paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb echt nog niet veel ervaring, hoor. Maar er is toch een groot verschil tussen een kleine correctie in pronatie of een lichte helling in die-of-die richting, en gewoon een slechte schoen?

Ik kan alleen maar mijn voorbeeld geven. Blijkbaar dienden mijn schoenen niet voor 5km+, en eigenlijk gewoon niet om veel te lopen. Het zijn bijna barefoot schoenen, met wel een beetje demping, maar voor de rest 0 steun. En natuurlijk zijn dat dan geen "slechte" schoenen, en iemand met een heel neutrale loop en zonder echt fysieke abnormaliteiten zal daar misschien evenveel blessures mee oplopen dan een ander. Ik heb er tenslotte ook lang mee gelopen zonder blessures.

Maar dan kom je plots op kassei-ondergrond, en bergop/bergaf op asfalt. Of je hebt platvoeten en geen steunzolen. Of je hebt te stramme pezen langs je been lopen. Of eender welke fysieke "abnormaliteit" waardoor het niet meer standaard is, dan zou een andere schoen (met steunzool) dat misschien wel kunnen opvangen, en deze schoen niet. Dat is helemaal wat anders dan dat een schoen niks uitmaakt.
    Dat heb ik niet beweerd. Mijn relaas ging over het ontbreken van wetenschappelijk bewijs voor de loopanalyses. Jouw voorbeeld en de blessure die je blijkbaar hebt opgelopen is wel een opmerkelijk toeval, aangezien ik dat net specifiek aanhaalde in mijn bericht. Misschien had je wel geen blessure opgelopen met dezelfde schoenen als je van in het begin die spieren getraind had? Het is onmogelijk om te weten natuurlijk. Hopelijk heb je er niet te lang last van in ieder geval.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    *Context: Risk factors can be categorized into 2 groups: atypical foot pronation and inadequate hip muscle stabilization.*
    Het eerste (atypische pronatie) hebben ze niet echt kunnen aantonen aangezien de belangrijkste onderzoeken waarnaar ze verwijzen niet eens van toepassing zijn op lopers. Het tweede kan je niet verhelpen door een bepaalde schoen te kiezen. Het is wel de factor waar je als loper nog de grootste invloed op kan uitoefenen, je kan specifieke oefeningen doen om je heupspieren te versterken. Dus voor zij die dit bericht lezen is dit misschien wel het belangrijkste!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

-RaZoR-'s schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Beetje trots op mezelf: vandaag 2 weken rookvrij sedert ik ben begonnen met lopen in december!

Welke vooruitgangen buiten natuurlijk meer zuurstofopname kan ik nog verwachten?

Iemand die ook nog gerookt heeft terwijl hij recreatief liep? Ik kan toch niet de enige zijn die zo zot was

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -RaZoR- Bekijk bericht
    Beetje trots op mezelf: vandaag 2 weken rookvrij sedert ik ben begonnen met lopen in december!

Welke vooruitgangen buiten natuurlijk meer zuurstofopname kan ik nog verwachten?

Iemand die ook nog gerookt heeft terwijl hij recreatief liep? Ik kan toch niet de enige zijn die zo zot was

Ik hier ook. Mijn plan is er om te stoppen, het lukt alleen niet zo goed.

Als ik geen sigaretten heb, is er geen probleem. Op werk echter 's nachts is de verleiding groot. Daar moet ik nog iets op vinden. Ik ga dan meestal een sigaret roken voor buiten te zijn.

Familiefeestjes, geen probleem om niet te roken. Andere gelegenheden met alcohol bvb. is dan weer moeilijker.

Als ik een pakje in huis heb, moet het op... Dus nu haal ik er geen meer. Maar dan bieden de collega's er een aan en daar moet ik neen op leren zeggen.

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    156 (99%)

Zeer herkenbaar! Ik heb eigenlijk nog redelijk lang gerookt terwijl ik al redelijk veel liep, weet zelfs niet of ik dat hier ooit heb gepost. Uiteindelijk toch gestopt van de ene dag op de andere en wat mij vooral is opgevallen is dat ik veel meer energie had en ik na een goede nachtrust ook echt terug fris was. Toen ik nog rookte, voelde ik mij na een lange nacht veel sneller terug moe.

Veel succes nog in ieder geval en vooral volhouden! Lopen is bij mij ook voor een groot deel wat de sigaret heeft vervangen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    Zeer herkenbaar! Ik heb eigenlijk nog redelijk lang gerookt terwijl ik al redelijk veel liep, weet zelfs niet of ik dat hier ooit heb gepost. Uiteindelijk toch gestopt van de ene dag op de andere en wat mij vooral is opgevallen is dat ik veel meer energie had en ik na een goede nachtrust ook echt terug fris was. Toen ik nog rookte, voelde ik mij na een lange nacht veel sneller terug moe.

Veel succes nog in ieder geval en vooral volhouden! Lopen is bij mij ook voor een groot deel wat de sigaret heeft vervangen.

En rookte je veel / al lang? want van roker naar zo'n ultra runner zie ik mezelf hoegenaamd zeker nog niet doen

En vanaf wanneer merkte je echt vooruitgang in je lopen?

iTrader
    156 (99%)
    En rookte je veel / al lang? want van roker naar zo'n ultra runner zie ik mezelf hoegenaamd zeker nog niet doen

En vanaf wanneer merkte je echt vooruitgang in je lopen?
    Ik heb nooit echt super veel gerookt, pak 6 à 10 sigaretten max op een dag (niet dat dat weinig is uiteraard). Ik heb wel altijd met periodes gerookt, soms rookte ik bvb weer enkele weken niet en dan een maand of 2 terug wel, dat 5 à 6 jaar lang denk ik. Dan ben ik beginnen lopen en gedurende een aanzienlijke tijd ook blijven roken omdat ik niet echt een doel had. Maar dan steeds verder beginnen lopen en beginnen dromen van marathons en verder. Op dat moment tot het besef gekomen dat het niet strookte met mijn ambities op te blijven roken en gewoon gestopt. Letterlijk mijn pakje opgerookt, geen nieuw meer gekocht en nooit achterom gekeken.

Wanneer ik echt vorderingen merkte? Eigenlijk echt meteen om eerlijk te zijn, echt een gigantisch verschil.

Fella's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Wat voor ademhaling is eigenlijk aan te raden bij het lopen? Altijd via de neus of mond of toch eerder afwisselen? Eventueel andere inzichten?
    Laatst gewijzigd door Fella; 24 mei 2019 om 23:10
    For 90 minutes every fortnight I become the very closest of friends with thousands of strangers.

Vegitoo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    vandaag eerste loopevenement op het programma voor mij.
    Kattenbostrail in lommel 15km.
    Doel is 1u35min. Op verhard moet dit lukken maar parcours is over zand en in de duinen dus we zullen af moeten wachten.

Maar eer is gisteren in slaap viel. man man man, heel de tijd aan het denken dat ik in slaap moest vallen en dan lukt het mij maar niet om in slaap te vallen. Tegen 02u denk ik eindelijk in slaap gevallen..
    Well in my humble opinion, of course without offending anyone who thinks differently from my point of view, but also by looking this matter in a different way and without fighting and by trying to make it clear, and by considering each and every one opinion, I honestly believe that I completely forgot what I was going to say.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fella Bekijk bericht
    Wat voor ademhaling is eigenlijk aan te raden bij het lopen? Altijd via de neus of mond of toch eerder afwisselen? Eventueel andere inzichten?
    Dat hangt er vanaf.

Op training om te controleren of ik niet te snel ga tijdens een recuploopje adem ik regelmatig enkel door de neus. Dat is af en toe een goede graadmeter.
    Tijdens duurtrainingen doe ik dat wel eens maar niet continue. En als je neus dichtzit wegens een verkoudheid, al helemaal niet

Tijdens wedstrijden is het gewoon de mond wagenwijd open om niet te stikken

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    102 (100%)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaTi Bekijk bericht
    Ik hier ook. Mijn plan is er om te stoppen, het lukt alleen niet zo goed.

Als ik geen sigaretten heb, is er geen probleem. Op werk echter 's nachts is de verleiding groot. Daar moet ik nog iets op vinden. Ik ga dan meestal een sigaret roken voor buiten te zijn.

Familiefeestjes, geen probleem om niet te roken. Andere gelegenheden met alcohol bvb. is dan weer moeilijker.

Als ik een pakje in huis heb, moet het op... Dus nu haal ik er geen meer. Maar dan bieden de collega's er een aan en daar moet ik neen op leren zeggen.
    Zit een beetje in hetzelfde schuitje. Recent beginnen lopen, maar van het roken nog niet verlost. In de week rook ik niet of weinig, maar in het weekend is dat dan al gauw een pakje bij het weggaan.

Geloof er wel in dat de combo met lopen een extra motivator gaat zijn om te stoppen.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Wat doe je nu misschien? En waar voel je u het beste bij?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vegitoo Bekijk bericht
    vandaag eerste loopevenement op het programma voor mij.
    Kattenbostrail in lommel 15km.
    Doel is 1u35min. Op verhard moet dit lukken maar parcours is over zand en in de duinen dus we zullen af moeten wachten.

Maar eer is gisteren in slaap viel. man man man, heel de tijd aan het denken dat ik in slaap moest vallen en dan lukt het mij maar niet om in slaap te vallen. Tegen 02u denk ik eindelijk in slaap gevallen..
    het zit er op. Het was een zwaar parcours met veel zandhelling etc, maar toch mijn doel gehaald. De 15km gehaald op 1u30min50s. Super tevreden met mijn resultaat omdat dit toch wat anders is dan lopen op verharde weg.
    Enigste minpunt was dat de finish lag op 17km.. ik had mijn "eindsprint" ingezet op +-12km om de 15km goed te eindigen, maar die bijkomende laatste 2km afgezien dat het niet normaal was
    Ik ben heel de tijd echt diep gegaan, hele hoge hartslag etc..., nu enkele dagen terug bekomen. Hopelijk heb ik mijn lichaam niet overmatig belast.
    Well in my humble opinion, of course without offending anyone who thinks differently from my point of view, but also by looking this matter in a different way and without fighting and by trying to make it clear, and by considering each and every one opinion, I honestly believe that I completely forgot what I was going to say.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    156 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vegitoo Bekijk bericht
    het zit er op. Het was een zwaar parcours met veel zandhelling etc, maar toch mijn doel gehaald. De 15km gehaald op 1u30min50s. Super tevreden met mijn resultaat omdat dit toch wat anders is dan lopen op verharde weg.
    Enigste minpunt was dat de finish lag op 17km.. ik had mijn "eindsprint" ingezet op +-12km om de 15km goed te eindigen, maar die bijkomende laatste 2km afgezien dat het niet normaal was
    Ik ben heel de tijd echt diep gegaan, hele hoge hartslag etc..., nu enkele dagen terug bekomen. Hopelijk heb ik mijn lichaam niet overmatig belast.
    Proficiat, altijd top om uw doel te halen. Bovendien is het niet abnormaal om op uw eerste wedstrijd (te) diep te gaan omdat je nog geen referentiepunten hebt uit vorige wedstrijden. Uit nieuwsgierigheid: Hoe hoog was uw hartslag dan? Rust nu inderdaad maar goed om uw lichaam te laten herstellen en succes voor het vervolg!

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    Proficiat, altijd top om uw doel te halen. Bovendien is het niet abnormaal om op uw eerste wedstrijd (te) diep te gaan omdat je nog geen referentiepunten hebt uit vorige wedstrijden. Uit nieuwsgierigheid: Hoe hoog was uw hartslag dan? Rust nu inderdaad maar goed om uw lichaam te laten herstellen en succes voor het vervolg!
    Ik denk achteraf dat de hartslagmeter wel niet klopte. De eerste km's had ik zogezegd een hartslag van 185, naar het einde toe zelfs 205...
    Ik denk dus een verkeerde meting en zal +- 10 slagen lager zijn, dus tussen de 170 en 195 bpm gelopen, 1u45 aan een stuk :o

woensdag eerste, korte recup, vrijdag interval en volgend weekend een lange, trage duurtraining.

iTrader
    8 (100%)
    Ik haal af en toe een half kmtje adem door mn neus.

Waarom? Omdat ik dan een referentie heb of ik niet te snel loop want mijn hartslag mag ik niet vertrouwen...

Volgens een lactaattest die ik paar maand geleden heb gedaan ligt mn zone 1 tot eind zone 3 tussen 121 en 180 bpm..

Klopt wel redelijk denk ik, loop gemiddeld altijd aan een 165 bpm, snelheidstrainingen zitten aan 180 bpm gemiddeld, met een uitschieter naar 205 ofzo als ik een spurtje trek

Pagina 192 van 192 Eerste ... 92142182188189190191192

Regels voor berichten