen (10,5km). Ik zat gemiddeld aan 5:22/km na 1 rondje. Dat was ook meteen mijn snelste 5km sinds februari en dat op een parkoers dat voornamelijk bergop gaat! Ik had eigenlijk superbenen, maar ik kwam logischerwijze wat inhoud/conditie te kort en die 32+ graden en de volle blakende zon hielpen ook niet, het was echt gewoon veel te warm.

Ik was eigenlijk super te vreden na 1 ronde, ik wist niet dat ik al zo hard kon doorduwen Daarna heb ik wijselijk het tempo wat laten zakken en geprobeerd de 2de ronde in een half uur te lopen. Op 4 seconden na is me dat ook gelukt (maar ik heb ook niet aangedrongen). Uiteindelijk gefinished in 58:10 - 5:33min/km gemiddeld. Echt wel een heel goeie tijd naargelang de omstandigheden (veel te warm + 2 maanden out door een blessure)

Ik ben echt super te vreden, want ondanks de enorme hitte heb ik mijn doel ruimschoot bereikt (minder dan 1 uur over de volledige afstand)
    Altijd super om tevreden te zijn na een wedstrijd, proficiat! Nu zo verder blijven doen!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slash Bekijk bericht
    Ach ja, het kan niet altijd feest zijn... Misschien had de hitte er iets mee te maken? Mijn slechtste prestatie ooit vond dit jaar plaats in Houffalize toen het ook super warm was. Ik had de week daarvoor mijn 100km gelopen, maar had de indruk dat de hitte mij helemaal had gesloopt.

Ik ging normaal in augustus geen wedstrijden lopen, maar ik ga zaterdag toch mee met een kameraad naar de mannekenpistrail in Geraardsbergen. Normaal loop ik daar de 35km, maar kan zijn dat ik toch nog voor de 50km kies. Blijft een streek die ik amper ken dus kijk er wel naar uit om daar te lopen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Je hebt dan toch een parkeerplaats gevonden?
    Ik heb je resultaat alvast geliked op strava.
    Aan een school .

Blijkbaar had de warmte er voor een deel ook wel mee te maken. Mij ervoor en erna thuis gewogen. 4 kilo verschil. Normaal kan ik nog wel vrij goed tegen warmte. Blijkbaar vandaag niet.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    Ik ging normaal in augustus geen wedstrijden lopen, maar ik ga zaterdag toch mee met een kameraad naar de mannekenpistrail in Geraardsbergen. Normaal loop ik daar de 35km, maar kan zijn dat ik toch nog voor de 50km kies. Blijft een streek die ik amper ken dus kijk er wel naar uit om daar te lopen.
    Ik heb daar vorig jaar de 35 gedaan en dat is een heel ‘lopende’ trail. Veel van de hoogtemeters zitten geconcentreerd in de passage in de steengroeve, maar dat is een brede baan dus zeker geen technische afdaling/bergop zoals je ze in Ardennentrails wel tegenkomt. Als ik hem al gemakkelijk vind dan zal jij hem a piece of cake vinden

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    157 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Ik heb daar vorig jaar de 35 gedaan en dat is een heel ‘lopende’ trail. Veel van de hoogtemeters zitten geconcentreerd in de passage in de steengroeve, maar dat is een brede baan dus zeker geen technische afdaling/bergop zoals je ze in Ardennentrails wel tegenkomt. Als ik hem al gemakkelijk vind dan zal jij hem a piece of cake vinden
    Kameraad met wie ik ga is oorspronkelijk van die regio, de sukkelaar is nadien in het lelijke Boechout verzeild geraakt . Hij zei mij net hetzelfde! Hopelijk blijft het droog zodat het vlot beloopbaar is. In combinatie met de zeer beperkte hoogtemeters moet een degelijk tempo wel te doen zijn. Als ik de 35km loop, hoop ik toch om gemiddeld +/- 5:00 / km gemiddeld te kunnen lopen, daarmee zou ik dan al een heel eind komen. Als ik toch de 50km zou lopen, wordt het uiteraard wel wat trager.

Ik heb er in ieder geval zin in! Met mijn grote doel voor de rest van 2019 in het achterhoofd (Bello Gallico 100 mijl) zijn al die hoogtemeters in de Ardennen niet echt meer nodig. Belangrijker is om wat zeer lange trainingen te hebben en wat degelijke tempolopen.

iTrader
    0
    12 moet zeker te doen zijn. Ik heb hem aan 10 per uur gelopen en ik heb veel gebabbeld met mijn maat die meeliep, op het gemak blijven stilstaan aan de bevoorradingen, nooit diep gegaan etc. Op het einde nog een paar kilometer aan 12/13 per uur gelopen omdat de benen nog niet vermoeid waren.
    Ik zie veel meer af op een trail in de Ardennen van 25K dan daar op de 35K. Raar genoeg is de mannekenpistrail dan weer wel de enige ooit waar ik een utmb punt voor heb gekregen...

iTrader
    0
    Met 1 UTMB punt ben je niets. Voor utmb heb je 10 punten nodig over 2 races,tds 8,ccc 6 en occ 4. Het is daar toch ook wel een commercieel circus. Vroeger was het een droom om hem eens te lopen. Nu niet meer,liever dan gewoon via gps op een rustig momentje met een maat op een loopreisje.

iTrader
    0
    Ik heb geen ambitie hoor. Maar die punten krijg je, of je er nu aan denkt om UTMB te lopen of niet.

iTrader
    0
    Neen,maar wat ben je met 1 punt als je als kwalificatie minstens 2 punten moet scoren per wedstrijd om aan de kortste UTMB afstand in de kwalificatie loterij te vallen...

iTrader
    11 (93%)
    Lopen met dit weer is hééérlijk. Deze week waarschijnlijk iedere dag een uurtje!

Pagina 209 van 213 Eerste ... 109159199205206207208209210211212213 Laatste

Regels voor berichten