Discussie: Tennis - Deel 2

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    69 (100%)
    Leuk dat ze er weer goesting in heeft. Maar ik ga geen voorspellingen doen op voorhand ... Niemand kan vertellen hoe Kim er nu fysiek aan toe is, hoe snel ze opnieuw in topconditie geraakt etc.
    Maar simpel zal het niet worden Tennis in het algemeen is ook wel wat geëvolueerd in de laatste 10 jaar

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Au79 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Speelt deze week met een wildcard in Sevilla.
    Vandaag 1ste ronde van Hanfmann (ATP184) gewonnen
    en gisteren ook Martinez (ATP149) naar huis gespeeld

Clijsters verhaal: heb hier ook gemengde gedachten bij maar ik wens haar in elk geval veel succes en ben samen met iedereen benieuwd wat dit gaat geven. Nu al ophemelen ('ze gaat weer x slams winnen!) is imho even belachelijk als alles vooraf afbreken ('dit wordt niets', 'ze staat te dik', 't geld is op', ...)

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Tennis in het algemeen is ook wel wat geëvolueerd in de laatste 10 jaar
    Dat gevoel heb ik totaal niet eigenlijk... De generatie van 10 jaar terug (de huidige +- 35-jarigen) heersen nog steeds over het tennis (zeker bij de mannen).

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    160 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    "dat verschil in serve alleen al", das zwak he Gavin
    Dat sloeg op de dominantie ervan en hoe die matchen of games wint of kort kan houden op basis van dat, bij Goffin gaat het hier toch vaak erover hoe hij achterop hinkt ten opzichte van iemand die wel stevig kan uithalen? Als ge service in het vrouwentennis zegt, denkt ge meteen aan die van Serena, of dat zou toch moeten. Een wereldservice is nu eenmaal een enorm wapen, zeker op een return- en breakcircuit als de WTA, en daar kan Clijsters toch niet op rekenen.

Ge noemt een deel van de namen verder zelf op, als gij vindt dat daar geen verschil op zit dan is dat zo. De highlights van haar laatste US Open en Australian Open finale zijn zo te vinden op Youtube, kunt ge moeiteloos even naast bijvoorbeeld Osaka-Kvitova leggen van dit jaar. Ik blijf toch denken dat tennis die paar procenten harder en sneller geworden zijn. Dat wilt daarom niet zeggen dat dat betere speelsters zouden zijn.

En Li en Jankovic zouden meer dan terecht minder besproken worden en bejubeld of goednieuwsshow van gemaakt want gewoon aanzienlijk minder kwaliteit.
    In België, ja. Daarbuiten zal het verschil minder zijn, als er al verschil zou zijn. Of zoals in De Afspraak Schols gisteren nog moest beklemtonen met nationale trots: "dit is wel wereldnieuws he!!!" ... tegenvaller zenne Bart. Misschien ook effectief eens wat buitenlandse sites opendoen in plaats van enkel naar Sporza te bellen voor dat ge dat moet pushen alsof het overal de krantenkop van de dag is, dat was het niet, zelfs niet in de sportsecties.

Vind ik dan weer een slechtnieuwsshow of hoe je het wil noemen en weinig respect tonend voor iemand
    Waarom? Dat ik moet lachen met die "Slams winnen" wil toch niet zeggen dat ik denk dat ze in elke eerste ronde gaat verliezen tegen #150 van de wereld?
    Tweede week van een Slam zou ik al mooi vinden in het eerste jaar, en dan bedoel ik kwartfinales en niet een vierde ronde die op de tweede zondag valt. Dat is toch gewoon een realistische verwachting voor een 36-jarige die terugkomt, zonder gebrek aan respect. Ik dacht dat ook van Serena, of eender wie een comeback plant. Voor Clijsters haar plan is er dan niet eens een referentie, comebacks zoals Serena of Federer of weet ik veel gaan over ocharme een dik half jaar niet tennissen.

Ik wil u eraan herinneren dat ge een kwartfinale en twee finales op een Slam van Serena na haar comeback eerder dit jaar niet zo heel geweldig vond voor iemand met haar status, dus als de lat voor succes even hoog moet liggen bij Clijsters ... dan vind ik dat gewoon te hoog.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    Dat gevoel heb ik totaal niet eigenlijk... De generatie van 10 jaar terug (de huidige +- 35-jarigen) heersen nog steeds over het tennis (zeker bij de mannen).
    Enkel Federer en Serena zijn boven de 35. Djokovic en Nadal zijn unieke spelers.

Wie heerst er dan nog voor de rest? Er staat buiten die vier absolute toppers met het meeste Slams in de geschiedenis niemand boven de 30 in beide top tiens. Lijkt dus geen juist gevoel.

Maxioso's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    Bij de mannen

Ik neem aan dat Kim toch liever een comeback wil maken op het WTA-circuit.
    Los van het feit dat Federer/Nadal/Nole nog altijd alle slams winnen niets te maken heeft met evoluties in het (mannen)tennis.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexx Bekijk bericht
    Een ex-topsporter zal vooral zelf niet weten wat wel of niet kan, die reacties hier weer overal

als ik dit zo lees heeft 90% hier de laatste 2 jaar in haar achtertuin staan kijken om het niveau te kunnen bepalen
    Ik lees hier op een enkeling na niemand die het openlijk afbreekt. Alleen sommige posts, zoals de mijne, die wat kritische noten plaatsen bij 'Kimback'.
    Wat ook gewoon logisch als je er zo lang bent uitgeweest, 3 kinderen hebt op een gezegende topsportleeftijd en een eerder stevig trackrecord had inzake blessures.

Nee, laat ons allemaal maar meteen meespringen op de Clijsters-bandwagon zoals Johan Van Herck die net niet zat te kwijlen tijdens het VRT-journaal. Een beetje realisme mag wel.
    Xbox Live: MaximeDW92

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Jammer eigenlijk dat ze er nu pas.aan begint. Pak een half jaartje vroeger, had het wel willen zien in het dubbel met Mertens met oog op de OS, samen toch drie dubbel grandslams op 16jaar tijd

WimJ's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het is de comeback week precies... Ook Tatiana Golovin zou terug aan het trainen zijn en speelt wss haar eerste tornooi al ergens eind oktober!

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Dat sloeg op de dominantie ervan en hoe die matchen of games wint of kort kan houden op basis van dat, bij Goffin gaat het hier toch vaak erover hoe hij achterop hinkt ten opzichte van iemand die wel stevig kan uithalen? Als ge service in het vrouwentennis zegt, denkt ge meteen aan die van Serena, of dat zou toch moeten. Een wereldservice is nu eenmaal een enorm wapen, zeker op een return- en breakcircuit als de WTA, en daar kan Clijsters toch niet op rekenen.

Ge noemt een deel van de namen verder zelf op, als gij vindt dat daar geen verschil op zit dan is dat zo. De highlights van haar laatste US Open en Australian Open finale zijn zo te vinden op Youtube, kunt ge moeiteloos even naast bijvoorbeeld Osaka-Kvitova leggen van dit jaar. Ik blijf toch denken dat tennis die paar procenten harder en sneller geworden zijn. Dat wilt daarom niet zeggen dat dat betere speelsters zouden zijn.

In België, ja. Daarbuiten zal het verschil minder zijn, als er al verschil zou zijn. Of zoals in De Afspraak Schols gisteren nog moest beklemtonen met nationale trots: "dit is wel wereldnieuws he!!!" ... tegenvaller zenne Bart. Misschien ook effectief eens wat buitenlandse sites opendoen in plaats van enkel naar Sporza te bellen voor dat ge dat moet pushen alsof het overal de krantenkop van de dag is, dat was het niet, zelfs niet in de sportsecties.

Waarom? Dat ik moet lachen met die "Slams winnen" wil toch niet zeggen dat ik denk dat ze in elke eerste ronde gaat verliezen tegen #150 van de wereld?
    Tweede week van een Slam zou ik al mooi vinden in het eerste jaar, en dan bedoel ik kwartfinales en niet een vierde ronde die op de tweede zondag valt. Dat is toch gewoon een realistische verwachting voor een 36-jarige die terugkomt, zonder gebrek aan respect. Ik dacht dat ook van Serena, of eender wie een comeback plant. Voor Clijsters haar plan is er dan niet eens een referentie, comebacks zoals Serena of Federer of weet ik veel gaan over ocharme een dik half jaar niet tennissen.

Ik wil u eraan herinneren dat ge een kwartfinale en twee finales op een Slam van Serena na haar comeback eerder dit jaar niet zo heel geweldig vond voor iemand met haar status, dus als de lat voor succes even hoog moet liggen bij Clijsters ... dan vind ik dat gewoon te hoog.

Enkel Federer en Serena zijn boven de 35. Djokovic en Nadal zijn unieke spelers.

Wie heerst er dan nog voor de rest? Er staat buiten die vier absolute toppers met het meeste Slams in de geschiedenis niemand boven de 30 in beide top tiens. Lijkt dus geen juist gevoel.
    Goh matchen kort houden of de manier waarop men games wint met hulp van serve. K vermoed dat die van Serena iets korter zullen zijn dan die van Kim gemiddeld ja en dat heeft effectief met speelstijl te maken. Maar ja je kunt de speler niet veranderen zeker natuurlijk. Kim heeft (had op zijn minst) dan effectief andere wapens, laat ze een zware driesetter spelen tegen Serena en k geef ze heel veel kans om effectief te winnen. Dus ja, verschil in serve is er. Games zijn gemiddeld misschien korter. Maar of ze daarom dominanter is? In sommige matchen vast wel, in andere dan weer niet. Vind niet dat ze algemeen dominanter mag genoemd worden omdat ze kortere games speelt want dat heeft meer met speelstijl te maken dan met domineren van tegenstander. Of dat dan een groter wapen is dan de manier waarop Clijsters ballen terughaalt, ze spin in die ballen kan steken etc? Meh, op de WTA zou ik durven zeggen van niet, op de ATP zou ik dat nog iets anders durven noemen, daar is serve nog een stuk belangrijker. Ook uithalen is zeker beter bij Serena (quasi altijd geweest) maar dan kom ik toch ook weer terug bij speelstijl uit.

K heb mij gisteren de moeite getroost om de halve finale aus open tussen Maria en Vika is op te zetten, de highlights weliswaar dus dat zijn dan de beste momenten (weliswaar een goed kwartier lang geloof ik) maar ja als je daar de winners ziet van beide dan vind ik het persoonlijk moeilijk om veel verschil laat staan veel verschil qua winnerssnelheid te zien, natuurlijk dat waren er twee die vrijwel maar één ding konden en dat is hard slaan, je kan wel argumenteren dat dat soort speelsters er meer en meer aan het uitgaan zijn en de meeste namen die opgenoemd zijn (ostapenko nu wel echt niet maar de rest) meer kunnen dan tien keer zo hard en vlak mogelijk slaan en dan hopen dat ge t punt had, daar zou ik wel mee akkoord gaan eventueel, dus misschien is de tour daar dan een klein beetje verandert (verbeterd? dat is dan nog weer iets anders).

Op dat België stuk. Ja ik kan er ook niet aan doen, gewoon niet mee eens. BBC (en die mannen hebben nu toch ook redelijk wat binnelands nieuws t vermelden waard tegenwoordig) was dat een belangrijk punt in hun nieuws, veel Amerikaanse nieuwsmedia, waar tennis dan echt nog maar sport nummer, geen idee tien ofzo?, is hebben er een volwaardig stuk aan gegeven. Kan me onmogelijk inbeelden dat ze in Australië en in Europa geen stuk zullen gewijd hebben eraan. K ga t nu niet allemaal gaan opzoeken, maar k zou t bijna een schande vinden moesten Jankovic of Li evenveel fuzz krijgen (pas op en dat is met alle respect voor de twee dames he, goede speelsters, maar belange na geen Clijsters op zowat alle vlak bijna).

Ik wou het in spoiler zetten om men bericht wat in te korten maar dat is me drie keer mislukt ga het geen vierde keer proberen, paar links die over Clijsters berichten: https://www.bbc.com/sport/tennis/49676558 , https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190913_04606843 , https://www.theguardian.com/sport/20...-a-second-time , https://www.lesoir.be/247335/article...senflamme-pour , https://www.spiegel.de/sport/tennis/...a-1286483.html , https://www.repubblica.it/sport/tenn...20_-235831434/ , https://www.marca.com/tenis/2019/09/...7038b45ba.html , https://edition.cnn.com/2019/09/12/t...ntl/index.html , https://eu.usatoday.com/story/sports...er/2298931001/ , ... .

Zijn zowat de belangrijkste krant per land genre Frankrijk, Italië, Spanje, Duitsland (alé der spiegel is geen krant zeker eerder roddelblad ofwel?), ... , BBC, CNN, Fox, America Today, ... . En dat is opgezocht met letterlijk kim clijsters comeback en dan de naam van de eerste krant die me per land te binnen schoot. Zult meer exotische versies vinden ook vermoedelijk.

Als dat dan, voor iemand die "gewoon" terug gaat sporten, geen wereldnieuws is, ja dan weet ik het toch niet meer eigenlijk.

En slechtnieuwsshow? Waarom? Omdat ge exact het omgekeerde doet dan sommige andere die er overgaan met ja los x aantal slams he? Ge kunt evenveel of even weinig weten als al de rest (op intimi en Kim zelf na dan). Of dat dacht ik dan toch op zijn minst, als je nu wil zeggen ik weet het niet, wrsch wel wat matchen winnen op hoog niveau maar grand slams winnen dat denk ik niet, ja dan is dat al iets anders en is dat een mening die ik respecteer en misschien zelfs voor een goed stuk volg. Mij leek het, maar dat was dan te voorbarig, dat het al bijna was van "ze zal zich ook is belachelijk gaan maken op de grand slams ", mijn fout als dat niet zo bedoelt was, ik dacht dat je genre nemesisBE meeging die kort en bondig was met: wat een grap, maar dat was dus niet juist, mijn fout .

Er is nog wel een verschil tussen de comebacks ook natuurlijk, Serena heeft één kleine gehad en is er veel minder lang uitgeweest, Kim drie stuks en een jaar of zeven. Maar los daarvan mag de druk gerust hoog zijn, neem aan dat Clijsters zelf de eerste zal zijn die met enkel kwartfinales bv niet super tevreden zal zijn en die met een draw zoals die van Serena in de US Open recent bv ook los voor een finale wil (en ik geloof ook gwn kan) gaan. De kwart en halve finale van Serena waren toen gewoon een grap he, een grap. Ze heeft daar anderhalve echte tegenstander gehad, en die halve klopte ze dan nog met twee keer 6-1 in de eerste ronde en de hele daar verloor ze kansloos van. Dus mogen de verwachtingen even hoog dan bij Serena? Nee dat net niet, maar wel hoog ja, als ze binnen drie jaar stopt en alleen kwartfinales slam zou halen dan zou ik het een mislukte comeback vinden qua resultaten.

En op dat laatste, tis een recente trend wel (Agassi was 33-34 ofzo toen die stopte? En dat was toen echt een oude zak op de tour zo ongeveer) maar tennissers spelen nu de laatste tijd toch wel degelijk langer, zullen wel redenen voor zijn maar tennis is meer en meer aan t veranderen naar een sport waar de meeste zelfs niet meer pieken voor ze op zijn minst een heel eind in de twintig zijn of nog ouder.

Allemaal, IMO.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Voor de believers met tijd odd 50 dat Clijsters slam wint in 2020, ub
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nu ja, de top bij de vrouwen is veel minder breed dan bij de mannen. Laat Martina Navratilova (en die is al 62) spelen tegen een speelster buiten de top-100 en ik zeg niet dat ze wint, maar als ze wint dan zou ik dat GEEN verrassing vinden.

Bij de mannen zal dit minder het geval zijn, maar ik ben zeker als Federer op zijn 60ste nog eens een exhibitie speelt en zijn lichaam houdt het, dan ben ik toch ook niet zo zeker of een top-200 speler er zomaar van zou winnen. Volgens mij zou dit eens lelijk kunnen tegenvallen sé!

Ivm Clijsters, we zullen wel zien. Ik zie haar nog wel ergens een finale halen of zo. Maar echt winnen? Het kan, maar het zal toch moeilijk worden.

Pagina 261 van 261 Eerste ... 161211251257258259260261

Tags for this Thread

Regels voor berichten