Pagina 3 van 35 Eerste 123456713 ... Laatste
    FEW's schermafbeelding
    iTrader
    74 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goldrusher Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Welja, x86 is toch de architectuur?

Vóór de PS4 deed Sony telkens hun eigen vage ding, en kreeg men achteraf alleen bc voor elkaar door telkens de chips van de vorige console op het moederbord te plakken.
    Maar nu is de PS4 dus relatief "normaal" en ik zie hen daar niet terug van afstappen.
    dat is de instructieset, de architectuur omvat wat meer dan alleen een instructieset. Soit, maakt eigenlijk niet uit, het is wel duidelijk wat je wil zeggen.

En ik vond het wel leuk dat Sony vroeger wat experimenteerde, die IBM cell processor uit de PS3 is naar't schijnt niet zoveel trager dan de CPU uit de PS4. Je moet hem natuurlijk wel deftig kunnen aanspreken, wat het probleem was. ARM is nu ook goed met server CPU's met enorm veel cores die x86/x64 kunnen emuleren. In principe zou daar shoppen nog leuke resultaten kunnen hebben (met minder stroomverbruik en warmte), compatibiliteit blijft ook behouden, al zou dat minder efficiënt zijn. Dit laatste zie ik nu wel niet meteen gebeuren.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Speel is horizon zero dawn, en dan uw kaart menu openen
    Dacht dat dit al maanden geleden was gepatched, was omdat de framerate unlocked was op dat scherm maar heb dat toch ergens in patch notes als een fix gezien

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OfFPiR Bekijk bericht
    Raar, mijn ps4 pro is heel stil (amai in vergelijking met mijn launch ps4, DAT was pas een stofzuiger).
    PS4 pro is een lotterij, er zijn 2 fan suppliers, naam van beide weet ik niet meer juist maar stond op reddit een tijd terug, komt erop neer dat 1 van de 2 bijna zo goed als altijd luidruchtig is, of toch in vergelijking met de andere fan.
    Maar er is geen manier om te weten aan de hand van de CUH of dergelijke welke fan je gaat krijgen, geen idee of de laatste nieuwe CUH-7116B nog steeds beide fans gebruikt of niet.
    De Slim is naar mijn weten altijd stil maar die gebruiken allemaal dezelfde fan supplier.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FEW Bekijk bericht
    En ik vond het wel leuk dat Sony vroeger wat experimenteerde, die IBM cell processor uit de PS3 is naar't schijnt niet zoveel trager dan de CPU uit de PS4. .
    Leuk was het zeker, op papier dan toch, maar om voor te developen was dat blijkbaar een hel, of toch veel moeilijker dan het moest zijn, zeker omdat de 360 de makkelijk optie aanbood ( zoals beide consoles nu aan boord hebben )
    Enige wat Sony moet doen is wachten op Zen2 7nm in 2019 en dan een ps5 uitbrengen op die APU, en je hebt perfecte backwards compatibility en nog steeds de ease of development gelijk nu op Jaguar.

Xtralecherus's schermafbeelding
    iTrader
    146 (100%)
    Yup PS4 Pro is soms echt heel luid, Wolfenstein 2 niet normaal xD.. Ook bij Mass Effect Andromeda. En dan bij sommige games zoals Dying Light, Project Cars, Battlefield 1(iets luider als de rest maar toch stiller dan bij bij de eerste genoemde games) vooral stil.

Wat ik mij afvraag hoe komt dat soms? Ligt dat aan die 60FPS? Niet afgestemd op temperatuur of load? Maar gelukkig kan ik wel nog switchen naar mijn gewone PS4 :').

iTrader
    5 (100%)
    Bij sommige games komt het voor omdat je tijdens map screens uncapped fps hebt, dit was het probleem bij HZD en waarom die zo blaasde op het map screen, op andere momenten zal het wss liggen aan welke van de 2 fans je in je Pro hebt die Sony gebruikt voor de consoles, zou me eerder straf lijken dat ze beide fans apart regelen met een aparte fancurve of temp/load setting.

Jersy's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    je moet es sw battlefront 2 opzetten
    gewoon door in het menu te staan is die bij mij aan het opstijgen

en mij kan het eerlijk geen reet schelen wie die fan erin gestoken heeft... anno 2018 mag je toch wel vewachten dat een console niet luider dan een stofzuiger is...
    ik heb dit in alle game, ook in monster hunter world bv, dat die fans gewoon af en toe opstijgen en dan weer "rustig" worden

de one S of X hoort ge nooit ... mag sony iets van leren
    PSN Nickname = jersyi

iTrader
    5 (100%)
    Fan design op de Pro mocht beter ja, andere fancurves of een andere fabrikant, dacht eigenlijk na de ps4 slim dat ze het door hadden bij Sony maar dan krijg je de opstijgende Pro's...
    Xbox one X was goed ja, in de periode dat ik er 1ntje had heb ik deze nooit gehoord buiten noise van de Blu-ray drive, en stond hier letterlijk langs mn monitor op mn bureau.

Jersy's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    zal straks es een filmpke maken als battlefront opstaat ...
    is echt wel erg
    PSN Nickname = jersyi

iTrader
    146 (100%)
    Gohja is ook het enigste minpuntje aan de PS4 zeg maar , gelukkig hebben krijgen we wel toffe exclusives, al liggen er hier wel nog een pak aan de kant haha xD.

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)

PlayStation 5 | geruchtenthread

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jersy Bekijk bericht
    je moet es sw battlefront 2 opzetten
    gewoon door in het menu te staan is die bij mij aan het opstijgen

en mij kan het eerlijk geen reet schelen wie die fan erin gestoken heeft... anno 2018 mag je toch wel vewachten dat een console niet luider dan een stofzuiger is...
    ik heb dit in alle game, ook in monster hunter world bv, dat die fans gewoon af en toe opstijgen en dan weer "rustig" worden

de one S of X hoort ge nooit ... mag sony iets van leren
    De echte vraag is, is de Xbox echt wel zo stil omdat hij zo stil is of omdat er amper games zijn om op te spelen....
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

The Moff's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Is de xbox one x niet vloeistofgekoeld?

Ik heb ook last van een lawaaierige pro, zo erg zelf dat ik hem van mijn vrouw in de kast moest zetten ipv op.
    Nu ist natuurlijk nog erger want hij staat ik een afgesloten ruimte......maar ge hoort hem minder.
    Binnenkort kan ik dan achter nen nieuwen omdat alles gesmolten is
    PSN: Moffster
    Met vriendelijke groet
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    146 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Moff Bekijk bericht

Ik heb ook last van een lawaaierige pro, zo erg zelf dat ik hem van mijn vrouw in de kast moest zetten ipv op.
    Nu ist natuurlijk nog erger want hij staat ik een afgesloten ruimte......maar ge hoort hem minder.
    Binnenkort kan ik dan achter nen nieuwen omdat alles gesmolten is
    Lol!

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Moff Bekijk bericht
    Niet in de echte zin van het woord, het is eerder een ''vapor chamber'' waar er liquid in heatsink zit en deze onder hitte de vapor afvoert en koelt, maar het is niet zoals in de echte zin van waterkoeling dat er een pomp vloeistof rondpompt om zo onderdelen te koelen.
    Wat het ook is het werkt wel goed want toen ik mijn X had werd die in gaming nooit luider dan wanneer ik op de desktop van de UI zat, en dit was toch na 2u Destiny 2 of the witcher 3, soms voelde ik aan de zijkanten of em effectief lucht inzoog want dacht dat de koeling niet ging.

Een geluidslevel zoals op de slim was ook nog acceptable op de Pro, maar dat die zoveel lawaai moet maken wegens de kracht van de console zijn visverhalen, kijk maar naar het geluid ( of lack daarvan ) op de X onder load.

