Pagina 48 van 58 Eerste ... 38444546474849505152 ... Laatste
    ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teknohol1c Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als dat al met een degelijk opslag komt is dat een vrij goede prijs, al zullen er wel veel beginnen roepen omdat ie weer duurder wordt...
    Als de base-console maar met pakweg 250gig komt om zo hun grotere ssd's verkocht te krijgen @ marginale dure prijzen dan neen...

Ik heb er nog niet teveel vertrouwen in...
    250GB zal wel niet gebeuren, dat is veel te weinig met het formaat van huidige en toekomstige games.
    Trouwens, een SSD is zo heel duur niet meer.
    Giggity

Big Boss's schermafbeelding
    iTrader
    92 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BuYcKi Bekijk bericht
    20 november. 499$.

Wat zouden jullie daarvan vinden?
    Als je weet dat de cpu nu tussen de 300 en 400 euro zit om nu te kopen. De gpu ( gebaseerd op de geruchten) ook tegen de 300 euro. En dan hebben we nog niets gezegd van de SSD die sneller is dan eender welke nu op de markt. En dan heb je de rest nog zoals de controller, HDMI,...
    Dan denk ik dat je met 499 superblij zou mogen zijn. Ik wil het toch eerst zien of het daadwerkelijk deze prijs gaat zijn. Het is nog wel een jaar. En Sony kan door massa productie de prijs voor veel zaken omlaag halen. Maar zelfs dan nog, ze gaan de ps5 met verlies verkopen.
    Persoonlijk dacht ik aan 549,99 qua prijs. We zullen zien...
    PSN: Boss_1986
    Gamertag: Boss BE

Teknohol1c's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    250GB zal wel niet gebeuren, dat is veel te weinig met het formaat van huidige en toekomstige games.
    Trouwens, een SSD is zo heel duur niet meer.
    Ik zei 250 om er maar een getal op te zetten maar ge begrijpt wel wat ik bedoel.
    Is er al iets geweten over die uitbreidingen? Gaat het weer in de trend van ps3 en 4 zijn dat je er zelf een andere kunt insteken of gaan het van playstation aan te kopen uitbreidingen worden want daar was toch een gerucht rond Eh?
    Critical killing is an art unto itself... And I am Rembrandt, sucker!
    PSN: teknohol1c

Jersy's schermafbeelding
    iTrader
    104 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    nieuwe geruchten : uitbreidbare ruimte door ssd cartridges

https://www.thesun.co.uk/tech/103830...ps5-cartridge/
    PSN Nickname = jersyi

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jersy Bekijk bericht
    nieuwe geruchten : uitbreidbare ruimte door ssd cartridges

https://www.thesun.co.uk/tech/103830...ps5-cartridge/
    Het is The Sun en etc, maar gewoon over het concept: ik verwacht nu toch dat ze na het succes van de PS4 niet de fouten van een PSP of Vita gaan maken met zoiets.

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik hoop inderdaad niet dat ze zoiets gaan doen.
    Nu aan de andere kant, die renders die ze daar in hun gazetje hebben gezet trekken ook op niet veel dus ik ga het voorlopig op goede hoop negeren.
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 61

Jersy's schermafbeelding
    iTrader
    104 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Staat niet enkel in de sun voor, maar was de eerste site dat ik tegenkwam met die foto's in hun artikel
    PSN Nickname = jersyi

