IceruS's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Games overzetten van windows 7 naar windows 10, op nieuwe SSD

Hoi iedereen,

Ik heb windows 7 op een 250gb SSD (4 jaar oud). Deze staat nok vol met games en programma's. Voor opslag heb ik een extra 1TB HD.
    Nu heb ik een 1TB SSD gekocht en wil ik ineens windows 10 installeren.
    Mijn vraag is of ik na de installatie gewoon mijn games van steam/origin/battlenet kan kopiëren? Dan hoef ik niet alles opnieuw te downloaden.

Bedankt!

DyNaRaX's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    ik zou eerst een clone doen van je 250gb naar he 1TB ssd, bestaan genoeg tools voor om dat snel en vlot te laten verlopen.

Daarna kan je dan je Win 7 upgraden naar Win 10.

Met deze stappen gaan de meeste games en programma's blijven werken.
    “Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.”

iTrader
    1 (100%)
    Hmmm ok eens kijken hoe ik dit kan doen

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ik zou eerst een clone doen van je 250gb naar he 1TB ssd, bestaan genoeg tools voor om dat snel en vlot te laten verlopen.

Daarna kan je dan je Win 7 upgraden naar Win 10.

Met deze stappen gaan de meeste games en programma's blijven werken.
    Die upgrade geeft meer problemen dan dat het deftig werkt.

Beste van al is gewoon een clean install doen op je nieuwe SSD en nadien je games gewoon over kopiëren, nadat je bvb. Steam of andere game clients terug hebt geïnstalleerd.

Je zal wel je games terug moeten verifyen.

Persoonlijk, zou ik Windows gewoon herinstalleren op die 250GB en die 1TB specifiek gebruiken voor je games. Ik doe dat ook zo. Heb een 512GB voor OS en 2x 750GB, 1 voor games, de andere voor documenten en programma's e.d.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    steam laat toe om backups van uw games te maken, die je dan later kan terugzetten.
    https://support.steampowered.com/kb_...v-2033&l=dutch

clean install en gewoon programma's terug kopiëren van hdd naar ssd gaat niet altijd werken. Register aanpassingen (die dus gewist zijn), e.d. verhinderen dat uw programma gaat opstarten.

Dynarax zijn oplossing is de beste, imo. (maar ik zou sowieso eerst een backup maken)

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    steam laat toe om backups van uw games te maken, die je dan later kan terugzetten.
    https://support.steampowered.com/kb_...v-2033&l=dutch

clean install en gewoon programma's terug kopiëren van hdd naar ssd gaat niet altijd werken. Register aanpassingen (die dus gewist zijn), e.d. verhinderen dat uw programma gaat opstarten.

Dynarax zijn oplossing is de beste, imo. (maar ik zou sowieso eerst een backup maken)
    Programma's overkopiëren heb ik niets van gezegd, je zal die inderdaad opnieuw moeten installeren, wat ik ook vermeld heb, enkel Steam/Origin/Uplay games gewoon overkopiëren en verifyen werkt wel. Heb het gisteren nog gedaan.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    1 (100%)
    Hmm ok bedankt voor de info

Regels voor berichten