Discussie: Tennis - Deel 2

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WimJ Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Stan staat ze momenteel wel heel erg lekker te raken!
    wou hier net hetzelfde zeggen challengers op gravel lieten al blijken dat hij het wel zag zitten deze RG en dat hij er vol voor wou gaan en dat blijkt terecht Koepfer toch ook iemand met vertrouwen geen kans en Murray (die wel zwak was) idem .

WimJ's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik had beter het Nieuws links laten liggen, want zie nu ineens dat hij 3e set verliest

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    lol nu set prijs Stan

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XtremeSpooky Bekijk bericht
    Waarom? da's toch echt ni zo simpel als het lijkt, respect dat die dat zo goed kan maskeren!
    Dat is niet bepaald moeilijk ook hoor. Is zoals ge bij een strafschop in voetbalmatch doet alsof ge gaat trappen maar toch niet trapt om te zien welke hoek keeper neemt.
    Ze hebben daar ook regels rond gebouwd.

En maskeren ... dat is gewoon tijdens de voorbereiding van de service, nog voor service beweging is gestart, de bal slaan.
    Nope, ik vind het maar laf

Zorba's schermafbeelding
    iTrader
    116 (99%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wat een toneel tussen Errani en Bertens.
    If I can bicycle, I bicycle.
    12x Sunpower X21-350 + Solaredge 3000 (226°, 50° helling) PVoutput

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Dat is niet bepaald moeilijk ook hoor. Is zoals ge bij een strafschop in voetbalmatch doet alsof ge gaat trappen maar toch niet trapt om te zien welke hoek keeper neemt.
    Ze hebben daar ook regels rond gebouwd.

En maskeren ... dat is gewoon tijdens de voorbereiding van de service, nog voor service beweging is gestart, de bal slaan.
    Nope, ik vind het maar laf
    Moest het zo simpel zijn als jij stelt dan zou je dit gewoon regelmatig zien op tornooien op belangrijke punten... maar in alle eerlijkheid, misschien max 3 spelers hebben dit al eens geprobeerd tegen mij in de voorbije 30 jaar...

Als jij nog niet klaar staat om te retourneren dan mag de serveerder dit niet doen, en als jij klaar staat en een beetje aan het opletten bent, dan is zo'n opslag gewoon een kadootje want je sprint naar het net en maakt dit af.

Ik zou zeggen: probeer het zelf eens te doen tijdens een wedstrijd en je zal snel beseffen dat dit véél moeilijker is dan het lijkt! Getuigt van veel durf en een goeie techniek.

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XtremeSpooky Bekijk bericht
    Moest het zo simpel zijn als jij stelt dan zou je dit gewoon regelmatig zien op tornooien op belangrijke punten... maar in alle eerlijkheid, misschien max 3 spelers hebben dit al eens geprobeerd tegen mij in de voorbije 30 jaar...

Als jij nog niet klaar staat om te retourneren dan mag de serveerder dit niet doen, en als jij klaar staat en een beetje aan het opletten bent, dan is zo'n opslag gewoon een kadootje want je sprint naar het net en maakt dit af.

Ik zou zeggen: probeer het zelf eens te doen tijdens een wedstrijd en je zal snel beseffen dat dit véél moeilijker is dan het lijkt! Getuigt van veel durf en een goeie techniek.
    Eeuh ... ik kan dit zelf uitvoeren ja. Is absoluut niet moeilijk. Natuurlijk niet in die mate zoals de toppers dat kunnen, maar wel goed genoeg om de tegenstander te 'kloten'. Want dat is het imo, kloterij. Wij doen dit wel eens in een trainingsmatch bij elkaar, maar nog nooit op een officiële match gedaan.
    Heeft Federer, Nadal, Djoko dit al eens gedaan? Nochtans vermoed ik dat zij dat ook perfect kunnen uitvoeren?

Het is niet zomaar een controversieel onderwerp

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk bericht
    Wat een toneel tussen Errani en Bertens.
    Bertens gezien na de match? In tranen en met pijnlijke grimassen in een rolstoel het veld afgereden.

Errani wel akkoord, volstrekt onnodig om zo tegen Bertens te doen, riep nog een italiaanse vloek vlak voor ze catacombes inging, volstrekt respectloos.

Edit: Qua uitvoering onderhandse opslag eens met ToocChé, om die echt top top te doen misschien wat oefening maar echt niet zo moeilijk in feite. Al ben ik het dan weer wél eens met anderen dat dit gewoon een tactiek kan zijn (ik zou hem zelf niet gebruiken toch zeker niet bij de heren omdat ik nooit geloof dat dit op lange termijn meer punten oplevert voor jezelf dan easy winners voor de tegenstander).

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    Bertens gezien na de match? In tranen en met pijnlijke grimassen in een rolstoel het veld afgereden.

