Discussie: Tennis - Deel 2

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Au79 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Typisch Tennis TV natuurlijk, 4 minuten uittrekken voor een tiener maar van Schwartzman-Cuevas niks te vinden vorige week.

Davidovich Fokina-Seyboth Wild was ook goed! Davidovich is meer acteur dan tennisser, en het is echt een goede speler dus dat zegt wel wat. Meer show en komedie dan Monfils en Kyrgios samen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Au79 Bekijk bericht
    En die krantenkoppen ook alweer...'Clijsters dwingt Muguruza tot het uiterste'
    Of van die ""Of dat zo goed als Kim 1.0 zal zijn, dat is moeilijk te voorspellen."-stukjes.
    Het antwoord is uiteraard neen, dat kan nooit meer, om logische redenen. Het is geen plooibare tiener die niet al eens moest stoppen wegens blessurelast, einde verhaal. En dat wordt dan langs de neus weg gezegd op basis van negen degelijke games tegen een speelster die dacht dat de match al gewonnen was????
    Dat constant disrespect ook voor het vrouwentennis, Clijsters heeft gisteren gewoon verloren in straight sets voor alle duidelijkheid he. Met alle stats in het voordeel van de tegenstandster. Federer verliest ook wel eens een set tegen iemand van buiten de top 100 en wint niet alles met 6-0, da's tennis.

Ge helpt er Clijsters zelf ook niet mee met zulke onhaalbare verwachtingen, denk ik. IMO zelfde disrespect voor haar eerdere deel van de carrière zoals voor de top van het vrouwentennis, misschien anders eens op wiki kijken wat die toen consistent gepresteerd heeft. Dat is toch totaal niet aan de orde na gisteren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    zal het wel lukken om eens te winnen tegen speelsters buiten de top 50. Daar hebt ge er met wat geluk in de draw een stuk of twee/drie van in Monterrey nu. Zullen zien!
    Van buiten de top 50 daar aanwezig:
    Yafan, Bouzkova, Davis, Ferro, Zidansek, Diyas, Watson, Flipkens, Kozlova, Stojanovic, Bondarenko, Kovinic, Maria, Potapova
    Alt Sorribes Tormo, Rus, Paolini, Hibino, Sharma

Moet kunnen he, Kovinic of een Zidansek op hard zouden al perfect zijn. Maar daar zitten ook namen tussen die er vlot van kunnen winnen of er een grindfest van maken.

Ik zie ook dat Charleston tussen de tornooien staat, gravel lijkt me toch niet het beste idee. Al is dat Amerikaans gravel uiteindelijk eerder hardcourt dan gravel.

OxYg3N's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Typisch Tennis TV natuurlijk, 4 minuten uittrekken voor een tiener maar van Schwartzman-Cuevas niks te vinden vorige week.

Of van die ""Of dat zo goed als Kim 1.0 zal zijn, dat is moeilijk te voorspellen."-stukjes.
    Het antwoord is uiteraard neen, dat kan nooit meer, om logische redenen. Het is geen plooibare tiener die niet al eens moest stoppen wegens blessurelast, einde verhaal. En dat wordt dan langs de neus weg gezegd op basis van negen degelijke games tegen een speelster die dacht dat de match al gewonnen was????
    Dat constant disrespect ook voor het vrouwentennis, Clijsters heeft gisteren gewoon verloren in straight sets voor alle duidelijkheid he. Met alle stats in het voordeel van de tegenstandster. Federer verliest ook wel eens een set tegen iemand van buiten de top 100 en wint niet alles met 6-0, da's tennis.
    Dat klopt, maar persoonlijk heeft het vrouwentennis toch nog steeds een probleem, en dat heet consistentie. De ene dag wint er iemand een grandslam, en een jaar later staan ze bij wijze van spreken buiten de top 100. Als je kijkt naar de "nieuwe" generatie in het mannen tennis, zie je hier toch NU al een stuk meer consistentie. Ook al kunnen ze voorlopig nog geen grand slam winnen, ze blijven wel een relatief constant niveau halen. Toch als je kijkt naar hoe dat ze zich positioneren in de ATP ranking.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OxYg3N Bekijk bericht
    Dat klopt, maar persoonlijk heeft het vrouwentennis toch nog steeds een probleem, en dat heet consistentie. De ene dag wint er iemand een grandslam, en een jaar later staan ze bij wijze van spreken buiten de top 100. Als je kijkt naar de "nieuwe" generatie in het mannen tennis, zie je hier toch NU al een stuk meer consistentie. Ook al kunnen ze voorlopig nog geen grand slam winnen, ze blijven wel een relatief constant niveau halen. Toch als je kijkt naar hoe dat ze zich positioneren in de ATP ranking.
    Niet alleen gebrek aan consistentie maar ook de variatie aan slagen en entertainmentgehalte zijn een pak lager bij het vrouwentennis. Vrouwentennis is vaak saai meppen naar elkaar vanop de baseline met af en toe als grote attractie eens een dropshot. Dan is het mannentennis veel completer en veel meer variatie, meer naar het net komen en veel meer "speciallekes" zoals balleke door de benen, backhand smash etc...

