GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

Vele spamberichten / afzender blokkeren

Op hln was er niet zo lang geleden een artikel over de spamberichten in naam van Bpost dat de ontvanger zogezegd nog iets moest bijbetalen... Welnu krijg ik dagelijks sinds kort 10 a 15 tal berichten van alle soorten onderwerpen binnen in mijn mailbox, niet voor te betalen, maar overduidelijk vervelende spam als je naar de afzender kijkt...

Een voorbeeldje: Afslankmethode <nieuwsbrief@nieuwsbrief.vakantieveilingen.be>; namens; Romee <bounce@mail.hln.be>

Vaak komt die vakantieveilingen terug, ook Bpost zelf in de naam, en het is altijd namens die en die...

Ik klik dan op afzender blokkeren in mijn outlook, maar ik vermoed omdat er die namens instaat dat ze vele variaties toch nog altijd in mijn postvak in kunnen krijgen...

Hoe zorg ik ervoor dat ik deze uit mijn mailbox kan houden (incl. spamfolder) want die afzender blokkeren doet duidelijk niet wat het moet doen...

moet ik de hele combinatie blokkeren, of gewoon die bounce@mail.hln.be ofzo?

Hebben jullie ook meer spam dan anders??

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    de afzender die je zal zien zal
    1 een 'zichtbaar' adres zijn maar als je verder gaat op dat adres (in email programma) zal er wellicht een ander adres achter zitten.
    de zichtbare adressen moeten een 'vertrouwen' geven van bekende sites/instellingen.
    2 dat het vooral omdat ze variaties gebruiken het moielijker wordt om te blokkeren
    je moet dan de hele 'range' blokken, maw, het deel na @ teken.
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    thx, eens zien dat dit iets uithaalt....

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    de afzender die je zal zien zal
    1 een 'zichtbaar' adres zijn maar als je verder gaat op dat adres (in email programma) zal er wellicht een ander adres achter zitten.
    de zichtbare adressen moeten een 'vertrouwen' geven van bekende sites/instellingen.
    2 dat het vooral omdat ze variaties gebruiken het moielijker wordt om te blokkeren
    je moet dan de hele 'range' blokken, maw, het deel na @ teken.
    Ik zit met hetzelfde probleem, ook al enkel het hele domein geblokkeerd met alles achter @, maar helaas werkt dit bij mij ook niet.
    Hoe meer ik lijk te blokkeren, hoe meer ik er lijk te krijgen

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Werkt niet... Telkens door die namens denk ik

Is dus altijd een combo van @ namens @

Weetikveel's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb een gelijkaardig probleem met een hotmail (outlook) account. Ik krijg enorm veel bericht in de spamfolder waarbij het e-mailadres steeds eindigt op appspot.com .
    Ik heb al van alles geprobeerd, maar het lukt niet om de berichten te weren.

De berichten komen wel in de spamfolder terecht, maar aangezien daar soms ook 'gewone' berichten terecht komen, moet ik daar dus elke dag weer in gaan zoeken.

Outlook (de mailprovider, niet het programma) biedt de mogelijkheid om 'regels' in te stellen. Nu heb ik een regel ingesteld dat als het adres van de afzender het woord 'appspot' bevat, dat het bericht meteen verwijderd moet worden. Maar dat gebeurt om een of andere reden niet.

Blokkeren helpt ook niet, want standaard worden berichten die je in outlook (de mailprovider, niet het programma) blokkeert ... verplaatst naar de spamfolder. Daar ben ik dus niets mee, ze moeten gewoon verwijderd worden.

Die 'namens' heb ik zelf niet voor.

Als iemand nog suggesties heeft om hier iets aan te doen ...
    The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Het probleem blijft hier gewoon... Als het niet het ene is is het een ander, eventueel gecombineerd met een andere afzender... Elke dag tot 10+ mails

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sinds een tweetal/anderhalf jaar regent het ook spam in m'n outlook/hotmail mailbox, terwijl ik daar vroeger amper last van had. Tegenwoordig ben ik ook achterdochtig om m'n mailadres ergens in te vullen als ik het nut er niet van in zie (klantenkaarten bvb weiger ik om die reden). Het valt op dat ik op m'n 'offici├źle' mailadres (dat ik opgeef aan bvb de bank, ziekenkas etc.) veel meer spam ontvang (al is m'n facebook account er ook mee gelinkt dus dat verklaart het mss ook al staat het nergens publiek) dan op m'n andere adres dat ik gebruik om me op bvb fora te registreren.

Het irritante aan de Outlook app is dat je i.t.t. de desktop webversie mails niet kunt flaggen als phishingmail (voor zover het iets uithaalt) ipv gewoon te verwijderen. En dat het volledige adres niet zichtbaar is, tenzij je de mail opent en de 'naam' aanklikt...

https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...5ddf15ca0f.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...62a3d19d03.jpg

Al die mails lijken ook op elkaar...
    https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...3db1af2356.jpg

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Begint echt strontvervelend te worden ja...

Mails die overduidelijk spam zijn, die ik direct verwijder en toch blijven ze toekomen...

Zou dit om uw surfgedrag te monitoren zijn? Welke tijdstippen je online bent wanneer je ze verwijderd...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is inderdaad een enorm irritant iets aan het worden!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Regels voor berichten