iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Bedroevend WIFI signaal

Sinds enkele weken zijn we verhuisd naar onze nieuwbouw woning. Aangezien we voordien tevreden waren van Proximus hebben we alles mee verhuisd.

De Bbox hangt centraal op het gelijkvloers in de technische berging. We hebben een uitgebreid bekabeld netwerk (cat 6) zowel op gelijkvloers als verdiep, aangesloten op een switch.

Het wifi signaal op het verdiep is jammer genoeg bedroevend. We weten dat het signaal door een dikke betonnen vloerplaat moet, maar zelfs in de kamer net boven de Proximus opstelling is het signaal ontoereikend om vlot te browsen op smartphone. Op de kinderkamers (max 7m van de opstelling) is er amper tot geen wifi signaal.

Bij installatie vond de installateur het allemaal nog oké. We konden altijd een Wifi booster bij Proximus nemen (+3 euro per maand) als we niet tevreden waren over het signaal...

Aangezien we graag overal in huis degelijke wifi dekking voor de smartphone willen (ook op de kamers), zoeken we een oplossing.
    Ik ben niet van plan om bij Proximus bij te betalen voor die booster, alleen al uit principe .

Tips om met beperkte kosten toch een goed en stabiel wifi netwerk te hebben?
    Een booster die ik op het verdiep aansluit via de ethernet kabel? Acces point? Merk, type?

Graag zo eenvoudig mogelijk in installatie (plug and play).

Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door Infreno; 8 januari 2020 om 17:25

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    WIFI signalen gaan dan ook niet door beton en al het isolatiespul dat aanwezig is. Dus dat je er recht boven zit heeft geen enkele positieve meerwaarde voor het signaal.
    Het is dan ook Proximus hun taak niet kwalitatieve WIFI aan te leveren in een overgeïsoleerde nieuwbouw, het enigste wat zij kunnen aanbieden zijn de WIFI boosters. Als jij daar niet met tevreden bent koop je gewoon een access point, hang je die op jouw verdiep en klaar; misschien dat je zelfs 2+ hangt om deftig bereik te hebben in je hele woning.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zijn er access points die makkelijk instelbaar zijn? Ik lees over die Ubiquiti APs dat ze zeer goed zijn maar enkel met voorkennis te configureren zijn? Ik wil liefst iets eenvoudig instelbaar.

iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Infreno Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zijn er access points die makkelijk instelbaar zijn? Ik lees over die Ubiquiti APs dat ze zeer goed zijn maar enkel met voorkennis te configureren zijn? Ik wil liefst iets eenvoudig instelbaar.
    De Ubiquiti software en controller kunnen voor leken wat overweldigend zijn. Dus ik denk niet dat die onder de categorie makkelijk instelbaar vallen, integendeel.

Geen idee welke APs dit wel zijn.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Infreno Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Sinds enkele weken zijn we verhuisd naar onze nieuwbouw woning. Aangezien we voordien tevreden waren van Proximus hebben we alles mee verhuisd.

De Bbox hangt centraal op het gelijkvloers in de technische berging. We hebben een uitgebreid bekabeld netwerk (cat 6) zowel op gelijkvloers als verdiep, aangesloten op een switch.

Het wifi signaal op het verdiep is jammer genoeg bedroevend. We weten dat het signaal door een dikke betonnen vloerplaat moet, maar zelfs in de kamer net boven de Proximus opstelling is het signaal ontoereikend om vlot te browsen op smartphone. Op de kinderkamers (max 7m van de opstelling) is er amper tot geen wifi signaal.

Bij installatie vond de installateur het allemaal nog oké. We konden altijd een Wifi booster bij Proximus nemen (+3 euro per maand) als we niet tevreden waren over het signaal...

Aangezien we graag overal in huis degelijke wifi dekking voor de smartphone willen (ook op de kamers), zoeken we een oplossing.
    Ik ben niet van plan om bij Proximus bij te betalen voor die booster, alleen al uit principe .

Tips om met beperkte kosten toch een goed en stabiel wifi netwerk te hebben?
    Een booster die ik op het verdiep aansluit via de ethernet kabel? Acces point? Merk, type?

Graag zo eenvoudig mogelijk in installatie (plug and play).

Alvast bedankt!
    Wi-Fi versterker al geprobeerd?

In mijn appartement kreeg ik ook geen wifi in de 2 slaapkamers vanachter ik heb vorige week een tp-link RE650 gekocht, die in de berging aangesloten en nu ontvang in in beide slaapkamers een perfect wifi signaal.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wifi versterker was volgens de installateur een minder goede optie. Als het signaal door de versterker niet goed wordt opgevangen zou het ook niet goed versterkt kunnen worden. Zijn uitleg en advies om bekabeld te versterken leken mij logisch.

Zal misschien toch eerste de versterker proberen, de moeilijke installatie en configuratie van zo'n AP schrikt me wat af. En blijkbaar is er niks plug and play beschikbaar.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou sowieso geen wifi-booster nemen, zeker niet omdat je zelf al aangeeft dat uw huis voorzien is van een bekabeld netwerk. Die AP sluit je dan gewoon aan op de ethernet poorten in de muur.

Aan zo'n AP hoef je praktisch niets te configureren. Alle particuliere modellen zijn vaak in enkele minuten in te stellen via een web interface. Als je alle AP's dan gewoon dezelfde SSID (naam) en wachtwoord geeft gaat uw toestel gewoon steeds verbinding maken met de AP waar het de beste verbinding mee heeft.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wegblijven van wifi versterkers, zeker als je een bekabeld netwerk hebt.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bedankt voor de reacties allemaal.

Ik doe een poging om een AP in te stellen dan.

Iemand ervaring met die Ubiquiti?

Selderijstok's schermafbeelding
    iTrader
    247 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou je dan de Ubiquiti AP-AC-Pro aanraden om eens te proberen (koop deze op CoolBlue, staat het u niet aan/lukt het niet stuur je dit gewoon terug).
    Opzet is echt heel simpel met zoiets. Aansluiten op je bekabeld netwerk, de controller software installeren op je PC en de rest is heel duidelijk in de setup. Achteraf dan gewoon je WiFi uitschakelen op je BBox.

Eenmaal gewend kan je dan eens met de airtime fairness gaan spelen of bepaalde apparaten automatisch op de 5ghz laten werken (zou ik nu wel niet aanraden met je betonnen vloeren op je verdiep(en))
    Een scan zou ik ook aanraden om te kijken op welke channels je buren zitten om interference te beperken, bij mij zitten ze allemaal op de CH1 voor 2.4ghz, dus de 6 en 11 heb ik volledig vrij

Maar goed, out of the box zal dit al een verbetering zijn.

Chickenlal's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Waarom zou je proximus niet betalen voor een wifibooster, uit principe?

Proximus, telenet etc zijn net zoals de watermaatschappij ook maar nutsvoorzieningsbedrijven hé, de watermaatschappij komt ook geen kranen installeren in uw badkamer en dit en dat.

Deze zorgen voor de toevoer, wees blij dat ze al een oplossing aanbieden indien nodig.
    Used to be: q-ball_NBK

Unieke kleur voor uw wagen? Car-wrapping is dé trend! Auto laten wrappen bij wrapz.be!
    Facebook: wrapzbe

Regels voor berichten