Enig probleem dat de mannen dan weer hebben is dat op snelle ondergronden zoals indoor hardcourt en gras de service te alles-dominerend is... maar ja, dan nog steeds liever een paar aces te veel dan moeten kijken naar de ene dubbelfout na de andere

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Davidovich Fokina-Seyboth Wild was ook goed! Davidovich is meer acteur dan tennisser, en het is echt een goede speler dus dat zegt wel wat. Meer show en komedie dan Monfils en Kyrgios samen.

(vanaf 0:53 )

Hoewel dat dat deels waar is (er staan nu toch al geruime tijd een bepaald aantal vaste namen in de top 10 + bij de vrouwen winnen ze tenminste nog een Grand Slam ) en ik hier al vaak gelachen heb als het over de vergelijking met mannentennis gaat, vind ik dat wel iets anders dan die "is er een probleem met het niveau bij de vrouwen?" zoals dat gisteren hier en daar te horen was. Want dat doelde niet op inconsistentie van de speelsters op zich maar over het belabberde tennis van de gehele tour door die ene match van gisteren, terwijl er niets abnormaal gebeurd was.

Serena heeft sinds haar pauze van een jaartje, die ze begon na het winnen van de Australian Open dan nog, opnieuw al wat finales gespeeld ... maar ook niets gewonnen want er was altijd iemand beter, en in de finales vaak ook nog véél beter. Verschillende tegenstandsters in die finales, ja dat wel, maar is dat dan een probleem met het niveau van de tour? Voor mij niet, anders had ze er wel keihard doorgeploegd. Zelfde voor Clijsters nu, laat die eerst eens wat wedstrijden winnen en resultaten boeken op een tornooi tegen verschillende tegenstandsters voordat hier op basis van negen games in een bepaalde situatie in één match zo uitgepakt wordt tegenover de huidige top. Daar wil ik iedereen in de huidige top 20 buiten Riske en Sakkari wel voor verdedigen!

OxYg3N's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat klopt. Maar als je kijkt hoe oud dat Serena is?

Eigenlijk heeft er nog steeds niemand overgepakt na de generatie Williams henin Clijsters. Ik was eens aan het kijken naar de hoeveelheid grand slams. En buiten Sharapova en Williams is Clijsters met haar 4 grand slams nog altijd die met de meeste grand slams. Niemand heeft er gewoon 4 op dit moment. Als je dan weet dat Clijsters en Sharapova toch al lang verleden tijd zijn. Dan is er toch ergens wel een probleem. Ik vraag me echt af hoe het komt. Die speelsters komen. Spelen de pannen van het dak. En dan niks meer. Dat moet dan toch mentaliteit zijn.

Voor de rest. Als Kim zin heeft om te spelen is dat haar keuze. En een goede keuze als ze het wil. Als haar lichaam mee wil kan ze in principe nog 3 a 4 jaar spelen. Als zij dat tof vindt en het kriebelt. Goed voor haar. En als ze nog een paar leuke resultaten haalt. Ook leuk voor ons. Ik zit eerder in het :ze heeft niks meer te bewijzen en dus niks meer te verliezen kamp. En qua zuiver talent denk ik niet dat nu in de tour zelfs iemand nog maar aan de knien komt van haar. (buiten de gevestigde waarden. Williams bv). Een kim die nooit gestopt was voor kinderen had wrs meer dan het dubbel van het aantal GS gehaald. Maar goed dat is maar gissen.

