Discussie: Tennis - Deel 2

WimJ's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Straf van Wicky idd! :o

Bonaventure altijd wat tegendraads, die had geen last van de luchtkwaliteit en die zegt doodleuk: We moeten alles niet op één hoop gooien! De hitte speelt veel meer parten dan de brandgeur.

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dit is een totaal foute take van mij maar ... ik vind het toch wel een beetje episch eigenlijk! Gezond zal het niet zijn en voor de ballenjongens en vrijwilligers is het onverantwoord, maar wie er het meest voor over heeft en er goed tegenkan als speler, wint! Het is eens iets anders in een primadonnasport zoals tennis.

WimJ's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als ik Jakupovic zo zie, dan heb ik eerder het idee dat ze door de hitte is bezweken. 'Kan maar niet stoppen met hoesten' vertelde men in het verslag, maar heb dat niet 1x gehoord of gezien... Ging eerder uitgeteld op de grond en moest afgekoeld worden met grote ijszak...

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik heb niets van de kwalificaties gezien dus kan goed zijn, maar de luchtkwaliteitmeters liegen er niet om natuurlijk. Zapata Mirallas had ook een inzinking in de derde set, maar geen idee van wat dat was.

Ik zie wel dat Dudi Sela de slechte luchtkwaliteit alvast niet aan zijn hart liet komen en heeft opgegeven toen de tegenstander voor de match moest serveren. Wanneer gaan ze die nu eens bannen van de sport ...

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wanneer gaan ze die nu eens bannen van de sport ...
    Het zijn twee andere spelers geworden vandaag.

Jarry en zeker Farah geen kleine namen in hun discipline, verbaast toch wel. Beide Zuid-Amerikaans wel, zal geen toeval zijn maar op welk vlak ... geen idee.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Eerlijk? Ik vind spelen met deze luchtkwaliteit gewoon van de pot gerukt. De top-20 spelers van de mannen EN de vrouwen zouden uit protest hun kat moeten sturen en het toernooi boycotten.

Een speler (veel) lager op de ranking kan zich dit waarschijnlijk niet veroorloven om te protesteren. Maar de top? Zeker wel hoor!
    Dat de organisatoren dan maar naar de rechter stappen wegens contractbreuk. Véél geluk zou ik dan zeggen!
    En zelfs dan .. de beste spelers kunnen dat bedrag gewoon betalen .. no problemo.

Ja het zijn topspelers. Ja ze moeten er maar tegen kunnen. Dat is allemaal waar. Maar sporten met deze luchtkwaliteit is en blijft ongezond, en topsporten is al helemaal niet gezond.
    Dit is gewoon onverantwoord.

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Trainingsbeelden van Clijsters, media erbij enz. Allemaal goed en wel, maar die heeft toch nog een redelijk penske hangen precies
    Is nu toch al enkele maand intensief aan het trainen na haar aankondiging vermoed ik ?

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Echt scherp staat ze nog niet nee .

Zou wel al scherper staan dan enkele maanden terug, zo goed kan ik dat nu niet beoordelen maar t zal wel dan zeker.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als er twee druppels water vallen wordt een wedstrijd al stil gelegd maar als een land volledig in brand staat en spelers overduidelijk last hebben van de rook laat men rustig verder spelen. Rare sport toch, dat tennis.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Trainingsbeelden van Clijsters, media erbij enz. Allemaal goed en wel, maar die heeft toch nog een redelijk penske hangen precies
    Is nu toch al enkele maand intensief aan het trainen na haar aankondiging vermoed ik ?
    Oh man, die persaandacht ...

https://twitter.com/gerlod/status/1217391167739957248
    "Opslag en bal 3 zien er prima uit" en dan een filmpje van een service die nooit over de 160 gaat en een derde bal op een return die misschien drie keer botst voordat ie de muur raakt.

Op Sporza een hele fase per fase liveblog terwijl ge voor kwalificaties op de Australian Open niet eens een livetracker hebt. De tristesse als sportsite!!!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Als er twee druppels water vallen wordt een wedstrijd al stil gelegd maar als een land volledig in brand staat en spelers overduidelijk last hebben van de rook laat men rustig verder spelen. Rare sport toch, dat tennis.
    Da's niet helemaal een juiste vergelijking he. Er wordt op gravel zeker gespeeld bij regen, en soms zelfs op hardcourt als het motregen/lichte regen is. Enkel gras is te delicaat voor een druppeltje. Verder ook geen probleem om te spelen bij wind of hitte (of koude op het einde van het jaar als ze plots in leggings spelen). De reden dat een match gestopt wordt is dan ook niet echt het weer, maar de ondergrond dat de neerslag niet aankan.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tgoh, dat maakt het eigenlijk enkel erger eh. Want dat wil zeggen dat ze meer inzitten met de staat van hun pleinen dan de gezondheid van hun spelers.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

"Opslag en bal 3 zien er prima uit" en dan een filmpje van een service die nooit over de 160 gaat en een derde bal op een return die misschien drie keer botst voordat ie de muur raakt.

Op Sporza een hele fase per fase liveblog terwijl ge voor kwalificaties op de Australian Open niet eens een livetracker hebt. De tristesse als sportsite!!!!
    We hebben daar tegenwoordig een aparte thread voor he

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Tgoh, dat maakt het eigenlijk enkel erger eh. Want dat wil zeggen dat ze meer inzitten met de staat van hun pleinen dan de gezondheid van hun spelers.
    Hoewel ik niet wil ontkennen dat de organisaties ook maar enigszins zouden inzitten met de spelers buiten de top 10 (denk aan nachtmatchen/speelschema, niet-uniforme courts, prijzengeld, accomodatie, tussenseizoen, ... klachten genoeg), worden matchen stopgezet voor de veiligheid van de spelers en niet omdat de courts eronder lijden. Op gravel wordt doorgespeeld totdat onder meer de bal te nat wordt (denk aan die matchen van Mertens in Lugano of Djokovic/RBA op Roland Garros voor extremere voorbeelden) maar niet echt omdat de court natte plekken of gaten vertoont want die kunnen liters regen aan en zijn gemakkelijk te fixen, zelfs tijdens een match. Op hardcourt is de indicatie om te stoppen de gladheid van de witte lijnen wegens uitschuifgevaar, niet omdat de court nat wordt want dat kan daartegen. Als beide spelers/umpire het OK vinden, wordt er gewoon doorgespeeld bij motregen of lichte regen. Op gras is het onmogelijk te spelen want op nat gras gaat iedereen op zijn bek door het schoeisel en gladheid van gras bij een druppeltje water. Op sommige tornooien wordt een grascourt zelfs niet afgedekt bij lichte regen, maar ook gewoon niet op gespeeld.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)

Kunt ge toch onmogelijk weten op basis van die beelden? Ik zie op zich idd een degelijke beweging (zou maar erg zijn van niet wel) en een degelijke bal drie. Veel meer of minder valt daar niet over te zeggen.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Die clipjes waren niet de enige beelden he, het ging me over het commentaar van Gerlo (en aanverwanten genre Van Meensel, de power heeft ze nog!!!!). Veel langere stukjes van onder andere de opslag/return vindt ge op Le Soir moest het u interesseren, misschien snapt ge me dan.

Om het dan weer over echt tennis te hebben:
    Vondrousova terug na een polsblessure van een half jaar en in vier gespeelde sets meteen drie bagels uitgedeeld. Maria en Arina Rodionova zijn natuurlijk wel niet de beste speelsters, maar Rodionova had in de vorige ronde toch Stephens verslagen in straight sets op één of andere manier (en daarvoor winst tegen CSN en Potapova) dus ge verwacht daar dan toch geen dubbele bagel tegen.

Pagina 275 van 296 Eerste ... 175225265271272273274275276277278279285 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten