TeknomanFan's schermafbeelding
    iTrader
    0

Probleem met automatisch openende link naar "windowsdefender.club"

Sinds een week of 2 zit ik met een vervelend probleem. Ik werk met windows 10.

Elke dag om 11u03 wordt er automatisch en link geopend naar volgende site: www_windowsdefender.club (ik plak met opzet niet de volledige link).
    Wat ik ook doe, ik krijg het programma (of wat er ook voor verantwoordelijk is) maar niet weg.

Wat heb ik al geprobeerd:
    - gegoogeld naar een oplossing. Ik heb adware en malwarebytes geïnstalleerd en laten scannen, maar die krijgen het niet weg (ze zien niet eens een probleem)
    - Er zijn geen verdachte programma's in mijn app's terug te vinden
    - ik heb mijn hele pc afgezocht. Ik had iets gevonden in een map op de c: dat een taak voorzag hiervoor. Ik heb dat bestand verwijderd (ook uit de prullenbak). Toch blijft dat probleem zich stellen (het document is niet teruggekomen)
    - ik heb alles in mijn taakplanner afgezocht en er zit geen verdachte taak meer in (alles is van windows, norton, intel, google). Geen verdachte auteurs.

Heeft er iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen, want ik weet niet meer wat ik nog kan doen?
    Buiten die vercelende link, is er verder geen probleem. Ik vind het gewoon frustrerend dat ik niet eens de bron van het probleem kan vinden.
    Laatst gewijzigd door TeknomanFan; 9 februari 2019 om 23:56

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Als je Windows defender club googled vind je uitleg.
    Maar is blijkbaar redelijk hardnekkig, dus gemakkelijkste manier is fresh install van Windows.

TeknomanFan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    het probleem googelen was het eerst wat ik heb gedaan. Ik heb een aantal adwareprogramma's geprobeerd, zonder resultaat. Andere sites waren bezig om te kijken in het taakbeheer en etc, maar ik heb daar nooit de programma's gevonden die zij beschreven.

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Dan schieten er niet veel opties over he. Fresh install.

Regels voor berichten