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big Boss Bekijk bericht
    Als je weet dat de cpu nu tussen de 300 en 400 euro zit om nu te kopen. De gpu ( gebaseerd op de geruchten) ook tegen de 300 euro. En dan hebben we nog niets gezegd van de SSD die sneller is dan eender welke nu op de markt. En dan heb je de rest nog zoals de controller, HDMI,...
    Dan denk ik dat je met 499 superblij zou mogen zijn. Ik wil het toch eerst zien of het daadwerkelijk deze prijs gaat zijn. Het is nog wel een jaar. En Sony kan door massa productie de prijs voor veel zaken omlaag halen. Maar zelfs dan nog, ze gaan de ps5 met verlies verkopen.
    Persoonlijk dacht ik aan 549,99 qua prijs. We zullen zien...
    Lol alsof Sony nieuwe technologie heeft ontwikkeld om de snelste SSD te hebben?
    De snelste SSD zijn m.2 SSD’s dat zijn dunne latjes die je in een slot steekt die de nieuwe mobos hebben. En zo duur zijn die niet.

https://www.alternate.be/Samsung/970...roduct/1509918

iTrader
    92 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Lol alsof Sony nieuwe technologie heeft ontwikkeld om de snelste SSD te hebben?
    De snelste SSD zijn m.2 SSD’s dat zijn dunne latjes die je in een slot steekt die de nieuwe mobos hebben. En zo duur zijn die niet.

https://www.alternate.be/Samsung/970...roduct/1509918
    Ik weet niet waarom je altijd zo offensief bent als er iets gezegd wordt over ps5 dat maar eens beter zou zijn dan je pc...
    Dat de SSD in de ps5 sneller is dan eender wat nu op de markt is gezegd door Mark Cerny en andere insiders van AMD,... Dit zijn mijn woorden niet hè kerel... Iedere keer is dat zo van lol dit, lol dat, stuur dan Cerny een mail hè .
    Natuurlijk, tegen dat de ps5 uitkomt, zullen er terug snellere SSD's zijn. Maar jij bent een typische pc gamer die alles op papier vergelijkt met elkaar. Wat je gewoon niet kan doen met een ps5... bv, de cpu alleen in de ps5 is gebaseerd op AMD Ryzen 7 3700X. Die alleen al kost al behoorlijk wat geld. Maar dit is ook een aangepaste versie voor de ps5, net hetzelfde als de gpu. Tel alles op, dan is 500 euro ofzo echt impressive goedkoop. Nu, ik ga niet nog eens in discussie gaan over console ten opzichte van pc. Vorige keer moest ik ook al quotes boven halen van gasten als carmack,... En gasten als carmack, Cerny, die zijn een stukje slimmer dan ons. Dus ik geloof hen eerder.
    Uiteraard, pc zal altijd het beste uit games halen, maar kijk dan ook even naar het volledige plaatje...

iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jersy Bekijk bericht
    Staat niet enkel in de sun voor, maar was de eerste site dat ik tegenkwam met die foto's in hun artikel
    Inderdaad. Het was daarover dat ik het had in mijn vorige posts. Ik ben enkele weken geleden een gelijkaardig artikel tegen gekomen. Misschien was dat ondertussen al ontkracht of bevestigd, niet dus.

