Discussie: Dead Cells

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    160 (100%)

Dead Cells

officiële site

release: 7 augustus 2018
    genre: roguelike metroidvania
    dev: Motion Twin (FR)

Dead Cells.

Dead Cells is a rogue-lite, metroidvania inspired, action-platformer. You'll explore a sprawling, ever-changing castle... assuming you’re able to fight your way past its keepers in 2D souls-lite combat. No checkpoints. Kill, die, learn, repeat.

Laatst gewijzigd door Goldrusher; 20 augustus 2019 om 13:09
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    160 (100%)
    HO HO, deze klepper had nog geen thread hier!

Echte topgame, de naam viel hier en daar wel eens als het over Hollow Knight ging en deze mag daar toch wel naast staan, ook al werkt de game anders.

Ik vrees dat de game voor mij wel wat te moeilijk is, ofwel heb ik de game nog altijd niet door. Op normaal heb ik er niet echt last meer mee ondertussen, alle runes en levels (denk ik) ontdekt maar zodra ik een moeilijkheidsgraad hoger schakel met die boss cell active geraak ik niet eens meer aan de derde wereld ... Ik zal nog wel wat proberen alvorens toch naar een guide te grijpen maar zelfs dan zal het uiterst lastig worden.

Nu, als ik zie dat er trophies zijn voor het verslaan van de bosses zonder geraakt te worden (en dat die ook nog vrij vlot gehaald worden ) zal er nog wel een deel van de game zijn dat ik nog iet onder de knie heb of zelfs maar ontdekt heb.

Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    54 (100%)
    Goh ik vond deze titel een tegenvaller. Ik vond dat er net te weinig nieuwe unlocks en nieuwe technieken beschikbaar komen om het boeiend te houden.
    “In terms of how we evaluate schooling, everything is about working by yourself. If you work with someone else, it’s called cheating. Once you get out in the real world, everything you do involves working with other people.”
    PSN: Cycloon - Final Fantasy XIV: A realm reborn character

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    160 (100%)
    Bwa, zit toch een karrevracht aan wapens en traps in?

Ik heb er nu wat over opgezocht (want dat wordt gewoon niet uitgelegd in de game?) en het upgraden via scrolls en dan de bijbehorende effecten op uw stats vind ik eigenlijk maar niets. Ge zou denken dat het de bedoeling is om u zo goed mogelijk te wapenen in plaats van te overpeinzen of ge een upgrade wel nodig hebt, of dat een goede upgrade uw huidig wapen een pak zwakker maakt. Ook wat te veel willekeurige zaken, zoals startwapens of reforges, waar ge geen vat op hebt. Vijf keer reforgen voor een bepaalde modifier zodat ge de helft van uw coins kwijt zijt omdat ze een random systeem hebben geïmplementeerd waar ge geen vat op hebt ... da's wel heel flauw en ook heel irritant. Ook dat hele toespitsen op een precieze build als de moeilijkheidsgraad omhooggaat, gaat toch ook wat aan me voorbij door de lengte en het volatiele van een run + het steunen op de willekeur van wapens en modifiers, weinig zin in en voelt aan als krasspelletje van de nationale loterij.

Los daarvan nog altijd een aanrader. Zeker de soundtrack.

Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    54 (100%)
    Ja maar zoals je zegt doen de meeste wapens er niet toe of doen ze min of meer hetzelfde.

Ook je starter pool niet 'vervuilen' met slechte stuff is belangrijk zodat de kans groter is om met iets goed te beginnen. Dat heb je pas door als het te laat is.

Ik denk dat ik eerder een game had verwacht in een iets andere stijl: meer upgrades, meer unlocks, ... die je systematisch beter maken. Maar dead cells is eerdere kleine extraatjes en 't moet vooral uit je eigen skill komen : correcte wapens gebruiken, correcte upgrades kiezen, correct pad kiezen om tegen de juiste enemies uit te komen en dan nog mad button skills hebben uiteraard. Ik denk dat er wel wat hardcore spelers zot zijn van die stijl maar voor mij is het niet meer weggelegd.
    “In terms of how we evaluate schooling, everything is about working by yourself. If you work with someone else, it’s called cheating. Once you get out in the real world, everything you do involves working with other people.”
    PSN: Cycloon - Final Fantasy XIV: A realm reborn character

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    160 (100%)
    Faire kritiek, en ik volg volledig. Die starter pool is inderdaad ook een goed punt, al kunt ge dat wel nog aanpassen via custom mode geloof ik.

iTrader
    0
    Ik heb deze op Switch gespeeld. Zeker niet slecht maar ik heb hem toch ook relatief snel van kant gelegd.
    Het concept om oneindig opnieuw hetzelfde te herbeginnen, is iets dat ik gewoon niet lang volhoudt. Dus dat is wel cruciaal.
    PSN: Rurouni1560

Regels voor berichten