iTrader
    0

Smartphone verbindt met internet, laptop valt vaak weg

Zoals de titel zegt valt de internetverbinding met m'n laptop vaak en snel weg. Als ik terug wil verbinden, krijg ik vaak via Google Chrome DNS Probe finished, ERR CONNECTION TIMED OUT te lezen. Ook vaak dat m'n incoontje wijzigt naar dat van een ethernet kabel en als ik dan via netwerkcentrum (Windows 7) m'n verbindingen, er gewoonweg geen zijn. Ik krijg dan hele tijd het voorbeeld van ''kan niet verbinden met ethernetkabel..."...

Met m'n smartphone gebeurt dit nooit, ook niet met andere smartphones.

Ik ken echt helemaal niks van computers of internet en het enige wat ik doe is heropstarten en dan heb ik soms tijdelijk terug internet. Als het blijft aanhouden, dan alles uitdoen, kabeltjes
    uit de router en ergens anders insteken.

Het is allemaal maar tijdelijk. Soms werkt het zonder problemen en soms kan ik helemaal niks doen.

Iemand misschien een blijvende oplossing?
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.

iTrader
    0
    Niemand? Nu heb ik het nog vaak dat er m'n laptop precies geen wifi-signaal opmerkt. Die gaan altijd uit van een kabelverbinding, dan heb ik het wifi-icoon niet maar dat icoon van een ja kabelverbinding.
    Enige wat ik kan doen is gewoon heropstarten en hopen dat hij wel het wifi-signaal opmerkt. Frustrerend en ik weet geen blijvende oplossing.

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Heb je al eens gekeken of er geen driver update is voor je WiFi kaart van je laptop? Ik zou de oude eerst verwijderen en dan de nieuwe installeren.
    Kijk ook eens bij energiebeheer -> geavanceerde instellingen voor dit profiel of de WiFi niet op maximale energiebesparing staat bv. Misschien dat dit er voor zorgt dat Windows de WiFi antenne te snel uitschakelt.

Wat je daarna nog zou kunnen proberen is de onderkant van je PC open vijzen en zien of je WiFi kaart nog goed ingeplugd zit, als het een model is dat verwisselbaar is. Dan kan je ook eens kijken of de antennekabel nog goed zit.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Heb je al eens gekeken of er geen driver update is voor je WiFi kaart van je laptop? Ik zou de oude eerst verwijderen en dan de nieuwe installeren.
    Kijk ook eens bij energiebeheer -> geavanceerde instellingen voor dit profiel of de WiFi niet op maximale energiebesparing staat bv. Misschien dat dit er voor zorgt dat Windows de WiFi antenne te snel uitschakelt.

Wat je daarna nog zou kunnen proberen is de onderkant van je PC open vijzen en zien of je WiFi kaart nog goed ingeplugd zit, als het een model is dat verwisselbaar is. Dan kan je ook eens kijken of de antennekabel nog goed zit.
    Ik heb drivers via apparaatbeheer ook gedaan. Dat was via twee setup.exe in een zip bestand. Hoe ik oude verwijder heb ik geen idee...

Hoe kan het dat dit opeens komt na 2 jaar? Ik merk idd wat "ruis" terwijl m'n laptop niets heeft draaien.

Regels voor berichten