paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb echt nog niet veel ervaring, hoor. Maar er is toch een groot verschil tussen een kleine correctie in pronatie of een lichte helling in die-of-die richting, en gewoon een slechte schoen?

Ik kan alleen maar mijn voorbeeld geven. Blijkbaar dienden mijn schoenen niet voor 5km+, en eigenlijk gewoon niet om veel te lopen. Het zijn bijna barefoot schoenen, met wel een beetje demping, maar voor de rest 0 steun. En natuurlijk zijn dat dan geen "slechte" schoenen, en iemand met een heel neutrale loop en zonder echt fysieke abnormaliteiten zal daar misschien evenveel blessures mee oplopen dan een ander. Ik heb er tenslotte ook lang mee gelopen zonder blessures.

Maar dan kom je plots op kassei-ondergrond, en bergop/bergaf op asfalt. Of je hebt platvoeten en geen steunzolen. Of je hebt te stramme pezen langs je been lopen. Of eender welke fysieke "abnormaliteit" waardoor het niet meer standaard is, dan zou een andere schoen (met steunzool) dat misschien wel kunnen opvangen, en deze schoen niet. Dat is helemaal wat anders dan dat een schoen niks uitmaakt.
    Dat heb ik niet beweerd. Mijn relaas ging over het ontbreken van wetenschappelijk bewijs voor de loopanalyses. Jouw voorbeeld en de blessure die je blijkbaar hebt opgelopen is wel een opmerkelijk toeval, aangezien ik dat net specifiek aanhaalde in mijn bericht. Misschien had je wel geen blessure opgelopen met dezelfde schoenen als je van in het begin die spieren getraind had? Het is onmogelijk om te weten natuurlijk. Hopelijk heb je er niet te lang last van in ieder geval.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    *Context: Risk factors can be categorized into 2 groups: atypical foot pronation and inadequate hip muscle stabilization.*