Discussie: Tennis - Deel 2

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Murray moet toch ook al zijn ervaring aanspreken om Humbert opzij te zetten. Ik heb zo'n sterk vermoeden dat Goffin hier een unieke kans heeft laten liggen op een finale.
    Al ben ik niet rouwig om een finale straks, tss Murray en Wawrinka. Dat is toch ook een droomfinale voor de organisatie

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Murray

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Goffin alvast goed gestart aan een tornooi waarin ver geraken een must is om die top acht te halen.

Kwartfinale eventueel tegen Bautista zou wel eens cruciaal kunnen zijn. Eerst nog Opelka kloppen wel, wat op indoor HC ook niet simpel zal zijn.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Amai, quelle tristesse die match.
    Als toeschouwer zou ik m'n geld terugvragen.

Servebot vs Goffin (die wonderbaarlijk ook goed serveert)
    En voor de rest slaan ze beide op gene rotten appel
    /samenvatting

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Niks van gezien maar jammer... . Masters zal niet voor dit jaar zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    We moeten eerlijk zijn.

Hij begon in vorm te geraken rond RG. En is dan vrij goed in vorm gebleven tot de US Open. Hij piekte ook op de juiste momenten maar hij
    had dan steeds de pech telkens tegen de toppers (Nadal, Federer, Djoko) uit te komen zodat hij hier en daar toch wat minder punten gepakt heeft dan normaal mogelijk was.
    (en als hij de kans had om ze te kloppen, dan ging hij choken but that is Goffin!)

En sindskort is de vorm toch gewoon weg. De piek van zijn vormpeil dit seizoen is gewoon voorbij ..

Dus inderdaad, de Masters gaat waarschijnlijk niet meer lukken.

Maxioso's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Daar heeft hij na een dergelijk seizoen ook gewoon niets te zoeken.
    De speler Goffin tout court eigenlijk al niet, tenzij in dat ene wonderjaar.
    Xbox Live: MaximeDW92

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Als je op dit moment van het seizoen je nog altijd kan kwalificeren (zij het dat het moeilijk wordt ondertussen) dan vind ik dat hij daar prima op zijn plek zou zijn (net als een tien-twaalf anderen uiteraard).
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Los van alle punten en kwalificatiecriteria kun je toch niet stellen dat Goffin bij de beste 8 van dit seizoen zat? Zelfs niet als er nog een paar wegvallen door blessure.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik zou dat dus wel durven stellen . Nu ben ik ook lichtjes verrast (of was een tijd terug) dat hij nog kans maakte, maar ja als hij kans maakt dan wil het toch zeggen dat er veel andere blijkbaar minder constant gespeeld hebben. Diegene waar ik van zou zeggen die verdienen het sowieso meer, zonder discussie, die zijn al geplaatst .

Nishikori drie kweer kwartfinale slam en een vierde ronde blijkbaar, dat is beter dan Goffin en dan nu niks meer sinds Us Open dus dat is dan ook pech, die kan je met genoeg goede wil misschien nog voor Goffin steken. Zverev doet het op de slams (alweer) zeker niet beter en heeft toch een minder seizoen dan de twee jaar ervoor die zou ik er al niet per se voorzetten, Goffin heeft hem ook geklopt in hun ontmoeting dit jaar. Berretini zal er wel komen, heeft die run in een slam en zijn beste seizoen ooit voorlopig, maar ik zou hem momenteel toch nog niet hoger durven zetten, best wisselvallig ook nog. Monfils is door en door clown punt. Fognini steunt nog meer dan Berretini op één goed tornooi een masters 1000 die hij won (en is ook een clown). Bautista is vooral constant zoals Goffin maar heeft niet meer reden om daar te staan. Wawrinka, ja apart verhaal natuurlijk, betere tennisser dan Goffin als hij in vorm is, maar ondertussen gisteren weer forfait moeten geven voor een match (in eigen land tegen Federer dan nog dus echte blessure wrsch), constante is ook een kwaliteit die mag beloond worden dus ik vind niet dat hij meer recht zou hebben op die plek, twee slams ook zeer matig. Schwartzman, ik vind hem leuk om naar te kijken maar veel meer dan dat is er niet over te zeggen. Khachanov, een Berretini verhaal voor een stuk en vooral nog te wisselvallig, als je eens snel door zijn jaar gaat zie je goede resultaten maar even goed verliezen tegen Sonego, Thompson, Pospisil, Basilashvili, Griekspoor (allemaal in eerste rondes), Isner, zwakke slams en zowat altijd verloren van hogere spelers.