Errani wel akkoord, volstrekt onnodig om zo tegen Bertens te doen, riep nog een italiaanse vloek vlak voor ze catacombes inging, volstrekt respectloos.

Edit: Qua uitvoering onderhandse opslag eens met ToocChé, om die echt top top te doen misschien wat oefening maar echt niet zo moeilijk in feite. Al ben ik het dan weer wél eens met anderen dat dit gewoon een tactiek kan zijn (ik zou hem zelf niet gebruiken toch zeker niet bij de heren omdat ik nooit geloof dat dit op lange termijn meer punten oplevert voor jezelf dan easy winners voor de tegenstander).
    dus eigenlijk geef je me gelijk -> om het zodanig uit te voeren dat het meer punten voor jou oplevert dan voor de tegenstander is het wel moeilijk... we discuteren idd niet over het feit dat een drop slaan vanop de baseline niet echt moeilijk is

dat het controversieel is: tja, ik snap niet goed waarom, ik zie niet echt in wat er onsportief aan is ... heb het een eerste keer bij Chang gezien op RG en vond dat toen superslim van hem

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Goh, volgens mij is het gewoon onmogelijk zelfs bij de heren om er op lange termijn meer punten mee te winnen dan te verliezen zelfs al voer je ze goed uit, dus in zekere zin dan inderdaad heel erg moeilijk ja . Die van de vorige pagina is best goed geslaagd maar als je het een drop zou noemen is het een hele slechte iig voor die twee keer botst zijn we een stuk voorbij de achterlijn servicevak, dit was voor mij zuiver spelen op de verrassing en zal wel eens lukken als je het zeer sporadisch doet maar op lange termijn imo nooit doeltreffend.

(een zuivere drop is volgens mij een stuk moeilijker ook zonder snelheid van de tegenstander zijn bal om te slaan dan wat Bublik hier doet, hier ziet best wel snelheid in nog en lengte ).

Errani trouwens vandaag opslagspel gehad waarin ze drie van de vier punten onderhands opsloeg . Maar goed die haalt bovenhands ook geen snelheid met haar opslag .

Nu goed, van mij mag het zeker hoor, of het gemeengoed gaat worden geloof ik niet en dat veruit de meeste spelers het wel kunnen geloof ik dan weer wel maar als er toch zijn die denken dat ze er voordeel uit kunnen halen dan doen ze maar .

WimJ's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Herbert heeft trouwens de perfecte voorbereiding om telkens met zo'n onderhandse service af te komen. Ik heb die blijkbaar nooit eerder zien spelen, maar keek m'n ogen uit hoe die zijn service inzette

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mertens is het gewoon aan het weggeven. Unforced errors swingen de pan uit

Die Gaston is wel een fijnbesnaarde tennisser, doet me wat aan zijn land- en generatiegenoot Moutet denken qua spel. Waarschijnlijk hadden ze in hun jeugd dezelfde coaches.
    Korda ook sterk bezig vanuit de kwalificaties.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Au79 Bekijk bericht
    Die Gaston is wel een fijnbesnaarde tennisser, doet me wat aan zijn land- en generatiegenoot Moutet denken qua spel. Waarschijnlijk hadden ze in hun jeugd dezelfde coaches.
    Kijk eens aan zeg, de Stan naar huis gespeeld

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Au79 Bekijk bericht
    Mertens is het gewoon aan het weggeven. Unforced errors swingen de pan uit
    In tegenstelling tot slappe vod Goffin (Ik vind hem toch altijd net iets te vroeg de handdoek gooien als het er echt toe doet), knokt Mertens wel steeds tot het bitter einde maar 9/10 trekt ze toch aan het korste eind.

Ik kan een boek schrijven over .. net niet voor Mertens .. ze komt net te kort voor de echte top sé. (Das geen schande maar wel een vaststelling).

Nadat ze 3 matchpunten redde (niet voor de eerste keer) dacht ik: gaat ze nu eindelijk toch dat tikkeltje meer kunnen opbrengen? Neen dus.

WimJ's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja klopt wel, Mertens is dan ook gewoon een goede subtopper die haar matchen wint die ze zou moeten winnen en heel af en toe een geweldige uitschieter heeft. Haalt op de Grand Slams ook minimum de derde ronde sinds RG'17. Maar Mertens knokt gewoon altijd, die blijft tenminste zoeken naar oplossingen.... Staat ook gewoon op haar plek op de ranking en ik verwacht er ook niet meer van. Goffin (heb ik hier lang verdedigd), is idd gewoon een dweil op dat gebied. Hij heeft geen motivatie, geen doelen, zei hij na RG Maar gaat zowat elk tornooi op de kalender spelen de volgende weken. Hopelijk met iets meer passie!

Tags for this Thread

Regels voor berichten