T heeft wel iets nostalgisch die cartridges

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big Boss Bekijk bericht
    Ik weet niet waarom je altijd zo offensief bent als er iets gezegd wordt over ps5 dat maar eens beter zou zijn dan je pc...
    Dat de SSD in de ps5 sneller is dan eender wat nu op de markt is gezegd door Mark Cerny en andere insiders van AMD,... Dit zijn mijn woorden niet hè kerel... Iedere keer is dat zo van lol dit, lol dat, stuur dan Cerny een mail hè .
    Natuurlijk, tegen dat de ps5 uitkomt, zullen er terug snellere SSD's zijn. Maar jij bent een typische pc gamer die alles op papier vergelijkt met elkaar. Wat je gewoon niet kan doen met een ps5... bv, de cpu alleen in de ps5 is gebaseerd op AMD Ryzen 7 3700X. Die alleen al kost al behoorlijk wat geld. Maar dit is ook een aangepaste versie voor de ps5, net hetzelfde als de gpu. Tel alles op, dan is 500 euro ofzo echt impressive goedkoop. Nu, ik ga niet nog eens in discussie gaan over console ten opzichte van pc. Vorige keer moest ik ook al quotes boven halen van gasten als carmack,... En gasten als carmack, Cerny, die zijn een stukje slimmer dan ons. Dus ik geloof hen eerder.
    Uiteraard, pc zal altijd het beste uit games halen, maar kijk dan ook even naar het volledige plaatje...
    Ik ben niet offensief tegen PS5, mijn post ging over het feit dat men uitschijnt dat er een SSD erin zou zitten die gemaakt is van nieuw soort technologie die nog niet op de markt is....wat een dikke lol is.
    Cerny kan zeggen wat hij wil zijn top prioriteit is om de PS5 te verkopen of zorgen dat het verkoopt in de toekomst. En zo doe je dat een hype maken zoals dingen zeggen wat jij nu gelooft. En dan als PS5 uit is, ze hem open draaien en zien wat er allemaal in zit, benieuwd welke SSD “dat nog nooit op de markt verschenen is” erin gaat zitten....
    Ik durf te wedden dat het gewoon een SSD zal zijn die trager zal zijn dan de M.2 maar alleen gesoldeerd zal zijn op de logic board zodat je die nog niet eens gaat kunnen wisselen zoals je nu kan.

Ik snap ook niet wrm je begint over cpu en gpu’s daarover geef ik ook geen commentaar...

NVMe =m.2

EDIT
    Since 2016 we’ve seen some pretty significant advances in the speed of solid-state drives. Plus the cost of solid-state drives has continued to drop. We’ve also seen AMD improve its support for the faster protocols necessary to take advantage of that speed. Newer SSDs rely on something called Non-Volatile Memory express (NVMe) which relies on the PCIe bus to move data faster than the traditional SATA connectors the PS4 and older laptops and computers rely on. PCIe matters because AMD has made a very big deal about support PCIe 4.0 a brand new version of the PCIe bus that’s so fast very few storage systems can actually take advantage of the speed.

Neither Sony or AMD has suggested that the PS5 will support the kind of speed found in PCIe 4.0. It’s more likely that it will instead rely on the very stable (and still pretty fast) PCIe 3.0 bus commonly found in modern laptops and desktops.
    PCIe bus 3.0, huidige mobos hebben een PCIe bus 4.0 waardoor de m.2 ssd’s al sneller werken
    Laatst gewijzigd door Gentei; 21 november 2019 om 21:43

iTrader
    92 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Ik ben niet offensief tegen PS5, mijn post ging over het feit dat men uitschijnt dat er een SSD erin zou zitten die gemaakt is van nieuw soort technologie die nog niet op de markt is....wat een dikke lol is.
    Cerny kan zeggen wat hij wil zijn top prioriteit is om de PS5 te verkopen of zorgen dat het verkoopt in de toekomst. En zo doe je dat een hype maken zoals dingen zeggen wat jij nu gelooft. En dan als PS5 uit is, ze hem open draaien en zien wat er allemaal in zit, benieuwd welke SSD “dat nog nooit op de markt verschenen is” erin gaat zitten....
    Ik durf te wedden dat het gewoon een SSD zal zijn die trager zal zijn dan de M.2 maar alleen gesoldeerd zal zijn op de logic board zodat je die nog niet eens gaat kunnen wisselen zoals je nu kan.

Ik snap ook niet wrm je begint over cpu en gpu’s daarover geef ik ook geen commentaar...

NVMe =m.2

EDIT
    De cpu en gpu haalde ik erbij om aan te tonen dat de ps5 serieus wat geld kost voor Sony.
    Anyways. Waarom kan je moeilijk geloven dat Sony geen aangepaste SSD gaat gebruiken? Het is een hoofdzakelijk een hardware bedrijf. En ik denk zelfs dat ze Xbox gaan kloppen op vlak van snelheid. Ik zeg niet dat ze opnieuw het wiel gaan uitvinden. Maar de SSD gaat toch gepaard gaan met iets wat men voorlopig nog geheim houdt. Ik zeg niet dat de SSD volledig nieuw gaat zijn. Maar ik wil best geloven dat Cerny iets heeft ontwikkeld of dat de SSD op een bepaalde manier samen werkt dat deze sneller wordt.
    Het is volledig waar wat je zegt. Sony moet ps5 zien te verkopen. En praatjes horen daarbij. Maar een geek als Cerny doet volgens mij niet mee met 'praatjes'.
    Maar we zullen zien. Hopelijk weten we snel meer ...