Teknohol1c's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Ik zou sommigen hunne echte stofzuiger dan toch es willen horen ze...
    Volgens mij is den ene daar gewoon supergevoelig aan en kan die dat niet verdragen waardoor die zich daar meer gaat aan storen en meer gaat opletten en den andere, die hoort dat maar negeert het gewoon en geniet van zijn game.

En hopen op BC is zo heerlijk naïef... Na 10jaar gezaag daar om en na 397 remasters en re-remasters zou de doorwinterde gamer het toch stillaan eens door mogen hebben dat de dev's ons gaan blijven pluimen en melken zolang er jongetjes zijn die die remasters blijven kopen gelijk zoete broodjes
    Critical killing is an art unto itself... And I am Rembrandt, sucker!
    PSN: teknohol1c

iTrader
    10 (100%)
    Ik heb mijn oude ps4 gegeven aan mijn zoon en als die aan het spelen is hoor ik hem beneden blazen terwijl de tv op staat..

En zelfs op het gewoon homescreen blaast hij zo al.

Dus het is geen kwestie van storen het is gewoon overdreven.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teknohol1c Bekijk bericht
    Ik zou sommigen hunne echte stofzuiger dan toch es willen horen ze...
    Volgens mij is den ene daar gewoon supergevoelig aan en kan die dat niet verdragen waardoor die zich daar meer gaat aan storen en meer gaat opletten en den andere, die hoort dat maar negeert het gewoon en geniet van zijn game.

En hopen op BC is zo heerlijk naïef... Na 10jaar gezaag daar om en na 397 remasters en re-remasters zou de doorwinterde gamer het toch stillaan eens door mogen hebben dat de dev's ons gaan blijven pluimen en melken zolang er jongetjes zijn die die remasters blijven kopen gelijk zoete broodjes
    Als je echt een luide ps4 pro hebt moet je daar niet overgevoelig aan zijn om dat storend te vinden, dat is gewoon storend, sommige voorbeelden op reddit of youtube doet me denken aan het geluid van mijn AMD r9 280x gpu onder full load, die is gebaseerd op de HD 7970 kaart en dat waren luide AMD kaarten zelfs met Asus/MSI/whatever koelers op, en mijn pc staat hier op de grond onder de tafel en die gpu hoor ik heel duidelijk blazen tijdens WoW ofzo.

Moest ik dat horen op een ps4 pro zou ik dat wel degelijk storend vinden, ook al boeit het me nu niet als ik mn headset op hebt, maar als je ook weet dat er stille ps4 pro exemplaren zijn is het gewoon vervelend en wil je ook een stil exemplaar.

En waarom zou BC naief zijn ? dat het op ps4 niet ging wegens de cell chip in de ps3 was logisch, maar als ps5 gewoon zen2 gaat gebruiken dan is dat 100% compatible met Jaguar apu made games, en Xbox heeft ook full BC want zij hebben nooit een cell chip avontuurtje gemaakt en altijd op x86 based cpu's gezeten, Nintendo had ook BC in een vorm met VC op de Wii U en komt ook op de Switch later.

Ipv het volk naief te noemen om BC te willen kan je ook evengoed Sony cash grabbers noemen om remasters te melken, zeker als de ps5 niet BC gaat zijn met de PS4 want technisch gezien gaat daar 0 reden voor zijn dat die niet BC kan zijn.
    Het zijn niet de devs die ons pluimen maar Sony, als de devs ons willen pluimen had je geen BC op geen enkele console van geen enkel bedrijf, maar MS doet het toch maar netjes all the way back to the original Xbox ( ok daar zijn ze pas mee gestart en nog niet veel OG Xbox games werken maar toch )

Pagina 3 van 35 Eerste 123456713 ... Laatste

Regels voor berichten