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een kim die nooit gestopt was voor kinderen had wrs meer dan het dubbel van het aantal GS gehaald. Maar goed dat is maar gissen.
    En vooral "had ooit wellicht wel eens Wimbledon" gewonnen. Toch een pijnlijke blinde vlek nog steeds na een generatie met Clijsters en Henin dat er nog nooit een Belg Wimbledon kon winnen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Allez den Jack Sock eindelijk nog eens een wedstrijd gewonnen, al werkte Albot nu wel heel erg goed mee...

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Fed knie operatie speelt niks meer tot grasseizoen... .
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dat klopt. Maar als je kijkt hoe oud dat Serena is?

Eigenlijk heeft er nog steeds niemand overgepakt na de generatie Williams henin Clijsters. Ik was eens aan het kijken naar de hoeveelheid grand slams. En buiten Sharapova en Williams is Clijsters met haar 4 grand slams nog altijd die met de meeste grand slams. Niemand heeft er gewoon 4 op dit moment. Als je dan weet dat Clijsters en Sharapova toch al lang verleden tijd zijn. Dan is er toch ergens wel een probleem. Ik vraag me echt af hoe het komt. Die speelsters komen. Spelen de pannen van het dak. En dan niks meer. Dat moet dan toch mentaliteit zijn.
    Ik zweer het, ik had een hele post getypt over hoe het op dat vlak eigenlijk best allemaal wel meevalt ten opzichte van tien/twintig jaar geleden buiten één of twee namen ... ik klik ergens verkeerd en het was weg.

Ik ga er weer niet aan beginnen, alleen wil ik wel zeggen dat geld en het internet twee mogelijke antwoorden zijn op uw vraag hoe het komt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    Fed knie operatie speelt niks meer tot grasseizoen... .
    Goei zaak, van Miami of Indian Wells ligt niemand wakker en op gravel heeft em tegen Nadal, Djokovic of Thiem toch niets te zoeken. Liever dan echte strijd in juli en augustus in plaats van daar ook met anderhalf been rond te lopen zoals voorbije maand.

Verder: Rybakina.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik zweer het, ik had een hele post getypt over hoe het op dat vlak eigenlijk best allemaal wel meevalt ten opzichte van tien/twintig jaar geleden buiten één of twee namen ... ik klik ergens verkeerd en het was weg.

Ik ga er weer niet aan beginnen, alleen wil ik wel zeggen dat geld en het internet twee mogelijke antwoorden zijn op uw vraag hoe het komt.

Goei zaak, van Miami of Indian Wells ligt niemand wakker en op gravel heeft em tegen Nadal, Djokovic of Thiem toch niets te zoeken. Liever dan echte strijd in juli en augustus in plaats van daar ook met anderhalf been rond te lopen zoals voorbije maand.

Verder: Rybakina.
    En blessures Bianca heeft het in zich om er veel te winnen, op voorwaarde dat ze niet een half seizoen per seizoen geblesseerd is .

Gravel zeker akkoord, Miami en IW had ik hem wel graag gezien maar bon het is nu zo, als een operatie nodig was dan best wel nu ja. Als hij nu t grasseizoen niks haalt is t wel een mager seizoen natuurlijk ... (ja ik weet het de mens is hoogbejaard naar tennisnormen maar toch op zo'n spelers passen die normen minder).
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Zelfde voor Goffin, twee keer bij de top 4 reekshoofden op een 250 (met een bye!!!) en 500 ... 135 puntjes op die twee weken ocharm.
    Maak er maar drie keer van. 180 puntjes op drie weken waarvan de helft er gekomen zijn door een bye en de andere helft door winst tegen Bublik (met veel moeite) en Herbert, armoede.

Toch toevallig dat we dan nooit van die belachelijke PR-stukken krijgen van Gert Gommé!!! Geperfectioneerde hefboomweging van den hond!!!!

------------------

Rybakina weer een finale, pompaf en allicht weer verliezen tegen een sterkere speelstere als Halep.

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Spijtig spijtig, Rybakina was er heel dicht bij. Scheelde een puntje in de TB uiteindelijk ... maar Halep ook een verdiende winnares, en een dikke match gezien.

In Rio daarentegen, zo meteen Mager tegen Balazs in de halve finale???
    Gouden kans voor Garin om weer eentje bij te schrijven morgen.

Pagina 295 van 295 Eerste ... 195245285291292293294295

Tags for this Thread

Regels voor berichten