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Aan de hand van de prijs van een PC versie van de 5700 gpu en de PC versie van de 3700X cpu kan je niets afleiden uit de prijs van een PS5.
    Ten eerste is dat al een APU custom SoC en geen cpu en gpu apart dus prijs vergelijken gaat al niet op, ten tweede is die custom ontwikkeld tussen AMD en Sony dus de specs zijn ook niet 1:1 met de pc varianten, ten derde koopt Sony die dingen in in tientallen miljoen exemplaren over de levensduur van die console wat de prijs ook weer gunstig maakt.

Op Tweakers is dat ook bijna elke dag geleuter over de prijs van een 5700 en een 3700xt op PC en dan '' PS5 gaat geen 500 euro kosten'' omdat ze prijs zien van de pc onderdelen maar daar zit nog winst voor de winkel op + BTW + je betaald ook altijd invoer naar EU ( ale de winkel betaald dat aan de fabrikant maar die rekent dat door naar de verkoopprijs ), allemaal kosten die je als eind klant ook niet moet betalen op dat onderdeel wat in de PS5 zit want je koopt dat ding als console en niet als cpu of gpu.

Over die SSD, daar zal wel een truc op zitten die Cerny natuurlijk mooi verwoord maar hoe hard hij wilt ook hij is gebonden aan de beschikbare technologie, voor SSD's is dat momenteel SATA of een M.2 SSD, Sony kan daar niet opeens magisch iets nieuw van maken qua technologie, kan zijn dat het PCI Express 4.0 is ipv 3.0 met eventueel een trucje om nog verder te boosten maar de goede man kan niet opeens PCI Express 6.0 in zijn PS5 steken bij wijze van spreken.

iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.apparata.nl/nieuws/lekke...on-5-33186/amp

Geruchten:
    Prijs 499$ wereldwijd zelfde prijs, enkel het valutateken wijzigt
    GT 7 bij launch
    Komt met 2tb ssd
    Mogelijk ook een ps5 pro
    Mogelijk bij aankoop ps5 een optie om je goed werkend PS4 in te wisselen voor een korting van 100€

Michster's schermafbeelding
    iTrader
    364 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    2TB ssd zou geschift zijn. Allez, ik hoop natuurlijk dat we zoveel mogelijk krijgen voor het geld, maarre of ze die kost kunnen slikken... Zou Sony durven om met iets af te komen wat achteraf gewoon een hybride schijf (HDD + cache SSD) of de goedkoopst mogelijke kingston SSD lijkt te zijn?

Feit is dat betrouwbare SSD's nog steeds €100+ euro kosten als je minstens 1TB wilt en dan hebben we het niet eens (noodzakelijk) over een A-merk gelijk Samsung of een NVME schijf die snelheden beloven van meerdere Gbps. Sony die dan nog belooft dat zij een van de snelste SSD's ooit in de ps5 gaan steken. HMMMMMMM Ja, onderdelen kopen in bulk is goedkoper, maar nog altijd binnen bepaalde marges hé.

Enfin, uiteindelijk zullen we het wel weten en zullen hier op zijn minst een paar mensen zelfvoldaan kunnen zeggen "ZIET GE. IK HAD HET U GEZEGD HE!"
    Fire, walk with me
    Last.fm

Pagina 48 van 58 Eerste ... 38444546474849505152 ... Laatste

Regels voor berichten