Dan denk ik dat ik iedereen gehad heb die zich nog kan kwalificeren, korte samenvatting daarvan is: Zijn er acht spelers beter indien ze heel het jaar topniveau halen? Ja, misschien nog net. Maar zou ik Goffin een onverdiende masters speler noemen dit seizoen? Neen dat niet.

WimJ's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    3-6 1-6 tegen Juvan. Het was 3-3 in de eerste set overigens, dus serieuze inzinking na een minuut of twintig.
    Ondertussen 6-0 6-1 verloren van Lottner. Blijkbaar is ze ook nog maar 2 maanden aan het trainen, toch ongelooflijk snel om dan al terug tornooien te spelen!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    Berretini zal er wel komen, heeft die run in een slam en zijn beste seizoen ooit voorlopig, maar ik zou hem momenteel toch nog niet hoger durven zetten, best wisselvallig ook nog.
    Zijn laatste elf tornooien op drie ondergronden: vijf halve finales en twee titels, en tussendoor ook een maand geblesseerd geweest aan de enkel. 8 van de 11 matchen tegen top 20 gewonnen in die tornooien (verloren van Federer/Nadal/Zverev)

Dat de periode ervoor niet goed was, da's waar. Maar sinds zijn eerste degelijk resultaat heeft em niet meer omgekeken bij wijze van spreken.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ja, dat is grotendeels waar . Al heeft hij er ook nog een Gerasimov en Londero verlies tussen steken maar je hebt een punt, enkel tegen de absolute toppers verliezen dan kom je wrsch quasi enkel bij de drie grote namen uit .

Ik zou hem ook nog het liefst op de masters zien overigens, moest Goffin het niet halen .

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Zijn laatste elf tornooien op drie ondergronden: vijf halve finales en twee titels, en tussendoor ook een maand geblesseerd geweest aan de enkel. 8 van de 11 matchen tegen top 20 gewonnen in die tornooien (verloren van Federer/Nadal/Zverev)

Dat de periode ervoor niet goed was, da's waar. Maar sinds zijn eerste degelijk resultaat heeft em niet meer omgekeken bij wijze van spreken.
    Ondertussen ook Tomljanovic binnengehengeld, dat zou imo een rechtstreeks ticket voor de Masters moeten betekenen.

@AreVee: Een onverdiende Mastersfinalist noem ik Goffin nu ook niet hé, iedereen die zich daarvoor kan kwalificeren heeft het verdiend. (buiten enkele extreme gevallen)
    Maar ik zet hem dus zeker niet bij de beste 8 van dit seizoen. Allround zeker niet, maar dat doet hier niet terzake.

Zowel Zverev (ondanks inderdaad een minder jaar), de eerder genoemde Berrettini en RBA hebben toch wel betere resultaten dan Goffin. En Monfils is en blijft een clown, maar heeft wel 1 van zijn betere jaren achter de rug en zit niet voor niets ook nog boven Goffin in die Masters race.
    Bautista-Agut is trouwens een interessante. Nu is dat een kleurloze Spanjaard die ondanks een goed/degelijk seizoen daardoor door de mazen van het net glipt.
    Maak daar een Belg van en opeens zouden die Grand Slam SF en QF, deftige American swing (op het belangrijkste tornooi na) en tornooiwinst in Qatar opeens wel wat meer betekenen.
    Laatst gewijzigd door Maxioso; 27 oktober 2019 om 14:36

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    Gerasimov en Londero verlies
    Gerasimov is een gevaarlijke indoorspeler en dat waren twee verloren TBs, dat kan al eens gebeuren. Londero was de eerste match na terugkeer van die blessure.

Nu goed, het ging maar over het wisselvallige. Op dit moment valt hij daar niet op te pakken, maar de wisselvalligheid telt voor mij ook maar echt zodra ge punten te verdedigen hebt .. plus een seizoen telt inderdaad al vanaf eind december en niet enkel vanaf mei. Min of meer hetzelfde seizoen als Medvedev eigenlijk voor Berrettini, die zijn eerste deel was ook echt gene vette in vergelijking. Volgend jaar zullen we wel zien waar ze eindigen als het over consistentie gaat, ik ben benieuwd alvast. Het zou wel eens leuk zijn dat een uitverkorene eindelijk bevestigt op de manier van de grote drie en Murray. Medvedev en Tsitsipas hebben de beste kaarten maar ja!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maxioso Bekijk bericht
    Ondertussen ook Tomljanovic binnengehengeld, dat zou imo een rechtstreeks ticket voor de Masters moeten betekenen.
    Oei echt, vind ik persoonlijk een mindere. Ver onder Berrettini zijn niveau als top tien speler en dromerige Italiaan.

Pagina 266 van 277 Eerste ... 166216256262263264265266267268269270276 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten