Pagina 1 van 155 123451151101 ... Laatste
    tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    71 (99%)

De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal etc.) - Deel 3

Avalius's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    First! Like a boss rofl
    Case: Antec Six Hundred v2 Mobo: ASROCK Z75 Pro3 PSU: Corsair TX 750W
    CPU: i7 3770K @ 4.3Ghz + Scythe Mugen 3 GPU: R9 290X
    RAM: Kingston HyperX 16GB DDR3 1600mhz SSD: Samsung 830 Series 128gb HDD: WD Caviar Green 2TBx2

iTrader
    0
    Zaterdag vlak tochtje gedaan (kwestie dat je niet in de VL ardennen moest zijn als je niet de Ronde reed). Best wel goed gelukt, 5u gereden en 124KM uiteindelijk.

Nu zaterdag maar eens kijken naar de 6-7 uur

Kenis's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Hageland classic zaterdag he 185km dan kom je aan die uren. Ik ga alvast

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenis Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hageland classic zaterdag he 185km dan kom je aan die uren. Ik ga alvast
    Klinkt interessant maar het zijn teveel hoogtemeters Qua trainingschema zit ik momenteel op lange vlakke ritten om het duurvermogen wat op te krikken. Binnen een week of 2 begint dan pas het klimmen (en dan zal het naar de ardennen zijn).

Vanaf volgende week ga ik wel in de week korte ritten doen met wat klimmen in (iets in de trant van 2uur ofzo).

iTrader
    0
    wat gebruiken jullie voor ritjes uit te stippelen?

In de buurt hier ken ik mijn baan wel goed maar als ik ergens naartoe ga met de fiets is het vaak gokken. Garmin connect geeft soms echt kutbaantjes die niet echt geschikt zijn voor de koersfiets.

LeBram_James's schermafbeelding
    iTrader
    19 (95%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 86514 Bekijk bericht

In de buurt hier ken ik mijn baan wel goed maar als ik ergens naartoe ga met de fiets is het vaak gokken. Garmin connect geeft soms echt kutbaantjes die niet echt geschikt zijn voor de koersfiets.
    Garmin Connect met behulp van Google Streetview om te controleren of het daadwerkelijk banen zijn die doenbaar zijn. Zo lijkt een baantje soms ideaal, maar als je dan met streetview gaat kijken gaat het om een grindpad of dergelijke. Op RouteYou kan je ook wel inspiratie vinden, als je daar in een bepaald gebied op de map zit kan je dan zien naar alle routes in de buurt, zo kan je kijken of er geen stukken zijn die je kan gebruiken.
    "To know a person's religion we need not listen to his profession of faith but must find his brand of intolerance." - Eric Hoffer

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LeBram_James Bekijk bericht
    Garmin Connect met behulp van Google Streetview om te controleren of het daadwerkelijk banen zijn die doenbaar zijn. Zo lijkt een baantje soms ideaal, maar als je dan met streetview gaat kijken gaat het om een grindpad of dergelijke. Op RouteYou kan je ook wel inspiratie vinden, als je daar in een bepaald gebied op de map zit kan je dan zien naar alle routes in de buurt, zo kan je kijken of er geen stukken zijn die je kan gebruiken.
    thanks, routeyou kende ik nog niet. Wordt dus even streetviewen Net even fietsknooppunten geprobeerd maar die route lijkt me ook niet ideaal ;p

iTrader
    0

momenteel gebruik ik enorm veel https://ridewithgps.com/ om routes te zoeken. Soms pas ik ze dan aan mbv Basecamp (desktop app) omdat dat gemakkelijker is om te midden van de route iets te wijzigen bv.
    Ook kijk ik veel naar gpsies.com voor routes.

Routeyou vind ik persoonlijk de mindere site. Niet geweldig veel routes en als je ze importeert op je garmin dan komen de punten soms niet overeen met de kaart van je garmin (iets wat ridewithgps en gpsies wel beter heeft).

Initieel uittekenen doe ik ook meestal met ridewithgps en soms afwerken met basecamp. Het voordeel van de routes uittekenen met ridewithgps is dat er al hoogteinfo instaat. In Basecamp zou ik eigenlijk nog iets moeten doen om die hoogteinfo erin te krijgen.

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0

Strava / Route en daar de "Globale heatmap" selecteren.
    Alle banen die goed rood zijn gekleurd, zijn het meest populair onder de wielrenners.

Bubble's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Is bij ridewithgps ook in te stellen dat je juist geen geasfalteerde banen wil? Ik vind niet meteen iets terug in hun help, geen goesting om me voor niks in te schrijven.

iTrader
    0
    Ik denk het niet. Qua zoekcriteria is gpsies.com wel beter (kan je volgens mij wel op ongeasfalteerd zoeken)

iTrader
    0
    Ik laat mijn fietscomputer altijd zelf een route bepalen.
    Gewoon aantal kilometers opgeven en dan uit de 3 voorgestelde routes een nemen.
    Kom dan toch zelden banen tegen die niet geschikt zijn voor met de koersfiets.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slash Bekijk bericht
    Ik laat mijn fietscomputer altijd zelf een route bepalen.
    Gewoon aantal kilometers opgeven en dan uit de 3 voorgestelde routes een nemen.
    Kom dan toch zelden banen tegen die niet geschikt zijn voor met de koersfiets.
    Welk merk fietscomputer?

En wat is de kwaliteit van de route dan? Rustige banen of meer steenwegen bv? veel draaien en keren of meer lange rechte banen? (kben wel benieuwd)

iTrader
    0
    Garmin edge 1000 met OpenFietsMap kaarten.
    Het zal wel meer draaien en keren zijn dan wanneer je zelf iets zou uitstippelen. Soms is er ook een idioot lusje om toch die 1km dichter te komen met je opgegeven kilometers.
    Maar ik vind het leuker om op rustige wegen te fietsen dan langs wegen met veel verkeer.

Is eigenlijk te vergelijken wat deze route planner doet.

Pagina 1 van 155 123451151101 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten